1. leht 1-st

Kuumale jahutusvedelikule peale külma(plokikaane võimalik mõra?)

Postitatud: 17 Juul 2007 18:40
Postitas ando
Talvel sai keema läinud mootorile peale kallatud külma vett(radikasse ikka, kuna lekkis). Pärast seda tegevust hakkas vesi kolvile minema(käivitumisraskused, surve radikas). Sai plokikaas maha võetud ning avastatud, et plokikaanetihend on läbi(oli näha kohad, kus veesärgist oli vesi kolvile liikunud). Kas oleks vaja ka vahetada plokikaas nö kindluse mõttes või ei teinud külm/kuum haiget sellele? Ise kardan kõige rohkem, et võisid tekkida mikropraod/mõrad ja hakkabki olema surve radikas. Kas on ka mingisugune võimalus, et plokk võis saada kannatada?
Ette tänades,
Ando

[Muudetud: 17-7-2007 ando]

Postitatud: 17 Juul 2007 18:46
Postitas kopec
Kui viga tegi,siis pigem ikka kaanele.Plokile vaevalt.

Postitatud: 17 Juul 2007 18:49
Postitas tiit
Ei ole eriti tõenäoline. Kallasid selle külma vee ju radikasse. Pealegi siis peaks ju talvel igal hommikul plokikaant vahetama. Tosool on ju käivitades -20 ja silindrisse teed sa ju tule. Kui veel segu lahja on siis on tuli eriti valus. Iseasi kui kuumaga kaane keereks tõmbas. Otsi üks korralik sirge metalljoonlaud ja vaata üle

Postitatud: 17 Juul 2007 18:53
Postitas ando
Jäi ka mainimata, et sellises konditsioonis sai päris pikalt kärutatud ehk keevale külma peale ja tuld edasi. Kaane vaatan üle, kuid kuna kaanetihend oli päris räbal, loodan, et kaas jäi terveks ja saan lihtsamalt auto uuesti sõitma. Külma vee kallasin jah radikasse.

Postitatud: 17 Juul 2007 19:38
Postitas olaaf
väiksemagi kahtluse korral lase kaanest maha võtta nii, et sirge saab!

Postitatud: 17 Juul 2007 20:11
Postitas GhostRider
keevale mootorit ei tohi kunagi seisma jätta, vaid jätta tööle väikestel pööretel, et vesi/tosool ringi käiks.

Postitatud: 17 Juul 2007 21:53
Postitas olaaf
Algselt postitas: GhostRider
keevale mootorit ei tohi kunagi seisma jätta, vaid jätta tööle väikestel pööretel, et vesi/tosool ringi käiks.
et ummikus keedad mootorit kuni kolvid silindrisse kinni jooksevad?

tegelikult sõltub vägapalju ikkagi olukorrast..

[Muudetud: 17-7-2007 olaaf]

Postitatud: 17 Juul 2007 22:00
Postitas ando
Mootor sai täiega rauda u 5 min, siis 1,5l vett juurde ja veel 5 min ja nii pidevalt. Tuksus vee kallamise ajal. Muidu mootor töötas korralikult, kui surve radikas välja arvata.

Postitatud: 18 Juul 2007 08:25
Postitas arvejomm
Mehed ärge selle külma veega ja kuuma mootoriga jamage. Zil 130 el lööb siuke temp ploki pauguga lõhki

Postitatud: 19 Juul 2007 20:03
Postitas Mike
aga mida sa siis lootsid - et äkki ei lähe katki. Kuuma ja kohe külma vett juurde. Näiteks minu auto kasutusraamatus (mitte lada) on kirjas, et nii ei tohi teha.

[Muudetud: 19.7.2007 Mike]