1. leht 3-st

1600ccm mootori remont

Postitatud: 23 Juul 2007 18:20
Postitas corrado
Tervitus, nimelt üks sugulane andis mulle heast tahtest ühe üleliigse mootori, algul pidin saama kaks tükki ja veel asju mingi raha eest aga siis andis ühe mootori niisama ära.
Arvan et peaks olema 1600ccm sest see niva mootor, ehk siis 06'e mootor.
Kuna mootor vajab remonti siis otsustasin pöörduda siia poole. Mootor on väga tahmand seest, õlirõngad siis läbi, aga kuna ta mul puki otsas on siis usun et on mõtekas asi otsast lõpuni läbi käia, mootori elulugu ma muidugi ei tea, et kui palju ta piina on näinud vms aga eks see selgub remondi käigus.
Paar pilti ka:
http://motoclub.pri.ee/siks/mootor1.JPG
http://motoclub.pri.ee/siks/mootor2.JPG
http://motoclub.pri.ee/siks/mootor3.JPG

Et millest soovitaksite alustada üldse?
Niisama lambist lahti kakkuma veel ei hakanud, eks vaatan mis siinsed asunikud räägivad.

Muidu ei hakanud uut teemat tegema vaid küsin siin samas ära, et mul praegune siksi mootor teeb mingit imelikku häält. Mingitel teatud pööretel on nagu mingi kõrin vms. Ise arvan et see jahutus tiivik käib kuskile vastu, aga samas ei näinud ka nagu.... ehk oskab keegi midagi pakkuda, mootor on muidu 1200ccm
mingi video ka tegin, seal kuulda see põrin suht hästi:
http://motoclub.pri.ee/siks/p%f5rin.MOV
nii reaalselt kuulates on ta selline heledam kõrin,video peal nagu tumedam
propelleri vastu käimist arvan sest mul mõlemad mootori padjad suht läbi...

Ühesõnaga olen tänulik iga õpetliku sõna eest. Igasugune laimamine/naermine/sõimamine paluks U2U'ga saata:spin

Postitatud: 23 Juul 2007 19:23
Postitas GhostRider
saale/klapi kolin.

Postitatud: 23 Juul 2007 19:27
Postitas corrado
hmm....põhimõtteliselt sellisega vist enam sõita ei või?

Postitatud: 23 Juul 2007 19:39
Postitas GhostRider
kes keelab?

Postitatud: 23 Juul 2007 19:41
Postitas corrado
ma mõtlen et kas see mootorile midagi teeb ka? et arvatavasti läheb asi hullemaks niikaua kui asi kokku jookseb vms, seda nüüd küll ei tahaks:(

Postitatud: 23 Juul 2007 19:53
Postitas ToM
Foorumis on juba räägitud, et kõikide sigulli mootorite tegemine on sama kallis (ehk et seda 1200-st pole nagu mõtet remontida), sõidab kaua sõidab. Selleks ajaks kui see ära kustub, tee 1600ne valmis:) See on vaid soovitus, muidugi kui oled 1,2 liitrise fänn ja sa paremat minekut ei taha, remondi seda.

[Muudetud: 23-7-2007 ToM]

Postitatud: 23 Juul 2007 20:06
Postitas corrado
minekut ikka tahan, asi selles et sellele sellele sigullile ei hakka seda 1600 peale toppima, plaanis osta mingi normaalse kerega 01 ja sinna see 1.6 peale panna, aga samas tahaks et see 1200ne ka ikka sõidaks:bouncing

[Muudetud: 23-7-2007 corrado]

Postitatud: 24 Juul 2007 00:50
Postitas omega
http://motoclub.pri.ee/siks/mootor3.JPG

:o

Esimest korda näen seest nii si*ast mootorit. Õlivahetustega ja õliga on vist küll koonerdatud ;) .

Postitatud: 24 Juul 2007 16:25
Postitas corrado
ka mina näen esimest korda nii pasast mootorit,aga olgem ausad, ega ma niimoodi polegi mootorit seest näind,tavaliselt mis meil garaasis on, on juppideks ja ammu õlist puhtad.

aga siiski, ütleks keegi millest nagu alustada? või et po**uilt juppideks ja kasti, kulunud jupid(enamus siis ilmselt:spin) vahetada, õlist kõik ilusti puhastada,korralikult kokku laduda, õli sisse ja siis juba ülejäänd asjad?
minu puhul kehtib selline asi et ma ei oska asju kokku panna enam, selle pärast ma ei tahaks teda nüüd kohe lahti kiskuda, tahaks pigem nii jupikaupa et ühe asja teen korda ja panen kokku, ning siis järgmise juurde:)

Postitatud: 24 Juul 2007 17:37
Postitas GTA
Võta plokikaaski maha, pese ära ja pane kuhugi kindlasse kohta. Siis näed juba mis olukorras hülsid on. Kui arvad, et mootori remont sulle üle jõu käib siis otsi kindlasti mõni inimene appi, kel poleks esimene kord mootorit ehitada. Kuluvosadele läheks raha tõenäoliselt 600-800 eeku, võimalik vända lihvimine ja ploki puurimine kokku 800-900, uued kolvid ~400, pärast uued õlid-filtrid pole ka mitte väga odavad, korralik kapremont ikka alla 4k kätte ei tule.
Mootori ehitus ikka pisut keerukam kui suunatulede külge kruvimine:P

Postitatud: 24 Juul 2007 18:02
Postitas corrado
Tjah, sellest saan ma täitsa aru et odav lõbu see pole, lootsin küll vähe odavamalt, aga noh, aga kas 100% on uusi kolbe vaja või oleneb seisukorrast? muidu mul seal mingine teine mootor ka veel, seda ei tea kas oli 06 või 03 oma, sealt võibolla saaks ka doonorjuppe, too pidi hullult õli võtma muidu...
mida see ploki puurimine endast kujutab muidu?
muidu eks tuleb siis ehitada vaikselt seda mootorit, ehk saab asja, põhimõtteliselt hakkan vaikselt juppe küljest kruvima?:rolleyes
selline asi ka veel et kui ma hakkan sealt plokikaane seest noid jubinaid välja võtma siis kas järjekord on ka tähtis? sellesmõttes et et klapid ja värgid on nagu komplektides,et kas nende järjekord on seal ka tähtis?


[Muudetud: 24-7-2007 corrado]

Postitatud: 24 Juul 2007 19:34
Postitas PohlA
klõbinat võib teha ka kett, käib näit vasta kaant, minu autol käis sest leevendi voi ketitald(ei tea täpset nimetust) oli purunenud ja pinguta ketti palju tahad klõbiseb ukka , nii kaua kuni kett kaanest väljas:P

Postitatud: 24 Juul 2007 19:41
Postitas corrado
põhimõtteliselt,kui ma selle klapikambrikaane ära võtan 1200'sel siis kas pärast on uut tihendit vaja või mitte? selles mõttes et kas ta pärast võib läbi laskma ka hakata?
muidu oleks võtnud maha kaane ja vaatand,to peaks sealt ju näha olema, aga kui on too, siis kuidas toda vahetada saab? peab mingit hullemat lammutustööd tegema plokikaane kallal või saab niisama ära vahetada?

Postitatud: 24 Juul 2007 20:17
Postitas zoidberg
sellel mootoril ju see õlivarras jummala vale koha peal:P

Postitatud: 24 Juul 2007 20:18
Postitas logman
Algselt postitas: corrado
....aga olgem ausad, ega ma niimoodi polegi mootorit seest näind...
....minu puhul kehtib selline asi et ma ei oska asju kokku panna enam, selle pärast ma ei tahaks teda nüüd kohe lahti kiskuda.....
Sõitvat ladat sul pole. On mingine rimakaks tõmmatud 01, mis kah arvatavasti seisab. Sellel väike mootor peal.
Soe soovitus:
Alusta 2101 mootorist. Võta maha, pese väljast korralikult puhtaks. Samal ajal tutvu kirjandusega, et aru saada, millest see mootor ikkagi koosneb ja kui tähtis on täpsus. Sõiduauto Ziguli raamat peaks olema korralikult läbi loetud ja vajadusel käepärast võtta. Sama kehtib Rütmani raamatu kohta.
Alles nüüd võiks hakata tasapisi kaanest pihta. Kõik detailid, mis küljest võtad, lähevad täpselt sinna tagasi, kust võtsid, seega on poolkohustuslik nad eelnevalt märgistada.
Nookurid saab traadi järele ajada, klappe kannatab kärnida põlemiskambrist, kolvipõhjad saab samuti kärniga märkida jne...
2101 mootor täiesti paras algseks praktiseerimiseks. Kui midagi lähebki nihu, pole vähemalt kahju. Sa ei pea isegi uusi juppe sinna sisse panema. Võta algul niisama lahti, pese, tutvu olukorraga, osta poest vajaminevaid mõõduriistu, tee vajalikud mõõtmised jne...
Kiiret pole kuhugi.
Siin foorumis jäädaksegi muidu targutama ja teema venib mitme lehekülje pikkuseks ning lendab lõpuks prükkarisse.
Või no kui on jube tuli takus, siis maksa papp välja ja lase kellelgi teisel teha kohe see 06 enam-vähem uueks.

Postitatud: 24 Juul 2007 21:19
Postitas corrado
point on selles et kui ma 01'l mootori maha võtan siis millega ma sõidan su arust?
bmw müün ma ka kohe maha...
enne ei võta ma kuskilt mootorit maha kui ma uue masina saan, seda enam et see 1.6 mootor juba on maas, selle ma ju muretsesngi mootori ehituse õppimiseks...

01 siiski liigub ja parem kui varem...või noh, kiirendus annab soovida aga minek on kõva ning pealegi ma pakun et mul 01'e mootor on korralikum kui see niva mootor

pealegi, mul ei ole seda raha nii lambist võtta et võtan,maksan ja saan uue mootori, ma pean seda aegamööda tegema, mul valida kas teha mootor korda või osta uus lada, usun et oluliselt parem varjant on osta uus lada, siis seda mootorit saab niikaua kuskil garaasis näppida...

mina ei käse seda teemat pikaks ajada, ma küsin mis mind huvitab, siis nädalavahetusel saab lammutama hakata...

ja mida sa mõtlesid kärnimise all?:P

[Muudetud: 24-7-2007 corrado]

Postitatud: 24 Juul 2007 21:24
Postitas PuZuP
Algselt postitas: corrado
point on selles et kui ma 01'l mootori maha võtan siis millega ma sõidan su arust?
No ja siis ?

Kelle asi see on millega Sa sõidad...
Küsimus oli ju mootori remontimises ja Sulle anti selle jaoks nõuandeid ning soovitusi...
Ära söö kui ei maitse...
Ja üleüldse ei tohi Sa seaduse järgi veel B-kategooria sõidukiga liigelda...

Ja mismoodi aru saada lausest, et "kiirendus annab soovida, aga minek on kõva" ?

Kärnimine on metalli pinna sisse kärniga märke tegemine...
Kas siis erinevate juppide eristamiseks süstematiseerimise teel - 1 silindri kolb -> 1 täke, 2 silindri kolb -> 2 täket jne. või siis näiteks augu puurimisel puuri asendi fikseerimiseks, et ei hakkaks nö. jooksma pinna peal...

[Muudetud: 24-7-2007 PuZuP]

Postitatud: 24 Juul 2007 21:32
Postitas corrado
sellest lausest saa niimoodi aru, et 0-100km/h läheb hädiselt aga koha pealt minema läheb kenasti, lihtsalt masin venib kuidagi, aga ma bmw'ga ära ka harjund ilmselt, okei, lõpetame selle teema,
miks te peate koguaeg nokkima mu kallal?
ma räägin ilusti sellest mida mul vaja teada on,keegi ikka veab teema kõrvale,tavaliselt on selleks keegi kõrgem isik ka veel...
ma saan aru,mulle anti nõuandeid, aga ma küsisin neid teise asja kohta, 01'l ma igatahes mootorit maha ei võta ja palun, räägiks siiski sellest 1.6 mootorist ja äkki ka sellest et mis see klõbinat tekitada võib 1.2'l;)

Postitatud: 24 Juul 2007 21:42
Postitas Raxo
Soovitusi juba antud küll, peaks mingiks ajaks tegevust jätkuma.

Postitatud: 24 Juul 2007 21:44
Postitas tuhajuhe
Lugesin teemat suht pisteliselt,kuid tõesti näen sellist rokast mootorit teist korda.See mootor kisu üksipulgi laiali,pese kõik jupid poldid puhtaks.Nafta,bensiini,atsetooni -millega iganes saab ja puhtaks lähevad.Peale pesu pane kõik peenemad jupid poldid ühte kasti ja suuremad teise.Ja siis lased kellegil vända,ploki ja kepsud üle mõõta.Enne ei saa eriti mingitest remondile minevatest summadest midagi rääkida.