1. leht 2-st

Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Postitatud: 24 Veebr 2008 13:57
Postitas josmu
olen juba mitu nädalavahetust kollanud siin foorumis ja otsinud siis vastust sellisele probleemile: kuidas siis saavutada võimalikult normaalne kütusekulu maanteel ja linnas? Kas weberi karpaga on võimalik normaalset kütusekulu saavutada kui sujuvalt kiirendada jne ja samas oleks masinal ka võimu edasi minna kui 4 inimest on peal. Vajutad rohkem ja läheb edasi ka mitte ei kogu hoogu nagu tõukeratas. Või on parim lahendus Solex? Pritung on vist rahalises ja ajalises mõttes kõige mõttetum, sest selle paigaldamine ja regull ei ole odavate killast. Mootoriks on 21063e 1,3l.
Näen, et siin on palju asjatundjaid aga võtaks selle teema ühe teema alla, et oleks minusugustele võhikutele ka selge. Kumba eelistada, missugused on plussid ja miinused. Sest nagu näha originaaliga on olemas kas hea minek ja suur kytusekulu või on ökonoomne aga juuuuuuuube aeglane. tahaks leida kuldse kesktee, kus saad ise valida, kuidas parasjagu tahad sõita. kas säästlikult või kui vaja, siis panustada võimsusele kütusekulu tõusmise arvelt.
Suvel tahan autole täieliku ravi teha ja ka kapoti alt joonde ajada, et oleks üks lahtikakkumine autol ja 1 tegemine, peale mida võiks garaa?i unustada mõneks ajaks.
Ja selline teemaväline küsimus ka, et kas klapikambrikaant või värvida sama värviga millega ka autokeret või on selleks olemas mõni spetsiaalne kuumakindel värv. Ja tahaks ka mootori üleni üle võõbata (noh ikka terves tükis plokid ja muud möllud), et oleks ilusam.

Postitatud: 24 Veebr 2008 14:53
Postitas Walter
Sellist asja sa vaevalt saad, ökonoomset kiirendus pilli. Selleks vali mõni turbo diisel. Odavam tuleb pritsungi peale panek kui webereid kasutades (arvan nii). Lihtsam on omada mitut masinat. Raffa vedamiseks öko ja hobiks/fännamiseks jääb ikkagi joodik.
Mootori plokki ja muid vidinaid värvi millega tahad. Ise kasutasin hammerite värve selleks.

Postitatud: 25 Veebr 2008 20:09
Postitas Laurimetall
tee see originaal karpa ( 05 oma vist ) korda ja timmi ära ,siis ongi sul piisavalt minekut ja enamvähem see küytusekulu kah. Väldi külma mootoriga lühikesi sõite ja mida vähem külmkäivitusi seda parem. Mida vähgem kola autos on seda vähem kütust kulub sealhulgas ka reisijaid.Sõidustiil on kah ääretult tähtis ,kuid ei tohi ära unustada auto üldist seisukorda , Pidurid ei tohi peale jääda ja rattad peavad kergelt ringi käima. Õiged õlid peavad olema ja veel on 100 pisiasja ,mis kütusekulu määrab.

Postitatud: 25 Veebr 2008 22:09
Postitas SexSix
Ülevaatuspunktist küsi kaasa piduri-sillastendi väljatrükk.Sealt saab vaadata esisilla kokkujooksu.See peab olema OK.Sealt näeb ka tagasilla "kokkujooksu" kui sild kõver näiteks.
Bensiinikulu mõjutab veeretakistus ja tuuletakistus.Seda viimast me muuta ei saa aga veeretakistust küll,rehvides õiged rõhud jne.
Karburaatoril jäetakse esimene lõõr orginaal aga teise lõõri võid panna suuremad düüsid.Vaiksel sõidul võtab normaalselt bensiini aga pedaal põhja vajutades liigub päris reipalt.
Auto kaal,Eestis palju kruusateid ja neil sõites korjab auto tohutult kaalu juurde-pori.

Postitatud: 26 Veebr 2008 08:10
Postitas petz
Kindlasti aitab kütusekulu väiksemana hoida ka elektriline jahutusventilaator, mis töötab ainult siis kui tõesti vaja! Mootoris madalama hangumistemperatuuriga õli (5W40, 0W40). Samuti ka käigukastis ja tagasillas (75W90 GL5).

Postitatud: 26 Veebr 2008 08:26
Postitas Mel
Siin on mõningaid vihjeid ka:
http://www.mnt.ee/atp/?id=1117

See jutt ei kehti päris 100% karpaga lada kohta. Näiteks ilma sundtühikäiguta karpa imeb kütust käiguga pidurdamisel mootoris tekkiva hõrenduse tõttu ikka.

Sõltuvalt ülekannetest ei pruugi 2500 rpm olla optimaalne käiguvahetus.

Näiteks täiesti korras 011, 1,3 mootoriga võttis linnas ilusti 8 või veidi rohkem sajale ja seda täiesti tavaliselt liigeldes ja liiklusvoolus püsides. Lühidalt - selle eelduseks korras karpa ja süütesüsteem ning kerge veeremine.

Postitatud: 26 Veebr 2008 08:26
Postitas Indy

Postitatud: 01 Apr 2008 14:47
Postitas josmu
Algselt postitas: Walter
Odavam tuleb pritsungi peale panek kui webereid kasutades (arvan nii).
Aga mille pritsung? kas ascona oma ntx sobiks? mis autode omad kõige kergemini paigaldatavad?
kui palju võidab kytusekulu pealt selline ymbertegemine?

Postitatud: 01 Apr 2008 16:10
Postitas olaaf
vw 1,8 mehh pritsega peaks maanteel 6,5 hakkama saama korralikult seadistades- loomulikult peab auto korras olema.
minumeelest lada suht öko auto - linnas 9 maanteel 7 (1,6 4käiku 3,9 differ)

Postitatud: 04 Apr 2008 16:59
Postitas josmu
Algselt postitas: olaaf
vw 1,8 mehh pritsega peaks maanteel 6,5 hakkama saama korralikult seadistades- loomulikult peab auto korras olema.
minumeelest lada suht öko auto - linnas 9 maanteel 7 (1,6 4käiku 3,9 differ)

Mul 1,3 ju:D
kas enam 1,8 pealt ei sobigi wõi wahet pole, mis litraa? mul on?

Postitatud: 04 Apr 2008 17:45
Postitas olaaf
seda ei lugenud kuskilt ju välja :puzzled

1,3 jaoks jääb ilmselt paljuks - ökonoomsuse seisukohalt.
mina sain kunagi 1,3 rihmaga mis 170000 sõitnud maanteel 6,8 linnas 8,9 keskmiseks. korralik karpa/jagaja 165/60 rehvid ja heast partiist nukvõll...

Postitatud: 04 Apr 2008 18:17
Postitas josmu
Algselt postitas: olaaf
seda ei lugenud kuskilt ju välja :puzzled

1,3 jaoks jääb ilmselt paljuks - ökonoomsuse seisukohalt.
mina sain kunagi 1,3 rihmaga mis 170000 sõitnud maanteel 6,8 linnas 8,9 keskmiseks. korralik karpa/jagaja 165/60 rehvid ja heast partiist nukvõll...
Mu postituse 4. rida muidu....
aga sa ei vastanud mu kysimusele, kas olenemata mootori mahust võin pritsungit peale panna. ehk siis oma 1,3le 1,8 pealt pritsung sobib, aga ei jää ökonoonme. mille pealt siis sobiks?:rolleyes

Postitatud: 04 Apr 2008 20:37
Postitas olaaf
eks ikka 1200-1400 mootori pealt mõni sissepritse.
sisselaske kolle saad 21213 varamust ehk siis 1,7i mootori el pritse kolle.
väntvõlli anduri - otsakaane ja hammastega süüteratta saad samuti mõne niva mootori küljest. ülejäänu kompunnimise vaev...

palju ta sul kütet võtab siis?

Postitatud: 05 Apr 2008 07:10
Postitas josmu
no ikka 10ne ligi on keskmine.
ja mul waja lyhemaid otsi alati sõita, seega alati ei ole wõimalik mootorit täiesti soojaks saada enne sõitu, ka see mõjutab kytusekulu loomulikult.

Postitatud: 05 Apr 2008 12:27
Postitas josmu
aga kui palju siis selline projekt umbkaudu raha wõtaks? on mõnel ehk kogemust sel alal, saab umbkaudse hinnaklassi öelda?

Postitatud: 04 Dets 2008 20:20
Postitas Kytt
ei teadnudki kohe kuhu seda linki panna, kas huumorinurka või kytusekulu teemasse
http://www.savemorethanfuel.eu/estonia/p1.htm

Postitatud: 04 Dets 2008 22:31
Postitas olaaf
tegelikult peaks alustama mootori seisukorrast.

millised on praegu silindrisurved?
kui mootor on laitmatult korras siis mõtleme edasi mis ja kus

praegu liigun ringi 1300 mootoriga ladaga ja arvutused näitavad linnas 9,2 maanteel 7,8 arvestatud sisse ka spidoka valetamise peale 5% - seda siis täismehhaanilise karpaga - ozooniga saaks kindlasti alla veel...

Postitatud: 04 Dets 2008 23:08
Postitas Moss
Algselt postitas: olaaf
tegelikult peaks alustama mootori seisukorrast.

millised on praegu silindrisurved?
kui mootor on laitmatult korras siis mõtleme edasi mis ja kus

praegu liigun ringi 1300 mootoriga ladaga ja arvutused näitavad linnas 9,2 maanteel 7,8 arvestatud sisse ka spidoka valetamise peale 5% - seda siis täismehhaanilise karpaga - ozooniga saaks kindlasti alla veel...
...mis 1,3liitrise mootori kohta tänapäevases mõistes on gas-guzzler :lol

Kytt, kuuenda nõuande all olev hall tekst on muidugi pärl: "Tänapäevased mootorid on ehitatud nii, et on
kõige tõhusamad just siis, kui alustad
sõitmist kohe pärast sisse istumist."

Postitatud: 05 Dets 2008 00:25
Postitas Mel
Pole need tänapäevased mootorid mingi erilised imeasjad.
Vaatasin huvi pärast Ladaga enam-vähem sama mõõtu ja kaalu autosid ja järgnevalt tehase andmete järgi.
Mazda2 ehitatud spetsiaalselt eesmärgiga, et olla võimalikult öko - 1,3l, 75hj linnas 6,9 ja maanteel 4,6
Läheme järjest tavalisemaks:
VW Polo 1,2, 60 hj linnas 7,6, maantee 4,8 (nt 1,6 mootoriga juba kulu vastavalt 9,3 ja 5,5)
Dacia Sandero 1,4 75hj kulu 9,8 ja 5,4
Mu enda Renault Kangoo 1,2 75hj. Suvel spetsiaalselt mõõtsin kulu kasutades kõiki ökosõidu soovitusi sisuliselt 100% sain linnas kuluks 7,2. Selline tavalisem aktiivsem linnasõit ja kulu on julgelt 8,5 peal. Sellest veel aktiivsem sõit või talvine sõit ning kulu ronib pea 10 liitri ligi.
Tegin just uue mitmepunkti pritsega Nivaga sama mõõtmise (tõsi ainult ühe paagitäiega seni mõõtnud). Ainult linnasõit ja kuluks sain 11,1. Kindlasti teen veel mõõtmisi, sest tundub olevat üllatavalt väike kulu, liiter tehaseandmetestki vähem.
(Kangoo ja Nivaga siis mõõtmised sedasi, et paak täis, tühjaks sõidetud ning siis uuesti täis, seejärel arvutatud vahe ning kulu 100le)

Seega 40 aastat meeletut arendustööd (tohutu keerulised sissepritsed, aerodünaamilised autod) ja ausalt öeldes tulemust eriti nagu polegi linnasõidul. Maanteel teeb eelkõige aerodünaamika siiski olulise vahe sisse.

Postitatud: 05 Dets 2008 09:57
Postitas Moss
Ma sõidan igapäevaselt 2liitrise japsiga ja viimase mõõtmise järgi tuli küttekuluks 8,8L. Otseselt ennast kokkuhoiu mõttes tagasi pole hoidnud. Suuremosa sõite on 10km otsad tööle ja tagasi, kohale jõudes on napilt mootor soojaks saanud. Lõuna-Eesti otsadega olen 7,5 küttekuluks mõõtnud. Seda siis üle 300tuh km sõitnud õli põletava mootoriga.

Natuke teemasse ka. Esimesel aastal olin praktikal endiste Ladahuntide käe all. Üks taatidest rääkis, et oli veneaja lõpul tihti Peterburi vahet sõitnud 1,3se Samaraga. Kruvid ja düüsid olid muidugi selleks puhuks täitsa koomale tõmmatud kuid mnt kulu väidetavalt 4,7l/100km. Noh, võibolla tõesti...