1. leht 1-st
lada pöörded
Postitatud: 11 Aug 2003 10:50
Postitas Laurix
huvitab siis, palju üks stock. lada mootor pöördeid aretama peaks...tühikäigul kasvõi...enda omal pean seda 7500rpm-i suht., heaks...kuid olen ka kursis sellega et stock. ladal ei ole mõtet üle 6000 lasta, siis kaob mõte ära...max pöördemoment on ju nats alla 6000...mingi 5800!
Postitatud: 11 Aug 2003 11:57
Postitas serbin
Esialgne postitaja Laurix
huvitab siis, palju üks stock. lada mootor pöördeid aretama peaks...tühikäigul kasvõi...enda omal pean seda 7500rpm-i suht., heaks...kuid olen ka kursis sellega et stock. ladal ei ole mõtet üle 6000 lasta, siis kaob mõte ära...max pöördemoment on ju nats alla 6000...mingi 5800!
parim moment 5600 rpm;)
Postitatud: 11 Aug 2003 12:02
Postitas FlammablE
mul ühes autoraamatus oli sigullide võimsusgraafik. sellejärgi arvestasin täpselt, millal kõige kasulikum käiku vahetada, et saavutada maksimaalne kiirendus. aga vahetades mootoril näiteks nuka, muutub graafik oluliselt.
kui ma ei eksi, oli vist nii, et esimene käik 5800, teine 5600, kolmas ja neljas ei mäleta täpselt. püüan raamatu üles leida õhtal.
Postitatud: 11 Aug 2003 15:57
Postitas Laurix
to serbin: erinevatel mootoritel see erinev...vähemalt raamatus oli graafik, ja sealt lugesin välja et see 5600 on 06-el kuid 01-el on see u. 5800rpm-i

kuid eks see pigem tunde asi ole...igaüks ju tunnetab kuidas milliste pöörete juures autol see minek on!:spin
ntx tuttav endine rallisõitja ütles et esimese käiguga pole hea üle 6500rpm-i lasta, kuid teisega juba võib:D
Postitatud: 11 Aug 2003 16:45
Postitas Kristo
Imelik, ma siin lugesin ühest kohast, et max. pöördemoment on sigullidel 3400 rpm, 06 mootoril 3000. Aga võimsust on kõige rohkem pööretel 5600, 06 mootoril 5400.
Postitatud: 11 Aug 2003 18:14
Postitas mess
Tehke jah ikka vahet maksimaalsel pöördemomendil ja maksimaalsel võimsusel.
Tippvõimsused on ladadel tehaseseades nii nagu Acid ütles 5600 ja 06'l 5400 pööret. Maksimaalne pöördemoment jääb pöörete poolest alati ca. poole peale maksimaalvõimsusest. Sõltub see eelkõige nukast, aga ka sisse- ja väljalaske kollektorite pikkusest. Ei pöördemomendi ega maksimaalvõimsuse pööretevahemik sõltu lülitavast käigust, sest need on mootori karakteristikud, mis "teostatakse" juba enne käigukasti jõudmist.
See kas teise käiguga tuleks pöördeid kaugemale lasta kui esimesega, sõltub juba ülekannete pikkusest, õieti kahe käigu pikkuste vahest.
Tehase andmetel on maksimaalne moment 3400 ja 06'l minu mäletamist mööda mitte 3000 vaid 3200 pöörde peal (viimase osas võin ka eksida)
graafik
Postitatud: 11 Aug 2003 20:05
Postitas overspeed
Kui asi pildina ette tuua, siis peaks köik aru saama, mis vahe on efektiivvöimsusel ja pöördemomendil:
Muide, kui kedagi huvitab, siis vördluseks tuues siksiga: Cadillac Sixteen 'il on ca. 1150 KW ja 1000 Nm (16 silindrit)
Postitatud: 11 Aug 2003 20:51
Postitas serbin
njah tunnistan jah et ajasin maksimum võimsuse ja momendi sassi:rolleyes
Postitatud: 11 Aug 2003 21:04
Postitas Laurix
sama siin:rolleyes
Postitatud: 12 Aug 2003 00:41
Postitas FlammablE
ma siin olen tähistanud märtini võitu. juba teist päeva järjest. nüüd jõudis endale ka pärale, mida ennem rääkisin. ühesõnaga tahtsin seletada, millal käiku vahetada(vist). magan paar päeva, siis mõtlen uuesti ja räägin targemat juttu.
Postitatud: 12 Aug 2003 00:45
Postitas Laurix
hea mõte:lol