1. leht 1-st
K: Pihusti"pesade" freesimine plokikaande
Postitatud: 21 Jaan 2009 12:58
Postitas jaanus
1.7 monopritse Ladale panen peale Nva 4p pritse sisselaskekollektori
Mure selles, et Niva sisselaskekoldel on pihustipesad plokikaande freesitud juba originaalis( sisselaske üleval ääres). Minu tavalisel 1.7 mootoril s eda ei ole.
Küsimus, kas peaksin ka enda plokokaant natukene freesima, et asi saaks täiesti ideaalne?
Ise arvan, et kui ei freesi, siis pihusti pritsib mingi osa küttest vastu plokikaant, mis ette jääb. Mõni arvab, et sellel pole tähtsust
Ja see ka veel, et kui freesin maha selle ette jääva 4mm sügavuse osa, kas ma siis sellise tegevusega "veesärki" ei kahjusta?
Sisselaskekolle juba peaegu valmis keevitatud, kuid alles nüüd avastasin seda:kuri
[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]
[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]
Postitatud: 21 Jaan 2009 13:09
Postitas olaaf
pane pilte ka nii raske hinnata, mul laua peal ainutl 2101 markeeringuga kaas - ilmselt on aga sisselaske portide ava sama valuga
iseenesest on sisselaske kanalite peal ruumi küll niipalju - sisselaske kanalite peal tosool ei käi - seal on kuskil sent ruumi ümarguselt.
silmaga vaadates õnnestuks sinna pihusti kenasti istutada.
proovi mõne tava lada kaane peal näiteks sinna auk puurida sobiva jämedusega ja nurgaga pihusti jaoks.
[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Postitatud: 21 Jaan 2009 13:23
Postitas jaanus
Algselt postitas: olaaf
pane pilte ka nii raske hinnata, mul laua peal ainutl 2101 markeeringuga kaas - ilmselt on aga sisselaske portide ava sama valuga
iseenesest on sisselaske kanalite peal ruumi küll niipalju - sisselaske kanalite peal tosool ei käi - seal on kuskil sent ruumi ümarguselt.
silmaga vaadates õnnestuks sinna pihusti kenasti istutada.
proovi mõne tava lada kaane peal näiteks sinna auk puurida sobiva jämedusega ja nurgaga pihusti jaoks.
[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Mul lihtsalt natukene vaja süvendada seda kaant ülevalt poolt. Täiesti uut auku teha pole vaja, kuna pihusti koos sisselaskekoldega jääb umbes 0.5 cm kaugusele plokist.
Arvan, et kui nüüd pihusti pihustab, siis jääb selle väikese nurgakese taha see kütus kinni.
Sisselaskeavad ju kõikidel ühe suurused(01 jne)
Pildilt näha punaste ringidega kaared, mida peaks/ei peaks plokikaande freesima
[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]

Postitatud: 21 Jaan 2009 13:42
Postitas olaaf
jah need saad vabalt pordile teha kuid tekib probleem - nimelt ei jätku sul siis tihendile liitpinda plokikaane pool - seal lollakas süvend veel kohe tihendi liitpinna peal - sellepärast mõtlesin, et ehk on lihtsam pihusti otse plokikaande paigutada...
[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Postitatud: 21 Jaan 2009 13:49
Postitas PuZuP
Esiteks on vaja töödelda plokikaant mitte mootoriplokki. Kütust üldjuhul ploki sisse ei pihustata.
Küll aga sisselaskekanalisse.
Portides suurendatakse kanalit küll vastavalt eesmärgile ja vajadusele, kuid mitte niipalju kui 8 mm...
Praegusel juhul oleneb kõik sisselaskekanalist, ehk siis kui kaantel on sisselaskekanalid erineva kujuga, siis on natuke jama, sest enamjaolt on pihusti suunatud pihustama sisselaske klapi peale.
Sealt tulebki, et kui kanalite kuju on erinev, siis halvimal juhul tuleb äkki hakata isegi pihusti pesa asendit muutma.
Kui Sul on võimalik mõõta ja uurida, kas kanalid on erinevad ja kuhu punkti on suunatud pihusti, siis oleks infost isegi huvitatud.
Pole ühtegi 4 punkti pritsega mootori kaant lähedalt uurida saanud kahjuks

Postitatud: 21 Jaan 2009 14:14
Postitas Moss
Algselt postitas: PuZuP
Pole ühtegi 4 punkti pritsega mootori kaant lähedalt uurida saanud kahjuks
No tule vaata

Sisse praegu ei näe, peale Campi tõstan mootori uuesti maha ja siis ka juba võtan lahti.
Jaanus, kui muud üle ei jää, mine lase peale keevitada ploki
kaanele. Tartus on endine Racetech, praegune mis-iganes firma, kes teeb neid Estfield'e, seal alumiiniumi keevitamiseks vahendid olemas
Postitatud: 21 Jaan 2009 14:30
Postitas jaanus
Just seal samas Teppan praegu sisselaset teebki
Aga pilt nüüd minu kaanest ja punasega need kohad, kui palju peaks freesima. Mõõtsin siis Niva kolde pealt ära ja märkisin enda omale peale, ning tegin arvutis punaseks, et paremini näha oleks
Liitpinnast jätkub?
Veesärgini ei jõua?
[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]

Postitatud: 21 Jaan 2009 14:45
Postitas olaaf
kui nii vähe freesid siis jätkub küll - hästi natukene hermetsi vahele ja hoiab kenasti
seal üleval ei ole veesärki - ainult klapiruumi põhi...
sealt saab 4-5mm julgelt freesida
[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Postitatud: 21 Jaan 2009 14:50
Postitas jaanus
Algselt postitas: olaaf
kui nii vähe freesid siis jätkub küll - hästi natukene hermetsi vahele ja hoiab kenasti
seal üleval ei ole veesärki - ainult klapiruumi põhi...
sealt saab 4-5mm julgelt freesida
[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Kui max 0.7 Bari rõhku ka lasta, siis ka peab?
Veesärk siis allpool?
Postitatud: 21 Jaan 2009 15:08
Postitas Moss
Äkki abiks...
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120541
EDIT: Fotol on küll siiski väljalaskekanal, mis suunaga alla.
[Muudetud: 21-1-2009 Moss]
Postitatud: 21 Jaan 2009 15:15
Postitas PuZuP
Mis firma pihusteid ja kui suuri üldse 4 punkti pritsega originaalis kasutatakse ?
Postitatud: 21 Jaan 2009 15:20
Postitas Moss
Bosch on tootja, voolavuse tarvis tuleks kood üles otsida. Arvan, et sinna 180cm3/min kanti või isegi alla.
Postitatud: 22 Jaan 2009 09:50
Postitas jaanus
Saanud sisselaskekolle nüüd kätte ja lähemalt uurides selgus, et freesida tuleks sisselaskekanali ülemisest servast umbes 3 mm, seega ei tohiks seal miskit veel kahjustada, ning ka liitepind peaks piisav jääma:)
Kui kaan maas, ning freesimine tehtud, eks siis lisan vast ka mõne pildi.
Postitatud: 06 Veebr 2009 20:51
Postitas VäikeMägilane
Asi on selles, et kui kaane toorikud venelasel samad, siis vaevalt ta selle pritse jaoks nüüd uut kaant on tegema hakanud, lihtslat 1 tööoperatsioon freespingis juures.
See on siis tagantjärgi tarkus peale teema lugemist:)
aga venelasel ongi selline põhimõte-läbi ajaloo
Millas see monopritse lõppes ja see 4p.pritse hakkas sigullidel/nivadel?
Postitatud: 07 Veebr 2009 18:28
Postitas Moss
2003 vist. Kaanel erinevus veel see, et nukkvõlli ratta juures ka andur.
[Muudetud: 7-2-2009 Moss]