1. leht 2-st
Miski poob mootorit?
Postitatud: 16 Okt 2003 16:22
Postitas miq
et siis mina jälle oma muredega.

seekord siis selline lugu, et autot käivitades justkui midagi pooks, s.t selline tunne on nagu aku oleks tühi, et ei jõua vedada kuid kui natuke aega käiata siis läheb tööle ja töötab ilma problemideta.
varem oli selline probleem siis, kui auto mootor juba soe oli, aga mitte nii tihti.vb iga kuu korra või nii.aga nüüd on koguaeg.isegi siis kui lähen külmalt käivitama ja ka soojalt.
Postitatud: 16 Okt 2003 16:39
Postitas pazz
Mul on ka sama jama, aga mitte koguaeg:sein:sein
Postitatud: 16 Okt 2003 17:57
Postitas motamees
Selline poomise tunne käivitamisel võib tulla kulunud starteri puksidest. Võta starter maha ja uuri selle sisu eriti valvsa pilguga. Pukside kulumisel on näha kohati vastukämise jälgi ankru välisküljel ja mähise patjadel (sinna suur jõud kaobki). Teine asi võib olla vooluleke (pisike lühis) starteri mähistes.
Pukside kulumisel on tavaliselt külmaga kergem see käivitus kui sooja mootoriga.
Postitatud: 16 Okt 2003 20:22
Postitas Ardi Soovik
Vaevalise starteripöörlemise põhjus võib olla ka vähese vooluläbilaskevõimega juhtmetest.Proovi panna käivitamise ajal lisajuhe aku - klemmilt mootori külge vaata kas olukord paraneb,muidugi võib viga peituda ka + juhtmes.
Lada starteril võivad olla põlenud juhtmed
klemmi küljes mis kinnitub tõmberelee külge(starteripoolne ühendus).Viga võib olla ka kulunud harjades.
Postitatud: 24 Okt 2003 20:05
Postitas miq
probleem lahendatud.nimelt oli asi siis akujuhtmes, mis kinnitus akupoolse klemmi külge.sealt olid mõned kiud lahti ja klemm ise polnud ka enam just parimas nooruses.lõikasin vanal juhtmel otsa maha, koorisis ära ja panin uue klemmi otsa.läks tööle nagu vana mees ja minul tuju hea. =)
Postitatud: 26 Okt 2003 20:57
Postitas miq
kurat liiga vara hõiskasin.siiski ei ole probleem lahendatud.ikka mingi asi nagu pooks.starteri lasin elektrikul üle vaadata, ja see on väga hea korras, vist vahetatud isegi.aga ma ise mõtlen selliste asjade peale nagu genekas (-rihm), veepump vms.
mis te targemad arvate.
muidugi üks võimalus on ka veel päris vana aku.
Postitatud: 26 Okt 2003 21:13
Postitas Laurix
a seda lihtne proovida....laena sõbralt korralikku akut...a vbl sul genekas ei lae korralikult...siis mingi aeg nagu sõidad või nii..ja aku täis...samas vahepeal kui suurem tarbimine järgi jääb akus voolu väheks...
Postitatud: 26 Okt 2003 21:32
Postitas miq
seda aku värki on homme plaanis proovida.

Postitatud: 26 Okt 2003 22:19
Postitas Laurix
sellest oleks võind alustada tglt:P
Postitatud: 31 Okt 2003 12:09
Postitas miq
niih.laadisin nüüd aku täis.
käima läheb ilusti, aga ikkagi mingi asi nagu kuskil hoiaks kinni.kuigi see mind enam eriti ei häiri, oleks lihtsalt hea teada, mis see võiks olla.
Postitatud: 31 Okt 2003 20:27
Postitas warik
Kas sa süüdet oled proovinud tsipa hilisemaks keerata?
Postitatud: 31 Okt 2003 22:57
Postitas miq
kuidas süüde asjaga seotud on???
Postitatud: 15 Nov 2003 23:38
Postitas effekt
Esialgne postitaja miq
kuidas süüde asjaga seotud on???
süüde peaks olema seotud sellega, et süüde liiga varane, siis toimub plahvatus liiga vara ja see takistab mootori käivitamist ja hakkabgi pooma...... see on minu arvamus.
Postitatud: 16 Nov 2003 09:02
Postitas Agur
Siiski arvan et sul probleemid starteriga. Endalgi selline probleem starteriga, pole lihtsalt aega saanud et starter korda teha.

Postitatud: 16 Nov 2003 13:51
Postitas miq
ma ise olen jõudnud järeldusele, et asjas siiski süüdi aku...
8 aastat on oma töö teinud...

Postitatud: 16 Nov 2003 14:56
Postitas motamees
Kena mees laseb teistel siin mõistatada ja omal aku pe....es. See ju esimene asi mida vaadatakse.
Kui aku üle kolme aasta vastu peab on see juba taevane kingitus. Ärge teised nii pikka iga lootke. Olen ka kuulnud jutte seitsme aasta vanusest akust. See pole enam aku vaid nuhtlus.
Postitatud: 17 Nov 2003 21:46
Postitas miq
kolm aastat?kust sa seda võtad???mul on isa mõlemal autol aku kuskil 6-7 aastat vastu pidanud?ei mingit problet.
eks see sõltub muidugi aku tootjast ka
Postitatud: 17 Nov 2003 22:11
Postitas motamees
Ma võtan seda 13 aastasest elektriku töö kogemusest. Kogu see aeg olid saaremaa metsamajandi kõik akud minu käe all. Minu käest on rohkem akusid läbi käind vist kui sul elukuid on.
Akusid olen lõhkund ja purke tõstnud ümber ja igasugu staffi teind. Olen miinusplaatidest uue aku kokku ehitanud.
Peale kolme tööaastat on plussplaadid nii pudedad et ootevad ainult parajat hetke laialilagunemiseks. Edaspidine on ainult ekspluatatsiooni küsimus. Saab põrutada või liig suurt koormust. Mida iganes ja võib laguda. Tänapäeva akuplaadid pandi sellepärast ümbriku sisse et nad nii kergesti ei saaks pudeneda.
Nagu ütlesin üle kolme aasta eluiga taevane kingitus. Kingitusi võib ju saada. Kui aga ei saa ei maksa pahandada.
Edit: Ka mina sõidan praegu mingi 5-6 aastat vana akuga. Aga esimene omanik (autost mittemidagi teadev isik) viskas selle juba paar aastat tagasi maha,kuna see tekitas talle probleeme. Mulle ka vahel aga ma tean mis siis teha.
Postitatud: 18 Nov 2003 11:46
Postitas Laada
Eks need vene akud olid nagu olid. . . Autoelektrikuna pole küll 13 aastat töötanud, kuid pole kohanud küll juhust kus aku tööiga kolme aastaga piirduks. Või siis peab laadimine korrast ära olema vms. Mina ei tee enam ammu veneaegsetele kogemustele tuginedes mingeid järeldusi, kuna materjalid ja tehnoloogiad on ikka tohutult muutunud. Ka minu põhilised autoremondiajad olid siis kui kehtisid rublad. Oma autot remondin praegugi ise ja akut kolmeaastasena ei kavatse küll vahetada.
Postitatud: 18 Nov 2003 16:02
Postitas 2107
Huvitav, huvitav miks ka tipptootjad siis akule üle 3 a. garantiid ei anna???