1. leht 1-st

Kvaliteetkolvid Ladale.

Postitatud: 02 Mär 2008 15:52
Postitas arvi100
Iga automootor väsib,nii ka Lada oma ja korralikku ! mootori
kapitaalremonti tehes põrkud tahestahtmatta probleemile
millise firma järelturu tooteid siis ikkagi valida.
Minu otsingus on siis kolvid,rõngad ja sõrmed.Vaja-
minevateks mõõtudeks olid 76,0(2101/2103) ja 82,4(Niva
21213 1,7 l).
Klassiku mõõdule(76,0 ja 79,0 kaasa arvatud rem.mõõt) valmistavad korralikke kolbe,rõngaid ja sõrmi saksa firmad Mahle:http://www.mahle.com/ ja Kolbenschmidt:
http://www.kspg-ag.de/index.php?fid=865&lang=3
Maaletooja on Autoekspert.Nendega Tartu esinduses koha-
peal suheldes leiduski 76,0 mõõdule lahendus.Kataloogis
on olemas ja vajadusel saab tellida ka(ise veel ei tellinud).
Muidugi on ka odavamaid ladendusi,Master-Sport(SM)
http://www.master-sport.de/en/
Maaletoojat ei tea,kuid kauplustes on SM`i asju Ladale aegajalt nähtud.
Veel odavama(viletsaima) ja kusjuures ainukese lahenduse pakkusid välja Jõgeva kohalikud Lada varuoasde kauplejad.
Kolvid(2101-2107 ja Niva 21213 1,7 l) tuleksid Venemaalt
Kaasani tehasest.Internetis igasugune info puudus.
Rõngaid pakuti Vene Mit?urinskii tehase omi:http://www.pistonring.ru/.Neid laitis isegi kaupmees ja
arusaadavalt see lahendus langeb ära.
Nüüd Niva 21213 1,7`ga on asi raskem.Mahle ja Kolben-
schmidt selle mootorile midagi ei tooda.Koivuneni kataloog
pakub ka ainult klassikule ja Samarale.
Tartus olev Turu Autokeskus enam Ladade müügiga ei
tegele(ainult remont),kuid lubasid mulle esmaspäeva jooksul
tagasi helistada kas nende kaudu saab tellida ja millise firma
kolbe/rõngaid nad saaksid.
http://www.varuosakeskus.ee/.sinna saatsin
päringut kaks korda,vastust ei ole tulnud.
Nüüd küsimus suurele ringile:kes on oma Lada mootorile kap-
remonti teinud,siis millise firma kolbe/rõngaid oled kasutanud
ja kuidas kvaliteediga rahule jäid.

Postitatud: 02 Mär 2008 17:45
Postitas SexSix
Kes on sul puurija-hoonija?Tema on kõige pädevam.Jääb ju "garantii" tema õlule.Minul on mootorimehe tel.nr. ja vahel küsin nõu kas tasub osta või ei (kehtib just kolvid-rõngad saaled kohta).Helistan võimalikuld vähe (mehel tööd palju).

Postitatud: 03 Mär 2008 22:45
Postitas arvi100
Puurijat-hoonijat veel ei ole,kuid see on väga hea mõte et tema käest
küsida.Ilmselt läheb mootoriplokk vanasse Tartu Autoremonti tegemisele.
Küllap sealsed meistrid oskavad ka midagi asjalikku soovitada.Praegu teen
n.ö. turuuringut,millise firma mootoridetaile ka üldse saada on.
Turu Autokeskusest helistati tagasi,nende kaudu saab tellida küll ja hinnaks
öeldi 1450 krooni komplekt(kolvid,rõngad ja sõrmed) mõõdule 82,4.Kui
küsisin mis firma tootega tegu on,siis vigases eesti keeles vastati:seda ei
saama öelda.Kui see on riiklik saladus siis olgu,mina põrsast kotis kah ei osta.

Postitatud: 04 Mär 2008 10:02
Postitas SexSix
See Firma:stelano v rossii!

Postitatud: 04 Mär 2008 20:17
Postitas logman
Vooh, SexSix, meelde tuli....
Kirjutasid siin kunagi India rõngastest ja vist ka kolbidest ning viimaste paisumistegurist, mis lausa pakendil kirjas olla olnud. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 919&page=6
Et siis küsikski uuesti, et kui suur see number noil India kolbidel ka on?

[Muudetud: 4-3-2008 logman]

Postitatud: 04 Mär 2008 21:35
Postitas Jan
Kunagi enda projektikale sai ka mingid ilmselt vene päritolu 82,4 kolvid tellitud. Asjad käes ja viljandi lähedale plokk koos kolbidega kohale viidud avastas ploki meister, et kolvid on suht erinevas mõõdus, niiet nibin-nabin kannatas neid üldse kasutada....iga silinder sai loomulikult oma kindla kolvi järgi tehtud.... Loo moraal - polegi moraali

Õnneks rõngastega muret ei tekkinud, sellepärast, et enne jõudsin ploki 84 mõõtu puurida fiati kolbide jaoks ja rõngad olid siis ka vist federalmoguli omad

Postitatud: 04 Mär 2008 23:31
Postitas arvi100
Mnjaa...huvitav mille eest TKO siis palka saab.
Aga,täna sain vastuse Eesti Lada esindusest,kelleks on A/S Evereston.

Tere
Varuosi on võimalik tellida küll.
Siijuures Teie soovitud varuosade hinnad

kolvid kpl 500 VAZ
rõngad kpl 370 VAZ
sõrmed kpl 158 päritolu ei tea

----- Original Message -----

Üks lahendus siis osaliselt originaalvaruosa näol olemas,kuid kas ka
kvaliteetne.Selle variandi jätame esialgu tagavaraks.

Postitatud: 05 Mär 2008 08:56
Postitas olaaf
no meil läksid smaari mootorisse autovaz kolvid ja sõrmed 82,0
töötab küll

Postitatud: 05 Mär 2008 22:26
Postitas arvi100
Täna sain vastuse firmalt Atoy.

Tere,

Kahjuks sellele autole mie valikus mootoriosisi pole!
Tervitades,
Atoy Automotive OÜ

Mõõtude poolest saaks kasutada ka Vaz 21083 kolbi(Mahle`l täitsa olemas)kolvi peal olev põlemiskamber on ka peaaegu sama,kuid sõrme kinnitus
kepsule on erinev.Samaral on sõrm pressitav aga 1700`sel ujuv,koos stopper rõngastega.Klassiku kepsu kasutada ka ei saa(pikkus on küll sama)
aga kepsukaela mõõt on suurem:51,33 on 1,7`l ja 50,78 klassiku originaal
mõõt.
Uurime edasi...

Postitatud: 06 Mär 2008 09:38
Postitas olaaf
misasja - uuematel kui 1997 (vist) on juba ujuva sõrmega kolvid/kepsud
võlusõna 2111
tõestuseks väike pilt ka:

Pilt
Pilt

samas tehakse kolbidele ka stopperrõnga soont sisse vajadusel.
ja 08 kolvis olev põlemiskamber peaks ikka suurem olema kui niva omal..
kuskilt on jutt läbi käinud, et klassikule 08 kolb=7,7 surveaste

[Muudetud: 6-3-2008 olaaf]

Postitatud: 07 Mär 2008 11:16
Postitas SexSix
"paisumisindeks" ei ole kirjas kolvide pakendi peal,vaid mootorimees teab seda.Erinevaid "tootiaid"niiv?rd palju,et kunagi ei tea mis "valust"kolb valatud!!!

Postitatud: 09 Mär 2008 17:49
Postitas arvi100
Algselt postitas: olaaf
misasja - uuematel kui 1997 (vist) on juba ujuva sõrmega kolvid/kepsud
võlusõna 2111...

...08 kolvis olev põlemiskamber peaks ikka suurem olema kui niva omal..
kuskilt on jutt läbi käinud, et klassikule 08 kolb=7,7 surveaste

Ise tahan siin mootorit kokku panna,aga kodutöö puha tegematta.
Põlemiskamber ongi erinev,vasakul 21213 ja paremal 21083
mootori kolb.

Pilt

Mootori 2111 kolvi põlemiskamber on silmaga vaadates sama
kui 21083`el.

Pilt

Kolvisõrm 21213`el kui 2111`el liigub nii kepsu kui ka
kolvisilmas.Niiet see variant peaaegu sobibki.
Nüüd lähen edasi mõõtma/õppima/lugema,sest surveaste 7,7 on ka vaja saada 9,3`ks nagu 21213`el originaalis on.

Postitatud: 12 Apr 2008 22:29
Postitas Rimmm
Algselt postitas: arvi100
Täna sain vastuse firmalt Atoy.

Tere,

Kahjuks sellele autole mie valikus mootoriosisi pole!
Tervitades,
Atoy Automotive OÜ

Mõõtude poolest saaks kasutada ka Vaz 21083 kolbi(Mahle`l täitsa olemas)kolvi peal olev põlemiskamber on ka peaaegu sama,kuid sõrme kinnitus
kepsule on erinev.Samaral on sõrm pressitav aga 1700`sel ujuv,koos stopper rõngastega.Klassiku kepsu kasutada ka ei saa(pikkus on küll sama)
aga kepsukaela mõõt on suurem:51,33 on 1,7`l ja 50,78 klassiku originaal
mõõt.
Uurime edasi...
Klassiku kepsusilma mõõt: 51.330/51.346
Kui küsida tohib, siis kust pärineb sinu antud mõõt 50.78 ?

Postitatud: 14 Apr 2008 22:31
Postitas arvi100
Ups,see on minupoolne möödapanek.Sul ikka õieti märgitud ja 50,78 mm
on hoopis klassiku raamlaagri kaela läbimõõt.
Muidu aluseks on mul L.P.?uvalovi raamat Avtomobil ?iguli,1974 a. välja-
anne.Niiet "doverjai no proverjai".