1. leht 1-st

Tahan selgust. seoses vändaga

Postitatud: 29 Aug 2003 02:09
Postitas neljamees
ühesõnaga. teeme selgeks, mis on pikk vänt, mis lühike. vabandage minu juhmust, kuid lihtsalt seletades peaks ju nii olema, et pikal vändal on kepsude kinnituskohad, kuidas iganes neid ei nimetata, viidud tsentrist kaugemale. füüsikaliselt, seega peavad kepsude muude parameetrite samaks jäädes, kepsud olema lühemad. muidu lööb teine ju liiga ülesse, ehk siis klappidesse. seega, 1300 on norm. vändaga, aga 1500mootor on pika vändaga, lühemate kepsude ja samade kolbidega. maht suureneb ainult tänu sellele, et alumine surnud punkt on madalamal, seega iga silindri kohta 50cm/3. olen siiamaani korrektne???????????????

Postitatud: 29 Aug 2003 09:56
Postitas serbin
pika vändaga plokkidel (1500, 1600) on ka plokk kõrgem et kolb ei läheks vastu kaant......aga jah mui ise pannakse madalasse plokki pikk vänt siis pannakse ka lühemad kepsud

Postitatud: 29 Aug 2003 18:30
Postitas motamees

Postitatud: 16 Sept 2003 21:28
Postitas Moss
Pikema käiguga mootorites pikemad kepsud ka minuteada. aga mix pannakse pikk vänt lühikese käiguga mootorisse koos lühikeste kepsudega, aru ma ei mõista?:puzzled

Postitatud: 16 Sept 2003 22:03
Postitas Kristo
Et suurendada töömahtu lühikese käiguga mootoris :)

Postitatud: 16 Sept 2003 22:10
Postitas Moss
Esialgne postitaja Acid
Et suurendada töömahtu lühikese käiguga mootoris :)
Sorry aga ikka veel ei jõua kohale. :yllatunud suurendades töömahtu??? palju see siis tuleb? :puzzled

Postitatud: 16 Sept 2003 23:02
Postitas Ardi Soovik
Kepsud on kõikidel Lada mootoritel ühepikkused(Samarate kohta ei oska öelda).1,5 ja 1,6 mootorite kolvikäik on 80mm 1,2 ja 1,3 mootoritel 66mm.Vastavalt sellele on ka plokk kõrgem või madalam kuna surveaste peab ju olema ühesugune.
Kel arusaamisega lood kehvad,tulge siia näitan lahtiste mootorite peal erinevusi.

Postitatud: 16 Sept 2003 23:13
Postitas Moss
ok ok, kui kepsud kõik sama pikkusega siis heaküll aga palju siis töömaht kasvama peaks?

Postitatud: 16 Sept 2003 23:18
Postitas Kristo
Kolvikäigu vahe tuleb 80-66=14 (mm). Töömaht tõuseb 0.3l

Postitatud: 16 Sept 2003 23:24
Postitas Moss
Esialgne postitaja Acid
Kolvikäigu vahe tuleb 80-66=14 (mm). Töömaht tõuseb 0.3l

seega on sul mootor millel kolb tõuseb 13,9 mm üle ploki ääre. selleks ju tehtigi plokk 14 mm kõrgemaks.

Postitatud: 17 Sept 2003 09:31
Postitas Mike
No kurat sa ei saa üldse aru. Et kolb ei tõuseks üle ploki ääre tehaksegi kepsud lühemaks. Kui sa häkid 1.3 ümber saad mootori mile töömaht on ligi 1.7L, kolb on sama 79mm ja kolvi käik 80mm seega tekib ruut mootor, mis peaks teoreetiliselt hästi pöörde minema.

Postitatud: 17 Sept 2003 14:48
Postitas Moss
Kle mees viga ei minu arusaamisprobleemides. Ma pole lihsalt palju kokku puutunud Lada mootoritega. ma olen lähedalt kokku puutunud UMZ 412 mootoriga ja kui sellel keps kasvõi natukenegi lühemaks teha, lendab kolb a.s.s vastu vända vastukaalu, tulemuseks pilbasteks mootor.
Palju neid 80mm "lühikesi" mootoreid tehtud on? palju seal siis kolvi ja vända vahele ruumi jääb? :rolleyes

Postitatud: 17 Sept 2003 20:24
Postitas Moss
seda ka veel, nn "ruutmootor" on siis juba ka tehase 1600ne, kolb 79, käik 80 ja töömahuks ei tule kohe kuidagi 1,7L. miks siis see hea on et aretad madalasse plokki seda mis tegelt juba tehases valmis aretatud? Mul peab mingi väga oluline detail märkamata olema jäänud kui ma ikka veel tõtt ei räägi. :kuri
Ja IMHO 1.3 peaks paremini pöördesse minema kui see nn "ruutmootor" sest minuteada mida suurem bore/stroke jagatis seda parem.

Postitatud: 17 Sept 2003 21:11
Postitas Kristo
Asi on tõesti nii, et töömahuks tuleb sama mis 06 mootoril, ehk siis 1600. Et kergesti pöördesse minevat mootorit teha tuleks silindrid puurida 82mm mõõtu. Siis on nö. "lühikese käiguga" mootor.
Ja no asja point on selles, et kui sul pole just kuskilt 03/06 plokki käepärast võtta ja garaazi nurgas seisab ainult 03/06 vänt, siis saad oma 1.2/1.3 teha suurema töömahuga mootoriks. Selleks on sul vaja 7mm lühemaid kepse. Ardi teadis kunagi rääkida, et sobivad Fiat 131/Argenat kepsud (vist olid Ardi juures 200 eeku).
Muidugi teine variant mida mina enda mootoril teha tahaks on teha rihmaga 1.3 1.7'ks, teatavasti pole Lada teinud ühtegi 1.7 rihmaga mootorit :)

Postitatud: 17 Sept 2003 21:43
Postitas Moss
No juba parem jutt :)

Peace :cool:

Postitatud: 17 Sept 2003 22:41
Postitas motamees
Esialgne postitaja Acid

Ja no asja point on selles, et kui sul pole just kuskilt 03/06 plokki käepärast võtta ja garaazi nurgas seisab ainult 03/06 vänt, siis saad oma 1.2/1.3 teha suurema töömahuga mootoriks. Selleks on sul vaja 7mm lühemaid kepse. Ardi teadis kunagi rääkida, et sobivad Fiat 131/Argenat kepsud (vist olid Ardi juures 200 eeku)
No see on küll täielik hämamine. Selline mootor ( 1,6 )on ju tehases juba tehtud milleks siis ise midagi aretada ja maksta mingi kahtlase asja peale. Müü oma vabad jupid maha ja osta 1,6 mootor! See teine põhjus on palju kiftim. Tõepoolest ei ole sellist rihmaga mootorit. See on hea põhjus.;)

Postitatud: 18 Sept 2003 11:01
Postitas olaaf
Selle rihmaga 1,7 mootori peale mõtlen vaikselt isegi, kusjuures viimati panin enda 05-le peale mingi välismaa rihma, millel oli pakendi peal terve rida erinevaid autosid millele see rihm sobib, sh ka 2,0 ja 2,3 mootorid :D. seega peab ka rihm valule vastu..

selle jura mõtteks on see, et mitte keegi ei taha 1200-1300 plokki, vahest peab peale maksma, et ära viidaks.. nõutud just 1600+ mootorid, veel üks mainimata pluss on see, et kindlustuses ütled mootori mahuks 1,2 aga tegelt 1,6või 1,7...:bouncing

Postitatud: 18 Sept 2003 20:35
Postitas motamees
Olaafi põhjendused on head. Rihmast niipalju, et tal oma tööteha. Veab klappe ringi seal ja ei hooli sellest midagimillised kolvid või plokk tal seal all on. Iseasi kui nukki hakatakse järsemaks tegema, või tugevamad vedrud pannakse. Siis võib raske hakataja ta võib ennast töölt lahti võtta.:D