1. leht 2-st
Mootori tuunimise hind?
Postitatud: 21 Juul 2007 18:44
Postitas Tehnic-man
Oskab siis äkki keegi ligikaudse summa öelda mis kulub mootori tuunimisele?kui lasta kellegil teha.....
et siis: 1)Kõrgem nukk
2)kaant maha lihvida
3)Võibolla klapipesadega midagi...
4)reguleeritav nukaratas
5)võibolla midagi vajalikku veel mis hetkel meelde ei tule...aga siis peaks 1.6-st päris hea mootori saama kui eelnevalt on plokk läbi puuritud ja uued saaled, rõngad, kepsud kolvid pandud:rolleyes
Postitatud: 21 Juul 2007 23:16
Postitas Villem666
Tere!
Sportnukk 1500 eek oli viimati tuha käest.
reg. nukaratas 500 eek.
Postitatud: 21 Juul 2007 23:31
Postitas hautz
Algselt postitas: Tehnic-man
Oskab siis äkki keegi ligikaudse summa öelda mis kulub mootori tuunimisele?kui lasta kellegil teha.....
et siis: 1)Kõrgem nukk
2)kaant maha lihvida
3)Võibolla klapipesadega midagi...
4)reguleeritav nukaratas
5)võibolla midagi vajalikku veel mis hetkel meelde ei tule...aga siis peaks 1.6-st päris hea mootori saama kui eelnevalt on plokk läbi puuritud ja uued saaled, rõngad, kepsud kolvid pandud:rolleyes
Ma lisaks veel paar punkti:
6)kerge hooratas
7)Kerged kepsud
8)Kerged jaotus hammasrattad
9)Pokikaane kanalid suuremaks ja poleerida
10)Põlemiskambri voolavust parandada
11)torukollektor
12)sportväljalase
13)Suuremad klapid
14)Turbo...
Siia jääkski neid loendama ja see läheks ikka päris kalliks kui ise ei tee.Aga kõige tähtsam on kolvid kaalu ajada(Siis veel kepsud ja sõrmed ka)Muidu on kolb varstu ploki küljepealt väljas:P
[Muudetud: 21-7-2007 hautz]
Postitatud: 22 Juul 2007 00:56
Postitas MuKi14
5)nitro...

Kõik oleneb kellel kelle juures teha lased...
Osad vennad võtavad sellist kirve hinda...
Postitatud: 22 Juul 2007 09:47
Postitas tuhajuhe
Algselt postitas: Villem666
Tere!
Sportnukk 1500 eek oli viimati tuha käest.
reg. nukaratas 500 eek.
See nuki hind oli eelmine aasta,nüüd2500eek.Mootori tegemine 15 000eek.Suuri klappe ei pane.
Postitatud: 22 Juul 2007 13:50
Postitas Tehnic-man
aga huvitaks veel see et kas neidsamu asju saab sama hinna eest teha ka mõne teise auto mootorile? nt sierra vms:D
Postitatud: 22 Juul 2007 16:22
Postitas PuZuP
Algselt postitas: hautz
9)Pokikaane kanalid suuremaks ja poleerida
Miks see hea on ?
Postitatud: 22 Juul 2007 16:38
Postitas hautz
Algselt postitas: PuZuP
Algselt postitas: hautz
9)Pokikaane kanalid suuremaks ja poleerida
Miks see hea on ?
sisse ja väljalaske kanalite suurendamine aitab gaasidel paremini liikuda(kui on ikka sisselaske kollektori kanaleid suurendatud ja kui on natuke jämedam torukollektor väljalaskel kui orig.)
Postitatud: 22 Juul 2007 17:35
Postitas PuZuP
Aga voolukiirus?
Ja miks poleerida ?
Postitatud: 22 Juul 2007 20:49
Postitas tuhajuhe
Miks neid kanaleid kaanes suuremaks peab tegema?Kui karbussi lõõrid jäävad ikka samaks.Elu on näidanud,et mõne mehe väikse klapiga mootor käib kõvemini edasi kui teise mehe suure klapiga mootor.
Postitatud: 22 Juul 2007 21:48
Postitas kaspar
Algselt postitas: PuZuP
Aga voolukiirus?
Ja miks poleerida ?
Poleeritud pinnal tekib väiksem takistus ning sealt tulebki suurem voolukiirus.
Postitatud: 22 Juul 2007 21:50
Postitas atzkarik
Algselt postitas: kaspar
Algselt postitas: PuZuP
Aga voolukiirus?
Ja miks poleerida ?
Poleeritud pinnal tekib väiksem takistus ning sealt tulebki suurem voolukiirus.
ka poleeritud pinnal hakkab bensiin ladestuma tilkades ja see ei too eriti kaasa head!!!
Postitatud: 26 Juul 2007 13:11
Postitas logman
Jutt kaldus juba teema pealkirjast kõrvale, eks anname siis hoogu...

Et siis küsimus selle tilgastumise kohta:
Miks ta ikkagi tekkib? Oskab keegi ära seletada?
Ma saan aru, et sirges siledas torus on selline asi täiesti võimalik, eriti veel kui küttesegu jahtub allapoole selles sisalduva bensiini aurustumistemperatuuri, aga kas tõesti ka lada sisselaskekollektoris?
Postitatud: 26 Juul 2007 13:35
Postitas Valdz
Kõvaras torus e. sisselaskes on bensiini inerts suurem kui õhul ja bensiini tilgad lendavad vastu kurvi välisseina. Kui pind on krobeline siis tekivad kollektori seina juures väiksed keerised mis seda takistavad. Poleerimine on ainult 1% kogu õhukaost, aga kütuse õhu segunemisest tulenev jõu vähenemine on kordades suurem.
Siin sai ka sellest kunagi jutustatud.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8929#pid74768
Postitatud: 26 Juul 2007 15:25
Postitas logman
Tänud, olin juba unustanud

Aa ja Valdzi viidatud teemas pakutud kaas on mul küll alles, aga sellel olin jõudnud juba kõik konarused kõrvaldada enne kui treial lihvimisega (2,5 milli võttis maha rsk!) asja tuksi keeras.
Postitatud: 26 Juul 2007 15:30
Postitas olaaf
miks tuksi - pmst üle 2mm ei tohi kaanest võtta, kuid tugevdusribid sisse ja saab veel asja..
palju veesärgi paksus jäi seal põlemiskambri/tihendiääre juures?
Postitatud: 26 Juul 2007 15:48
Postitas logman
Ei ole mõõtnud.
Seda kaant enam kasutada ei saa. Siinsed (Viljandi) rallimehed soovitasid hoopis pihustid peale keerata ja diisliks teha

, poolnaljaga muidugi. Kraapisin tookord kokku mingi freesi ja hakkasin põlemiskambrit uuesti suurendama, aga sellist tööd ikka põlveotsas enam täpselt ei tee ja nii ta vedelema jäigi. Emexilaks põhimõtteliselt

.
Uus oli kohe kõrvalt võtta ja selle sain peale kanalite liivapaberiga ülekäimist väga ilusti laulma. Tont teda teab, kas oli tegemist lihtsalt hea vedamisega, aga no lõpptulemus oligi selline, nagu tuha mainis, et suuremate klappide ja kanalitega 1,6 kippus jalgu jääma. Küttekulu tollel kuuel ei kannatanud mingit kriitikat, minu 1,5 rüüpas parematel aegadel kaarega alla 8l sajale ja tagasi ma seda pilli ei hoidnud. Ikka täiega-täiega, noortevärk noh, rehve läks 70 000 peale vähemalt kolm jooksu ja ühest poolteljest sain kah jagu.
Aga see voolavuse mõõtmise võimalus on hea asi ja kindlasti hakkan sellest kinni, kui ükskord aeg sealmaal, et kopikale korralikku südant aiste vahele tarvis. Siis saab proovida, kuidas ja mis.
[Muudetud: 26-7-2007 logman]
Postitatud: 26 Juul 2007 18:40
Postitas momo
Et siis kui teema juurde tagasi tulla:
kaan 10000-
plokk 15000-
kolled karpad jms 20000-
Umbes selliste hindadega saame siis alustada korraliku mootori ehitust. Alati saab ka odavamalt aga kes see ütleb, et see odav asi hea on. Kuna ise olen nö bisnessis sees kulutasin enda mootorile ainult 10000 ja ma ei ole tulemusega kaugeltki rahul, võib veel mainida et mootor käib orig sisse ja väljalaske kolledega, orig. karpaga, kepsud kolvid originaalid jne.
Postitatud: 26 Juul 2007 20:23
Postitas ToM
Nii ja kuhu see 10 000 siis kulus. Tahaks natukene konkreetsemalt;)
Postitatud: 26 Juul 2007 21:03
Postitas PuZuP
Kaane ettevalmistamine, puhastamine, portimine, klapipesade lõikamine, juhtpukside vahetus, kangemad klapivedrud koos taldrikutega (tõenäoliselt kasutada juba siis toorikklappi - vähem aretamist), õli äravoolu töötlemine jne jne jne...kõik oleneb sellest, kui suures mahus kaane "parendamist" ette võetakse...
Ning eelnev jutt on kokku võetud ilma nukkvõllita, mis maksab veel omakorda sinna juurde...
Edu...