Max klapisuurus standart klapipesadega?
Max klapisuurus standart klapipesadega?
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Max klapisuurus standart klapipesadega?
Sattusid siis minu kätte läbi juhuse mingisuguse volvo klapid, klapivedrud, -taldrikud. Klapisäär nagu ladalgi 8mm, pikkus ka paras, vedru välisläbimõõt ladaga sama, lihtsalt tunduvalt jäigemad, kuna neid vedrusid on ainult 1 per klapp, mitte nagu ladal, et kaks. Selle vedru sisse mahub veel nibin nabin ka lada sisemine vedru, niiet jäikust peaks olema ikka päris kõrgete pöörete jaoks. Mingisugune veneaegne sportnukk on ka olemas ja tekkiski mõte teha mingisugune vähe äkilisem plokikaas endale. Kerge portimine, lihvimine ja põlemiskambri kuju muutmine, ning siis natuke suuremad klapid. Sisselaskeklapiks võiks ümber treida selle volvo sisselaskeklapi ja väljalaskeklapiks saaks kompunnida väiksemaks treitud originaalse sisselaskeklapi. Küsimus siis selles, et kui suureks kannatab freesida standart klapipesasid ja kui suured klapid sinna juurde? Kas mõttel on üldse jumet?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sai väheke mõõdetud.
Standartklapi "nööbid":
SL: 37mm
VL: 31mm
Mõõtmine teostatud kirvemeetodil supleriga ilma klappe kaanest eemaldamata.
Originaalsed ja õiged mõõdud peaks olema vastavalt 37,1 ja 31,5mm.
Silma järgi (jälle kirvemeetodil) hinnates mahuksid ära näiteks taldrikud VL: 34mm ja SL: 37mm.
See puhas teooria, praktiline osa selguks töö käigus või kui kellelgi on täpseid mõõte kuskil kirjas vanast ajast, mil lada kaande treiti Gaz-51 klappe, siis andku tulla.
Standartklapi "nööbid":
SL: 37mm
VL: 31mm
Mõõtmine teostatud kirvemeetodil supleriga ilma klappe kaanest eemaldamata.
Originaalsed ja õiged mõõdud peaks olema vastavalt 37,1 ja 31,5mm.
Silma järgi (jälle kirvemeetodil) hinnates mahuksid ära näiteks taldrikud VL: 34mm ja SL: 37mm.
See puhas teooria, praktiline osa selguks töö käigus või kui kellelgi on täpseid mõõte kuskil kirjas vanast ajast, mil lada kaande treiti Gaz-51 klappe, siis andku tulla.
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Mõõdistasin ja pildistasin natuke.

Vasakult lugedes:
1. Volvo SL 8x44x110,6 mm
2. Volvo VL 8x35x110,9 mm
3. Lada SL 8x37x112,5 mm
4. Lada VL 8x31,5x113 mm

Vasakult lugedes:
1. Volvo vedru 4,3x32x45 mm sisediam. 23,7 mm
2. Volvo taldrik diam. 32 mm
3. Lada suur vedru 3,5x33x51 mm sisediam. 25,9 mm
4. Lada väike vedru 2,7x23x39 mm
5. lada taldrik diam. 32 mm
Volvo pudinad on tõenäoliselt pärit Volvo 740 2,0 76kW mootorist.
[Muudetud: 9-3-2008 karel]

Vasakult lugedes:
1. Volvo SL 8x44x110,6 mm
2. Volvo VL 8x35x110,9 mm
3. Lada SL 8x37x112,5 mm
4. Lada VL 8x31,5x113 mm

Vasakult lugedes:
1. Volvo vedru 4,3x32x45 mm sisediam. 23,7 mm
2. Volvo taldrik diam. 32 mm
3. Lada suur vedru 3,5x33x51 mm sisediam. 25,9 mm
4. Lada väike vedru 2,7x23x39 mm
5. lada taldrik diam. 32 mm
Volvo pudinad on tõenäoliselt pärit Volvo 740 2,0 76kW mootorist.
[Muudetud: 9-3-2008 karel]
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
No eks vaatab, volvo väljalaskeklapid on mul ka olemas, võibolla saab nendest asja. Klapivedrusid peab proovima sobitada, kirjandusele põhinedes võib klapivedru min. kokkusurumisvaru olla 1mm, mis keerdude vahel ära jagatuna on 0,25mm keermetraatide vahet. Minuarust Ladal oli standartis see varu suhteliselt suur veel.
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Mõõtsin jälle natuke ja selgus, et Tuhajuhel oli õigus. Lada klapitõus standartnukaga SL ja VL on ca 9mm kirvemeetodil mõõtes. Paigaldatud vedru algpikkus on ca 33 mm. Volvo vedrud jäävadki sellisesse vahemikku, et standartnukaga jääb umbes 1mm varu klapi avanedes. Sportnukka ei viitsinud autolt maha võtma hakatagi, tõenäoliselt vajutab lihtsalt vedru keerud kokku. Klapipesadega selgus ka peale väikest põlemiskambri puhastamist, et standardklapid ongi max läbimõõduga, mida paigaldada kannatab. Samas kui vaadata portide kivikirvega tahutud kvaliteeti ja klappide/pesade suht puusse pandud lõikeid, siis tõenäoliselt annab ainuüksi portimine, klappide de-masking ja pesade ümberlõikamine arvestatavat voolavuse kasvu. Samas minu poolt jääb see projekt ajutiselt tõenäoliselt katki, sest pole lihtsalt viitsimist tegelema hakata pooliku lahendusega. Võibolla suvepoole, kui on rohkem aega ja raha, siis laseb kuskil paigaldada suuremad klapipesad jne.
[Muudetud: 15-3-2008 karel]
[Muudetud: 15-3-2008 karel]
Nii, see teema jäi minu meelest natuke poolikuks. Ainult suurem klapp standard klapi pesas ei anna mitte mingit võimsust juurde?! Et võimsust juurde tuleks on vaja lisaks suuremale klapile ka suuremaks lasta klapi pesa, aga kui palju ja kas üldse saab pesa lõigata?
Hetkel tegeken tasapisi enda 16-klapilise pea ehitusega ja kuna minu peal ei olnud ühtegi klappi, olen sunnitud need uued ostma ja kanalite portimisega sai paar pesa viga, läheb pea nii kui nii pesade lõikamisse. Käisin töömehe jutul mõni aeg tagasi ja ta ütles, et temal pole vahet kuidas lõigata (tellia ütleb mida tahab-hinda ei muuda). Lada 110 klapid maksavad 120-150.-tk, samas uurisin teisi auto marke ja leidsin sarnase mõõduga klappi Fiatilt hinnaga 45-65.-. Erinevuseks on nööbi suurus, Fiatil 2mm suurem, seega tekiski mõte panna Fiati klapid. Et tekiks mingi võimsuse kasv, peaks laskma klapi pesad kanalist avaramaks, aga mõõtsin nagu üleval pool mainitult "kirvemeetodil" pesa üle ja ega seal midagi hõisata pole. Tutvustan natuke seda pilti, esiteks ei ole see pilt õiges mõõtkavas!!! Halli värviga on praegune (standart). Kollane on nüüd see osa mis tuleks ära lõigata, et suurest klapist kasu oleks. Punane on Fiati klapp
Hetkel tegeken tasapisi enda 16-klapilise pea ehitusega ja kuna minu peal ei olnud ühtegi klappi, olen sunnitud need uued ostma ja kanalite portimisega sai paar pesa viga, läheb pea nii kui nii pesade lõikamisse. Käisin töömehe jutul mõni aeg tagasi ja ta ütles, et temal pole vahet kuidas lõigata (tellia ütleb mida tahab-hinda ei muuda). Lada 110 klapid maksavad 120-150.-tk, samas uurisin teisi auto marke ja leidsin sarnase mõõduga klappi Fiatilt hinnaga 45-65.-. Erinevuseks on nööbi suurus, Fiatil 2mm suurem, seega tekiski mõte panna Fiati klapid. Et tekiks mingi võimsuse kasv, peaks laskma klapi pesad kanalist avaramaks, aga mõõtsin nagu üleval pool mainitult "kirvemeetodil" pesa üle ja ega seal midagi hõisata pole. Tutvustan natuke seda pilti, esiteks ei ole see pilt õiges mõõtkavas!!! Halli värviga on praegune (standart). Kollane on nüüd see osa mis tuleks ära lõigata, et suurest klapist kasu oleks. Punane on Fiati klapp

Kui klapi pesa õhemaks lõigata, peaks suurim probleem olema see, et klapp peksab pesa lõhki(kirve ja puupaku efekt)? Kui see on ainus probleem, peaks olema rohi see, et lõikad klapi ja klapi pesa algse 45 kraadi asemel umbes 30 kraadi (nüüd on kirves nürim ja pakku katki löömine raskem!?)
Vasakul ~45 kraadi ja paremal ~30 kraadi. Sinised nooled piltidel peaksid näitama klapi löögi suunda
. Kusjuures oleks 30 kraadiga õhu voolavus klappi pealt ka parem.
Või olen valel teel?:puzzled
[Muudetud: 22-12-2009 m6mm]
Vasakul ~45 kraadi ja paremal ~30 kraadi. Sinised nooled piltidel peaksid näitama klapi löögi suunda

Või olen valel teel?:puzzled
[Muudetud: 22-12-2009 m6mm]

-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Minu esialgne küsimus oligi püstitatud teemal,et kui suureks annab standart klapipesa lõigata. Ega ikka suurt ei saa küll, vähemalt mitte klassiku plokikaanel. 16 klapist kaant olen avatud olekus kahjuks küll ainult pildi pealt näinud:D. Endisaegsetel klassiku kaantel oli jah üheks modifikatsiooniks tööpinna 30 kraadi alla lõikamine. Tänapäeval vist eriti seda enam ei tehta. Klapipesa tööpind on siiski ainult üks parameeter klapipesa ja klapi juures. Klapipessa lõigatakse ju veel enne ja peale tööpinda jäävad nurgad. Klapi enda kuju mängib suurt rolli ning see sõltub kanalite ja põlemiskambri ehitusest. Üldjuhul on pesa tööpind 45 kraadi ja umbes 2mm laiune. Klapi tööpind sama lai. Klapp ei tohi samuti liiga sügavale klapipessa ära "uppuda" sest siis kulub palju nukkvõlli tõusust lihtsalt pesast normaalsele kõrgusele tõstmiseks ja jällegi voolavus väheneb jne... Korralik ja õigesti lõigatud klapipesa koos õige kujuga klapiga võivad toimida hulga paremini, kui lihtsalt natukene suurem klapp. Ühesõnaga mina pole jõudnud ja julgenud oma plokikaanega senini veel midagi teha:D. Hea lehekülg on see http://www.guy-croft.com. Tundub, et see lada 16v kaas on sarnane natuke opeli 20xe ja ford cosworth-i kaantele. Ehk annab sealt midagi šnitti võtta?