1. leht 2-st
Mootori keti vahetus.
Postitatud: 16 Nov 2008 20:35
Postitas kriz
Plaanis siis vahetada mootori kett ja keti rattad. Autoks 2101. Kõigepealt seda, et kuidas seda teha kõige otstarbekamalt mootorit maha võtmata ja kas asja juures ka mingeid erilisi nõkse mis esimesel korral tegutsedes ennast seaks vihastama panevad.
Ette tänades!
Postitatud: 16 Nov 2008 21:47
Postitas amfiibinimene
ja miks eeldad et kett vajab vahetust?
Postitatud: 16 Nov 2008 22:05
Postitas hautz
Lased jahutusvedeliku välja ja kakud radika maha.
Siis lased geneka rihma lõdvaks ja võtad rihma maha.
Siis kakud õhupuhastaja kopsiku ja klapikambrikaane ära
Keerad väntvõlli surnus seisu(vt et ka nukkvõlli märk klapiks)
Siis võtad väntvõlli rihmaratta ära(soovitavalt 4-jas käik sisse)
Siis võtad mootori esimese kaane ära(osad poldid on all ka ,kui karterikaitse on all ,siis tuleb seegi eemadada)
Siis keerad ketipnguti lõdvaks(13 võti) ja surud heebliga vms. keti lõdvaks,see järel keerad pinguti tagsi kinni.
Siis keerad suurte hammasratase poldid ära
Siis võtad suured hammasrattad ära ja keti ka(väikse hammasratta juurest peab üks polt ära keerama)
Siis tõmbad tõmmistaga alumise hammaratta ära.
Ja tagasi kõik vastupidi,samas soovitan leevendi ja pingutustalla ka kindlasti vahetada.
Aga mileks see ikkagi vajalik on? Kett niipalju venind??
Pinguti pole töö lõõpetanud?
[Muudetud: 16-11-2008 hautz]
Postitatud: 16 Nov 2008 23:15
Postitas kriz
Algselt postitas: amfiibinimene
ja miks eeldad et kett vajab vahetust?
klõbiseb ja isegi pingutamine ei aidanud
Postitatud: 17 Nov 2008 00:46
Postitas juss
Ei tapa see klõbin kedagi. mul moto sõitnud tehaset väljumisest 60t ja kett viimase 40t koguaeg klõbisenud, kui on auto minu kasutuses olnud!
Postitatud: 17 Nov 2008 09:34
Postitas Indy
Kui kindel soov vahetada, siis hautz töö järjekorra kirja pannud.
Omalt poolt lisaksin, et ketipingutis võib ka põhjus olla, muidugi pingutustald ja ketileevendi peavad ka korralikud olema.
Ise esimese hooga ketti ja hammasrattaid vahetama ei kipuks
[Muudetud: 17-11-2008 Indy]
Postitatud: 17 Nov 2008 17:11
Postitas kriz
Keti taldmiku vahetasin ära ja pingutasin keti, mõneks ajaks oli hääl kadunud aga pärast tuli tagasi. Kas teist nippi ei ole kuidas ketti pingutada (pikendad pingutit?)
Postitatud: 17 Nov 2008 17:16
Postitas hautz
Äkki pinguti annab järgi??
Proovi pinguti uus panna.
Postitatud: 17 Nov 2008 17:30
Postitas kriz
Algselt postitas: hautz
Äkki pinguti annab järgi??
Proovi pinguti uus panna.
kumba pingutit mõtled? Kas ülemist või alumist?
Postitatud: 17 Nov 2008 17:54
Postitas AaClub
Miks te piinate inimest oma keti vahetamise jutuga.
See on ju loogiline et kett venib aastatega välja, ka mina vahetasin keti ära ja panin ka kõik uued tallad. Jubinad ei ole kallid ja töö lihtne kui märkide asetus selge.
Kusjuures peale keti vahetust läks autol minek paremaks kuna mul ei ole reguleeritav nukaratas siis see ka arusaadav.
Uue kui ka vana ketti pikkust laual võrreldes oli vahe silmaga märgatav, 7 mm. erinevust !!!
Seega oli nukk umbes 3 mm paigast.
Teadmiseks, et kui kett klõbiseb ja pingutamine ei aita siis tõenäoliselt ketitald juba väsinud ja pika klõbina peale lõhub vibratsioon talla ära. Aga ketitalla purunenud osa või osad võivad palju pahandust teha mootorile.
Lihtsam ja odavam on asi juba eos korda teha kui pärast kiruda ja vanduda.
Aga nagu kõvad ja teadjamad mehed ütlevad MUL KLÕBISEB JUBA AASTAID JA IKKA SÕIDAN NII PEABKI OLEMA

Eks see ole igaühe enda otsustada !
Postitatud: 01 Dets 2008 15:35
Postitas apsu
selline loll küsimus, et kas mootoririhma (05 mootor) vahetus on hullem töö?

Ja mida mõeldakse tõmmitsate all? kui rihmaratast tahan eemaldada (teatud põhjustel

), kas siis ka tõmmitsaid vaja
tänades apsu.
Postitatud: 01 Dets 2008 16:27
Postitas ats97
05 hammasrihma vahetus väga lihtne töö rihmad maha, märgid paika, rihmad peale, süüde paika jms. Samas tasuks vahetada väntvõlli ja nuka otsasimmerid(kipuvad teised ikka immitsema peale aastaid kasutamist/seismist). Tõmmitsad igasuguste liidete lahutamisel väga vajalikud tööriistad - hoiavad ära valed töövõtted/vigastused, säästavad närve ning aega. Tõmmitsad pole ka nii kallid, nii et tasuks ikka need oma garaazhi muretseda.
Postitatud: 01 Dets 2008 22:56
Postitas apsu
rihmarattad tahangi eemaldada otsasimmrite vahetuseks

. aga tänud ats

Postitatud: 03 Dets 2008 19:49
Postitas kriz
aga kas mingit pikemat pingutit ei ole võimalik sinna kuidagi kompunnida(see millega pingutad keti taldmiku) või lisa süsteemi otsa ehitada et pikem oleks
Postitatud: 03 Dets 2008 19:55
Postitas hautz
Vaheta pinguti ära.
Postitatud: 03 Dets 2008 19:58
Postitas kriz
Algselt postitas: hautz
Vaheta pinguti ära.
kas sa mõtled seda kaares kummist taldmiku või vedruga polti, mis surub taldmiku vastu ketti?
Postitatud: 03 Dets 2008 20:15
Postitas kriz
Algselt postitas: ats97
Tõmmitsad igasuguste liidete lahutamisel väga vajalikud tööriistad - hoiavad ära valed töövõtted/vigastused, säästavad närve ning aega. Tõmmitsad pole ka nii kallid, nii et tasuks ikka need oma garaazhi muretseda.
kas tõmmitsad näevad välja sellised
Tõmmits
Postitatud: 03 Dets 2008 20:34
Postitas logman
Jahh, see on tõmmits ehk kirjakeeli ka tõmbits.
A mul küsimus, et kas hr. krizil on profiili vale sünniaasta märgitud? Kuidagi kahtlane jutt 23-aastase noormehe kohta

.
Postitatud: 03 Dets 2008 20:35
Postitas kriz
Algselt postitas: logman
Jahh, see on tõmmits ehk kirjakeeli ka tõmbits.
A mul küsimus, et kas hr. krizil on profiili vale sünniaasta märgitud? Kuidagi kahtlane jutt 23-aastase noormehe kohta

.
mis siin jutus kahtlast on?
Postitatud: 03 Dets 2008 21:40
Postitas logman
Suurt rohkem midagi, kui et paneb imestama, miks üks noor mees, kel vanust juba 23 ei tea, mis asi on tõmmits, mis asi on ketitald ja milline näeb välja keti pingutaja. Ja samas kõrval keegi hautz, kel üheksa klassi haridust ja vanust vaid 17, tunneb need asjad unepealt ära. Juba aastaid.
No kui ei tea, siis ei tea

.
Sinisest kastist viib joon keti pingutajani, punasest ketitallani.
Pilt pärit siit:
http://www.autosoft.ru/online/acat/
Hea koht, kus uurida, millest lada koosneb ja kus mis asub.
