1. leht 1-st

Starter ei jõua käivitada

Postitatud: 20 Juun 2002 22:18
Postitas 06-driver
probleem selline: külmast peast käivitab starter kiiresti, kui aga mootor soojaks läheb, ei jõua starter mootorit enam eriti kiiresti ringi ajada. milles viga võib olla?

Postitatud: 20 Juun 2002 22:31
Postitas Mike
Mul on täpselt sama kala. Peal käivitamist võtam miinuse vahavalt kuumaks. Milles võiks probleem peituda?

Postitatud: 21 Juun 2002 11:00
Postitas mess
Vat spetsialist ei ole, aga minu omal oli kah starteiga probleeme. Vedas ka vaevaliselt ringi, küll kogu aeg, mitte ainult soojast peast.

Käisin elektriku juures, tema mõõtis suure pinge juures rootori takistust. Vanade rootoritega probleem selles, et rootor koosneb teadupärast metllist liistakutest, mis on omavasel tihedalt üksteise vastas, mootustades selliseid sooni rootori peale, need on aga omavahel dielaktriliselt eraldatud lakiga. Vahest on aga see lakk ära surnud või mõne mehaanilise vigastuse tagajärjel osa neid metall liistakaid jooksevad oma soontest välja, ja puutuvad kõrvalasetsevatega kokku, ning annavad lühist. (vahel ei ole kah nii, lihtsalt lakikiht on ära ja annab sealt kaudu lühist, ilma et mingeid defekte silmaga märgata oleks) Tulemuseks ongi see, et starter ei tööta korralikult.

Põhimõtteliselt saab seda ka ise põlveotsas oommeetriga kuidagi mõõta, praegalt peast ei oska kohe öelda, peaks enne mõnest targemast raamatust järgi vaatama, aga üldjuhul see näitab vaid siis viga, kui rootor juba üsna õhtal on, varasemas staadiumis ei pruugi midagi aru saada. Autoelektrikel on aga seadmed, millega mõõdetakse sama asja suurema pinge või voolutugevuse (krt täpselt ei mäletagi) juures. Vahest piisab, kui tüüp lakib asja uuesti üle, vahest on aga uut rootorit vaja.
Igatahes soovitaks elektriku juures enne mõõtmas ära käia, see võtab neil mõned minutid ja ei maksa ka palju, saad aga kindlalt teada, kas probleem on selles.

!starter!

Postitatud: 25 Juun 2002 11:22
Postitas olaaf
Mul endalgi olid starteriga suured jamad, nii, et kogemusi kogunenud omajagu...

Juttust ei selgu, kas starter ise ka kuumeneb või mitte. See, et massijuhe tugevalt kuumeneb tähendab:
1) Starter tarbib liiga palju voolu
2) Massijuhtme ristlõige on liiga väike. (vähemalt 5mm2)
3) massijuhe on kerega halvasti ühenduses.
Starteri ebaloomulikku temperatuuri tõusu võivad põhjustada:
1) Lühiskeerud staatori mähises.
2) Harjahoidikute korpuse otsas olevad massist eraldatud needid annavad lühist.
3) Tõmberelee kontaktrõngas ei ühenda täielikult.
4) Lühiskeerud rootori mähises.
5) rootori klemmide mustumine, lühistumine, läbikulumine.

Ja eks neid põhjuseid ole veel aga kõik ei tule meelde nii kohe.

Rootori klemme saab puhastada, käia peal teritatud rauasae lehe jupiga, kraapides klemmide vahet mähise poolt väljapoole.
-Olen näinud rootorit millel polnudki enam mõnel klemmil vahesid, sellisel juhul on targem muretseda uus rootor/starter!

Veel soovitan ma üle vaadata starteri puksid, võib juhtuda, et starter poob ennast lihtsalt kinni!!!
Seda saab kontrollida keerates starteri poldid veidi lahti (niipalju, et starterit saaks millimeetri jagu liigutada) ja siis käivitades. Kui olukord läheb paremaks vaadata üle starteri puksid.
Kui on küsimusi siis email on olaaf@hot.ee.
Kui saan/oskan, siis aitan ikka.

Postitatud: 28 Juun 2002 20:19
Postitas vvc
Keera süüdet tiba hilisemaks ja vaata kas hakkab soojast peast käima minema on olnud juhuseid.

Postitatud: 04 Juul 2002 22:28
Postitas Mike
Vat oma kopka starteri sain korda. Võtsin täitsa pulkadeks puhastasin kõik ühenduskohad ja mähised ära ja nüüd on poole pöörde pill!