1. leht 2-st
2107 Karpa reguleerimine?!?!?
Postitatud: 20 Okt 2007 10:55
Postitas MuKi14
Sihuke jama on nüüd, et oma arust tegin karpa korda, nüüd on hull jama... Jõudu nagu ei ole, edasi ei lähe, bena võtab nagu V8!!! Aga küünlad on ka tahmased, peaksid või võiksid ju olla beezid? Nii siis... Kumal pool millised tüüsid olema peaks? Mitu tiiru segu? Äkki saaks mingit pilti ka 2107 karpast?
Ette tänades: Mikk.
Postitatud: 20 Okt 2007 12:10
Postitas hautz
Tee karpa düüsid kõigepealt korralikult puhtaks.
Iga karpa reguleerimised on erinevad.
düüsidest:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1650
Postitatud: 20 Okt 2007 21:51
Postitas olaaf
kõik on väga lihtne - ajasid kas segukoonused või/ja düüsid sassi..
õige seade:
1k:
112 bensiin 150 õhk koonus 3,5
2k:
150 bensiin 150 õhk koonus 4,5 (olen raamatutes näinud ka 162/170 ning 150/170 seadet - õige on 1500/1600 mootoritele 150/150)
reguleerida saab kruvidega ainult tühikäigu segu...
loomulikult võimalus, et ujuki reguleering vale - peab olema standard karpal 7,5mm..
[Muudetud: 20-10-2007 olaaf]
Postitatud: 31 Okt 2007 23:04
Postitas MuKi14
Algselt postitas: olaaf
kõik on väga lihtne - ajasid kas segukoonused või/ja düüsid sassi..
õige seade:
1k:
112 bensiin 150 õhk koonus 3,5
2k:
150 bensiin 150 õhk koonus 4,5 (olen raamatutes näinud ka 162/170 ning 150/170 seadet - õige on 1500/1600 mootoritele 150/150)
reguleerida saab kruvidega ainult tühikäigu segu...
loomulikult võimalus, et ujuki reguleering vale - peab olema standard karpal 7,5mm..
[Muudetud: 20-10-2007 olaaf]
Aga jh... Mootor on mul 1.3. Just siis kui arvasin et düüsid on ikka paigas hakkas alles rüüpama!!:kuri 2l 10km!!! ei ole vist kõige parem !!!:sein Homme vaatan sinu õpetuste järgi üle!
Postitatud: 03 Nov 2007 23:57
Postitas MuKi14
Algselt postitas: MuKi14
Aga jh... Mootor on mul 1.3. Just siis kui arvasin et düüsid on ikka paigas hakkas alles rüüpama!!:kuri 2l 10km!!! ei ole vist kõige parem !!!:sein Homme vaatan sinu õpetuste järgi üle!
Tekkis mõte proovida sinna peale mõnda teist karbussi N:2105-e oma. Ei tea kas see aitab?:puzzled
Postitatud: 04 Nov 2007 11:05
Postitas olaaf
no 2105 karpa ongi mõeldud 1200/1300 mootorile

korras isendi paigaldus aitab kindlasti...
Postitatud: 19 Nov 2007 21:08
Postitas MuKi14
Ei hakka uut teemat tegema küsin kohe ära... Mille jaoks see vidin siin on? Mängib see väga suurt rolli auto töös?:rolleyes
Olgu siis mainitud, et eelmise vea sain korda ujukitaset muutes ja selle sama vidina vahetades!
[Muudetud: 19-11-2007 MuKi14]

Postitatud: 19 Nov 2007 21:14
Postitas logman
No tiba ikka mängib jah.
See on kiirenduspump, mis annab lisakoguse kütet, kui gaasipedaal järsemini alla vajutada. Masin ei jää "hingest kinni".
Teine hea omadus on, et hommikusel külmkäivitusel saab selle kaudu pritsida mõne löraka bensiini sisselaskesse ennem, kui võtit keerad. Eriti ehve just väga suure külma puhul.
Postitatud: 19 Nov 2007 21:27
Postitas MuKi14
ahha , nüüd jälle targem!
Tänud!!!:rolleyes
Postitatud: 19 Nov 2007 23:46
Postitas olaaf
tegelikult on kiirenduspump hoopis positsioon 57 paremal pildil.
see mida muki14 küsis on "käivitusautomaat" liigutab vaakumiga tooreklapi drosselit lahti vahepeal, et segu liigrikkaks ei läheks, kui täiesti kinni sikutada...
kui see aparaat ei tööta siis mootorit täiesti suletud tooreklapiga käima ei saa...
Postitatud: 20 Nov 2007 07:24
Postitas logman
Krt., jah.

Postitatud: 27 Nov 2007 20:23
Postitas AsjaPulk
Ei hakka uut teemat tegema.
Nimelt 2107 markeeringuga karpal on ujuki ja kaane vaheline kaugus 6,5 mm. Aga kui suur on ujuki käigupikkus?
Kas 8 mm?
[Muudetud: 27-11-2007 AsjaPulk]
Postitatud: 27 Nov 2007 20:36
Postitas tuhajuhe
Postitatud: 27 Nov 2007 20:39
Postitas hautz
Algselt postitas: AsjaPulk
Ei hakka uut teemat tegema.
Nimelt 2107 markeeringuga karpal on ujuki ja kaane vaheline kaugus 6,5 mm. Aga kui suur on ujuki käigupikkus?
Kas 8 mm?
[Muudetud: 27-11-2007 AsjaPulk]
Peaks olema 7,5 ujuki ja kaane vaheline kaugus ja minu arust peaks käigupikkus olema 7,5+8mm,aga võin ka valetada.
vaata ise:
http://ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1650
Postitatud: 27 Nov 2007 21:31
Postitas AsjaPulk
Motamehe sõnul 8 mm kõikidel karpadel. Vastu ei vaidle! 2107 kohta infot pole, aga teistel märgitud 8 igaljuhul.
Seega mure lahendatud!

Postitatud: 11 Veebr 2008 23:22
Postitas MuKi14
Nii mul auto poolest juhe suht koos! Täna sai auto töölepandud toores peal auto tuterdas ja puterdas aga töötas järsku hakkas korralikult tööle töötas mingi 3 sek. ja suri välja...(küte sai otsa) See, et ta korralikult tööle hakkas oli tingitut hetkeks paigas olevast segust või niisama bensiini aurust???:puzzled Kui segust, et on siis liiga rikkas? Palju bensiini, vähe õhku? Kuidas see normi saada?:rolleyes Kuna teoreetiliselt pean toore asemel külma mootoriga kogu aeg jalga gaasi pedaalil hoidma (Õhuklapp küll töötab, aga siis auto löristab ja ei aja pööret üless) nii kaua kuni auto soojaks läheb ja tühikäigule tööle jääb...

(Muidu auto töötab nt 600rpm peal ka ilma vahele jättuteta, aga siis on õlisurve liiga väike ja tühikäik on kuskil umbes 800 rpm peal) Eel mainitud tekstile lisaks on ka küünlad pidevalt tahmased...
Vb jäi natuke segane aga pole hullu!

:rolleyes
Postitatud: 12 Veebr 2008 18:06
Postitas Laurimetall
Kui soojalt mootor töötab ilma tooreta ja kõik on korras siis tundub ,et see käivitusseadeldis ei tee oma tööd õigesti . Kuid seda saad kontrollida ,et kui paned mootori külmalt tööle ( toore peal ,siis peab toore klapp ise automaatselt natuke lahti tulema) . Kuid lugedes siin ,et sul see karpa üldse selline kahtlane ,siis kipun arvama ,et kuskilt on ikka midagi umbes ja segu liigrikastub ( näiteks õhudüüs on kinni). Lisaks peaks veel mainima ,et kui sa omal segu paika pole saanud ,siis pole ka imestada ,kui mootor ei taha tahmaste küünaldega külmast peast töödata ja 3 sekundit see pole nagu mingi tõsiselt võetav aeg mootori töö hindamiseks. Üldiselt nii ,et kui karburaator on puhas ja kõik korralikult kokku pandud ,siis saab ilmneda ainult 2 asja ,mis vajavad reguleerimist ( tühikäik soojal mootoril ) ja külmkäivitus külmal mootoril ) Järelikult ,kui sa saad masina soojaks ja tühikäiku pole teed paar kiiremat ringi ja jätad auto seisma ning küünlad on tahmased ,siis on viga ummistunud karburaatoris või on midagi valesti kokku pandud. Kohapeal tuuritamine küünlaid tahmast puhtaks ei põleta. Nii ,et sellega ei tasu alt minna, Kui mootor on soe siis edasine etapp on tühikäigu relguleerimine, Kui segukruvii pööramisele tühikäik ei muutu on tegu jälle ummistusega. Kui karpa on puhas ja korras ,siis saab selle tühikäigu täitsa ilusti käima ( lõpplik reguleerimine toimub siis gaasi analüsaatoriga) kui veab siis mõni tehnoülevaatuse vend regullib ära. Tooreklapi olen nii häälestanud ,et kui mootor on külm siis olen varunud endale kruvikeeraja ja näpitsad ning kui mootor on käivitunud ( täiesti välja tõmmatud toore klapiga siis . Seguklapi hoovastiku painutades ja käivitus seadeldise membraani käigupikkust reguleerides olen saavutanud sellise asendi ,kus mootori pöörded on ca 2000 ja mootor töötab ühtlaselt ja vahelejättudeta. Seda peab kiirelt tegama ,et mootor vahepeal ei soojeneks. Kontroll on järgmine hommik ,kui auto käivitub poolest pöördest tooreklapp põhjas ja jääb ühtlaselt käima ca 2000 p minutis.
Postitatud: 12 Veebr 2008 20:04
Postitas MuKi14
Algselt postitas: Laurimetall
. Kontroll on järgmine hommik ,kui auto käivitub poolest pöördest tooreklapp põhjas ja jääb ühtlaselt käima ca 2000 p minutis.
Ma käivitangi oma autot tooreklapp põhas ja läheb käima ka poolest pöördest...Aga tööle ei jää pean toore maha laskma kohe ja jalga õrnalt gaasil hoidma...
Postitatud: 12 Veebr 2008 20:14
Postitas hautz
Algselt postitas: MuKi14
Algselt postitas: Laurimetall
. Kontroll on järgmine hommik ,kui auto käivitub poolest pöördest tooreklapp põhjas ja jääb ühtlaselt käima ca 2000 p minutis.
Ma käivitangi oma autot tooreklapp põhas ja läheb käima ka poolest pöördest...Aga tööle ei jää pean toore maha laskma kohe ja jalga õrnalt gaasil hoidma...
siis saab palju peale:puzzled
Vaata ujukinõel üle...
Postitatud: 12 Veebr 2008 22:47
Postitas Laurimetall
Kui sul soojalt kõik töötab normaalselt siis on viga selles käivitusseadeldises, mille membraan on arvatavasti katki . Nimelt ,kui külmalt mootori käima paned ,siis tooreklapp pidevalt kinni ja segu ülirikas. Toimiva süsteemi korral tõmbab käivitusseadeldis toore klappi veiz lahti ,sellisel juhul segu enam nii rikas pole. (Külmkäivitusel on segu alati rikas)Teoreetiliselt peaks sul praegu siis nii olema ,et külmalt paned käima nats aega käib ja siis sureb välja. Et seda ei juhtuks peaksid sa peale käivitumist tooreklappi ise tagasi lükkama ja jalaga hoidma pöördeid ,et mootor välja ei sureks . Mootori soojenedes tuleks tooreklapp maha lükata ja mootor peaks töötama nagu korras karburaatoriga.
[Muudetud: 12-2-2008 Laurimetall]