1. leht 2-st

Plõksuv starter

Postitatud: 07 Aug 2003 22:30
Postitas Kristo
Lugu siis järgmine, et kui starterit annad siis teeb ainult plõksu aga kui korra süüte välja võtad ja uuesti starterit annad siis töötab. Milles võib viga olla :puzzled

Postitatud: 07 Aug 2003 22:50
Postitas motamees
Ilmselt pead starteri tõmberelee lahti võtma ja klemmid ära puhastama. Kui klemm on madalaks põlenud pane sinna üks lihtseib alla. Teinekord aitab lihtsalt selle klemmpoldi 180 kraadi keeramine. See tõstab tasapinna õigele kõrgusele. Seal tuleb kolm mutrit lahti keerata ja juhe lahti tinutada.

Postitatud: 07 Aug 2003 22:54
Postitas Laurix
või siis ostad mult uue starteri?:cool: paku hinda!?

Postitatud: 07 Aug 2003 22:58
Postitas Kristo
Ma proovin enne motamehe õpetuste järgi tegutseda :)
Tänud

Postitatud: 07 Aug 2003 22:58
Postitas motamees
Tõmbereleed saab ju ka eraldi osta.:P

Postitatud: 07 Aug 2003 23:02
Postitas motamees
Esialgne postitaja Acid
Ma proovin enne motamehe õpetuste järgi tegutseda :)
Tänud
n Kui juba starter maas siis vaata ka harjad üle ja määri puksid ära. Puhtaks pesemine ei tee ka kunagi halba. Vasepuru mähiste peal võib voolulekkeid tekitama hakata. Vaata ka elektrifoorumis "probleem starteriga"

Postitatud: 08 Aug 2003 09:21
Postitas mess
Esialgne postitaja Laurix
või siis ostad mult uue starteri?:cool: paku hinda!?
Laurix, kas starter päriselt ka uus või ikkagi kasutatud?

Endal kipub ka selle vahetamine ees seisma, talveks küll ei julge enam vana jätta :(

Postitatud: 09 Aug 2003 01:28
Postitas Ardi Soovik
Pakun korralikku starterit,h-350kr

Postitatud: 09 Aug 2003 09:12
Postitas Laurix
ehe ei ole uus...see oli nö. piltlik väljend, et uue/teise a see korralik igati...mingit muret ei ole olnd...praegu seisab riiuli peal! mis hinnaga selle ära viiksid?

Postitatud: 09 Aug 2003 13:09
Postitas tuhajuhe
Kui starter lahti soovitan puksid ära vahetada ja nagu mainiti siis ka harjade olukord ning puhastus.Tõmberelee külge tulevate juhtmete olukord mõjub ka.Kui mõni ots hakkab pressitud kohast kergelt lahti tulema või ajapikku muudest tingimustest oksüdeerima.

Postitatud: 10 Aug 2003 23:11
Postitas overspeed
Mul oli kunagi mossel sihuke viga, akuklemmides, halvasti andsid voolu ja starterile jäi väheks, kuid samas jälle andsid mingil hetkel. Kuid see oli ammu ja juhus, et neid klemme näppisin. Olin siis vaid 16 saand.

Postitatud: 11 Aug 2003 00:18
Postitas Kristo
Akuklemmid vahetasin ära, aga ei muutunud midagi.

Postitatud: 11 Aug 2003 20:21
Postitas olaaf
siis starter maha - ja aku pealt proovi kas starteri mootor omal jõul pöörleb (ilma tõmbereleeta. kui mootor tundub olema ok siis viga tõmberelee kontaktrõngas.. )
muide ära starteri mootorit kaua tühjalt ketra. starter mõeldud töötamiseks ainult koormuse all!!!

-edu-

Postitatud: 08 Apr 2004 17:51
Postitas raidos
Kaevasin küll vana teema üles, aga tundub olevat minu murele kõige lähedasem jama. Keeran võtit ja "plõks", vahel võin jäädagi proovima, aitab ainult selline kiire edasi-tagasi võtme keerutamine, lõpuks läheb starter ikka pöörlema ja siis veab ilusti käima. Kas mind ootab sama saatus, et starter maha ja esialgu puhastama ja klemme uurima?

Postitatud: 09 Apr 2004 09:31
Postitas Kristo
Mina ei hakanud vana starterit eriti näppimagi kuna toodi teine kasutatud starter tasuta. Kuid nüüd jamab see kah, külma mootorit veel kuidagi jõuab tõmmata aga kui mootor soe ja siis süüte välja võtad ja uuesti starterit hakkad andma siis teeb ainult ühe nõrga pöörde (või ei tee sedagi). Selline tunne nagu aku oleks tühi kuid aku on täiesti täis (teisel autol tõmbas ilusti starterit). Ning kui mootor on maha jahtunud siis jõuab starter jälle vedada. Nüüd vist saan veel ühe starteri, eks näis kas läheb õnneks :lol

Postitatud: 09 Apr 2004 15:12
Postitas motamees
To Acid: see sooja mootoriga viga tüüpiline pukside kulumise tunnus.
To Raidos: Sul ilmselt viga tõmberelee klemmides. Vaja lahti võtta ja polt keerata 180 kraadi ümber telje. Kui lahti võtad siis ilmselt näed kohe mis viga ja mida ma mõtlen.

Postitatud: 09 Apr 2004 16:03
Postitas raidos
Proovin homme asja ette võtta. Tegelt unustasin mainida, et siiani on minul ka see viga esinenud pärast pikka sõitu, korra ehk külmalt ainult.

Postitatud: 10 Apr 2004 10:13
Postitas hullmaks
igaks juhuks vaata üle kere ja mootori vaheline massijuhe, väike võimalus, et king hoopisn sealt pigistab

Postitatud: 10 Apr 2004 12:11
Postitas Jonx
Loll kyssa aga milline see tõmberelee välja näeb.... ja kus ta asuda võib. Mu teisel autol saab96-l sama jama millest te siin varem rääkisite.... Keeran võtit ja ainult yx plõks ja kogumoos. Tahax ka proovida asja parandada... Sest mida rohkem mootori juures mässan seda targemax saan.... Siin netis istudes targax ei saa, ikka ise tuleb midagi teha ja seega palux abi...

Postitatud: 10 Apr 2004 15:23
Postitas motamees
Tõmberelee (solenoid või lülitusmehhanism või lülitusmähis või....) asub starteri peal. Kui jämedat plussjuhet mööda akult lähed siis 0,5m pärast oled kohal. See kollektori all.
Võtad ära kollektorit kaitsvad plekid tagantpoolt leegitoru. Siis päästad lahti aku plussjuhtme ja pistikust punase juhtme mis läheb starterile. Keerad lahti starterit hoidvad 3 polti. Tõmbad starteri veidi ettepoole ja siis keerad otsa üles soendusvoolikute poole. Sealtkaudu ka starteri kätte saad. Juhtmed lähevad koos starteriga leegitoru tagant läbi. Neid tuleb ka tiba aidata kaasa.
Tagasi tagurpidises järjekorras.