1. leht 1-st

Mootor kiilub kinni

Postitatud: 11 Mai 2009 16:51
Postitas Mel
Probleem kap. remonditud mootoriga. Plokiosa ja väntvõll on lihvitud ning pandud uued saaled, kolvid ja rõngad.
Kõik toimib külmalt väga hästi, aga töösoojalt ei jõua starter mootorit enam ringi ajada. Samas mootori töös ei ole mingeid muutusi täheldada. Ka lükates läheb auto käima.

Kui mootor jahtub natuken, nii umbes 70 kraadini, siis jõuab strater ringi ajada. Probleem ei ole starteris ja akus, olen proovinud mitut erinevat. Kõigiga on ühte moodi.
Kõik vahetatud detailid olid korralikult mõõtudes ning lubatud tolerantsidega. Probleem ei leevenenud ega süvenenud läbitud 1500 km jooksul.
Kas tõesti paisuvad rõngad või kolvid soojalt nii palju, et mootor muutub starteri jaoks liiga "tihkeks"?
Kas peaks kahtlustama pigem kolbe või rõngaid? Või hoopis vända poolt vaatama?

Postitatud: 11 Mai 2009 17:33
Postitas tuhajuhe
Kus see moto kokku pandi,mis firma rõngad ja kolvid?

Postitatud: 11 Mai 2009 22:08
Postitas Mel
Kokku panin ise. Paaril mootoril varem olen alati kasutanud võimalikult odavaid vene juppe. Ja alati on on koostamine käinud nii tunde järgi. Sel korral mõtlesin, et teen korralikult - kõik detailid, koostamine jms sai tehtud täpselt raamatu järgi mõõtudes ja vajalike pingutusmomentidega. Jupid olid endiselt Venemaalt, aga kallimast otsast - firmat enam ei mäleta.

Postitatud: 11 Mai 2009 22:15
Postitas olaaf
kas küünlad maas ei jõua ka starter ringi ajada?
vändast jõuab kuumalt ringi ajada?
idee poolest peaks mootor kiirelt kuumaks ka minema kui kinni pooma hakkab.

ma pakun, et sul sama jama mis lauril oli - rõngad miskist sitast materjalist ja paisusid silindrisse kinni...

Postitatud: 12 Mai 2009 16:48
Postitas atzkarik
Algselt postitas: olaaf
kas küünlad maas ei jõua ka starter ringi ajada?
vändast jõuab kuumalt ringi ajada?
idee poolest peaks mootor kiirelt kuumaks ka minema kui kinni pooma hakkab.

ma pakun, et sul sama jama mis lauril oli - rõngad miskist sitast materjalist ja paisusid silindrisse kinni...
ja seda kuumenemist esines ka ainult siis kui sõitsid üle 90 km/h (pöördeid enam ei mäleta) 85km/h sõites võisid paarsada kilti järjest sõita midagi ei olnud lihtsalt ei läinud tööle mingi aeg peale seisma jätmist. Aga kui sõitsid näiteks 100 km/h siis läks mootor 30s keema. Võid ka proovid suurematel pööretel sõita kui lääb pea koheselt keema siis vist selge.

Sümptomid kuidagi sarnased minu alguse jamale et rõngad paisusid kinni nii et kaan maha ja uued rõngad! enne kui hilja ei ole.

[Muudetud: 12-5-2009 atzkarik]

Postitatud: 13 Mai 2009 12:36
Postitas Mel
Ilma küünaldeta ei proovinud.
Keema mul ei läinud, aga linnas ummikutes või rohkem takka andes hakkas el. vent väga tihti ja pikalt tööle.
Mootor ongi juba praegu maas ja ega muud ei aita jah kui lahti võtta.

Postitatud: 13 Mai 2009 13:03
Postitas olaaf
ma vahetaks rõngad ära ja prooviks uuesti kui kolbidel pole pikkisooni peal mis viitaks kinnijooksmisele...

kui on mõõda silinder ja vali vastavad kolvid,
katse eksituse meetodil võid valida ka kaks klassi peenemad kolvid c asemel a võid e asemel c

Postitatud: 13 Mai 2009 13:55
Postitas ÜlevaatustSpetsialist
Selline viga viitab valele paisumisvahele.
Kas kolvirõnga otsad õigesse mõõtu lihvisid ennem kui peale panid?(Kolvirõngastega ei ole nii,et ostad poest uued rõngad,ning paned peale!)
Kui ei,siis arvatavasti sellepärast need kolvirõngad paisuvadki ja kiiluvad kinni.
Raamatus peaks olema õige paisumisvahe kirjas.

[Muudetud: 13-5-2009 ÜlevaatustSpetsialist]