1. leht 2-st

09 probleem heitgaasidega

Postitatud: 08 Aug 2007 18:59
Postitas Death
niisiis on mul see kõige viimase otsa 09, sissepritse ja kahe hapnikuanduriga. Auto nyyd 3a vana ja ylevaatus tulemas kuid heitgaaside ja yldse käimisega on jama.
Kontrollylevaatusel mees mõõtis, yles et lambda on ok(~1) aga CO on tunduvalt yle nomi ja HC on neljakordselt yle normi. Järeldus oli et kuskilt enne andureid lekkib heitgaasi, mis on väga tõenäone sest kapotialune on heitgaasi täis kui mootor käib ja midagi seal ees teeb kahtlast häält kui gaasi anda. Siinkohal tuleb mängu lisatud pilt sellest kohast kus kollektror yhendub heitgaasitorustiku kylge. On teie arust avanev pilt normaalne? Kuidas seda juppi yldse nimetatakse?

[Muudetud: 8-8-2007 Death]Pilt

Postitatud: 08 Aug 2007 20:11
Postitas logman
Nojah, eks sealt saad vist kuidagi ka käega katsuda, kustkohast täpsemalt läbi laseb. Kole keeruline on seda tegevust läbi viia, võid end ära kõrvetada, selles ei kahtlegi.
Kui kannatab keevitada, siis kannatab, vastasel juhul tuleb lihtsalt uued "püksid" osta.
Seal piisab väikesest mõrastki, et heitgaasid, eriti HC, lolliks ajab.
/Truba prijomnaja/ on selle asjanduse vene keelne nimetus. Kõik ühes komplektis pealekauba. Foto järgi võib küll tunduda, et sukad oleks nagu eraldi üksus, aga kataloogid, mida sirvisin, räägivad teist juttu.
Eks veendu ise: http://acat.autodealer.ru/index.php?tre ... 46#l696740
Võib-olla saab ka asendada teiste pükstega, aga siis pead leidma ka järgmise jupi teise, sest kinnitused (otsaflantsid) ei kipu sobima.
Sääraste pükste tellimiskood on 21093-1203010. Ise helistaks esmalt läbi Tallinna värskemate kaupadega tegelevad poed (Veerenni ja Torero).
Panen siia kataloogist võetud pildi kah, juhuks, kui vene lehega midagi juhtuma peaks.Pilt

Postitatud: 08 Aug 2007 20:27
Postitas Death
logman, austusavaldused, väga tänuväärt info :) Täpselt see mida vaja. Käega on jah raske, proovisin. väga ligi ei julge minna aga muidu ei tunne muu õhuliikumise sees... palju variante pole, kas kollektor või pyksid(vahva nimi)... Kas see võib põhjustada ka seda et autol tyhigaas aegajalt ära kaob?

EDIT: See joonis on ВАЗ 2113 kohta... on neil samad jupid?

EDIT2: Jooniste järgi samad neh. Seega siis on need 09-d sisuliselt vana kere peal 113-ed.

Oskab keegi äkki soovitada kuidas kollektorit võrrandist välistada või leket kontrollida?

EDIT3: logman, saad äkki nende poodide kontaktid/tel numbrid anda kus seda kaupa olla võib?

[Muudetud: 8-8-2007 Death]

Postitatud: 08 Aug 2007 20:46
Postitas logman
Pükste markeering on sama neh.
Nende vene markeeringutega on see lugu, et esimene nr. näitabki automarki, millele kõige esimesena vastav varuosa külge planeeriti/kruviti.
Samaaridele näiteks on neid esimesi leegitorusid kolme sorti valmis mõeldud. 2108-, 21082- ja siis see sinu 21093- algusega.
Samasid asju võidakse kasutada vabalt "sajaseeria" ladadel, kuid see ei ole reegel.
Sealtsamast lingil antud kataloogist selgub, et venkud on suutnud ka "sajalistele" juba eraldi torusid aretada, aga 113-l on kogemata kombel ka 21093 oma veel alles.

Kauplused:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2873
ja sealtsamast leiab ka ühe kokkuvõtva lehe:
http://www.mosseliiga.ee/kauplused.html
Vaata hoolega, enamus kontakttel. kah olemas.

Ma arvan, et kui sealt ikka kuuldavalt läbi siristab, siis tasub esmalt see torustik uuesti tihedaks saada (kas keevitad või vahetad välja) ja kui siis kah tühikäik vahel jamab, asuda seda viga eraldi otsima.
Torul on omad andurid ning kui nendeni õige info ei jõua (pool läheb pragudest kaduma), siis loomulikult keeravad need andurid ka su pritsungiaju peapeale ja mootor hakkab vale segu saama.


[Muudetud: 8-8-2007 logman]

Postitatud: 08 Aug 2007 21:00
Postitas Death
;) tänks :)

Postitatud: 08 Aug 2007 22:35
Postitas olaaf
pakun väljalaskekollektori pragu - mingist ajast loobuti malmkollest ja asendati see veel sitema teras kollega - mis õhukesest plekist ja praguneb mis jube...

Postitatud: 09 Aug 2007 07:42
Postitas Death
Olaaf, on sul aimu kuidas seda pragu kindlaks teha?

Postitatud: 09 Aug 2007 07:57
Postitas tiit
Eks ikka visuaalse vaatlusega - otsi tahmast kohta. Pöördu mõne tuttava tollitöötaja poole, neil on igasugu vigureid peidetud asjade otsimiseks - peeglid ja fiiberoptika. Muidugi võid ka alati küljest ära keerta, parandada nagunii muidu ei saa ;)

[Muudetud: 9-8-2007 tiit]

Postitatud: 09 Aug 2007 09:19
Postitas olaaf
parandada tundub mõtetu - parem paigaldada vanema tüübi kollektor mis on pommikindel ning ka gaaside voolavuselt parem - loomulikult pead siis veidi keevitama ka... teised püksid kollest alates ning suka soovitaks ka vahele panna...

Postitatud: 09 Aug 2007 10:40
Postitas Death
Tuleb ausalt tunnistada, keevitamine pole minu rida seega arvan et jään siiski valmis juppide juurde aga tänud märkuste eest. On kellelgi konkreetse kollektori kohta kogemust, mis on kõige tõenäosem pragunemise koht?

Postitatud: 09 Aug 2007 11:02
Postitas olaaf
kogu kaarjas toru ulatuses võivad tekkida praod.. kui kolle katki siis mingisugune lahendus oleks kindlasti poest uue kolle ostmine.. paar aastat ikka kestab :)

Postitatud: 09 Aug 2007 11:19
Postitas tiit
Mul juba 6 aastat vana ja tundub et terve veel. Igatahes eelmise aasta lõpus oli küll ülevaatuse ajal. OOt ja miski su jutus ei klapi- ütled et 3 aastat vana aga avataris on tekst 2001 aasta 093 ja minuarust peale 2002 üldse samaraid enam eestisse ei tulnud

[Muudetud: 9-8-2007 tiit]

Postitatud: 09 Aug 2007 11:28
Postitas Death
Noh, selle autoga juhtus selline lugu et uuena polnud tal karteripõhja kaitset all. Mingi teise kuu pealt õnnestus väga õnnetult kruusase tee seest suur kivi yles sõita, mis alt mootorile sellise põntsu andis et käigukasti korpuse ja põhja alt läbi käies ka vahesumbuti lõhkus. Nende vahetuse maksis kasko kinni aga ma kahtlustan et ka see jama on tolle matsu järelmõju. Mats oli igatahes piisavalt kõva et see kaitse mis peale avariid tulekahju peaks vätima läbi põletada. peale seda sai põhjakaitse alla ja ohkem ja rohkem midagi kivide otsas lõhkunud pole.

Selle mitte klappimise osas....

See lada on ostetud mingi aprill 2004 just enne EU-sse astumist mis nende myyg issnkandis keelas. Pmst, esivanem ostis omale hooramiseks, nyyd ostis omale opeli ja mina päisin selle:) Miskipärast on meeles et passis on väljalaske aasta 2001 aga võin vabalt eksida.... Kontrollin yle ja parandan ära kui passi ligidusse sattun.

[Muudetud: 9-8-2007 Death]

Postitatud: 09 Aug 2007 11:36
Postitas tiit
3 a seisis LADAEESTI laos . No mis seal ikka imestada nende müügoistrateegia juures. A selline pauk mis sumpsi ära lõhkus võis loomulikult ka kollele haiget teha. Kuigi ma arvan et need praod tekkivad hoopis "hea" juhuse tahtel veelombist läbi sõitmisega - et sõltub siis vee kogusest mis tulisele kollele jõuab

[Muudetud: 9-8-2007 tiit]

Postitatud: 09 Aug 2007 11:54
Postitas olaaf
kolle oli kohati nii kehvalt keevitatud ning õhukesest plekist - mitte torudest vaid valtsitud plekist tehtud... - äkki lükkas mõne valtsi lahti see pauk ning tuli sealt välja käib ja auku suuremaks põletab??

materjal muidu hästi keevitatav on - kui on mida keevitada enam..
lihtsam viis oleks kat alt, püksid alt, kolle alt ja siis tahmajälgedest juba näha milles asi..
sul kat ikka töötab korralikult? paugu järel seda ei vahetatud - selle purunemise tagajärjel ka co tõuseb jubedalt.

Postitatud: 09 Aug 2007 12:30
Postitas Death
AFAIK on katalysaator vahetatud. kasutatava kanali puudumisel on raske sellist lammutustööd ette võtta aga nädalavahetusel hakkan pihta. Miks lahtvõtmist katalysaatorist alustada tuleks? pykste lahti võtmisest ei piisaks?

Postitatud: 09 Aug 2007 12:51
Postitas olaaf
siis lihtsam möllata seal all,
kati pead üheltpoolt ju niikuinii lahti võtma, et püksid eest kätte saada..

loomulikult võimalik nikerdada ka ainult väljalaske kolle maha - painutad torud alla eest ära.
kui kolle ära võtad siis oleks hea kollektorite tihendid ka ära vahetada - selleks tosool välja ning sisselase ka maha

väike pilt ka kollest:
Pilt

Postitatud: 09 Aug 2007 13:12
Postitas Death
Mida rohkem seletusi seda enam kysimusi tekib :)

Tosool välja... kuidas ma selle sealt kääte saan? kuisagil on mingi auk?

sisselase maha... See on ju igavene suur kobakas. äkki on kellelgi mingit pilti/juhendit millest alustada?

neid kollektori tihendeid saab poest? On need samasugused nii sissepritsega kui sissepritseta mootoritel?

Postitatud: 09 Aug 2007 13:56
Postitas olaaf
kolle tihendid on samad, sisselaske "resiiver" käib kolle küljest ära - midagi keerulist seal polnud.. kõik pistikud erinevad! valesti midagi peale vaakumvoolikute panna ei saa.

kinni keeramisel peab kindlasti kasutama mõistust.

hea oleks kui ostad resiiveri ja kollektori vahele ka uue tihendi..
alt ära summuti esimese osa võtmine sellepärast hea, et siis näed kust läbi on ajanud.. mul oli näiteks katalüsaatoris jõhker pragu!

väljalaske kollet hea kanalis monteerida..
enne sebi kindlasti materjalid kokku kui tegema hakkad...

väike pilt ka kollektori vahetusest:
Pilt

ja alla läks selline asi:
Pilt

[Muudetud: 9-8-2007 olaaf]

Postitatud: 09 Aug 2007 14:02
Postitas tiit
Algselt postitas: Death
Mida rohkem seletusi seda enam kysimusi tekib :)

Tosool välja... kuidas ma selle sealt kääte saan? kuisagil on mingi auk?

sisselase maha... See on ju igavene suur kobakas. äkki on kellelgi mingit pilti/juhendit millest alustada?

neid kollektori tihendeid saab poest? On need samasugused nii sissepritsega kui sissepritseta mootoritel?
:lol
Tosooli saab välja radiaatori allservas asuvast korgist ja plokikorgist mis asub süütemooduli taga.
Sisselase on jah suht suur tal aga ega see mahavõtmine nüüd nii keeruline ka pole
Tihendite kohta (äkki olaaf kinnitab) peaks samad olema - plokikaan ju sama