1. leht 1-st

Küsimus ''resokas''

Postitatud: 28 Aug 2009 22:57
Postitas fuego
Ehk oskab keegi öelda,kas viimasest pütist järgmise resoka vahelt äravõtmine(asendada sirge toruga) annab ainult hääli või midagi muud ka.Kas kütte kulu suureneb.Autoks on siis LADA 21061

[Muudetud: 28-8-2009 fuego]

Postitatud: 29 Aug 2009 01:16
Postitas Moss
Ilmselt ei juhtu suurt midagi.

Postitatud: 29 Aug 2009 10:42
Postitas stroh_89
Oma 06 asendasin resonaatori otsetoruga ja tagumise pütti asemele panin golfi alt pärit resonaatori. Hääled oli vaiksema poolne:lol

Postitatud: 13 Okt 2009 12:41
Postitas -Imelyk-
kuidas ARK selle peale vaatab, kui resokas ära võtta?

Postitatud: 13 Okt 2009 13:43
Postitas olaaf
käid sa muidu tihti oma autot arkile ette näitamas?
väljalaske ümberehitused on lubatud kui säilib toru läbimõõt ja püttide tööpõhimõte ning müra ei ületa lubatud norme...

juurde see ilmselt mitte midagi ei anna - tagumise poti asendamine otseläbi vennaga annab juba vabama hingamise... loomulikult müra arvelt.

selleks, et küttekulu suureneks pead ikka väljalaskega korralikult mööda panema.

Postitatud: 13 Okt 2009 17:22
Postitas fuego
Ülevaatuses ei käi,masin rohkem hobiks,tahaks lihtsalt valjemaid hääli,aga püti ei taha päris ära ka võtta.

Postitatud: 24 Okt 2009 11:57
Postitas Thor
Kas mitte resonaator ei peaks seest tühi olema?
Kui nii, siis ei anna ta mootorile jõudu juurde.
Lisaks tekitab resonaator tagasirõhku, ilma milleta mootor käib vähe kehvemini madalatel pööretel ja kütusekulu on ka suurem. Seda selle tõttu, et küttesegust suurem osa (võrreldes resonaatoriga) kaob lihtsalt summutaja kaudu minema.

Thor.

Postitatud: 24 Okt 2009 16:07
Postitas PuZuP
Algselt postitas: Thor
Seda selle tõttu, et küttesegust suurem osa (võrreldes resonaatoriga) kaob lihtsalt summutaja kaudu minema.

Thor.

??? WTF ???

Postitatud: 24 Okt 2009 19:20
Postitas Thor
Tundub, et mul jäi sõnadest puudu ja ei suutnud ennast arusaadavalt väljendada.
Andke mulle andeks, olen veel noor ja loll. :sein

Thor.

Postitatud: 24 Okt 2009 22:10
Postitas PuZuP
No aga siis on Sul ju alati võimalus ennast parandada ja oma teksti sõnu juurde lisada...

Postitatud: 24 Okt 2009 22:53
Postitas Villem666
Kui targemad vastu poleks, äkki seletaks täpsemalt, milleks resonaatorit vaja ning mida sellega ette võtta kui käsil kerge modifitseerimine.Ei midagi konkreetset, lihsalt küsimus.

Terv. Villu

Postitatud: 24 Okt 2009 23:26
Postitas olaaf

Postitatud: 24 Okt 2009 23:41
Postitas Sage
esimesed resod võid vabalt ära võtta et häält valjemaks saada...kütusekulu tuleb juurde sellepärast et tahad nüüd rohkem 'häält' kuulda ja muljud rohkem pedaali...juurde ta oluliselt midagi ei anna kui kollektorit ei vaheta....ja karpat selle järgi ei reguleeri:bouncing

Postitatud: 25 Okt 2009 10:53
Postitas Thor
Okei, andke andeks.
Ma sain aru, et resoka all on mõeldud resonaatorit, et nagu tagasirõhu tekitajat.
Ehk siis (inglise keeles) resonator või expansion chamber. :)

Pilt

Thor.

Postitatud: 25 Okt 2009 12:22
Postitas PuZuP
Tagasirõhu tekitamine õiges pööretediapasoonis ja nii, et ka kõik toimiks, nõuab üsna täpseid kalkulatsioone.
Soovitan alustuseks läbi lugeda alafoorumis "Mootor ja väljalase" oleva teema "Huvitavat lugemist". Seal on ka summutite kohta üsna valgustav materjal olemas.
Resonaator ja "expansion chamber" on kaks eri asja.
Resonaator on mõeldud teatud sageduste summutamiseks, ning mis sagedust tal parasjagu summutada vaja on, sõltub keskmisest perforeeritud toru aukude suurusest ja arvust ning resonaatori enda ruumalast.
Paisumiskamber on mõeldud kõigi sageduste vähendamiseks, sest summutamisega ei ole seal suurt miskit pistmist. Väiksemast ruumalast satub gaas järsku väga suure ruumalaga ossa, kus tema kiirus väheneb väga kiiresti ja suurel määral ning samamoodi ka helilaine levimiskiirus. Sinna veel lisada keeriseeffekt mis samuti "tapab" ära helilaine, siis vähenebki müra. Et keeriseeffekti takistustegurit vähendada peab olema paisumiskamber ehitatud õigesti ja arvestades mootori litraa?i. Vastasel juhul saab temast lihtsalt takistav tegur. Kõrgematel pööretel kus gaase liigub süsteemis juba väga palju rohkem, siis tekib nö. "blow-through" effekt kus taganttulevad gaasid suruvad eesolevaid gaase välja ning paisumiskamber muutub nö. "direct-flow"-ks ning läbivad gaasid lasevad nö. liugu oma suguvendade peal.
Ehk siis selle pika jutu kokkuvõtteks on see, et madalamal pöördel kus on gaase vähem, on süsteem vaikne. Lased aga lapatsi valla, siis karjub piisavalt. :)

Kellel on jube kahtlus selles, et tal on ikka otsevoolu väljalaskesüsteemi vaja, siis soovitan ära mõõta väljalaskesüsteemi siserõhk.
Ei ole väga keeruline: vaja monteerida üks või mitu stutsi (oleneb kui täpseks vaja asja ajada on) nende külge metalltoru (näiteks vasktoru koos koonusotsaga summutisüsteemi külge), ning siis ühendada salongi paigutatud rõhukellaga.
Ja siis mõõta, vastavalt erinevatele mootorikoormustele ja pööretele, kas ja kui palju tekib väljalaskesüsteemis rõhku. Kui täielikult avatud õhuklapi korral näiteks 1:1 suhtele käiguga mingi 4000-5000 rpm on seda juba 1 bar kanti, siis järelikult ei "hinga" see värk kohe üldse. Kui aga rõhk mis tekib on ütleme 0,1-0,2 bar (tavaline forsseerimata mootor) siis järelikult ei ole ju vaja hakata ehitama hüper-super-ultra-mega aretist sinna alla kokku.
Piisab tagumise summuti asendamisest, kui on vaja "jämedamat" häält.

Näiteks Dr.Tuha valmistatud summutid on väga meeldiva häälega. Ning saab ka vastavalt vajadusele teha kas "vabaltmüdiseva" või "vabaltkäriseva". :)

Kel soovi saab ka minu käest osta RedBack summuteid. Tegemist ei ole tavalist tüüpi summutiga, kus gaasi jooksutatakse pütti mööda ringi kuni see ise ka ei tea kuhu minna, vaid otseläbi-tüüpi paisumiskabriga püttidega.
Kel kõrv kuulata tahab, saab kodanik Kyti auto alt tulevaid sümfooniaid kuulata. :P

Postitatud: 25 Okt 2009 17:58
Postitas tuhajuhe
Väga põhjalik ja asjalik jutt Puzupilt.Kuid rõhutan,et liiga jämeda toruga kaotab ka võimsuses.

Postitatud: 25 Okt 2009 18:04
Postitas fuego
Küsimus PuZupile,mis RedBack sumbuti hind ka on.Pilte.