1,6 mootori forsseerimine?

1,6 mootori forsseerimine?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

1,6 mootori forsseerimine?

Postitus Postitas Moss »

Plaan siis sõbraga üks kap.rem 1.6 tõsise(ma)lt pöördesse ajada ja alustame loomulikult info hankimisega. Tahaks fakte, mingid a la "naabri-vasja-tädi-rääkis-et" pole vaja. Kuigipalju on üldteadmisi kuid antud hetkel huvitab nagu see mis kogemustega tulnud, ei viitsi katse-eksitus meetodi peale minna lihtsalt. Plaanis on pm. kogu "liikuv" üle käia.
Kogu selle pika mulli peale siis lõpuks ka esimene alateema: hooratas.
Palju kaalub VAZ'i originaal ja mitu kilo on maha võetud kõige radikaalsemalt rattalt? Kas jutud nn. kodarhooratastest peavad paika?

EDIT: pealkiri oli kirjavigane

[Muudetud: 16-1-2007 Moss]
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Milliseks VFTS'idel antud detail töödeldud on?
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

läheb kergemini pöördesse ja saad ka nats pöördemomenti juurde, aga samas läheb ka tühikäik ebaühtlaseks ja seega võib ta tänavasõidu masinal suht tülikaks osutuda.aga eks te ise tea... ;)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

einoh, seda kõike ma juba tean :bouncing aga nüüd on küsimus selles pigem kust kuipalju materjali maha puurida/treida või minugipoolest - saagida kui vaja.

P.S. Eesmärk midagi VFTS'i sarnast ehitada, mitte tänavamasinat. ;)
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Hooratta lihvimisest on siin foorumis mitmeid kordi juttu olnud. Kasuta Otsingut!
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Esialgne postitaja wax
Hooratta lihvimisest on siin foorumis mitmeid kordi juttu olnud. Kasuta Otsingut!
Loomulikult tegin seda juba enne kui oma teema avasin. Selget vastust küsimusele: kust-kuipalju-mida-maha-treida pole ma veel leidnud. ma pean arvestama variandiga et ei ole võimalik juppe kavorisse viia vaid tuleb need mingi suvalise treiali kätte viia kellele pm puust-ette-punaseks teha mida ma täpselt soovin.
Rallimehed, kellel juhtub mõni kergendatud hooratas lahtiselt olema, saatke mulle email.
l
Lembit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Juul 2010 15:55
Asukoht: Tln
Autod: Oman Ladat ja tema kohta käivat informatsiooni

Postitus Postitas Lembit »

Kas muud mehed ei või vastata? Mul on selline hooratas täitsa olemas.
Igaksjuhuks ütlen kohe ette, et pilti ei ole
VFTS
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

llllahe. palju kaalub ja kas müümise plaani ka on?
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Asjad siis niikaugel et lasime yhe hooratta kergemaks, hammasvöö ja siduri kokkupuute pinna vaheliselt alalt 9,6mm õhemaks.
Tulemus: unine 1.3 mida me katsejänesena kasutame, hakkab ühtlaselt töötama alles 2k pealt ja tald-põhja variant lükkas tahhoka noole piiiiikalt üle 8 tuhande :o, silma järgi nii 9-9,5k pööret. korralik tõmme hakkab nüüd 3500pealt (täpselt veel ei tea mix), asfaltigi õppis põletama :). kahjuks ei saanud pikalt testida. järgi andsid 6 polti millega hooratas väntvõlli külge kinnitub.
ehk siis 150 eegu eest kogemusi kuhjaga. :bouncing
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

ei lennanud laiali, jäi käimari vedava võlli külge rippuma :P
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja MossOpel
tald-põhja variant lükkas tahhoka noole piiiiikalt üle 8 tuhande :o, silma järgi nii 9-9,5k pööret. :bouncing
Tavalisel Lada mootoril jooksevad nii 8k kandis klapid pähe. Kuidas sa rohkem said??????? Hooratas ei puutu asjasse. See annab ainult kiirendust juurde. Küsisin igaks juhuks ühelt vanalt rallimehelt üle. Tema vastus oli-- kerged titaanklapid hakkasid juba 8500 pealt kolisema ja üle selle suurt enam põõrded ei tõusnudki. Ei saagi tõusta kui klapid jäävad avatuks. 9,5k põõrete kohta ta ainult naeris.:( Ärge poisid niisama udu ka ajage ----mõni võib uskuda ka.:P
C
z
zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

Postitus Postitas zar »

ja muideks üks mees, kes kunagi ralli mootoreid tegi ja titaan kepsud sisse pani rääkis, et 7000 pöördel karteris õli enam pole.....
kui huvi on, siis miks ka mitte!?
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

No ma arvan et kergem hooratas lükkab ka max pöörded kõrgemale.
Tahhokas võib ka muidugi viga olla, ma isegi ei võta seda 9k 100%tõena, saan rääkida vaid selle põhjal mis ta näitas. Kui keegi arvab endal leiduvat kuskil täpsemat tahhokat siis andku teada, meil on varsti mootor jälle masinapeal ja siis saab uuesti proovida :)
To Zar: mis selle õliga juhtuma peaks siis? kuhu see läheb sealt???
Ja üleüldse kes see "vana-rallimees" on? äkki ta oleks nõus natuke oma teadmisi minuga jagama? ma selliseid vot-see-vend-rääkis-sellele-kes-rääkis-minule tarku ei kipu kohe kuidagi uskuma.

P.S. Viplala, ole nii kena ja ära palun risusta minu topicut rohkem sääraste postitustega
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

btw mul ka üks tuttav rääkis (sihuke vanamees juba; nooruses sõitis ka rallit) et tema enda forssitud UMZ 412 tegi kuskil söerajal 11k rpm aga ega see ei tähenda et ma seda puhta kullana võtan. Ega enne ei saagi teada kui ise järgi teen :bouncing
l
Laurix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 133
Liitunud: 27 Mai 2002 15:09
Asukoht: Harjumaa
Autod: M400/1 Omega2.4
Kontakt:

Postitus Postitas Laurix »

no ma usun enda siksi tahhokat:P proovisime järgi...et nagu pedal põhja ja ootasime...7500 juures jõudis piirajasse...hakkas nagu pendeldama seal 7200-7500 vahel... eriti pikalt ei julend lasta:rolleyes
põlluralli rules
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja Laurix
no ma usun enda siksi tahhokat:P proovisime järgi...et nagu pedal põhja ja ootasime...7500 juures jõudis piirajasse...hakkas nagu pendeldama seal 7200-7500 vahel... eriti pikalt ei julend lasta:rolleyes
Ladal ei ole mingit piirajat. Lihtsalt klapid ei jõua enam oma tööd teha ja pöörded ei saagi enam tõusta. Seda piiri saab tõsta kergemate klappidega/tugevamate vedrudega. MossOpelile-- Kergem hooratas ei saa tõsta pöörete lage ülespoole. Nagu eelpoolõeldust välja tuleb ei ole pöörete piiri takistuseks hooratas vaid gaasijaotus. Hooratta mahatreimine ei muuda ju gaasijaotust mitte üks raas. Tahhokas ei valeta sul ilmselt vaid on inertsiga. Kui järsku gaasi anda ja vaadata seierit siis seekõigub lõpusinertsi toimel üle tõese piiri. Võiks proovida tahhoka seieri võlli määrida paksu õliga See ehk toimib seal vahel amortisaatorina ja siis ei näita seier tegelikkusest palju rohkem.
C
t
Ted
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 21 Juul 2002 01:16
Asukoht: Tallinn
Autod: seven replica

Postitus Postitas Ted »

no kui rohkem näitab siis pole hullu ju, mis vahet seal sisuliselt on kuimitu pööret mootor teeb. peaasi et ei näita 3k siis kui tegelikult on 6k :D
pakuks et selleks ajaks kui pöörded üle 6,5k jõuavad on siksi mootorist viimasedki njuutonmeetrid hirmuga plehku pannud niiet suurt vahet pole palju kohapeal paarutades välja jookseb. reaalses sõidus sul pole mingit mõtet sinna üles ronida, kuna jõud kaob ära lihtsalt.

edit: st ma mõtlesin et reaalselt pole vahet kas su tahhokas näitab 1000 reaalse pöörde korral 3k või rohkemgi, kui magusaim minek on näiteks 3k-5k siis sinu jaoks kes sa seierit vaihid on see lihtsalt 5k-7k. isegi kui viga on ebalineaarne pole suurt vahet, peaasi et ei laseks pöördeid teadmatuse tõttu üle kriitilise taluvuspiiri.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sellest tekstist küll mingit viga välja ei nuputa. Hooratas ja õli jäta kohe kõrvale. Ehk on viga ikkagi karpa teises kambris. Te näppisite ju ainult esimese kambri asju. Auto marki sul ka kirjas pole ei tekstis ega isiklikus kontos. Konto peal need lahtrid ju selleks on et neid täita.
C
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Kui te lasete mootori naksti 9,5k rpm tahaks teada mis süütesüsteemi te pruukisite. Tava kontaktid seda käigupealt küll ei suuda - see ongi see lada piiraja. Kui nad kord suudavad siis mitte pikkalt.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja Mike
Kui te lasete mootori naksti 9,5k rpm tahaks teada mis süütesüsteemi te pruukisite. Tava kontaktid seda käigupealt küll ei suuda - see ongi see lada piiraja. Kui nad kord suudavad siis mitte pikkalt.
Ma ei usu küll et kontaktid piirajaks osutuksid. Kaheksasilindrilistel vau mootoritel ju jõuavad küll kontaktid naksutada. Isegi ilma elektronsüüteta. Ainult siis tuleb kontakte iga paari tuhande km järel puhastada.
Ladal ikka piirajaks klappide suutlikkus.
C
Vasta