1. leht 1-st
klapirkambri kaane pingutusmoment?
Postitatud: 23 Dets 2007 11:11
Postitas atzkarik
küsimus siis selline et kui suure momendiga (Nm) peab klapikambrikaane kinni pingutama? raamatustest ei leidnud vastust. Siiamaani olen teinud käetunnetuse järgi, aga keegi äkki teab tema õiget pingutsu momenti?
jutt siis klassikast.
Postitatud: 23 Dets 2007 11:45
Postitas AsjaPulk
Klapikambrikaanel küll kindlat momenti pole. Keera lihtsalt tunde järgi kinni ja korras.
Postitatud: 23 Dets 2007 11:53
Postitas logman
Klassiku kohta mul andmeid pole, kuid peensusi taga ajades kehtib tehase poolt antud 1,96-4,6 Nm ehk 0,2-0,47 kgFm.
Andmed samara raamatust ja käivad just klapikambri kaane mutrite kohta.
Siiani ise AsjaPulga meetodil hakkama saanud.
Postitatud: 23 Dets 2007 11:55
Postitas AsjaPulk
Ma keerasin omal "vändaga" (too pikk võti, kus ühes otsas 10 ja teises 8) kinni ja läbi ei aja õli.
Postitatud: 23 Dets 2007 12:23
Postitas atzkarik
ise ka seda moodust kasutanud! Aga lihtsalt tuli huvi et palju tegelt peab olema ja kuna endal olemas head töövahendid. Aga selge et tuleb siis ikka edasi käe tunnetust kasutada:P
Postitatud: 23 Dets 2007 13:00
Postitas reiner
Ise ka vändaga koguaeg keeranud. Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Ja ikka mitu korda tuleks proovida pingutada, sest see tihend annab venima, sama moodi ka karteri tihendiga..
Postitatud: 23 Dets 2007 13:11
Postitas logman
Karteri põhja kohta on mul numbrid kohe võtta:
5,2 - 8,4 Nm.
Samaga teeks vist ka kl.kambri kaane, kui keermed vastu peavad (katsetada ju võiks, aga tasub meeles pidada, et üks asi on keerata polti, kuid mutriga spilkat pingutada hoopis midagi muud). Head riistad on uhked asjad ja neid on mõnus kasutada

.
[Muudetud: 23-12-2007 logman]
Postitatud: 23 Dets 2007 15:29
Postitas motamees
Algselt postitas: reiner Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Toonitaks veelkord just reineri mainitut. See asja juures kõige tähtsam. Kõvasti ei pea pingutama. Kummitihend võtab õige paigutuse juures ilusti kinni. Üle pingutades litsub tihendi olematuks ja sealt hakkab lekkima.
Postitatud: 23 Dets 2007 16:29
Postitas Alfist
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: reiner Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Toonitaks veelkord just reineri mainitut. See asja juures kõige tähtsam. Kõvasti ei pea pingutama. Kummitihend võtab õige paigutuse juures ilusti kinni. Üle pingutades litsub tihendi olematuks ja sealt hakkab lekkima.
Ning mis veel kõige tähtsam on see,et kui pingutad siis tuleb kõik ilusti järgemööda kinni keerata ning siis hakkad pingutama,mitte nii et ühe keerad kohe kõvasti kinni ja siis hakkad alles teisi keerama.
Postitatud: 23 Dets 2007 21:27
Postitas hautz
Kõige lihtsam on klapikambrikaanele ja õlivannile 2 tihendit panna ja normaalselt kinni tõmmata ja pole lekkekartust.
Postitatud: 23 Dets 2007 21:48
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: hautz
Kõige lihtsam on klapikambrikaanele ja õlivannile 2 tihendit panna ja normaalselt kinni tõmmata ja pole lekkekartust.
Kõige lihtsam oleks sirgeid ja terve pinnaga asju omada ehk?
