1. leht 1-st

1500 mootor

Postitatud: 25 Mai 2002 20:50
Postitas mess
Juba jõudsin udu ajada, tegelt on 1500 mootor, vähemalt nii on kirjutatud, kuigi pildi peal on näha, et mootori peale on kirjutatud 21011

Selline pöördemoment 1,5 mootori kohta on päris tegus, pealegi veel sellises pööretevahemikus

Pilt





[Edited on 25.5.2002 by mess]

[Edited on 25.5.2002 by mess]

[Edited on 25.5.2002 by mess]

Postitatud: 25 Mai 2002 20:53
Postitas mess
bensukulu on kah igati normis, keskmine jääb veidi alla 10

Pilt

[Edited on 25.5.2002 by mess]

Postitatud: 25 Mai 2002 21:43
Postitas mess
Sellel mootoril polnud peale surveastme tõstmise ja elektronsüüte minu arust midagi tehtud aga ungari keel pole minu tugevaim külg

Igatahes on võimsusekõvera algus 1600 sega sarnane, läheb aga edasi suuremate pööreteni. Originaaliga võrreldes 57 kw (77,5 hp) @ 5600 rpm
on nüüd 60,7 kw (82,6 hp) @ 6050rpm

Pöördemoment samamoodi
108 Nm @ 3400 rpm
122 Nm @ 3540 rpm
See annab aga tunnistust, et kiirenduse kasv on märkimisväärne, sest iga käiguga saab kiirendada 1000 rpm kauem, seega see mootor peaks kiirendama märksa paremini, kui stock 1600 kuigi nende võimsuse ja momendi näitajad on peaaegu samad.

Postitatud: 27 Mai 2002 13:10
Postitas Siim
Võibolla on häda minus, aga kus on su jutu algus Mess ja mis mootorist (mis ajendil?) sa räägid? Ja mis on loo moraal: kõigile elektronsüüde ja surveaste kõrgemaks?

[Edited on 27-5-2002 by Siim]

Postitatud: 27 Mai 2002 19:22
Postitas mess
Lugu ise on siin: http://www.celtia.hu/ladaklub/tagok/bal3.html

Loe ise, kui aru saad.

Ajendas lihtsalt see, et vaatasin ungarlste lehel ringi ja pilk jäi sellel karakteristikul pidama, siis hakkasin edasi uurima (nii palju kui aru sain) et mis masinaga tehtud on. Pärast tahtsin veel, et saadan tegelasele maili ja päriks seda teksti ka inglise keeles, aga polnud enam aega tookord.

Moraal oleks ehk olnud selles, et suhteliselt väikeste vahenditega (loe: ilma erilise supersport varutuseta, vaid efektiivse mõtte- ja mehaanikutööga) on lada mootorist võimalik kah ühtteist välja võtta.
Teine asi see, et kust võiks alstada masina tuunimisega, keegi ei keela ju hiljem 16V kaant, solexit/pritsungit, ralli nukka ja muud panna ning võimsust veelgi kasvatada.
Pealegi oli mõni aeg tagasi kuskil küsimuse all mootori surveastme tõstmine, et kui palju oleks norm ja mis see juurde annab.

Postitatud: 27 Mai 2002 22:59
Postitas Siim
Ok, nüüd on selge. Mis kohtadest sa aru ei saanud - lasen oma ungarlasest sõbral ehk tiba tõlkida kui vaja.

Postitatud: 28 Mai 2002 09:24
Postitas mess
tegelt saatsin juba maili, et saadaksid ingliskeelse teksti. Lubasid ka meie lehe lingi oma lehele üles panna

Vot ungarlane vastas nii:

Postitatud: 28 Mai 2002 15:09
Postitas mess
Hi!
"Bal3" (Gabor Lukacs) is one of our members. He had many engines and
cars
already. The graph
refers to the 1500ccm chain-driven 2107.
he has the following modifications:
50mm exhaust system with stright flow silencer and muffler
port matched cylinder head with a few millimeters shaved off -
increased
compression.
valves are "grinded in", and combustion chamber is "rounded" as it is
needed
to avoid detonation. He has
a special Russian camshaft, which is not a tuning (racing) camshaft.
this
russian firm has designed
a camshaft for 2103 and 2106 engines, since they realized that all 210x
engines use the same
2101 (1200ccm) camshaft. This one is optimized for 2103.
he uses electronic ignition triggered by the original ignition points.
he has the so-called UIS (see more on our English version homepage,
this is
the carburetting intesifier devide).
his carburettor is perfectly renewed (original BA3 carbie).
Well I think that's all. This is regarded only a slight tuning here....
best wishes
Zoltan