1. leht 2-st

Niva 1,6L mootori tuuning

Postitatud: 13 Aug 2003 22:49
Postitas Landy
Küsimus järgmine:
Kuidas saavutada kõrgemat pöördemomenti madalamatel pööretel.
Mida tuleks Niva mootori juures ümbet teha /vahetada teiste Lada mootoritega?
Antud omadus on väga oluline edukaks liikumiseks maastikul.

Postitatud: 13 Aug 2003 22:56
Postitas motamees
Jämem hooratas. Mu nival oli gaasisüsteem peal. Hästi rahulik oli metsas sõita. Ükskord oli vaja üle palgi sõita. Mul oli metsas bena peal, et rohkem jõudu oleks. Hüppas kui peru hobune ja võttis kaapima. Lülitasin siis gaasi peale ja ennäe imet ronis rahulikult üle. Jõu puudus ei tohiks ju aeglustiga tulla. Üks mees arvutas kord välja, et kui aeglusti peal siis on mootoril 156hj.

Postitatud: 13 Aug 2003 23:29
Postitas Landy
Ei nitro, ega gaasi süsteemi panek ei ole võimalikud. Hakkam tuleb saada LADA enda vahenditega.:(

Postitatud: 13 Aug 2003 23:40
Postitas asjamees
kui sa tahad jõudu siis ehita valmis sport moorot pead madalamaks ja sisse ja väljalase suuremaks , s.nukk , weberid , siis peaks sellel masinal jõudu küll tohuijaa olema:lol

Postitatud: 14 Aug 2003 00:19
Postitas overspeed
On veel väike vöimalus, kuda pisut Nm-eid (ehk siis pöördemoment) juurde saada. Pane mootorile viimases remontmöödus kolvid. Nii saad kubatuuri juurde ja see teadagi annab rohkem Nm -eid. Ja vöibolla leiad mingi raskema siduri, see annab hoorattale massi juurde. Kas see peab köik puhas originaal olema? Muidu saaks ju ka raskema hooratta treida. Vanasti kui zil-id veel pikka lainet söitsid, siis otsiti mootori vahetusel laost köige suuremate kolbidega mootor (kap.remonditud). 8 silindri pääle andis see päris palju juurde.

Postitatud: 14 Aug 2003 10:48
Postitas mess
Eelnevad vastajad on seni rääkinud üldisest võimsuse ja pöördemomendi suurendamisest, mis on iseenesest ka alati teretulnud nähtused.
Pöördemomendi ja ka tippvõimsuse karakteristiku määrab sisuliselt ära aga siiski nukkvõll. Oluliseks muutujaks on see, millistel pööretel on mootori täiteaste parem, siit ka pöördemomendi karakteristik.
Parim variant oleks see, kui leiaksid kusagilt nukvõlli, mis eelpoolmainitud tippnäitajad originaalist madalamatele pööretele tooks. (Kahtlen, kas sul see eriti õnnestub) Nii palju kui mina teooriast taipan, siis mingit efekti peaks andma ka reguleeritava nuka ratta panek, aga erinevalt enamikust ladameestest, kes lasevad nukka varasemaks keerata, peaksid sina seda hilisemaks panema. (siinkohal võivad teised mulle vastu vaielda)

Mängida saab ka kollektoritega, nii sisse kui väljalaske omadega. Kusjuures loogika on samasugune. (Üldine takistuse vähendamine - lihvimine poleerimine, aitavad täiteastet parandada, seega nii võimsust, kui pöördemomenti suurendada) Kollektorite pikkused aga mõjutavad jällegi täiteastme suurusele erinevatel pööretel, kusjuures maksimaalnäitajad jäävad enamasti samasse kohta, kus nad ennegi olid.
Nii sisse kui väljalaske puhul peaks momendi madalamale toomiseks paigaldama võimalikult kitsad ja pikad kollektorid, kõrgemale viies jälle vastupidi.

Vabandan, et ühtegi praktilist nõuannet ei andnud, aga ehk oli abiks siiski. Üld teooria kohta on minu arvates päris hea www.tqhq.ee leheküljel olev tehnika osa. Sul tuleks sealse tekstiga muidugi risti vastupidi käituda, sest nende eesmärk kiirenduspillide seadmine, millel kõik näitajad võimalikult kõrgetel pööretel maksimaalsed oleksid.

Postitatud: 14 Aug 2003 15:26
Postitas 2107
Mismoodi see aeglusti mootori võimsust suurendab???

Postitatud: 14 Aug 2003 23:08
Postitas motamees
Esialgne postitaja 2107
Mismoodi see aeglusti mootori võimsust suurendab???
Aeglusti käik lihtsalt ei tee autot aeglaseks vaid annab sama mootori puhul suuremat jõudu ratastele. Samuti kui on esimese ja neljanda käigu vahe. Malihtsalt väljendasin end ebaõigelt. See on sama mis 156hj mootor ilma aeglustita. Kuigi aeglustil on veel oma eelised. Mul jäi kunagi aeglusti Nivale pele ja naine läks autoga linna. Tagasitulles küsis ta mis autol viga on, et nõnda perutab.:lol

Postitatud: 14 Aug 2003 23:22
Postitas Landy
Esialgne postitaja asjamees
kui sa tahad jõudu siis ehita valmis sport moorot pead madalamaks ja sisse ja väljalase suuremaks , s.nukk , weberid , siis peaks sellel masinal jõudu küll tohuijaa olema:lol
Siin pole asi mitte niivõrd jõus ja kiiruses . Vastupidiselt enamikele siinsetet LADA meestest ei taha 0-100 km/h 10 sekiga saada.
Mulle on oluline, et võimlikult madalatel pööretel ja aeglasel kiirusel käiks mootor sabiilselt ja suudaks anda võimalikult palju jõudu ratastele. Kõige ideaalsem oleks maksimaalne pöördemoment kusagil 2000/rpm või alla selle juures.
Arvestades,et tegu pole diisliga on seda vast palju nõuda. ;)

Postitatud: 15 Aug 2003 14:27
Postitas 2107
Siin tuleb jah see mehaanika kuldreegel mängu- võidad jõus, aga kaotad teepikkuses või kiiruses.
Tegelikult Lada mootor ei tohiks käia alla 2000 rpm, kuna nukkvõlli õlitus jääb kehvaks.

Postitatud: 16 Aug 2003 11:34
Postitas motamees
Ma kaldun arvama ,et see 2000pöörde jutt on möödas. Vene ajal oli müüa sellised nukkvõllid, mis olid ikka väga sita kvaliteediga.:kuri Need läksid ka siis läbi kui suuremate põõretega sõideti. Nüüd paremad võllid ja õlid.:wow Kui ikka õlirõhk on siis võll ka määritud. Õli hulk pole seal vhel enam oluline. Kui keegi seda kardab võiks kasutada vähemalt poolsünteetilist õli. Nt. Ford escordi uue nukkvõlliga on kaasas selline nõue. Ju see mõjub ka Siksile.:D

Postitatud: 23 Aug 2003 23:28
Postitas Landy
Kas keegi võtaks kogu eelpool kirjutatu kokku? Seega mida neist soovitustest eelkõige kasutusele võtta või kohe kõik korrga?:puzzled

Postitatud: 24 Aug 2003 12:32
Postitas overspeed
Kui oled pannud viimase remondi kolvid ja raskema vunkratta (kas siis hooratta vöi siduri vöi mölema abil) ning sisse ja väljalaske torustiku "väga vabalt hingavaks" teinud, siis proovi korra ilma resonaatori ja summutita söita. Kui nii ka nats jöudu juurde saad, siis löö resonaatoril see keskseib välja ja summutist "öhutakistajad" ka minema, ning nii on summ all aga ilma väljuvaid gaase mitte takistades.

Postitatud: 24 Aug 2003 23:04
Postitas motamees
Ma mõtlesin siin tüki aega mida ma oma autole teeks nendest pakutud varjantidest:sein Kui mootor vajab remonti siis paneks viimase remondi kolvid. Mitte enne. Nendest teravamaks tegemise soovitustest ei kasutaks ma ühtegi( 2000 pöörde juures ei takista ei sumbutid ega torud midagi. Järsu nukiga pole pasas midagi teha) Kõige lihtsam ja odavam on hooratta kaalu tõstmine. See jäigi sõelale. Tuli veel üks mõte. Nivadel on ka erinevaid reduktoreid all olnud. Minu Nival olid kiired reduktorid juba tehasest all. Tean sest kavatsesin need kiirete vastu vahetada. Üllatus oli suur avamisel. Ongi juba kiired:o Sa peaksid seda kontrollima oma autol ka või tead seda juba. Kui on kiired all tuleks need vahetada aeglaste vastu. Messi sisselasketorustiku pikkuse jutul on ka iva sees. Ainuke kindel nendest varjantidest reduktor. Teised kõik sellised katsetamise värgid, mis annavad tuntava tulemuse komplektselt. Tilk siit ja tilk sealt ja lõpuks saadki nõu täis;)

Postitatud: 25 Aug 2003 00:16
Postitas Ardi Soovik
Kõige lihtsam viis reduktori ülekandearvu teadasaamiseks on nii.Kergitad ratta üles.Lased abilisel keerata ratast täpselt 10 ringi.Ise loed alt,mitu pööret teeb kardaan.Mina loen 1/2 pöörde kaupa.
3,9 ülekande puhul teeb kardaan 39 poolpööret(19,5 pööret),4,1-41 poolpööret jne.Reduktoritaldrikult saab õli väljalaske korgi kaudu vaadata ka markeeringut.Tekib küll valgustuse probleem,kuid pingutamisega saab loetud.Seda meetodit kasutasin enne kui avastasin rattakeeramis võtte.

Postitatud: 25 Aug 2003 00:22
Postitas Ardi Soovik
Hoorattaga sama efekti annab ka kui lasta treida suurem ja raskem rihmaratas,mida on ju hoopis lihtsam paigaldada.Ja vaheta käigukast 03 või 011 käigukasti vastu,neil esimesed kolm käiku aeglasemad(01 kastil puudub tagurpiditule lüliti).
1,6 mootorit annab vabalt ka 82 mõõtu puurida,seega valmistada 1700 mootor.

Postitatud: 25 Aug 2003 00:46
Postitas Landy
Suured tänud soovituste eest!:)
Niipea, kui rahakott veidikene kosbib, tuleb ilmselteema päevakorda võtta.

Postitatud: 25 Aug 2003 00:49
Postitas Landy
Esialgne postitaja Ardi Soovik
Hoorattaga sama efekti annab ka kui lasta treida suurem ja raskem rihmaratas,mida on ju hoopis lihtsam paigaldada.Ja vaheta käigukast 03 või 011 käigukasti vastu,neil esimesed kolm käiku aeglasemad(01 kastil puudub tagurpiditule lüliti).
1,6 mootorit annab vabalt ka 82 mõõtu puurida,seega valmistada 1700 mootor.
Kas 013 ja 02 samad kastid, mis 011 all?

Postitatud: 25 Aug 2003 01:00
Postitas Ardi Soovik
Jah samad.Ladal 3 erineva ülekandega kasti(kiiruse järjekorras).
1.01(tagurpidi tuleta),011,02,03.013 jne.
2.05,07,04
3.06 ja Niva.
Kastid erinevad 1-3 käigu ülekannete suhtes.4-käik on kõigil otse.
5k.kast on ehitatud 05 ülekannete baasil+
5käik,mis on ülekandega 1:0,82 ehk 18% kiirendav.

Postitatud: 25 Aug 2003 01:42
Postitas Landy
Esialgne postitaja Ardi Soovik
Jah samad.Ladal 3 erineva ülekandega kasti(kiiruse järjekorras).
1.01(tagurpidi tuleta),011,02,03.013 jne.
2.05,07,04
3.06 ja Niva.
Kastid erinevad 1-3 käigu ülekannete suhtes.4-käik on kõigil otse.
5k.kast on ehitatud 05 ülekannete baasil+
5käik,mis on ülekandega 1:0,82 ehk 18% kiirendav.
Äkki oleks mõtekas siis hoopis 5k. kasti peale suund võtta, sest tahaks peale antud ümberehitusi ikka linnas ja maanteel ka veel kulgeda. Äkki jääb teine liiga aeglaseks?

Tahtsin veel uurida, et kuids need hooratta vahetused ja muud mootori ning sisse-väljalaske juures tehtav bensiinikulule mõjub?