1. leht 1-st
fiati plokikaane jutud
Postitatud: 20 Jaan 2009 23:28
Postitas hautz
Mis seisus peaks plokikaane lihvima viima?
Puhas plokikaas?
Ma ei leidnud tasast pinda nukkvõllide poolel.
Äkki keegi räägiks natuke ,kes on lihvida lasnud.
Ma usun ,et kruvin nukkvõlliraamid plokikaanele külge ja jätan vahelt klapid ja nukkvõllid välja.
Ma tahaks homme lihvima viia,võtaks 1mm maha.
[Muudetud: 21-1-2009 hautz]
Postitatud: 20 Jaan 2009 23:41
Postitas Valdz
Anna kaan parem mulle, enne kui päris ära lõhud
Kui 1 mm maha lihvid siis see lõikab juba mõnuga sisselaske klapipesadesse sisse.
Postitatud: 20 Jaan 2009 23:48
Postitas hautz
Palju seal ruumi oleks võtta siis?
0,5mm saaks ikka, ma usun.
Natuke tuleb niikuinii võtta ,sest kaas on kõver.
Mille peale tuleb kaas toetada?
Postitatud: 21 Jaan 2009 07:51
Postitas logman
Sul ju kaas maas.
Mõõda ära, kui palju on nuki tõus ehk kui palju tuleb klapp omast pesast välja. Tihendi paksuse saad ka ära mõõta ja distantsi kolvis olevast klapipesast ploki servani kolvi Ü.S.S.-s olles samuti. Klapile pead inertsiruumi kah arvestama - kui palju, ei tea kahjuks
Kirjutasid, et kaas on silma järgi kümnendiku võrra kõver. Niipalju lihvidki, et enam ei oleks ja kui lähevad mõõdud lõhki, siis loe Valdzi esimest postitust. Tal läheb seda tõesti rohkem tarvis kui sul.
Postitatud: 21 Jaan 2009 22:18
Postitas hautz
Algselt postitas: logman
Sul ju kaas maas.
Mõõda ära, kui palju on nuki tõus ehk kui palju tuleb klapp omast pesast välja. Tihendi paksuse saad ka ära mõõta ja distantsi kolvis olevast klapipesast ploki servani kolvi Ü.S.S.-s olles samuti. Klapile pead inertsiruumi kah arvestama - kui palju, ei tea kahjuks
Kirjutasid, et kaas on silma järgi kümnendiku võrra kõver. Niipalju lihvidki, et enam ei oleks ja kui lähevad mõõdud lõhki, siis loe Valdzi esimest postitust. Tal läheb seda tõesti rohkem tarvis kui sul.
Mis mul sellest tõusust teada vaja?
Kui kolb üleval ,siis väljalaske nukkvõlli võib ringi keerata,kuid sisselaskelklapp läheb õrnalt vastu klapisüvendit kolvil.
Laseb niipalju maha ,kui kaas kannatab.
Kui kaas läheb p*rse ,siis vähemalt olen proovind ja pean 16 klapilise kaane käsile võtma:rolleyes
Et p*rse ei läheks oleks vaja natuke nõuandeid.
Ise ma ei lihvi ,viin spetsalisti juurde ,kuid tahan tal elu kergemaks teha,st ette valmistada kaane.(samuti endal)
Postitatud: 21 Jaan 2009 22:26
Postitas Tarts
Teedki endal elu kergemaks kui viid kaane spetsi juurde lihvimisse ja seal juba teatakse mis ja kus ja kui palju
Postitatud: 21 Jaan 2009 22:37
Postitas hautz
Aga mis ma küljest kakun?
Ma kakun nukkvõllid kindlast maha ,muidu jäävad klapid lahti.
Vaatan ,vb kakun klapid ka välja.
Postitatud: 21 Jaan 2009 22:41
Postitas Tarts
Võid vabalt kõik kõljest noppida,nukad klapid.
Postitatud: 22 Jaan 2009 00:18
Postitas hautz
Nukad ja klapid maas ja ettejäävad tikkpoldid ära võetud.
Nüüd uus avastus:Ühe nukkvõllipoolsetel klappidel pole klapisääretihendeid ja teistel "plastikust" klapisääretihendid.
Klappide juhtpuksid tundusid olema pronksist.
Mulle tuli see üllatusena.
Kas midagi on ümber tehtud ,või ongi nii orig.
Kas argentadel , jms on samad kaaned ikka nagu fiat 124 ac-l?
Postitatud: 22 Jaan 2009 08:48
Postitas logman
Algselt postitas: hautz
Kui kolb üleval ,siis väljalaske nukkvõlli võib ringi keerata,kuid sisselaskelklapp läheb õrnalt vastu klapisüvendit kolvil.
Selleks oligi tõusu tarvis teada. Sina muidugi tegid loomkatse ja hakkasid võlle krudima.
Milleks need süvendid siis üldse tehtud on kui juba kaant lihvimata sisselaskeklapid pähe käivad? Tiba naljanumber minu jaoks.
Kas kõigil on sedamoodi või ainult hautzi eksemplaril?
Postitatud: 22 Jaan 2009 09:17
Postitas Photographer
Loed seda teemat, tõesti pisar tuleb silma..
Kui sul neid päid tõesti jalaga segada anna see pea parem kellegile, kes sellest tulevikus ka rõõmu tunneb!!!
Kõikidel kolbidel on klapipesa nurk sisse freesitud, 1800 mootoril on kolvil kõrgendik, sellepärast et saavutada sama surveaste sama läbimõõdu juures!
Sellel mootori tüübil ei freesita maha pead ja plokki nagu ladal, surveastet tõstetakse kolviga!
Kui pea on kõver nagu sa väidad (ei tea sinu mõõtmisi - silma järgi seda teha ei saa) siis vii see pea tegija juurde ja lase teha: sirgeks, klapid sooveldada ja klapi-vahed regullida, ja lõpuks kõik kokku panna - nii et sa saad tagasi komplekse pea!
Vaevalt et sul reguleerimis taldrikuid on ja kui sa selle ise kokku lapid on need klapid sul ebatihedad, korralik klapi-klõbin mootoris, halvimal juhul mõni seib vahelt väljas ja mõne ajapärast pea samas kohas kus praegu või veel sitemas!
Me oleme lasknud kõik oma pead teha proffil ja pole kellegil nendega ka probleeme olnud. See üks 2000-4000 eeki investeeringut tasub ära, arvestades et suurim osa mootori võimsusest sõltub pea tehtud kvaliteedist!
Postitatud: 22 Jaan 2009 12:24
Postitas Tarts
Veel üks asi ,nimelt klapivahesid saab hakata reguleerima alles teisel või veelparem kolmandal päeval ,sest kaane ja nukakorpuse vahel on kummitihend mida peab korduvalt pingutama ,siis järgmisel päeval üle ja kontrolliks veel päevapärast.
Enda kaanel sai nii tehtud ja iga päevaga klapivahed muutusid.
Postitatud: 23 Jaan 2009 09:30
Postitas erxx
Algselt postitas: Photographer
Sellel mootori tüübil ei freesita maha pead ja plokki nagu ladal, surveastet tõstetakse kolviga!
Probleem on kõveras plokikaanes, mitte surveastme tõstmises !!!!
Postitatud: 23 Jaan 2009 09:34
Postitas Valdz
Algselt postitas: erxx
Algselt postitas: Photographer
Sellel mootori tüübil ei freesita maha pead ja plokki nagu ladal, surveastet tõstetakse kolviga!
Probleem on kõveras plokikaanes, mitte surveastme tõstmises !!!!
Kui asi kõveras plokikaanes, miks küsitakse et kas võtta 1mm maha? Või asi täiesti propelleris?
Sirgeks lihvimisel on mõistlik võtta nii vähe kui võimalik. Seda saab mõõta korraliku sirge metallklotsi ja lehtkaliibriga.
Postitatud: 23 Jaan 2009 11:04
Postitas erxx
Algselt postitas: Valdz
Sirgeks lihvimisel on mõistlik võtta nii vähe kui võimalik. Seda saab mõõta korraliku sirge metallklotsi ja lehtkaliibriga.
Aga hautzil plaanid vahetuvad ka väga kähku:D
Vb tahab surveastet ka juba tõsta, ma sain aru, et ta tahab seda sirgeks saada.
Postitatud: 23 Jaan 2009 15:08
Postitas hautz
Tänud "VÄGA asjaliku" jutu eest(ei leidnud ühtegi tarka mõttetera)
Plokikaane vedasin täna seljakotis kooli kaasa(12 kg) ja koju jõudes läke seljakotil üks sang täitsa katki ja teine ka natuke.
Maha võeti 0,2 mm ja maksma läks 150,-
Teema lukku ,kui keegi "tarka" juttu rääkida:P
Postitatud: 23 Jaan 2009 16:50
Postitas Valdz
Heh, minumeelest vastasid su teemale peaaegu kõik kes Fiati mootoritega tegelenud siin foorumist. Ja mõned näited on väga kasulikud.
Loll õpib, tark teab isegi...