1. leht 2-st

K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:08
Postitas jaanus
Kumb tegevus oleks mõtekam surveastme alandamiseks?
Kas treida olemasolevalt originaalkolvilt see mm maha, või panna metallist plokikaanetihend?
Surveaste praegu 9,3. Oleks vaja 8,5

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:29
Postitas olaaf
kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm

treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:40
Postitas hautz
Turboaretus??

10,3-ga peaks ka põhimõtteliselt sõitma kannatama veel.
Oleneb turbo rõhust ,kuid ma usun ,et üle 1 atti ei aja:P

Kui on korralik jahutus ,siis ei juhtu midagi kolbidega ja klappidega :puzzled

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:44
Postitas meeskala
plokikaane põlemiskambrit ei anna freesida?
olen lugenud et selle kaudu saab ka surveastet vähemaks!
parandage kui eksin:P

[Muudetud: 19-1-2009 meeskala]

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:45
Postitas Moss
Algselt postitas: olaaf
kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm

treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
Kas mõõtudega midagi mööda ei pannud? Sellises kohas sajandikmillimeetri tagaajamine minujaoks nagu juuksekarva pikuti viilutamine. Kümnendikuga eksides keskmise Lada mootori puhul tuleks surveastme erinevus pool ühikut, mis tõesti päris ideaalne pole.

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:47
Postitas olaaf
no minu jaoks oli see piisav täpsus aga võibolla mõne jaoks ei ole :)
samas kui mill maha võtta siis suht suva seal see sajandik

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:53
Postitas jaanus
Algselt postitas: hautz

Kui on korralik jahutus ,siis ei juhtu midagi kolbidega ja klappidega :puzzled
Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:56
Postitas hautz
Algselt postitas: jaanus

Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.
Suur surve ei riku mootorit, vaid kuumus.:rolleyes

Postitatud: 19 Jaan 2009 22:59
Postitas jaanus
Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: jaanus

Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.
Suur surve ei riku mootorit, vaid kuumus.:rolleyes
Pigem detonatsioon, millepärast ka surveastet madalamaks aetakse, et eda suuremate rõhkude juures vältida

Postitatud: 19 Jaan 2009 23:29
Postitas hautz
98-ga peaks ilusti töötama:rolleyes

Aga klapisüvenditele pole mõelnud?

Postitatud: 20 Jaan 2009 00:26
Postitas tuhajuhe
Millega mõõtsid surveastet?Milleks seda maha tahad võtta,turbo jaoks?Detonatsioon on kahjulik küll aga 9,3 surveastmeks on täiesti normaalne.

Postitatud: 20 Jaan 2009 00:58
Postitas PuZuP
Algselt postitas: jaanus
Pigem detonatsioon, millepärast ka surveastet madalamaks aetakse, et eda suuremate rõhkude juures vältida
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.

Samas "dragsterimeeste" ütlus on 14-se surveastme korral tuleb alkoholimootorit 2 baariga üle laadida ja siis veel hobuseannus keemilist sinna otsa - siis on juba piisavalt hea, tsiteerides Timo Lehtimäkit :D

Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid, põlemiskambri FREESIMINE (treida seda ei saa), klapipesade kaande sisse viimine, lühem kolvikäik (millega kaasneb põlemiskambri laienemine silindrisse, mis samas ei ole hea) jne...

Kõige kiirem ja lihtsam meetod on kasutada paksemat tihendit, milleks soovitan kasutada metalltihendit. Sellega seoses saab lihtsate arvutuste tulemusena arvutada vastavalt vajalikule surveastmele vajaliku paksusega tihendi.

Teine variant, madalam kolb. Kas siis vastav "custom-made" või siis töödeldud tehase originaal või mõne muu automargi oma, mis mõõtudelt sobib.

Klappide kaande viimine ei ole ka väga raskelt teostatav protsess, kuid nõuab ka klapitõusu vastavusse viimist nukaajami suhtes, ning surveastme alanemine tehtava töö hulga juures ei näi mõtekas.

Põlemiskambri freesimine samamoodi - paksem kaanetihend ja korralikud kaanepoldid annavad sama tulemuse, ning ei teki ohtu, et kambri lae freesimisega võib lae paksus liiga väikseks jääda.

Detonatsiooniprobleeme ära hoida aitab aga põlemiskambri vastavasisuline modifitseerimine, millest tuleneb ka põlemiskambri temperatuuri parem jaotumine ja kuumuse hajumine.

Kuumus aga tekib koos detonatsiooniga, lahja küttesegu, liigvarajase süüte, kehva kütuse jne tõttu, mille tulemusena rikub liigkõrge temperatuur mootori - sulanud või purunenud kolb, klapid, keps jne...

Seega kannatab sõita ka kasvõi 15 ühikuse surveastmega, kuid surveastme suurendamine alates 12 ühikust annab väga vähe juurde...muidugi juhul kui tavalist fossiilkütust kasutada ehk bensiini. Alkoholi ning nitrometaaniga on aga lood teised, seal jahutab juba kütus ise mootorit. Aga see on juba teistsugune maailm koos kogu oma keemia ja füüsikaga...

Postitatud: 20 Jaan 2009 01:19
Postitas Moss
Algselt postitas: PuZuP
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.
Seda et... mõhh??
Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid,
Mõtlesid kühmu asemel ikka nõgusust (ingl.k. dish)?

Postitatud: 20 Jaan 2009 13:23
Postitas PuZuP
Algselt postitas: Moss
Algselt postitas: PuZuP
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.
Seda et... mõhh??
Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid,
Mõtlesid kühmu asemel ikka nõgusust (ingl.k. dish)?
Jah...arvutasin just ennem mingit kambrit ja kolvi kühmu ja millegipärast kirjutasin "dome", kuigi mõtlesin "dishi"....

Selle esimese lause peale unustasin lisada, et jah lisaks detonatsioonikindluse saavutamisele, ehk siis kui me räägiksime juba suurtest ülelaaderõhkudest - >1 baari, siis kuna surutakse õhku ikkagi silindrisse kokku rohkem ning kõrgema surveastme korral tekiks Ü.S.S ajal surve põlemiskambrisse kordades suurem kui ütleme näiteks 0,5 baarise rõhu juures, ning selle tulemusena võib tekkida detonatsioonioht.
Samas kui madalama surveastme korral kasutada suuremat laaderõhku, siis suurema õhukoguse juures jääb Ü.S.S juures rõhk põlemiskambris samaks kui suurema surveastme ja madalama laaderõhu korral.
Ehk siis mida rohkem õhku silindrisse ära mahutada, seda rohkem saame ka kütust lisada ja seda rohkem jõudu mootorist.
Ehk siis surveastme alandamine detonatsiooni vältimise eesmärgil ei ole vale, aga mida suurem kompressor, seda rohkem õhku - jõudu jne...iseküsimus kellele meeldib tänaval alles 4500-5000 pöörde pealt ärkava boostiga sõita ;)

Ehk siis kui keegi siit mingi vastuolu välja luges, andke aga julgesti teada...ka mina õpin iga päevaga üha rohkem :)

[Muudetud: 20-1-2009 PuZuP]

Postitatud: 20 Jaan 2009 14:29
Postitas jaanus
Et originaal sisuga, 9.3 surveastmega kannataks alla 1bari rõhuga sõita?

Pigem jäägu see 9.3 kui näiteks plokile seda paksemat kaanetihendit vahele toppida?

Postitatud: 20 Jaan 2009 14:42
Postitas olaaf
no suht lihtne on kolvid korra välja võtta ja treimisesse - sul ju ujuva sõrmega ;)

Postitatud: 20 Jaan 2009 14:51
Postitas jaanus
Algselt postitas: olaaf
sul ju ujuva sõrmega ;)
Mis see tähendab?- ei ole eriti pädev mootorite alal

Postitatud: 20 Jaan 2009 15:07
Postitas Valdz
Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...

PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...

Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.

[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]

Postitatud: 20 Jaan 2009 15:17
Postitas jaanus
Algselt postitas: Valdz
Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...

PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...

Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.

[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
1bar oleks ikka väga lagi.
nii 0.7 arvan ise.
Sai sellel teemal konsulteeritud ka kunagi Mihkliga, kes arvas, et 9.3 on norm ja esialgu pole vast mõtet alandada. MS ja WB peaks asja kontrollima. Kui selgub, et asi tõesti ei kannata isegi üle 0.5 siis treida või tihend vahele.
Surveastet alandada treimise teel, siis kolb jääb ju ise nõrgemaks? Või pole hullu seal see mm maha võtta?

Postitatud: 20 Jaan 2009 15:32
Postitas olaaf
pole seal hullu midagi, kolvipea on päris paksust materjalist - ja kui kolb sulama hakkab siis ei päästa see millimeeter seal midagi enam :)

http://www.jaybquick.com/Pictures/66Mus ... Piston.jpg

[Muudetud: 20-1-2009 olaaf]