1. leht 2-st

Mida ette võtta pooliku mootoriga?

Postitatud: 18 Nov 2007 22:05
Postitas henk
Nonii, juba pikemat aega seisavad mul garaazis miskisugused Lada jupid. Üle on need jäänud isa ja onu autoehitus aegadaest :rolleyes

Nüüd hakkas see asi mind piinama - oleks ka aeg millalgi esimene auto osta/ehitada. Mehhaanikast nii palju, et kahetaktiline mootor on selge nagu kirikus aamen ja neljataktiline mootor on ka teooria poolest selge, kuid näppe pole veel ühelegi õieti külge saanud.

Põhilisemad asjad mis ma leidsin olid mootori poole pealt, kuid osa ka kere poolelt. Alustaks siis plokiga. Plokk on 06'e oma ning on üle hülsitud ja esineb pindmist roostet mis probleeme ei tekita. On aga too huvitavas mõõdus - 78.25 (pead ei anna, sest mõõtsin hetkel supleriga) Hoonimis jälgi kah ei ole nagu, tundub olevat lihtsalt puuritud.

Veel olid seal hulgas 01 kepsud koos kolbidega, mis ei hiilganud just seisukorra poolest. Kepsudest saab muidu veel eluloomad.

Loetleks veel siis mõned asjad üles mis seal hulgas olid - klapikambri kaas, karter, õlipumbad, ploki otsakaaned, jagaja kaaned, tutikas veepump, mõni ketiratas, korralik gaasjaoutus mehhanismi kett, nukad (ehk saab neist asja), starter, väljalaske kolle, hooratas ja veel igasugu väikseid asju.

Mõte oleks osta mõni mootori poolest vähe halvemas seisukorras Lada ja ehitada olemas olevatest juppidest midagi kokku. Aga enne seda mõtlesin et uuriks vähe ka hindadest, et ehk oskab keegi mind selles osas valgustada :rolleyes

1) Mis maksab ploki puurimine hoonimine?
2) Mis maksavad 4 kolbi (originaalid) + mingid pädevamad rõngad (Mahle?)?

Ehk praeguseks kõik, oleks tore kui keegi viitsib vastata! :spin

Postitatud: 18 Nov 2007 23:24
Postitas PuZuP
Mõõdu kohapealt on ta tõenäoliselt ikkagi 79,0 mm, kuna supleriga mõõtmine ei anna täpset tulemust ja kui ütled, et hoonijälge pole, siis võibolla ongi ainult puuritud ja hoonimata jäetud...
Kepsud on kõigil mudelitel samad...sealt ka koodi algus 2101-.... jne...
Uued kolvid maksavad ca 350.- aga soovitan nõks kallimaid, kuna odavamate kvaliteet võib olla erinev...ehe näide kolbide kvaliteedi erinevusest oli kodanik Zajetzi mootor, kus uutel kolbidel murdus ära rõngastevaheline sein...
Mahle rõngad on 500.- komplekt...
Teise mootori pealt saad kaane ning kaaneremont ei ole ka just tapva hinnaga...
Drews auto küsib ploki ühe silindri puurimise eest 300 krooni, kuid kas nad selle pärast ka üle hoonivad ma ei tea...teenuste nimekirjas seda kirjas ei olnud...aga on ka teisi kohti...

Postitatud: 19 Nov 2007 10:04
Postitas Hulkur
2) Mis maksavad 4 kolbi (originaalid) + mingid pädevamad rõngad (Mahle?)?
[/quote]

Originaal kolbe ei usalda. Mahle ühe kolvi hind oli vist 460Kr(05 kolb mõõdus 79.00) (Peaks olema koos rõngaste ja kolvisõrmega.). Parem kogu raha ja telli mhale kolvid, sest vene tootangu kvaliteet on väga väga kehvapoolne.

Postitatud: 19 Nov 2007 17:39
Postitas Ardi Soovik
Mul tuli pealkirja lugedes meelde nali.
Autoremonditöökoja juurde sõidab Lada.
Töökoja juhataja küsib:Mis mureks?
Ladaomanik vastab:Väntvõll on pooleks,vaja ära vahetada.
Töökoja juhataja:Mismoodi te auto üldse käima saite?
Ladaomanik:Esimese poole panin vändast,tagumise osa starteriga.

Postitatud: 19 Nov 2007 18:38
Postitas henk
Algselt postitas: Hulkur
2) Mis maksavad 4 kolbi (originaalid) + mingid pädevamad rõngad (Mahle?)?
Originaal kolbe ei usalda. Mahle ühe kolvi hind oli vist 460Kr(05 kolb mõõdus 79.00) (Peaks olema koos rõngaste ja kolvisõrmega.). Parem kogu raha ja telli mhale kolvid, sest vene tootangu kvaliteet on väga väga kehvapoolne. [/quote]

Ja kus kohast neid tellida/osta saab? Et saaks vähe uurida veel seda asja.

Muidu puurimise poole pealt, et olen lugenud et mõned mehed on siin ploki puurimise eest ainult ~500 maksnud. Ise olen muidu Viljandi külje alt, et kes siin kandist sellist tööd teevad?
Algselt postitas: Ardi Soovik
Mul tuli pealkirja lugedes meelde nali.
Autoremonditöökoja juurde sõidab Lada.
Töökoja juhataja küsib:Mis mureks?
Ladaomanik vastab:Väntvõll on pooleks,vaja ära vahetada.
Töökoja juhataja:Mismoodi te auto üldse käima saite?
Ladaomanik:Esimese poole panin vändast,tagumise osa starteriga.
Nojah, mis nurga alt pealkirja nüüd vaadata:spin

Postitatud: 19 Nov 2007 18:51
Postitas Hulkur
Mina tellisin oma mahled auto experdist.

Postitatud: 22 Nov 2007 16:25
Postitas henk
Kui nüüd mõtlema hakata, siis lähkes Mahle kolvidega ehitamine kalliks ikka - 1800kr + puurimine + pluss muu nodi, et mootor korralikult käima saada (a'la raam/kepsusaaled, klapi puksid jne) Tähendab, summa ületaks juba minu võimete piiri. Kevadel tahaks veel tsikkli load kah ära teha ikka:rolleyes

Aga on need originaal kolvid nii haprad siis? Et milega nad siis tehasest välja sõitsid? ;)
Uued kolvid maksavad ca 350.- aga soovitan nõks kallimaid, kuna odavamate kvaliteet võib olla erinev
Küsin üle, et kas too hind on tk hind või siis nelja hind?

Postitatud: 22 Nov 2007 17:36
Postitas olaaf
tallinnas torrero kaupluses komplekt 2105 kolbe 380.- 2106 kolvid 450.-
kvaliteedis peab ostes veenduma!

Postitatud: 22 Nov 2007 17:36
Postitas hautz
Algselt postitas: henk
Kui nüüd mõtlema hakata, siis lähkes Mahle kolvidega ehitamine kalliks ikka - 1800kr + puurimine + pluss muu nodi, et mootor korralikult käima saada (a'la raam/kepsusaaled, klapi puksid jne) Tähendab, summa ületaks juba minu võimete piiri. Kevadel tahaks veel tsikkli load kah ära teha ikka:rolleyes

Aga on need originaal kolvid nii haprad siis? Et milega nad siis tehasest välja sõitsid? ;)
Uued kolvid maksavad ca 350.- aga soovitan nõks kallimaid, kuna odavamate kvaliteet võib olla erinev
Küsin üle, et kas too hind on tk hind või siis nelja hind?

Külasta komsjoni kauplusi kui veab siis saad veneaegsed kolvid,need kestavad.

[Muudetud: 22-11-2007 hautz]

[Muudetud: 22-11-2007 hautz]

Postitatud: 22 Nov 2007 18:08
Postitas olaaf
no standardmootoris kestavad korralikult kolvi järgi puuritud silindri korral ka koperatiivi omad, eeldusel, et nad juba paigaldamisel katki ei lähe..

uute kolbide ostul proovi kas kolvisõrmed ikka kolvisilma mahuvad! kui ikka väga tuuga siis võib kolvisõrm kinni joosta kolvisilma :(

Postitatud: 22 Nov 2007 19:32
Postitas PuZuP
Algselt postitas: olaaf
uute kolbide ostul proovi kas kolvisõrmed ikka kolvisilma mahuvad! kui ikka väga tuuga siis võib kolvisõrm kinni joosta kolvisilma :(
Sellisel juhul, kui ei leia tõpoolest juba vabamalt silmas liikuvaid sõrmi, tuleb lihtsalt kolvisilma soveldada...
Teed endale vanast kolvisõrmest sovelduspulga ja niikaua lihvid kuni uus vabalt kolvisilmadest läbi käib, AGA - loksuda ei tohi...

P.S. Hautz, mis see kolisjon on ?

[Muudetud: 22-11-2007 PuZuP]

Postitatud: 22 Nov 2007 20:05
Postitas logman
Hästi panete :D
Mõõtmiseks on riistad, tolerantsid leiab raamatutest, kui otsida ja uurida.
See "persetunde" järgi tehtud mootor ei pruugi alati õnnestuda.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13425

[Muudetud: 22-11-2007 logman]

Postitatud: 22 Nov 2007 21:06
Postitas henk
Kes siisn "persetunde" järgi mootori tegemisest rääkis? :rolleyes
Mõõteriistu ikka tunnen alustades mikromeetrist ning lõpetades indikaator kelladega. Mõõtmised probleemiks ei kujune, pigem võib probleeme tekitada vene keelsest kirjandusest hetkel aru saamine ;)

Hetkel mulle kõige parema ideena tundub olevat selline variant, et otsin korralikud vene kolvid ning poogin siis sinna peale Mahle rõngad. Ülejäänud mootor saaks ka vajaliku remondi, aga eks see oleneb isendist mille ehk ostan.



Väheke pilidmaterjali ka siis mõningatest asjadest

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 22 Nov 2007 21:57
Postitas olaaf
ülemisest nukkvõllist saab ehk asja kui tähelepanelikult puhtaks lihvida veejoa all hästi peenikese vesiliivapaberiga
jaoturvõlli peab uue soetama
alumine nukkvõll ilmselt peale puhastamist jääb raamis loksuma juba :(
õlipump tee kindlasti lahti - kui seal samasugune rooste sisepindadel siis poodi uue järgi...

[Muudetud: 22-11-2007 olaaf]

Postitatud: 22 Nov 2007 21:59
Postitas logman
Algselt postitas: henk
Kes siisn "persetunde" järgi mootori tegemisest rääkis? :rolleyes
Peab siis näpuga näitama, kui muidu ei näe?
Algselt postitas: olaaf
uute kolbide ostul proovi kas kolvisõrmed ikka kolvisilma mahuvad! kui ikka väga tuuga siis võib kolvisõrm kinni joosta kolvisilma :(
Algselt postitas: PuZuP
Teed endale vanast kolvisõrmest sovelduspulga ja niikaua lihvid kuni uus vabalt kolvisilmadest läbi käib, AGA - loksuda ei tohi...

Postitatud: 22 Nov 2007 22:11
Postitas henk
Algselt postitas: olaaf
ülemisest nukkvõllist saab ehk asja kui tähelepanelikult puhtaks lihvida veejoa all hästi peenikese vesiliivapaberiga
jaoturvõlli peab uue soetama
alumine nukkvõll ilmselt peale puhastamist jääb raamis loksuma juba :(
õlipump tee kindlasti lahti - kui seal samasugune rooste sisepindadel siis poodi uue järgi...

[Muudetud: 22-11-2007 olaaf]
Seda arvasin isegi, et healjuhul saab pealmisest nukast asja. Üldiselt ma ei hakka nüüd nendest juppidest tükk haaval mootorit kokku laduma, vaid pigem ostan auto ning koplekteerikisn parematest osadest korraliku mootori.
Algselt postitas: logman

Peab siis näpuga näitama, kui muidu ei näe?
Vabandan, sain lihtsalt vähe valesti sinust aru.

Postitatud: 23 Nov 2007 17:05
Postitas hautz

Postitatud: 23 Nov 2007 21:12
Postitas PuZuP
Algselt postitas: logman
Hästi panete :D
Mõõtmiseks on riistad, tolerantsid leiab raamatutest, kui otsida ja uurida.
See "persetunde" järgi tehtud mootor ei pruugi alati õnnestuda.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13425
Ma ei mõista mis siin imelikku on...?
Vene juppide kvaliteet juba on kord nii, tellid kolvid koos sõrmedega, siis mõni sõrm ikka on liiga tihedalt, aga kolvisilm peab sõrme pealt vabalt jooksma...ja seda ei juhtu ainult vene päritolu osadel...vaid ka on läänekatel juhtunud...
Isegi eritellimusel teha lastud kolvid, kepsud võivad teinekord kerge defektiga olla...ujuva sõrmega on sellist riski loomulikult vähem...pressistuga sõrme puhul on väga oluline, et kolb saaks sõrme peal vabalt liikuda...
Näiteks Lada kolvi ja kepsu koostamisel on vägagi oluline, et sõrm liiguks vabalt silma sees, sest kui peaks kuidagi kinni jääma kui sõrme sisse surud ja ei ole veel oma õigele kaugusele jõudnud, siis on harjutust alga...

Postitatud: 24 Nov 2007 09:42
Postitas logman
Imelik on see, et minnakse poodi nodi järele justkui ehku peale. Kas veab või mitte ja siis alles kodus vaadatakse, millega sind seekord õnnistati, hakatakse nipitama ja mikitama - sitast saia tegema.
Mootori pulgad on ühed ütlemata täpsed vidinad.
Kas poleks lihtsam võtta kaasa vastavad mõõduriistad, viita natuke seal letiääres aega, kui pärast murda pead ja tegeleda mingise huijnjaaga ning kiruda kvaliteeti?
Valikuvõimalust ju on. Ei pea ostma kohe seda mis sulle sõna otseses mõttes pähe määritakse. Saavad ka kaupluste peremehed kohapeal, reaalajas teada millist soga müüki võtavad.

Lihtne näide, mille peale taheti mind ühest poest lausa välja visata:
Otsisin diislile lisandit, mis seoks ära paagis oleva vee. Müüja kiitles ühe tootega, mis pidavat kindla peale selle toiminguga hakkama saama. Tegin talle ettepaneku, et proovime järgi.
No ja otse loomulikult ei toimunud selle katse käigus mitte kui midagi. Veest ikka nii lihtsalt lahti ei saa, kuigi pakendi peal kirjad, justkui seesama äge lisand peaks omavahel vee ja kütte molekulid siduma. Raha jäi alles, müüjal paha tuju :D , et ärgu ma enam selliste ettepanekutega siia ilmugu... No loomulikult oli tal kurb kuulda, et reklaamitakse paljusid asju üle.
Muide, see lisand ei sisaldanud piiritust, mis on ainus aine, mis minu teada vett seob.
Seetõttu ostsin ühest teisest poest spirdilõhnase lisandi. Ka see ei saanud lubatud maagilise ülesandega hakkama - st. vesi ja diisel ikkagi ei segunenud. Pudelipõhja ladestus hoopis klimp.
Nüüd kallasin kogu selle ostetud keemia paaki ja klimbi imesin välja käsipumbaga. Mina rõõmus - traktor rõõmus :)
Vahel on sellistest katsetamistest vähemalt niipalju kasu, et raha jääb alles.

Postitatud: 24 Nov 2007 15:34
Postitas PuZuP
Hee...Logman...siinkohal me räägime ühest ja samast august, aga erineval pool aeda...
Loomulikult olen ka mina mitu tundi poes veetnud, ning mõõtnud ja sobitanud...ja nii peabki...ja nii tulebki
Miks ma aga sellest soveldamisest rääkima hakkasin oli selleks, et mida saab teha, kui on lihtsalt on kätte juhtunud selline komplekt, milles ühel kolvil jääb sõrm sisselükkamisel raskemalt käima või mis iganes häda nendega on...
Näide - ütleme, et keskmiselt sõitnud mootoril juhtub kepsu liulaager defektiga olema või mis iganes saalega juhtub, ühesõnaga tahab ka suurte meeste moodi ringi käia...järelikult on asjad, mida teha järgmised: väntvõlli remont või suisa uus väntvõll - oleneb kahjustuse sügavusest, saalede vahetus, kepsu vahetus...pluss siis mootor lahti ja kokku...
Kuna mõõtmisel selgus, et silinder ja kolb ei ole kulunud üle lubatud normi, siis ei ole vaja ette võtta puurimist ja kolbide vahetust...piisab rõngaste vahetusest...
Kuna aga kolvisilmale ladestub ikka mingit õlislakki ja mingid kulumisjäljed, siis uue koostu tegemiseks peab ikka ju asjad puhastama ning vabalt omavahel liikuma saama...
Minumeelest ei ole selleks vajadust minna uut kolbi ostma, et sõrm ringi käiks...
Elementaarsed asjad elementaarseteks, aga ei ole mõtet nö. hakata m***i puusse ajama...mootoriremont läheks hiiglama kalliks, kui hakataks iga kolviga kuskil frees ja treipinkides käidama ainult sellepärast, et ei viitsitud korralikult puhastada...
Seega ei ole selle asja nimi persetunnetus, vaid oskus erinevate olukordadega toime tulla...
Loomulikult tuleb mõõta ja arvutada jne...aga ma ei usu, et kõigil on olemas näiteks siseava mikorimeetrid, millega siis mööda poode käia jne...

P.S. Hautz, ka komsjon ei ole veel õige...proovi veel...äkki kolmas kord õnnestud :lol

[Muudetud: 24-11-2007 PuZuP]