Probleem solexi reguleerimisega
Probleem solexi reguleerimisega
Probleem solexi reguleerimisega
Tere härrad spetsialistid.
Sai endale sügisel hangitud hobisõidukiks vaz 2105 1600 mootoriga, mootor kap-remonditud ja kõik vajalik korrastatud. Autol probleem selles, et sujuval kohaltvõtmisel tekib tõmbesse "auk" -peab justkui gaasi ja siduriga rohkem meelitama kui lääne-autoga harjunud inimene eeldaks. Ning probleem 2 - ühtlasel väikese koormusega sõidul maanteel kipub auto kergelt jõnksutama nagu mootor jätaks kergelt vahele, kuigi auto elektrooniline süütesüsteem on laitmatus korras ning reguleeritud. Muid anomaliaid ei ole---mootor käivitub hästi nii külmalt kui soojalt; kütusekulu normis; tõmme on üle ootuste hea (minu pereauto Wv passat 55 kW mootoriga jääb ikka vägapalju kiirenduses alla). Ülevaatusel sai ka käidud-CO oli 3,5 ja HC näitu ei mäleta. Tuttavast ülevaataja ütles, et näidud väga head nii vana auto kohta (dokukad vist 1975 aasta). Hiljem sõbrad soovitasid CO suuremaks keerata---näit pidavat Lada jaoks liiga väike olema.
Nüüd siis asjast- kahtlustan karbussi.
Karbuss ise tutikas solex 21083-1107010 ilma elektroonika ja automaatkäivituseta.
düüsid 1 kamber õhk-140 bena 97,5
2 kamber õhk-150 bena 95
ökonomaiser 40
kiirendus 45-40
Milliseid düüside asendusi soovitate, et hoida ära auku kohaltvõtmisel ja võibolla parandada ka mootori tõmmet? --kütusekulu pole väga oluline. Tegemist siis 1600 mootoriga.
Olemas on veel 165 õhk 110+107 bena ja 35-40 kiirendus düüsid varuks.
"Keegi" mainis, et vajalik suurendada ökonomaiseri düüsi---kas vastab tõele?
Sai endale sügisel hangitud hobisõidukiks vaz 2105 1600 mootoriga, mootor kap-remonditud ja kõik vajalik korrastatud. Autol probleem selles, et sujuval kohaltvõtmisel tekib tõmbesse "auk" -peab justkui gaasi ja siduriga rohkem meelitama kui lääne-autoga harjunud inimene eeldaks. Ning probleem 2 - ühtlasel väikese koormusega sõidul maanteel kipub auto kergelt jõnksutama nagu mootor jätaks kergelt vahele, kuigi auto elektrooniline süütesüsteem on laitmatus korras ning reguleeritud. Muid anomaliaid ei ole---mootor käivitub hästi nii külmalt kui soojalt; kütusekulu normis; tõmme on üle ootuste hea (minu pereauto Wv passat 55 kW mootoriga jääb ikka vägapalju kiirenduses alla). Ülevaatusel sai ka käidud-CO oli 3,5 ja HC näitu ei mäleta. Tuttavast ülevaataja ütles, et näidud väga head nii vana auto kohta (dokukad vist 1975 aasta). Hiljem sõbrad soovitasid CO suuremaks keerata---näit pidavat Lada jaoks liiga väike olema.
Nüüd siis asjast- kahtlustan karbussi.
Karbuss ise tutikas solex 21083-1107010 ilma elektroonika ja automaatkäivituseta.
düüsid 1 kamber õhk-140 bena 97,5
2 kamber õhk-150 bena 95
ökonomaiser 40
kiirendus 45-40
Milliseid düüside asendusi soovitate, et hoida ära auku kohaltvõtmisel ja võibolla parandada ka mootori tõmmet? --kütusekulu pole väga oluline. Tegemist siis 1600 mootoriga.
Olemas on veel 165 õhk 110+107 bena ja 35-40 kiirendus düüsid varuks.
"Keegi" mainis, et vajalik suurendada ökonomaiseri düüsi---kas vastab tõele?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
mineku jaoks peaks hea olema:
1k
bens 125 (ise puuritud) õhk 150zd (ilma kuulita)
2k
bens 115 õhk 135 kuuliga
ekonostaat 39 kiirenduspump 1 pihustiga 1 lõõri 45
tühikäik (üleminek) 50 (ise puuritud)
tegu pole ökonoomse seadega!
sinu autole võib see seade mitte sobida,
esimesel vaatusel ütlen, et 1k bensiin suuremaks ja 2k õhk palju väiksemaks,
originaalseade 1500 samara mootorile peaks sellel karpal olema:
1k: 95/155
2k: 97,5/125
sina paned siis 110 bena esimesse ja otsid kuskilt 135 õhu 2k jaoks
lisaks soovitav asendada kiirenduspihusti või originaal veidi ümber teha...
ökonomaiseri suurendamisega ajad ta veel puterdama gaasi lisamisel - see peaks ideaaljuhul töötama ainult suurtel koormustel segu lisarikastades...
NB! Teinekord võid kloostrimetsa tee 58A läbi astuda võib üle vaadata asja...
[Muudetud: 2-4-2008 olaaf]
1k
bens 125 (ise puuritud) õhk 150zd (ilma kuulita)
2k
bens 115 õhk 135 kuuliga
ekonostaat 39 kiirenduspump 1 pihustiga 1 lõõri 45
tühikäik (üleminek) 50 (ise puuritud)
tegu pole ökonoomse seadega!
sinu autole võib see seade mitte sobida,
esimesel vaatusel ütlen, et 1k bensiin suuremaks ja 2k õhk palju väiksemaks,
originaalseade 1500 samara mootorile peaks sellel karpal olema:
1k: 95/155
2k: 97,5/125
sina paned siis 110 bena esimesse ja otsid kuskilt 135 õhu 2k jaoks
lisaks soovitav asendada kiirenduspihusti või originaal veidi ümber teha...
ökonomaiseri suurendamisega ajad ta veel puterdama gaasi lisamisel - see peaks ideaaljuhul töötama ainult suurtel koormustel segu lisarikastades...
NB! Teinekord võid kloostrimetsa tee 58A läbi astuda võib üle vaadata asja...
[Muudetud: 2-4-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Täna sai siis vahetatud 1 kambri kütusedüüs 110 vastu õhk jäi 140 - tõmbe algus muutus heaks ehksiis auk algusest kadus. Jõnksutamine väikese koormusega kulgedes jäi alles--homme proovin veidi hilisemaks keerata süüdet.Kuid ilmnes uus probleem kiirendades kerib tahhoka ruttu lõppu ja siis tõmbab sujuvalt hinge kinni-pöörded hakkavad langema.Pärast käiguvahetust jõnksutab mootor tugevalt pärast gaasi lahtilaskmist muutub mootori töö jälle normaalseks.Tundub et tekkinud probleem kütuse etteandega--homme kontrollin ka bensiinipumba tööd ning võimalikke ummistusi(filtrid-sõelad).Ujukitase oli nii--tagurpidi pööratud kaane puhul jäi ujuki ja kaane lahutuspinna vahele umbes 8 mm vahe.Peab vist hakkama seda hirmpikka ja venekeelset seadistusõpetust lugema- seal oli mingi keeruka kujuga shabloon ujuki seadmiseks.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Alati ei pruugi viga karburaatoris olla.
Mul jurkis ja jõnksutas samaar ka samamoodi. Naine sõitis linnas, bentsukulu oli meeletu. Algas see kõik äkki, mistõttu kahtlustasin soga ilmumist ujukikambrisse. Tegin karbussile pooliku puhastuse ja läbipuhumise, mispeale jama mõneks ajaks kadus.
Ükspäev mudisin töötava mootoriga midagi kapotiall ja läksin halli andurisse suunduva juhtmepundi pihta ning tühikäigul oleva mootori töös oli kohe kuulda erinevust. Proovisin kohe sõita - kitkus jälle aeg-ajalt nagu ennegi.
Näppisin väheke neid juhtmeid uuesti ja peale seda sai jälle ilusti sõita.
Tundus, et tegelik viga oligi hoopis süütesüsteemis.
Mul jurkis ja jõnksutas samaar ka samamoodi. Naine sõitis linnas, bentsukulu oli meeletu. Algas see kõik äkki, mistõttu kahtlustasin soga ilmumist ujukikambrisse. Tegin karbussile pooliku puhastuse ja läbipuhumise, mispeale jama mõneks ajaks kadus.
Ükspäev mudisin töötava mootoriga midagi kapotiall ja läksin halli andurisse suunduva juhtmepundi pihta ning tühikäigul oleva mootori töös oli kohe kuulda erinevust. Proovisin kohe sõita - kitkus jälle aeg-ajalt nagu ennegi.
Näppisin väheke neid juhtmeid uuesti ja peale seda sai jälle ilusti sõita.
Tundus, et tegelik viga oligi hoopis süütesüsteemis.