1300 mootor
1300 mootor
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
1500 mootor
Juba jõudsin udu ajada, tegelt on 1500 mootor, vähemalt nii on kirjutatud, kuigi pildi peal on näha, et mootori peale on kirjutatud 21011
Selline pöördemoment 1,5 mootori kohta on päris tegus, pealegi veel sellises pööretevahemikus
[Edited on 25.5.2002 by mess]
[Edited on 25.5.2002 by mess]
[Edited on 25.5.2002 by mess]
Selline pöördemoment 1,5 mootori kohta on päris tegus, pealegi veel sellises pööretevahemikus
[Edited on 25.5.2002 by mess]
[Edited on 25.5.2002 by mess]
[Edited on 25.5.2002 by mess]
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Sellel mootoril polnud peale surveastme tõstmise ja elektronsüüte minu arust midagi tehtud aga ungari keel pole minu tugevaim külg
Igatahes on võimsusekõvera algus 1600 sega sarnane, läheb aga edasi suuremate pööreteni. Originaaliga võrreldes 57 kw (77,5 hp) @ 5600 rpm
on nüüd 60,7 kw (82,6 hp) @ 6050rpm
Pöördemoment samamoodi
108 Nm @ 3400 rpm
122 Nm @ 3540 rpm
See annab aga tunnistust, et kiirenduse kasv on märkimisväärne, sest iga käiguga saab kiirendada 1000 rpm kauem, seega see mootor peaks kiirendama märksa paremini, kui stock 1600 kuigi nende võimsuse ja momendi näitajad on peaaegu samad.
Igatahes on võimsusekõvera algus 1600 sega sarnane, läheb aga edasi suuremate pööreteni. Originaaliga võrreldes 57 kw (77,5 hp) @ 5600 rpm
on nüüd 60,7 kw (82,6 hp) @ 6050rpm
Pöördemoment samamoodi
108 Nm @ 3400 rpm
122 Nm @ 3540 rpm
See annab aga tunnistust, et kiirenduse kasv on märkimisväärne, sest iga käiguga saab kiirendada 1000 rpm kauem, seega see mootor peaks kiirendama märksa paremini, kui stock 1600 kuigi nende võimsuse ja momendi näitajad on peaaegu samad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Lugu ise on siin: http://www.celtia.hu/ladaklub/tagok/bal3.html
Loe ise, kui aru saad.
Ajendas lihtsalt see, et vaatasin ungarlste lehel ringi ja pilk jäi sellel karakteristikul pidama, siis hakkasin edasi uurima (nii palju kui aru sain) et mis masinaga tehtud on. Pärast tahtsin veel, et saadan tegelasele maili ja päriks seda teksti ka inglise keeles, aga polnud enam aega tookord.
Moraal oleks ehk olnud selles, et suhteliselt väikeste vahenditega (loe: ilma erilise supersport varutuseta, vaid efektiivse mõtte- ja mehaanikutööga) on lada mootorist võimalik kah ühtteist välja võtta.
Teine asi see, et kust võiks alstada masina tuunimisega, keegi ei keela ju hiljem 16V kaant, solexit/pritsungit, ralli nukka ja muud panna ning võimsust veelgi kasvatada.
Pealegi oli mõni aeg tagasi kuskil küsimuse all mootori surveastme tõstmine, et kui palju oleks norm ja mis see juurde annab.
Loe ise, kui aru saad.
Ajendas lihtsalt see, et vaatasin ungarlste lehel ringi ja pilk jäi sellel karakteristikul pidama, siis hakkasin edasi uurima (nii palju kui aru sain) et mis masinaga tehtud on. Pärast tahtsin veel, et saadan tegelasele maili ja päriks seda teksti ka inglise keeles, aga polnud enam aega tookord.
Moraal oleks ehk olnud selles, et suhteliselt väikeste vahenditega (loe: ilma erilise supersport varutuseta, vaid efektiivse mõtte- ja mehaanikutööga) on lada mootorist võimalik kah ühtteist välja võtta.
Teine asi see, et kust võiks alstada masina tuunimisega, keegi ei keela ju hiljem 16V kaant, solexit/pritsungit, ralli nukka ja muud panna ning võimsust veelgi kasvatada.
Pealegi oli mõni aeg tagasi kuskil küsimuse all mootori surveastme tõstmine, et kui palju oleks norm ja mis see juurde annab.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Vot ungarlane vastas nii:
Hi!
"Bal3" (Gabor Lukacs) is one of our members. He had many engines and
cars
already. The graph
refers to the 1500ccm chain-driven 2107.
he has the following modifications:
50mm exhaust system with stright flow silencer and muffler
port matched cylinder head with a few millimeters shaved off -
increased
compression.
valves are "grinded in", and combustion chamber is "rounded" as it is
needed
to avoid detonation. He has
a special Russian camshaft, which is not a tuning (racing) camshaft.
this
russian firm has designed
a camshaft for 2103 and 2106 engines, since they realized that all 210x
engines use the same
2101 (1200ccm) camshaft. This one is optimized for 2103.
he uses electronic ignition triggered by the original ignition points.
he has the so-called UIS (see more on our English version homepage,
this is
the carburetting intesifier devide).
his carburettor is perfectly renewed (original BA3 carbie).
Well I think that's all. This is regarded only a slight tuning here....
best wishes
Zoltan
"Bal3" (Gabor Lukacs) is one of our members. He had many engines and
cars
already. The graph
refers to the 1500ccm chain-driven 2107.
he has the following modifications:
50mm exhaust system with stright flow silencer and muffler
port matched cylinder head with a few millimeters shaved off -
increased
compression.
valves are "grinded in", and combustion chamber is "rounded" as it is
needed
to avoid detonation. He has
a special Russian camshaft, which is not a tuning (racing) camshaft.
this
russian firm has designed
a camshaft for 2103 and 2106 engines, since they realized that all 210x
engines use the same
2101 (1200ccm) camshaft. This one is optimized for 2103.
he uses electronic ignition triggered by the original ignition points.
he has the so-called UIS (see more on our English version homepage,
this is
the carburetting intesifier devide).
his carburettor is perfectly renewed (original BA3 carbie).
Well I think that's all. This is regarded only a slight tuning here....
best wishes
Zoltan
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?