1. leht 2-st
Starter jamab
Postitatud: 06 Jaan 2008 16:33
Postitas kiku
Mure siis selline, et vahetasin starteri ara, kuid votit keerates undab starter tuhjalt. Mootorit ei hakka vedama. Keerasin siis kaks ulemist polti lahti ja sain natuke starterit kohendada. Asi niimoodi, et erinevates asendites hakkab vahepeal mootorit vedama. Alguses motlesin, et hambad kulunud, kuid seda ei olnud. Ma loodan, et keegi saab aidata. Ette tanades.
Postitatud: 06 Jaan 2008 16:37
Postitas logman
Pendiks kulunud.
Postitatud: 06 Jaan 2008 16:53
Postitas kiku
Asi on selles, et eelmise auto peal tootas see starter.
Postitatud: 06 Jaan 2008 17:07
Postitas GTA
Jah, võibolla et töötaski... Aga mõtle ise. Pendiksi ülesanne on hambuv mehhanism vajalikul hetkel hoorattaga kokku lükata, pisike hammasratas pidurdada, starteri pöördemomendiga hooratas ringi tõmmata ja siis jälle oma kohta tagasi kobida. Järelikult peab seal kandis viga midagi olema - staator ise ringi ju käib...
3 asja tuleb pähe - lülitushark on niivõrd kulunud, katki, et ei lükka pendiksit välja.
Teiseks pendiksi hammasratta pidurdav mehhanism katki, see peab ühte pidi ringi käima, teist pidi mitte. Käega ei pruugi seda mõnikord tundagi, sest jõud mis hooratta ringiajamisel sinna rakenduvad on vähe teised. Aga kui juba mingi ragin või krõbin sealt tuleb, siis päris korras ta enam pole.
Viimaseks - pendiksi plastrõngad sulanud, purunenud. Siis ei lülita see mehhanism enam õigesti, mõnikord poob käivitusel, mõnikord tõmberelee vaid plõksub ja staatorit ringi ei tõmba. Põhjuseks mittekäivituva mootori pikaajaline käiamine, mitte oma kohale tagastuv pendiks - liigne kuumus muudab plasti lõpuks tükkideks.
Postitatud: 06 Jaan 2008 19:15
Postitas Ardi Soovik
Kunagi rublaaegu,kui olid varuosad defitsiitsed,isegi remontisin pendiksit.
Pendiksi sees on 3 rulli 3 vedru ja vedruotsa kübarad.Rullid jooksevad kiilukujulistes pesades,ühtepidi jooksevad rullid laiemasse ossa(starteri vabakäik),teistpidi kitsamasse ossa,mistõttu nad kinni poovad(starter veab).
Ajaga kuluvad vedrukübarad,ja vedrud jooksevad rullide vahele,ega lükka neid enam vedavasse asendisse kinni.Ja tavaliselt 1-2 rikkis vedruga veel kohati starter käivitab.
Postitatud: 06 Jaan 2008 22:10
Postitas MuKi14
Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
Postitatud: 07 Jaan 2008 16:41
Postitas VAZ
Endal oli selline probleem, et vahest ei töötanud (kuidas kunagi) töösoojal mootoril starter, oli täitsa vait, isegi tõmberelee ei plõksund. Sai mitu korda starterit maha võetud ja uuritud, teine starter asemele pandud jne.
Lõpuks tuli välja, et vea põhjuseks oli hoopis süüteluku klemmplaat.
[Muudetud: 7-1-2008 VAZ]
Postitatud: 07 Jaan 2008 18:41
Postitas olaaf
Algselt postitas: MuKi14
Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
otsapuksid kulunud ja või harjad...
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
Postitatud: 07 Jaan 2008 22:39
Postitas MuKi14
Algselt postitas: olaaf
otsapuksid kulunud ja või harjad...
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
Kui raudlatiga paar head obatust andsin, hakkas starteris midagi plõksuma aga ringi ikka ei vedanud!:puzzled Homme proovin süütelukku!;)
Postitatud: 07 Jaan 2008 22:55
Postitas carl93
võibolla tõmberelee.pendiks suurem tõenäosus
Postitatud: 08 Jaan 2008 08:23
Postitas SexSix
Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
Postitatud: 08 Jaan 2008 12:13
Postitas carl93
Algselt postitas: SexSix
Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
õiget juttu ajad.mul samaral oli nii et pärast siduriketta vahetust jäi massi juhe õrnalt külge ja ei võtnud starterit tahagi.

Postitatud: 08 Jaan 2008 15:40
Postitas kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Postitatud: 08 Jaan 2008 16:22
Postitas MuKi14
Algselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lol
Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled
[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
Postitatud: 08 Jaan 2008 16:48
Postitas hautz
Algselt postitas: MuKi14
Algselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lol
Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled
[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
Ühenda tõmberelee 2 klemmi kokku (2* 8 -st vaskpolti),kui töötab ,siis viga süütelukus,või tõmberelees.(NB nii proovides ei hakka starter mootorit ringi vedama ,vaid käib "tühjalt")
Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)
Postitatud: 08 Jaan 2008 18:56
Postitas kiku
Kas kegi oskaks vastata ka sellisele kunimusele, et kui pimedas taistuledega soita siis pinge koigub hirmsasti. Vahepeal tombab tuled hasti tuhmiks, siis jalle hasti eredaks?
Postitatud: 08 Jaan 2008 19:21
Postitas carl93
generaatori tablet või harjad!või on seotud kuidagi selle starteriga.tee kõik kontaktid puhtaks mis tulevad generaatorist ja lähevad akule ja releese.
Postitatud: 09 Jaan 2008 15:55
Postitas MuKi14
Algselt postitas: carl93
generaatori tablet või harjad!või on seotud kuidagi selle starteriga.tee kõik kontaktid puhtaks mis tulevad generaatorist ja lähevad akule ja releese.
Heh . Genekatablet on ainult nullviie ja nullseitsme genekal, pingeregulaator vaata üle!
Postitatud: 09 Jaan 2008 15:58
Postitas MuKi14
Algselt postitas: hautz
...Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)
Nii sai proovitud otse aku pealt, ainult õrn klõps käis starteris, ringi ei vedanud! :/ jama küll...
Postitatud: 09 Jaan 2008 16:44
Postitas hautz
siis viga arvatavasti harjades,kommuntaatoris või tõmberelee kontaktides,starter maha ja max tunni töö.
