Mul endalgi olid starteriga suured jamad, nii, et kogemusi kogunenud omajagu...
Juttust ei selgu, kas starter ise ka kuumeneb või mitte. See, et massijuhe tugevalt kuumeneb tähendab:
1) Starter tarbib liiga palju voolu
2) Massijuhtme ristlõige on liiga väike. (vähemalt 5mm2)
3) massijuhe on kerega halvasti ühenduses.
Starteri ebaloomulikku temperatuuri tõusu võivad põhjustada:
1) Lühiskeerud staatori mähises.
2) Harjahoidikute korpuse otsas olevad massist eraldatud needid annavad lühist.
3) Tõmberelee kontaktrõngas ei ühenda täielikult.
4) Lühiskeerud rootori mähises.
5) rootori klemmide mustumine, lühistumine, läbikulumine.
Ja eks neid põhjuseid ole veel aga kõik ei tule meelde nii kohe.
Rootori klemme saab puhastada, käia peal teritatud rauasae lehe jupiga, kraapides klemmide vahet mähise poolt väljapoole.
-Olen näinud rootorit millel polnudki enam mõnel klemmil vahesid, sellisel juhul on targem muretseda uus rootor/starter!
Veel soovitan ma üle vaadata starteri puksid, võib juhtuda, et starter poob ennast lihtsalt kinni!!!
Seda saab kontrollida keerates starteri poldid veidi lahti (niipalju, et starterit saaks millimeetri jagu liigutada) ja siis käivitades. Kui olukord läheb paremaks vaadata üle starteri puksid.
Kui on küsimusi siis email on
olaaf@hot.ee.
Kui saan/oskan, siis aitan ikka.