1. leht 1-st

Surveastme leidmine.

Postitatud: 13 Mai 2008 11:46
Postitas Walter
Ehk seletaks keegi kuidas mõõta ja arvutada mootoril surveastet kui mootor on laiali. Vedelikuga mõõtes põlemiskambri maht ära aga edasi?

Postitatud: 13 Mai 2008 12:38
Postitas PuZuP
Surveaste kui mõiste on defineeritav nii, et kui mitu korda surutakse silindri ruumala põlemiskambri ruumala suhtes kokku.
Mõõtmine: Väntvõlli käigu järgi arvutad välja ühe silindri ruumala.
Kõik mis jääb kolvi ülemisest surnud seisust põlemiskambri poole, on põlemiskambri ruumala - kokkusurutud asendis tihendi silindriaugu ruumala ja ruumala mis jääb kolvi ja ploki vahele kui kolb ü.s.s.
Kui plokist maha võetud ja kolb on ü.s.s. ploki pinnaga tasa või ulatub välja, teha vastavasisulised korrektuurid

Postitatud: 13 Mai 2008 13:23
Postitas Walter
Nagu aru saan siis lihtsam näide on. Näiteks õliga mõõtes. Kolb a.s.s. valada õli silinder täis ü.s.s. mõõta palju õli sinna läks. See arv jagada ü.s.s. mõõdetud põlemiskambri mahuga

Postitatud: 13 Mai 2008 16:01
Postitas miil
Mitte ainult töömaht jagada põlemiskambri mahuga, vaid

surveaste = (töömaht + põlemiskambri maht) / põlemiskambri maht

Postitatud: 13 Mai 2008 19:38
Postitas logman
Põlemiskambri mahu saab kõige täpsemalt teada järgmisel viisil:
Võtad tüki pleksiklaasi, mis katab põlemiskambri servad ära.
Puurid sellesse süstlaotsa suuruse augukese ja soovitatav on klaas seejärel silikooniga plokikaane külge kergelt kinni liimida/servad hermetiseerida.
Nüüd hakkad klaasi alla jäävat ruumi täitma. Vedeliku koostisel pole tähtsust - on see vesi või õli - vahet pole.
Süstlal mõõdud peal - lihtne.
Ülejäänud ruumalad (tihendiosa ja kolvipealne osa kuni ploki servani) on juba supleriga mõõtmise ja seejärel matemaatiliste tehetega lahendatav.

Kindluse mõttes võib teha mitu vedelikuga mõõtmist. Sel juhul on otstarbekam katta kogu kaas pleksiklaasiga ja neli kambrit korraga "läbi mahutada".

Plokikaanel markeeringuga 21011-1003011-10 (levinuim kaas) on põlemiskambri maht originaalis tehase andmete põhjal (sai kuskilt vene lehelt loetud) 32 kuupsentimeetrit.
VAZ-2106/011 kolvist mahatreitud süvendi maht on 1,7cm3.

Postitatud: 21 Mai 2008 18:51
Postitas arvi100
Pilt

Mootori Vaz 2101(kuni 1973 k.a) tehnilised andmed.
1) Silindrite arv.
2) Silindri diameeter
3) Kolvikäik.
4) Silindri maht.
5) Mootori töömaht.
6) Põlemiskambri maht.Ühes Za Ruljom`i(vene autoajakiri)
artiklis ütleb et see on kogu p-kambri maht:kolvi ja m-ploki
ülemise serva vahe + p-kaane tihendi paksus + p-kaane
põlemiskamber.
7) Surveaste.

See kehtib koos plokikaanega 2101-1003011


[Muudetud: 21-5-2008 arvi100]