1. leht 2-st
06 mootor klõbiseb, ei käivitu.
Postitatud: 18 Jaan 2009 20:43
Postitas makuke
Tere,
ostsin siis 1300cc mootoriga 06-e ja sellel siis mootor ei töötanud. Kodus vedasin seda teise masina järel ja mootorist kostus juba väiksel kiirusel tugev klõbin. Omanik rääkis, et sõitis põleva õlitulega tükk aega, enne kui see klõbin mootorisse lõi ja mootor välja suri. Õli on karteris üle max piirigi, kui ma võtsin selle nukkvõlli pealse kopsiku maha ja sealt alt avanes vaatepilt, kus terve see alune k.a nuka laagrikere olid nagu nõgise õliga koos. ja see oli nii kuiv, et võisin terve kihi õli/jääke sealt käega pühkides eemaldada. Ei oska seda antud veaga seostada, kuid kontrollisin, ja klapid olid omal kohal. Vändast ringi ajades ei kostu klõbinat.
On ehk mõni mõte, mida võiks kontrollida, sest ma suht roheline autode alal ja tore oleks, kui ei peaks mootorit maha võtma, sest pole seda 3 jalgset kett tõstukit vms..
Olen tänulik aitajatele.
Postitatud: 18 Jaan 2009 22:18
Postitas logman
No lugesin seda su auto teemast.
Mind ajab muigama, sind paneb nutma, sest sured selle saapaviksi otsa, kui mootorit maha ei võta ja iga detaili korralikult puhtaks ei pese. Elagu zhiguli õli! Jess!
Sina ei oska seda antud veaga (õlirõhk lännu, kolin mootoris) seostada, aga seesama viks ongi vea põhjustaja. Miski väntvõlli kanal rõõmsalt sama kitti täis ja saaleke jäi kuivale. Teist korda: Elagu zhiguli õli! Jess!
Ja kui ükskord selle mootori uuesti käima saad, siis tee nii, et kolmandat kiidulaulu sellele õlile ei peaks tulema.
[Muudetud: 18-1-2009 logman]
Postitatud: 18 Jaan 2009 23:34
Postitas MuKi14
Algselt postitas: logman
No lugesin seda su auto teemast.
Mind ajab muigama, sind paneb nutma, sest sured selle saapaviksi otsa, kui mootorit maha ei võta ja iga detaili korralikult puhtaks ei pese. Elagu zhiguli õli! Jess!
Sina ei oska seda antud veaga (õlirõhk lännu, kolin mootoris) seostada, aga seesama viks ongi vea põhjustaja. Miski väntvõlli kanal rõõmsalt sama kitti täis ja saaleke jäi kuivale. Teist korda: Elagu zhiguli õli! Jess!
Ja kui ükskord selle mootori uuesti käima saad, siis tee nii, et kolmandat kiidulaulu sellele õlile ei peaks tulema.
[Muudetud: 18-1-2009 logman]
aka. Mootor jooksis kokku, sebi uus...
Arvatvasti lõpetas õli pump töölepingu, või õli koosnes enamasti ainest, mida see originaalis sisaldama ei peaks...
Postitatud: 19 Jaan 2009 08:56
Postitas olaaf
odavam tee oleks uued saaled uus vänt ja õlipump,
ostes kasutatud mootori võid varsti jälle sama lõhkise küna ees olla.

Postitatud: 19 Jaan 2009 13:45
Postitas erxx
Algselt postitas: olaaf
odavam tee oleks uued saaled uus vänt ja õlipump,
ostes kasutatud mootori võid varsti jälle sama lõhkise küna ees olla.
Aga kuna ta on sel teemal roheline, siis oleks ikkagi mõtekas osta mõni selline kasutatud mootor mida sa oled ise näinud, et töötab laitmatult.
Uus vänt, saaled ja õlipump pole just kõige odavam lahendus.
Postitatud: 19 Jaan 2009 15:03
Postitas carl93
Ja mootori maha tõstmiseks pole vaja seda "3jalga" saad ka käsitsi tõstetud nii nagu mina.
Postitatud: 19 Jaan 2009 19:05
Postitas rauds
mootori remont on juba algajale liiga suur matemaatika, lihtsam on panna teine mootor peale, jääb vanast mootorist tagavara osigi.
ma isegi suht algaja, aga paar liitrit õlut ja üks unetu öö ja ongi vahetatud:P
Postitatud: 19 Jaan 2009 21:28
Postitas makuke
Jah, kuna alles ostsin selle siis arvestasin, et igast nööki tuleb näha. Olen valmis ka seda parandama, kui see tuleb odavam uue mootori ostust. Eks eesmärk oligi õppida automootorit tundma... Kuid mul on tunne, et kui ma oma küsimustega pihta hakkan siis peaks eraldi teema tegema "küsimused algajatelt":D. Aga ok, kuna mootori mahavõtt juba iseenesest tundus keeruline tegevus ja kui ma uue mootori kasuks otsustan siis peab nagunii seda tegema. Nii, et olen palju teemasid läbi lugenud, aga kas nii roheline mina või ei saa aru, kas mootori maha võtmiseks ei pea käimari kallale minema. Mootorit saab ilma käigukasti eemaldamiseta ka ära?. Tahet on, kõike on, aga kuidas seda mootorit üksi sealt välja saab:D Nagu ma aru saan siis sixi omanik peab olema tugev, et autot käima lükata, mootorit üksi vahetada jne jne. Pmst ikka kripeldab see küsimus, et ok, mootor õhtal, kuid saaled teevad juba nii väiksel 8kõnnikiirusel) kiirusel häält? vändast ringi ajades ei kostu midagi imelikku.
Postitatud: 19 Jaan 2009 22:22
Postitas olaaf
kui õlirõhku pole pead igal juhul mootorisse süvenema.
kast on soovitav enne maha võtta, omal lihtsam eriti kui esimest korda teed..
ega seal midagi ülikeerulist pole - ainult jõudu ja tahtmist peab olema - lisaks padrunvõtme komplekt ja lehtvõtmete komplekt ka oleks hea.
Postitatud: 21 Jaan 2009 18:59
Postitas makuke
Tööriistad (de)monteerimiseks olemas, ainult spetsiifilisi tööriistu pole. Aga see mootori mahavõtt tundub mitme päeva töö, seal igasugust "prygi" küljes.
Postitatud: 21 Jaan 2009 19:02
Postitas olaaf
mootori võtab maha 2 tunniga kindlasti kui olemas kanal ja jõudu piisavalt.
seda prügi ei pea sa ju ära keerama kõike.
otsi foorumist mootori eemaldamine mootori vahetus
sellest oli eraldi teema just hiljuti kuidas mootorit kätte saada...
Postitatud: 22 Jaan 2009 00:37
Postitas luazik
mootori vahetuse juures kõige suurem töö on käigu kangi äravõtmine kasti kyljest. Ylejäänu on lihtne poldikeeramine. kahekesi max 40 minutit.
Postitatud: 22 Jaan 2009 01:08
Postitas tuhajuhe
Ei pea seda kangi ka ära võtma.Ainult kangi ümber oleva plastiku mis kere küljes on nelja kruviga.
Postitatud: 25 Jaan 2009 12:12
Postitas makuke
Aga milleks kanalit vaja mootori maha võtmiseks? Ega mootor ju "alt" välja ei tule vaid ikka ülevalt?
Postitatud: 25 Jaan 2009 12:22
Postitas helitehnik
Et sa käigukasti kätte saaksid, seda sa salongi kaudu välja ei meelita
Postitatud: 26 Jaan 2009 07:58
Postitas Indy
Algselt postitas: makuke
Aga milleks kanalit vaja mootori maha võtmiseks? Ega mootor ju "alt" välja ei tule vaid ikka ülevalt?
Kanalit pole ka vaja...

Tõsta või lükka auto külje peale, toesta ära ja siis kardaan ja käigukast alt, edasi saab juba tavaasendis tegutseda.
Postitatud: 26 Jaan 2009 08:12
Postitas helitehnik
Võimalusi on sadu erinevaid, kuid kas sa ei leia et praegu lume sees ja külma käes on vähe n---s seda autot külili lükata ning hiljem seal kallal siis ise sügeleda, garaaz ja kanal oleks vähe mugavam, talv on ju siiski väljas
Postitatud: 26 Jaan 2009 10:27
Postitas hautz
Aga ei pea ju mingit kolmjalgset ketttõstukit olema.
Piisab ka kui on graazis ,vms. kohas konks, või midgi muud sarnast.Siis saab kas taliga, telfriga või vintsiga maha võtta mootori.
Kunagi sai mootorit nii maha võetud ,et auto sai jube kõrgele tõstetud(esiots) ja mootor ülesse kinni seotud ja siis auto alla lastud.
Kasti alt saamiseks piisab täiesti vabalt auto ülesse tõstmisest ainult(ja lisa toetamisest seejärel). Hea on kui saab tuhaploki vms esratta alla ja teiste rataste ees kivid(et ära ei veereks)
[Muudetud: 26-1-2009 hautz]
Postitatud: 26 Jaan 2009 20:42
Postitas makuke
aga seal mootori mahavõtu teemas on kirjutatud, et käimarit ei pea maha võtma? Ma usun, et see poleks kanalis tõesti probleem, kuid ma ei ole auot alla piilunud, arvan, et see on nii krdima raske, et kui ma kanalis selle lahti saan, siis jään käimari alla ja sedasi oleks küll totakas surma saada või mis? Mul pole ettekujutust palju see kompunn kaalub.
Postitatud: 26 Jaan 2009 21:44
Postitas JX
käigu kast ca 20kg mootor ca 200kg