1. leht 2-st

1,6 mootori forsseerimine?

Postitatud: 15 Sept 2003 23:01
Postitas Moss
Plaan siis sõbraga üks kap.rem 1.6 tõsise(ma)lt pöördesse ajada ja alustame loomulikult info hankimisega. Tahaks fakte, mingid a la "naabri-vasja-tädi-rääkis-et" pole vaja. Kuigipalju on üldteadmisi kuid antud hetkel huvitab nagu see mis kogemustega tulnud, ei viitsi katse-eksitus meetodi peale minna lihtsalt. Plaanis on pm. kogu "liikuv" üle käia.
Kogu selle pika mulli peale siis lõpuks ka esimene alateema: hooratas.
Palju kaalub VAZ'i originaal ja mitu kilo on maha võetud kõige radikaalsemalt rattalt? Kas jutud nn. kodarhooratastest peavad paika?

EDIT: pealkiri oli kirjavigane

[Muudetud: 16-1-2007 Moss]

Postitatud: 16 Sept 2003 19:14
Postitas Moss
Milliseks VFTS'idel antud detail töödeldud on?

Postitatud: 16 Sept 2003 22:42
Postitas miq
läheb kergemini pöördesse ja saad ka nats pöördemomenti juurde, aga samas läheb ka tühikäik ebaühtlaseks ja seega võib ta tänavasõidu masinal suht tülikaks osutuda.aga eks te ise tea... ;)

Postitatud: 16 Sept 2003 22:54
Postitas Moss
einoh, seda kõike ma juba tean :bouncing aga nüüd on küsimus selles pigem kust kuipalju materjali maha puurida/treida või minugipoolest - saagida kui vaja.

P.S. Eesmärk midagi VFTS'i sarnast ehitada, mitte tänavamasinat. ;)

Postitatud: 17 Sept 2003 09:02
Postitas wax
Hooratta lihvimisest on siin foorumis mitmeid kordi juttu olnud. Kasuta Otsingut!

Postitatud: 17 Sept 2003 21:51
Postitas Moss
Esialgne postitaja wax
Hooratta lihvimisest on siin foorumis mitmeid kordi juttu olnud. Kasuta Otsingut!
Loomulikult tegin seda juba enne kui oma teema avasin. Selget vastust küsimusele: kust-kuipalju-mida-maha-treida pole ma veel leidnud. ma pean arvestama variandiga et ei ole võimalik juppe kavorisse viia vaid tuleb need mingi suvalise treiali kätte viia kellele pm puust-ette-punaseks teha mida ma täpselt soovin.
Rallimehed, kellel juhtub mõni kergendatud hooratas lahtiselt olema, saatke mulle email.

Postitatud: 18 Sept 2003 18:24
Postitas Lembit
Kas muud mehed ei või vastata? Mul on selline hooratas täitsa olemas.
Igaksjuhuks ütlen kohe ette, et pilti ei ole

Postitatud: 18 Sept 2003 20:14
Postitas Moss
llllahe. palju kaalub ja kas müümise plaani ka on?

Postitatud: 20 Sept 2003 21:09
Postitas Moss
Asjad siis niikaugel et lasime yhe hooratta kergemaks, hammasvöö ja siduri kokkupuute pinna vaheliselt alalt 9,6mm õhemaks.
Tulemus: unine 1.3 mida me katsejänesena kasutame, hakkab ühtlaselt töötama alles 2k pealt ja tald-põhja variant lükkas tahhoka noole piiiiikalt üle 8 tuhande :o, silma järgi nii 9-9,5k pööret. korralik tõmme hakkab nüüd 3500pealt (täpselt veel ei tea mix), asfaltigi õppis põletama :). kahjuks ei saanud pikalt testida. järgi andsid 6 polti millega hooratas väntvõlli külge kinnitub.
ehk siis 150 eegu eest kogemusi kuhjaga. :bouncing

Postitatud: 23 Sept 2003 18:37
Postitas Moss
ei lennanud laiali, jäi käimari vedava võlli külge rippuma :P

Postitatud: 23 Sept 2003 19:58
Postitas motamees
Esialgne postitaja MossOpel
tald-põhja variant lükkas tahhoka noole piiiiikalt üle 8 tuhande :o, silma järgi nii 9-9,5k pööret. :bouncing
Tavalisel Lada mootoril jooksevad nii 8k kandis klapid pähe. Kuidas sa rohkem said??????? Hooratas ei puutu asjasse. See annab ainult kiirendust juurde. Küsisin igaks juhuks ühelt vanalt rallimehelt üle. Tema vastus oli-- kerged titaanklapid hakkasid juba 8500 pealt kolisema ja üle selle suurt enam põõrded ei tõusnudki. Ei saagi tõusta kui klapid jäävad avatuks. 9,5k põõrete kohta ta ainult naeris.:( Ärge poisid niisama udu ka ajage ----mõni võib uskuda ka.:P

Postitatud: 23 Sept 2003 20:28
Postitas zar
ja muideks üks mees, kes kunagi ralli mootoreid tegi ja titaan kepsud sisse pani rääkis, et 7000 pöördel karteris õli enam pole.....

Postitatud: 26 Sept 2003 16:01
Postitas Moss
No ma arvan et kergem hooratas lükkab ka max pöörded kõrgemale.
Tahhokas võib ka muidugi viga olla, ma isegi ei võta seda 9k 100%tõena, saan rääkida vaid selle põhjal mis ta näitas. Kui keegi arvab endal leiduvat kuskil täpsemat tahhokat siis andku teada, meil on varsti mootor jälle masinapeal ja siis saab uuesti proovida :)
To Zar: mis selle õliga juhtuma peaks siis? kuhu see läheb sealt???
Ja üleüldse kes see "vana-rallimees" on? äkki ta oleks nõus natuke oma teadmisi minuga jagama? ma selliseid vot-see-vend-rääkis-sellele-kes-rääkis-minule tarku ei kipu kohe kuidagi uskuma.

P.S. Viplala, ole nii kena ja ära palun risusta minu topicut rohkem sääraste postitustega

Postitatud: 26 Sept 2003 16:11
Postitas Moss
btw mul ka üks tuttav rääkis (sihuke vanamees juba; nooruses sõitis ka rallit) et tema enda forssitud UMZ 412 tegi kuskil söerajal 11k rpm aga ega see ei tähenda et ma seda puhta kullana võtan. Ega enne ei saagi teada kui ise järgi teen :bouncing

Postitatud: 27 Sept 2003 09:06
Postitas Laurix
no ma usun enda siksi tahhokat:P proovisime järgi...et nagu pedal põhja ja ootasime...7500 juures jõudis piirajasse...hakkas nagu pendeldama seal 7200-7500 vahel... eriti pikalt ei julend lasta:rolleyes

Postitatud: 27 Sept 2003 11:38
Postitas motamees
Esialgne postitaja Laurix
no ma usun enda siksi tahhokat:P proovisime järgi...et nagu pedal põhja ja ootasime...7500 juures jõudis piirajasse...hakkas nagu pendeldama seal 7200-7500 vahel... eriti pikalt ei julend lasta:rolleyes
Ladal ei ole mingit piirajat. Lihtsalt klapid ei jõua enam oma tööd teha ja pöörded ei saagi enam tõusta. Seda piiri saab tõsta kergemate klappidega/tugevamate vedrudega. MossOpelile-- Kergem hooratas ei saa tõsta pöörete lage ülespoole. Nagu eelpoolõeldust välja tuleb ei ole pöörete piiri takistuseks hooratas vaid gaasijaotus. Hooratta mahatreimine ei muuda ju gaasijaotust mitte üks raas. Tahhokas ei valeta sul ilmselt vaid on inertsiga. Kui järsku gaasi anda ja vaadata seierit siis seekõigub lõpusinertsi toimel üle tõese piiri. Võiks proovida tahhoka seieri võlli määrida paksu õliga See ehk toimib seal vahel amortisaatorina ja siis ei näita seier tegelikkusest palju rohkem.

Postitatud: 27 Sept 2003 13:24
Postitas Ted
no kui rohkem näitab siis pole hullu ju, mis vahet seal sisuliselt on kuimitu pööret mootor teeb. peaasi et ei näita 3k siis kui tegelikult on 6k :D
pakuks et selleks ajaks kui pöörded üle 6,5k jõuavad on siksi mootorist viimasedki njuutonmeetrid hirmuga plehku pannud niiet suurt vahet pole palju kohapeal paarutades välja jookseb. reaalses sõidus sul pole mingit mõtet sinna üles ronida, kuna jõud kaob ära lihtsalt.

edit: st ma mõtlesin et reaalselt pole vahet kas su tahhokas näitab 1000 reaalse pöörde korral 3k või rohkemgi, kui magusaim minek on näiteks 3k-5k siis sinu jaoks kes sa seierit vaihid on see lihtsalt 5k-7k. isegi kui viga on ebalineaarne pole suurt vahet, peaasi et ei laseks pöördeid teadmatuse tõttu üle kriitilise taluvuspiiri.

Postitatud: 02 Okt 2003 17:32
Postitas motamees
Sellest tekstist küll mingit viga välja ei nuputa. Hooratas ja õli jäta kohe kõrvale. Ehk on viga ikkagi karpa teises kambris. Te näppisite ju ainult esimese kambri asju. Auto marki sul ka kirjas pole ei tekstis ega isiklikus kontos. Konto peal need lahtrid ju selleks on et neid täita.

Postitatud: 02 Okt 2003 21:09
Postitas Mike
Kui te lasete mootori naksti 9,5k rpm tahaks teada mis süütesüsteemi te pruukisite. Tava kontaktid seda käigupealt küll ei suuda - see ongi see lada piiraja. Kui nad kord suudavad siis mitte pikkalt.

Postitatud: 03 Okt 2003 00:00
Postitas motamees
Esialgne postitaja Mike
Kui te lasete mootori naksti 9,5k rpm tahaks teada mis süütesüsteemi te pruukisite. Tava kontaktid seda käigupealt küll ei suuda - see ongi see lada piiraja. Kui nad kord suudavad siis mitte pikkalt.
Ma ei usu küll et kontaktid piirajaks osutuksid. Kaheksasilindrilistel vau mootoritel ju jõuavad küll kontaktid naksutada. Isegi ilma elektronsüüteta. Ainult siis tuleb kontakte iga paari tuhande km järel puhastada.
Ladal ikka piirajaks klappide suutlikkus.