1. leht 2-st

Kumin mootoris

Postitatud: 23 Sept 2008 09:33
Postitas josmu
Täna hommikul panin oma 06e käima. tundus, nagu imelik kumin oleks. samas läks käima väga ilusti.
kapott lahti, kork maha klapikambrikaanel, õhk nagu liikus kyll sealt välja, kumin kostus ka sealt seest, aga käsi õliseks ei saanud, samuti õhufilter puhas.
nagu oleks rõngad läbi, aga samas ei tea kah... tagant kah ei tossa.
krdi jama. täna oli plaanis weel tartu-jõgeva-tartu ots teha.
mootorit pole kyll hooranud. ?iguli normaalne pööretearv on kuni 3500, yle selle pole lasknud ka.
sees poolsynt, suve keskpaigas wahetatud (hääh. kellele ma waletan, see aasta ei olnudki suve ju).

Postitatud: 23 Sept 2008 16:40
Postitas Indy
Kumin...:o
Tavaliselt ikka kolinad ja kõlinad...
Ega muud kui sõida edasi, küll mingil ajal viga välja tuleb või hoopiski kaob iseenesest...
Et nagu rõngad läbi...
Mõõda siis kompressioon kõikides silindrites ära.

[Muudetud: 23-9-2008 Indy]

Postitatud: 23 Sept 2008 20:06
Postitas josmu
hõre on ta nagunii. kolmas käik on sees, siis jõuab kahe käega suhtelist ilma raskusteta kardaani keerata. aga mootorit ei lappa ennem läbi, kui miskit kotti jookseb. praegu raha napib. liiga palju on kahe kuu jooksul sinna raha alla pandud. aga numbriliselt saan teada homme, kui naabrimees autoelektrik annab oma aparaadi:P täna kui kysima läksin, oli hilja. tyybil oli liiga kiire, oli ukse kinni pannud ja autosse istunud.

Postitatud: 23 Sept 2008 21:05
Postitas hautz
Mis kuradi jutt on ,et 3500? Äkki 4500?(mul 5000 kandis)

Ok nali naljaks:lol,kõk ei pea mootorit hoorama(kuigi ei juhti siksi mootoriga midagi ,kui mahlad korralikud ja õiges koguses sees)

Kas ketileevendi pole läbi?
Või äkki hoopis teeb survelaager või kast häält?

KAs tuleb kindlasti mootorist?
Mul undavad tagumised pidurid,kuigi uued klotsid ,silindrid,trumlid jne.:puzzled

[Muudetud: 23-9-2008 hautz]

Postitatud: 23 Sept 2008 21:15
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: hautz
Mul undavad tagumised pidurid,kuigi uued klotsid ,silindrid,trumlid jne.:puzzled
Auto paigal seistes ka, nagu Josmul? :D

[Muudetud: 23-9-2008 AsjaPulk]

Postitatud: 23 Sept 2008 22:13
Postitas hautz
Mul ikka sõites:P

Postitatud: 23 Sept 2008 22:34
Postitas josmu
Logo et mootorist.
wot selline jutt ongi, et 3500. kuidas siis 90ga saaks sõita neljanda käiguga? või siis sada. siis ongi 3500 kellal ju. ketileevendi ei ole läbi.
naabrimees (autoelektrik) arvas, et kõik on timm.selle kumina suhtes loomulikult. et noh, hõre on jh, seda on näha.
pmst kumin võib tulla sellest, et liiga hõre on. kuid samas see krdi masin läheb edasi kyll ju... õli ei ryypa. ma ei tea, mystika:s ma olen ikkagi wõtnud wastu otsuse, et saagu mis saab, ennem ei näpi kui on yks kindel- enam ei sõida. eks siis paistab, mis asi ära ja kust. niisama ei ole praeguse seisuga wahendeid et torkida seda mootorit.

Postitatud: 23 Sept 2008 22:36
Postitas josmu
ja vaevalt, et kumin suureneks, kui ma korgi maha keeraksin klapikambrikaanel, kui seda tekitaks kast või survelaager. kumin tuleb konkreetselt mootori seest. selline haige tynni hääl:D midagi 5ste bemmide sarnast, aga neil tuleb see sumpast ju ometi:D

Postitatud: 23 Sept 2008 22:39
Postitas hautz
Peaasi ,et õlirõhk on;),siis kestab.

Kas karterituulutusest tossu tuleb?
Kuminat genekas ,või veepum ei tee?(prooviks saab korra rihm maha võtta)

Üldselt jah ,niikaua kui mootor korralikult töötab ja kolinaid pole,siis pole eriti mõtet näppida(ära s*tta putu ,läheb haisema)

See sulgudes olevat osa ,siis loomulikult naljaga võtta:puzzled

Postitatud: 24 Sept 2008 01:05
Postitas olaaf
kui märgatavat õlikulu pole siis vaevalt ta hõre on,
ehk on käigukast või mootor vastu kere/sillatala/karterikaitset hoopis kuskilt või käib roolivarras pükste vastu näiteks.
Rõngaste kulumisest mingit kuminat küll ei tule mootori töösse :lol pigem klobin - pealegi kui juba hirmus hõre pole mootoril mingit tahtmist käivituda...

[Muudetud: 23-9-2008 olaaf]

Postitatud: 24 Sept 2008 10:02
Postitas josmu
rõhku on ja ei tule mingit tossu karterituulutusest. ma tahtsin sellega öelda, et kuminat võib tekitada mootori vibratsioon, mis töökäigus tekib.
aga jah, krt. läheb edasi kyll ja õli ei ryypa. täna kohe, kui elektrik tööle tuleb, wiskan kella kylge ja mõõdan ära, palju siis rõhhku välja pumpavad silindrid:)
ja kumin tuleb konkreetselt mootorist:S

Postitatud: 24 Sept 2008 10:13
Postitas olaaf
mõõda siis gaas põhjas ikka ning kõik küünlad maas...

Postitatud: 24 Sept 2008 17:41
Postitas hautz
Sumpa ei käi kuhugi vastu?

Mul tekias sumpa ka jubedat vibrat kui kuhugi keskelt vastu käis:P

Postitatud: 24 Sept 2008 18:11
Postitas josmu
ei käi. uued tripid ja sumpa tagumine pytt. keskelt pole läbiwajunud weel ja ei käi ta midagi seal:P

misasja??? gaas põhjas, kõik kyynlad maas?
ma ausõna kuulen sellist asja esimest korda... alati olen näinud nii, et ykshaaval ja tyhikäigul.

aga tulemused siis suhtelist kohutavad:D 6,5,7 ja neljandale ei saanud mõõta, sest ei mahtunud see torujupp kuidagi enam ära, yx mittevajalik pisiwidin jääb ette- vaakumvõimendi:D
proovisime weega lahti ka ehmatada. et äkki rõngad kinni seismisest, sest 3 a jooksul sai seda käima pandud nii umbes kord kuus ja wiimane aasta, kui ma sõjawäes olin, siis aasta peale wblla 5 korda. kasu ei mingisugust.:P
egas midagi, sõidan kuni sõidab, siis hakkab nokitsema.

Postitatud: 24 Sept 2008 23:59
Postitas Indy
Nagu eelnevalt selgitati siis mõõdetakse kompressiooni tõepoolest nii:
Kõik küünlad maha ja siis gaas põhja...
Arvan, et korda mõõtmist.
Selliste ebaühtlaste näitudega 6;5;7 + X peaks mootor üsna kehvasti töötama või üldsegi mitte töötama...:P
Üldiselt...
Kui õli ei võta ja tõmmet on siis pole mõtet eriti pead murda :P
Palju mootoril läbisõitu ka on?

Postitatud: 25 Sept 2008 01:49
Postitas GTA
Mul ~6-ste survetega mootor käivitus alati kenasti, ei suitsenud väga, aint õli läks mingi 500g 1000km kohta ja täislastis (4-5 inimest pluss pagas)kukkus auto sooritusvõime täitsa hullu kolinaga, nii et 90-100 oli ka suur tegemine. Üksi sõitsid, siis sama mootor jaksas 140 ka välja ajada. Läbisõit oli ~300 000.

Postitatud: 25 Sept 2008 12:35
Postitas josmu
mul läbisõit on 87000km;) 22 a wanuse masina kohta wäga hea tulemus või mis?:P
yhe korra on käinu kapremondis. kui ammu, seda ei oska öelda.
mootor jah, töötab. kui kahekesi sõitsime, käru taga, millel kylmik ka peal, siis juba nii edukalt ei lipanud, andis tunda, et hõre on. yksinda läheb edasi. mootor ei tööta eriti yhtlaselt. tuksub, samas on kyynlad, rootor, kaas, kyynlajuhtmed wahetatud....

Postitatud: 25 Sept 2008 13:24
Postitas josmu
ja seletage palun lahti yks asi: miks peab mõõtma kõik kyynlad maas ja põhjagaasiga?
surveaste on ju yks. ja mis see gaasi wajutamine annab?

Postitatud: 25 Sept 2008 16:37
Postitas GTA
Küünlad maas on starterile kergem ja mootor käib kiiremini ringi = kiiremini õiged arvud kätte. Gaasi vajutamisega on karpal siiber (siibrid) pärani lahti ja eks see ka tulemusi mingil määral mõjutab.
No mina olen vähemalt nii aru saanud:rolleyes

Postitatud: 25 Sept 2008 16:42
Postitas Mel
Ega sa surveastet saagi mõõta, ikka survet ehk kompressiooni.
Gaas põhjas tagab täituvuse.

Kas mootoripadjad on terved? Ega karteripõhi näiteks vastu karterikaitset ei ole? Minul põhjustas viimane täiendavat müra.