1. leht 2-st
Karburaatori reguleerimine
Postitatud: 12 Aug 2003 11:51
Postitas raitl
Olen leidnud piisavalt juhendeid vana mehhaanilise karpa reguleerimiseks. Et ühest kruvist pööre hästi alla ja teisest siis üles tagasi. Ja sedasi niikaua kuni segu kruvist mingit pöörete muutumist märgata pole. Aga mul on vaakumiga variant. Vaakumi ise enesest võtsin maha muidugi. Aga tegelikult põhi probleem selles, et kruvid on ju teist moodi. Ja tunduvat toimivat ka teisiti. Igatahes tühikäiku saan reguleerida küll. Aga segudüüsi keeramine praktiliselt midagi ei mõjuta. Kuidas siis reguleeritakse neid karpasid? Kui anda vähe gaasi, nii et ainult esimene klapp avaneb, siis pööre tõuseb kenasti. Aga kui teine klapp avaneb, siis hääl muutub selliseks rämedaks madalaks möirgamiseks, aga pööre praktiliselt ei tõuse. Siis segu liiga rikas?
Igatahes.... HEEELP!

Postitatud: 12 Aug 2003 14:06
Postitas olaaf
ega 2 kamber avaneb ju suurtel koormustel, kui mootorist suurt võimsust pigistad. vabakäigul pole teist kambrit vajagi..
reguleerimise kohapealt niipalju, et mine lase seda kuskil spetsialistil teha ja ütle talle kohe mida sa mootorist tahad (kas ökonoomsust või võimsust) sest paratamatult on ökonoomseks keeratud karpaga mootori minek uimasem.
tegelt ma usun, et keegi ei oska sulle siin täpselt kirjutada kuidas asja paika saaks. vähemalt mulle ei osanud. muide mina keerasin mõlemad kruvid nii kinni kui vähegi kannatas ja siis segu kruvi u1 pööret lahti. tühikäik lonkab veidi aga minek läks paremaks.. selle kuradima karpa pärast olingi cambil kiirenduses nii vilets(segukruvi oli peaaegu täiesti kinni keeratud..)
Postitatud: 12 Aug 2003 14:20
Postitas raitl
Ok. Eks ma siis katseta edasi. Sest pole nagu kellegi kätte viia. Kuna auto pole just 'street legal' siis pikki otsi ette ei võta. Tartus tean saab nii et bussikoondise meeste kätte viid ainult karpa. Nad pidid mingi 100.- eest stendis ära reguleerima asja.
Postitatud: 13 Aug 2003 09:33
Postitas raitl
No kusagilt peavad ju kogemused ka tulema. Sest sikse olen torkinud ja ehitanud nüüdseks juba mingi 7 aastat. Aga karburaator on eluaeg mu nõrk külg olnud. Otsustasin et lõppude lõpuks vaja see asi ka selgeks saada. Leiaks kuskilt mingi õpetusegi selle karpa kohta. Mul on paras hunnik raamatuid Lada kohta. Aga kõik sellised vanemad. Vaakumiga karpat sees ei ole. Teise kohta on seal päris põhjalik info
Postitatud: 13 Aug 2003 11:43
Postitas viaccess
Võibolla need artiklid on abiks

Sorry kõik on vene keeles, kui on raskusi siis meil on spets olemas kes hästi oskab tõlkida ==>
Olaaf
http://vazmobile.narod.ru/04/WorkKarb05.html
http://www.autocitychannel.com/news/s1503.html
Postitatud: 13 Aug 2003 11:55
Postitas raitl
heh tegelikult nagu päris null ei ole vene keele kohapealt, aga... sellest seal aru ei saanud. Liiga spetsiifiline :p Kui nüüd keegi võtaks vaevaks ja tõlgiks sealt ära selle osa mis reguleerimisest vms räägib, siis... ma usun nii mõnigi mees teeks mõned õlled

Postitatud: 13 Aug 2003 20:27
Postitas olaaf
Esialgne postitaja viaccess
Võibolla need artiklid on abiks

Sorry kõik on vene keeles, kui on raskusi siis meil on spets olemas kes hästi oskab tõlkida ==>
Olaaf
ei ütleks, et ma just spets olen, aga neid linke vaatan ja kui seal midagi vähegi huvitavat siis võtan asja ette.

Postitatud: 13 Aug 2003 22:30
Postitas motamees
Tu RAITIL No kui aeg on proovimiseks tuld siis proovime. Kõigepealt vaata, et segusiiber oleks vabas olekus kinni. Seal on tühikäigu regulliks kaks kruvi. Üks on risti lõõriga ja tavaliselt on see suurema ja seal all on väike membraan. See oli vist 3 pisikese kruviga kinni. Vanematel tüüpidel läheb sinna külge ka vaakumvoolik. See on õhukruvi (sealt timmitakse 05el põõrdeid). Kontrolli kas see membraan on terve ja pane sinna ka vaakumvoolik otsa. Teine ots läheb kollektori. Siis on seal kõrval teine pisem kruvi, mis on kuidagi poolviltu. See asub vist õhukruvist eespool (radika poole). Sellega saab teha segu rikkamaks. Kui hakkad keera see kinni ja siis 3-4 põõret lahti. Siis peaks juba käima minema. Ülejäänu on juba proovimise küssa. Kui keerad rohkem õhku peale siis pead ka natuke bena juurde keerama. Kui asi valmis siis tõmba korra vaakumvoolik õhukruvi kõrvalt lahti. Kui asi on õige peab mootor seisma jääma.

Nii lihtne see oligi.

Kui on midagi arusaamatut siis küsi uuesti.

Postitatud: 13 Aug 2003 22:37
Postitas raitl
tänud. Homme läheb regullimiseks. Ei hakka täna öörahu häirima

Aga kuidas on lood ujukiga? Ma mõtlen kas stock kõrgus on hea küll? Olen kuulnud et bensu tase ujukikambris peab ulatuma selle kaldpinna peal kuskil poolepeale. Alguses laskis palju peale, siis oli pidev tihe bensu aur karpa lõõride kohal

Nüüd timmisin nati alla poole taset.
RAITL, see on sulle
Postitatud: 14 Aug 2003 10:16
Postitas overspeed
Motamees palus selle pildi sulle siia panna. 05-e oma, see millest rääkisite. jutt käis neist kahest kruvist, 36 ja 38 all paremal:

hiljem panen sinna VÄÄRT LUGEMIST teema alla veel teisi 05 karpa pilte, siis näed sealt ka.
Postitatud: 26 Dets 2006 18:29
Postitas w2rk
Kaevasin selle igivana teema jälle üles kuna endal samaste probleemidega tegu. Põhimõtteliselt sain motamehe jutust aru küll, kuid overspeed, kas seda pilti kuidagi taastada ei anna? Pildist oleks palju abi

Postitatud: 27 Dets 2006 15:15
Postitas whyitry
Algselt postitas: raitl
Tartus tean saab nii et bussikoondise meeste kätte viid ainult karpa. Nad pidid mingi 100.- eest stendis ära reguleerima asja.
kas see tähendab seda, et needsamad ülevaatuse vennad? tasub kuhugi ette helistada ja midagi kokku leppida? krt, kaks päeva jamand, pühad pekkis. viiks õige mõnele spetsile näha.
Postitatud: 09 Jaan 2007 20:45
Postitas w2rk
Algselt postitas: motamees
Kui hakkad keera see kinni ja siis 3-4 põõret lahti. Siis peaks juba käima minema.
Nujah 3-4 pööret, aga mitu pööret ma siis õhu kruvi keeran?:puzzled Ja veel 1 loll küsimus, et kui need kruvid nüüd niimoodi keeratud, siis kas neid tuleb hakata sissepoole keerama või väljapoole?
Postitatud: 09 Jaan 2007 22:12
Postitas Suska
Mul on 1.3 mootorile pandud 2107 karburaator. Mis vahe on 2107 ja 2101 karburaatoril? Kumb oleks mõtekam peale panna..
Saaks katsetada ka vast, aga mul on 01 oma vist reguleerimatta ka.
motamees, Te olete ju foorumis igasuguseid häid õpetusi teinud. Kui vaja mõnda karburaatorit timmida siis võiks teha pildi-seeria koos targa jutuga?

Postitatud: 09 Jaan 2007 23:41
Postitas w2rk
Alul oli omalgi plaan 01e karburaatorit peale panna aga 01el pole seda voolikut, mis tuleb jagajast kuhugile susata ja niisama ei tahtnud ka seda voolikut kinni panna, nii jäigi see plaan sinnapaika. Nüüd tahaks oma 07e karburaatori hääldse saada ja selleks oleks tarka nõu vaja
EDIT: Mootor on mul 1.5 .
[Muudetud: 9-1-2007 w2rk]
Postitatud: 10 Jaan 2007 00:19
Postitas pedrox
Karburaatorit timmitakse tavaliselt kahest kruvist, üks siis tühikäigu pöörded ja teine segu koostis.
Mõlemat saad sättida töötava mootoriga ja siis saad alles aru mis moodi parem on. Pöörded peaksid olema vist alla 900 p/m ja segu saad tunde järgi paika. Sõidad natuke ja kui tunned et lahja(või palju) siis keerad jälle segu kruvi.
Muide see vooliku teine ots tuleb karburaatori külge kinnitada:)
Järgmise postituse vastuseks siis sedasi et mul pole au olnud 01e kapoti alla piiluda veel aga sinu fraasist eelmises postituses ("kuhugi susata") ma seda ütlesingi.
[Muudetud: 9-1-2007 pedrox]
[Muudetud: 9-1-2007 pedrox]
Postitatud: 10 Jaan 2007 00:23
Postitas w2rk
Algselt postitas: pedrox
Muide see vooliku teine ots tuleb karburaatori külge kinnitada:)
Muide 01 mootoril ei tule jagajast (või mis kuradi asjast ta üldse tuleb) seda voolikut ja karburaatoril ei ole kohta ka kuhu see susata.
Postitatud: 10 Jaan 2007 06:57
Postitas Indy
Kui pole vaakumregulaatorit siis pole ka voolikut...

Sel juhul pead 2101 jagaja ka peale panema..
2101 jagaja pilt on...
http://www.autocat.ru/catalog/?model=3&group=183
[Muudetud: 10-1-2007 Indy]
Postitatud: 29 Jaan 2007 17:13
Postitas w2rk
Algselt postitas: Indy
Sel juhul pead 2101 jagaja ka peale panema..
[Muudetud: 10-1-2007 Indy]
Kas 01 jagaja istub 1.5 se(03e) mootori peale?
Postitatud: 29 Jaan 2007 17:30
Postitas zajetz
Algselt postitas: w2rk
Kas 01 jagaja istub 1.5 se(03e) mootori peale?
Ei sobi 01'he jagaja 03'ele, 01'hel on lühikese jalaga jagaja kolmel aga pikaga.
Esmapilgul tundub et sobib aga tegelikult jagaja on ainult natukene nuudis ja tõenäoliselt hüppab sõidu ajal paigast ära.