1. leht 2-st

Lancia Prisma 2,0 DOHC ladale

Postitatud: 18 Juun 2007 18:02
Postitas grimes
Nii kallid klubikaaslased... nüüd tekkis selline küsimus. Et kas see mootor nagu pealkirjas mainitud. Läheb sixi aiste vahele üldse ?
Käigukasti pidavat sixi oma otsa minema. Et kuidas on lood selle peale mahtumisega. Kas läheb üldse. Ja ehk on ka mootori kinnitused samad ? ON ehk keegi teadlik.
Netist otsides pilte mootorist ei leidnud. Et silma järgi natuke uurida.
Vb ei otsinud ka nii hoolikalt. On ehk kellegile silma jäänud selline tegevus. Keegi ehk teab midagi öelda. Et ilma suuremate muutusteta siis olex ikka hea ;)

Äga olex väga tänulik. Mootor siis läheks 05-ele kui see rolli mängib :puzzled

[Muudetud: 18-6-2007 olaaf]


[Muudetud: 20-6-2007 grimes]

Postitatud: 18 Juun 2007 19:01
Postitas olaaf
läheb kui kaotad ära jagaja, teed summuti ümber (teisel pool mootorit asub)
kütusepaagi teed ringi - originaalis puudub tagasivool,

elektriga tuleb parasjagu möllamist, kud midagi keerulist pole.
jama on siis kui vahetuse ajal mõni andur pihta saab ja katki läheb..
mõnda asja on nendele mootoritele lausa ilmvõimatu tellida..

uuri enne mootori ostmist järgmisi asju:
saaled,
kolvid, rõngad,
veepump,
tihendite komplektid,
vahel läheb vaja ka klappe ja nukkvõlle...

selle käigukasti kohta pead kindlalt uurima just milline kombinatsioon sobib
kas hooratas sobib lancia väntvõlli külge 1:1
kui lada kast siis tekib küsimus kuidas sa siduri ja roolikarbi kõrvalt veel summuti vead jne..

kui jätad originaal jagaja siis pead tuleseina ümber tegema veidi..
õlivanni uuri ka muidugi - kas mahub üle esisilla.

Postitatud: 18 Juun 2007 19:08
Postitas grimes
Motooril on kaasas siis : genekas, starter, juhtmestik, radikas vb midagi veel...
OK... eks siis peab hakkama uurima... enne ladu24-jast vaatasin et andureid on saada mõndasi...
Hakkan sõbraga ühte rallikat ehitama.... ja sinna peale läheb esialgu see mootor. Proovi pärast. Kuidas saab ja mis saab. Ja seal peal paneb kõigepealt toimima... siis vaatab edasi... kui saab peale ära. Ja asja tööle. Siis panen enda 05-e peale selle vist ümber... :rolleyes

Postitatud: 18 Juun 2007 19:20
Postitas olaaf
lada käigukastiga pead kasutama ilmselt ikka lada starterit - ole selle asjaga eriti hoolas - mõõda ja katseta enne kui päris kokku paned - auto peal midagi ümber teha juba jama..

rihmad ja rullikud ning õlipump läks meelest..
neid peaksid ka uurima

Postitatud: 18 Juun 2007 19:25
Postitas grimes
Aga ehk oskad soovitada kust neid uurida ?
Auto poodidest lasta tellida vms ?
ON sellele mootorile üldse juppe saada vms...
Ja tead on ka keegi pannud selle motoori ladale peale ?

Postitatud: 18 Juun 2007 19:45
Postitas PuZuP
Ei pea kasutama lada starterit...
Peaasi, et pendiksi hammasratas on sama sammuga mis hooratta oma...ning hambumuskaugus õige oleks
Ülejäänud on korpusekinnituse ümbertegemise vaev...
Näiteks "Tilton Engineering" pakub tooriktükiga startereid...
Mõõtmine ja väljalõikamine on enda teha...tõenäoliselt teevad nad seda ka ise, kui õiges formaadis õiged mõõdud saata...
Antud lehel on antud ka kõik tolerantsid *.pdf failides...
http://www.tiltonracing.com/content.php ... &id=30&m=s#
Ise valid, millist ja kui võimsat jne...
Pluss pakuvad veel custom-made sidurikodasid ja kõike...

Maailmas pole midagi võimatut - peaasi, et võidu saaks sõita! ;)

[Muudetud: 18-6-2007 PuZuP]

Postitatud: 18 Juun 2007 22:22
Postitas Valdz
Algselt postitas: PuZuP

Maailmas pole midagi võimatut - peaasi, et võidu saaks sõita! ;)

[Muudetud: 18-6-2007 PuZuP]

Väga õieti öeldud - minu variant on et "midagi pole võimatut - see lihtsalt maksab rohkem"

Sellele mootorile on juppe saada küll, 05-ele saab ka peale panna, seal ka rohkem ruumi kui kopikal. See mootor originaalis muidugi risti peal...

Siin ka pilt mis leidsin:

Pilt

Postitatud: 19 Juun 2007 00:10
Postitas grimes
Selle pildi leitsin ise kh googeldades... arvansin et see pole sama :P
Tänud...
See mootor siis sama... mis indy poolt kuulutus oli pandud.. Homme tuuakse mootor viljandist siia ära... mootor oli enne hästi töödanud. Poolest pöördest oli käima läinud... nüüd seinud sees 4 kuud...
Aju saab kh... ja ütles et mäletamist mööda oli karteri osa ettepoole silda. Ja sumbuti on nii juba.. et läheb mootori alt teisele poole. Et siis kõralistuja poole... karteri eest pidavat minema... püksid saab siis kaasa koos leegikaga... See pidavat natuke vist läbi laskma... aga see väike asi selle kõrval. Radikas on el vendiga jne...
05-el peaks vist jh sutsuke rohkem ruumi olema... tänud teile soovituste poole pealt jne... eks kui nüüd homme kätte saan.. hakkan siis vaikselt katsetama ja uurima asju edasi...

On ehk kellegil veel nõuandeid... mida vaataks motooril üle enne kui peale hakkan panema ? :rolleyes Täitsa lahti motoorit ei tahaks kiskuda.

Ta pidavat tahtma ise ühele 03-mele seda peale ehitada... aga aja nappuse tõttu jäi tal see tegematta ja sellepärast ka müügis...
Homme teen siis mootorist pilte kui käes.

Ot valdz : Kas mõtlesid seda ,et 05-el rohkem ruumi seal... et siis ei pea tulemüüri näiteks lõikama jagaja jaoks ? :puzzled

[Muudetud: 18-6-2007 grimes]

Postitatud: 19 Juun 2007 05:39
Postitas PuZuP
No kuulge...miks alustada asjaga valest otsast?
Esiteks...kui hakkate rallikat ehitama (või mis iganes moodi seda mõistma nüüd peab), siis esimese asjana tuleks mootor pulkadeks kiskuda ja väga väga kriitilise pilguga üle vaadata ning mis vähegi kulunud on välja vahetada...
Selle mootori jupid ei ole samuti kõige odavamate asjade killast...näiteks rihma pingutusrullik maksab juba ca 800 krooni...
Kui ma õigesti mäletan, siis kolbide komplekt jäi natuke alla 600 dollari, mis Eesti rahas teeb ca 7200 krooni...pluss veel postikulud...ütleme jämedalt siis 8000...
Jupid mida saada ei ole on näiteks balansiirvõllide otsakorgid...esindusest neid ei saanud...ja et mootor ei ilatseks ON VAJA need ära vahetada kui vanad korgid vähegi higised on...
Ja mis iganes võidusõidus (ralli, ringrada, kiirendus, mis iganes veel) ei andesta mootor kokkuhoitud kroone ja "käib veel küll" suhtumist...lihtsalt summad ja aeg, mis kulub enda vigadest arusaamiseks ja nendest õppimiseks ja nende likvideerimiseks on kordades suuremad ning pikemad...
Mitte ma ei taha Su mõtet maha laita, rääkides kallitest hindadest ja töödest mis teha tuleb, vaid sellest, et enda hoolimatusest pilpaks lastud mootori remont on tunduvalt kallim kui töötanud mootori kap. remont...
Teiseks...kui tahad selle mootori enda autole kunagi peale panna, siis otsige alustuseks mõni liigselt amortiseerunud 5-e kere, mida ei tasu enam taastada ning tehke kõik muudatused selle peal ära...siis teate täpselt, kus on vaja lõigata, kus on vaja juurde panna...kas asjad mahuvad jne...mootori ja kasti kinnitused jne...mõõtmised ja lõikamised, ning pärast on palju lihtsam...
Säästate aega ja närve...
Kolmandaks...Sumbuti kohapealt niipalju, et kuna originaalis paikneb mootor risti, siis loogiline, et summuti karteri alt läbi tuleb teispoole plokki...Sinu mõelda on nüüd see, kustpoolt on otstarbekam tuua torustik...ja mismoodi...

Ühesõnaga tööd on Sul palju, aga võimatut pole midagi...

Postitatud: 19 Juun 2007 17:23
Postitas grimes
Nii mootor nüüd käes...
Väljast vaadates tekitab asi ikka muret küll... see pilt mis üleval pool teemasse pandud... õhulugeja ja kõik muu teema jääb salongi poole... ja tugevalt sisse poole... sest hooratas on piisavalt sisse poole nendest muudest üleülatuvates asjadest... kui nüüd sissepoole tuua.. siis tundub et karteri põhi jääb jälle niimodi et silla peale...
Kas olex võimalik mingi vahetükiga... või mõne teise masina kastiga nii teha, et see mootor olex ikkagi ees pool... muidu peab jh tulemüüri kõvasti lõikama.. kuigu see ei tohiks kõige suurem takistus olla rallika puhul. Aga kui tahaksin enda 05-ele selle peale istutada. Siis juba olex see probleem. Ei tahaks seal tulemüüri küll kuidagi lõigata... :(

[Muudetud: 19-6-2007 grimes]

Postitatud: 19 Juun 2007 18:17
Postitas PuZuP
Mis seal nüüd siis nii keerulist on ?
Kollektori teed ringi, või siis lased uue keevitada, nii, et õhulugeja jääb ettepoole...
Ja mootori saab samasse kaugusesse panna mis Lada originaalgi...
Innovatiivset mõtlemist mehed on vaja...

P.S. Ja arvesta ka mootori kallet, sest õlitussüsteem seda arvestab ;)

Postitatud: 19 Juun 2007 19:14
Postitas GTA
Soovitan ka seda mis pmst Puzup juba ütles: katsuge see mootor koos kastiga nüüd esisilla peale tõsta ja kinnitused lahendada, nii et see kompott oleks paigas. Siis saab juba vaadata, et mis ja kuidas. Tõstetakse ju kõikvõimalikke mootoreid autodele, kasvõi Uaz-idele ja Zil-idele diisleid, kui aega jamada siis saate hakkama nagunii;)

Btw, Valdz mõtles ikkagi seda, et 05-l on radika juures lahedamalt ruumi. Tulemüüri juures on tõenäoliselt 1:1.

Postitatud: 19 Juun 2007 20:46
Postitas momo
Ära nüüd järgmist lauset südamesse võta aga nii see on kahjuks: Kas sa ei saa sellega hakkama või saab sul raha otsa enne kui mootorigi valmis saad. Usu, küll ma juba tean seda asja;)

Postitatud: 20 Juun 2007 02:22
Postitas grimes
No eks vaatab seda asja kuidas edenema hakkab. Eks me ikka proovime selle peale saada... aega on... aga rahadega vb tõesti ei saa kõige rohkem sinna alla panna... vähemalt esialgu...
Paneb mootori peale ja tööle.. siis vaatab kuidas asi tuksub. Ja peale seda kui hakkab hiljem midagi rohkemat tahtma, võtab selle mootori lahti ja vaatab asja üle ja kulunud osad vahetab välja. Hetkel küll ulme summasi ei ole selle alla panna...
Kõigepealt paneme mootori peale.
Ei takistus ei ole see ümber ehitamine... aga võtab aega...
Vaatab palju töö korvalt aega jääb, siis proovib ikka seda aretada...

Vaja veel infot natuke koguda... elektri skeemi vaja selle mootorti kohta jne.
Väga kindlalt ma midagi ei ütle... aga teeme kõik mis präägu meie võimsuses. Ot aga kas siis õlivanni saab tõsta silla peale ? See piisavalt pikk, et kui panna ta tulemüüriga kõrvuti. Siis jääb see õlivann ju silla peale... sumbuti ei tohiks olla nii suur probleem... kui mootori omale kohale saab ja käigukasti otsa.... siis edasine tegemine peaks väiksem mure olema... mitte küll väike. Kuid teostatav kindasti.

Postitatud: 20 Juun 2007 03:24
Postitas PuZuP
Aga kes keelab karterit ja õlivõtturit ümber teha ?
Äärmisel juhul esisillatala... ?

Postitatud: 20 Juun 2007 08:08
Postitas Photographer
Huvitav teema mida olen ka mina jälginud ja omaltpoolt soovitan järgmist:
- võta oma kere, mis on 100% haljas, va. esisillatala on küljes
- siis võta mootoril küljest ära kõik liigsed vidinad ( seda sellepärast, et sul oleks konega lihtne majandada )
- aseta mootor sillatala peale, umbes sinna kanti kus sa tahaksid mootorit näha.
- siis selgub juba kohe mida sa pead tegema, et mootoripadjad meeldivalt vajalikule kaugusele saada.
- ja siis hakkad vaikselt ükshaaval asju külge toppima, midagi ei mahu: relakas, õhuke plekk ja keevitus saavad olema su parimad sõbrad üsna mitu kuud!!!
- kui kone koos kõikide jupidega küljes, siis lammuta uuesti kõik lahti ja siis saad hakata paralleelselt lõpetama kere ja mootorit!
- mõningad asjad veel, mis minul alguses ei olnud meeles ja millele juhiks tähelepanu: sa paned kindlasti topelt-stabika, teine varras tuleb mootorile lähemale, radikale paned ju sundjahutusega mootori - lihtsam on kohe radikas esipõlle sisse uputada! Minu projektil on veel muudetud esisilla geomeetriat ja kiirerool, seega roolivarraste asukoht on natukese teine kui originaalis ( puudutab just seda keskmist jurakat )
- lisaks soovitan kohe mõelda lääneauto piduripeasilindrile - sellepärast et need on üldreeglina 2 korda väiksemad kui lada kopsik!
- kollektor on 4 toru mida saab alati kusagilt vedada

jõudu tööle,
jälgin huviga kuidas projekt liikuma hakkab

Postitatud: 20 Juun 2007 10:53
Postitas grimes
Tänud soovituste eest...
Kuid rallikas mida ehitame hakkame... ehitame oma lõbuks. MItte mingi klassi järgi. Et kõik peaks väga täpne olema ja nende nõuete järgi. Enda käe harjutamiseks ja jäärajale :rolleyes
Eks seal tuleb jh niimodi vaikselt järge hakata vedama...
Alguses oli lihtsalt mõte osta üks six mida natuke rallika moodi teeks välimuselt... ja mingi korraliku lada mootori vahele panna... Siis tuli mõte see lancia mootor.. sai ära ostetud. Ja nüüd siis uurime maid ja asju... kuida ja mis :P
Andge aega ja eks me proovime... siiski esimene suurem ümber ehitamine ja aretus.. ;)

Postitatud: 20 Juun 2007 13:59
Postitas reiner
Kas tõesti sigulli originaal 1600'ne mootor jääb teile lahjaks jäärajale?
Pigistage kõigepealt üks 1600'ne mootor tühjaks ja siis mõelge võimsama asja peale.
Ja kui tõesti ei hakka masinat mingiks ralli klassi jaoks ehitama vaid enda käe harjutamiseks ning 1600 jääb lahjaks, siis ikkagi, miks näha vaeva? Lihtsam oleks osta mõni vanem kolmene buumer. Kõik üleliigne eemaldada, veermik korda, korralikud rehvid ning saab vägagi hea tagaveolise jääraja pilli.
Jääb ära "jalgratta leiutamine" sellisel juhul, säästate aega ja närve.

Aga see kõigest minu arvamus:)
Ning kui te selle projekti valmis teete, siis jäärajal kohtume:spin

Edit: Teema pealkirja võiks ka ära parandada. Tegu ikka DOHC mootoriga, mitte DOCH.
(tähenärija nagu ma olen:lol)

[Muudetud: 20-6-2007 reiner]

Postitatud: 20 Juun 2007 16:15
Postitas grimes
Ah ei viitsi teiega vaielda...
Ok ei pane seda mootorit ladale siis peale !!! :kuri
Vähemalt teie jaoks seda ma peale ei pane (ei proovigi)... kui panen siis jätan enda teada...
Siin ei saa kunagi positiivset kuulda...
Kustutage see teema parem ära üldse...
Teie jutu järgi pole üksgi asi võimatu (ok vb ei olegi) aga ehk on siis piisavalt raske kui mul veel koolipoisil osta mingi 7500.- eest uued kolvid ja kõik muud asjad välja vahetada...

Nüüd hakkan jälle sõimukirju ja muud saama...
Kui rääkige siis midagi positiivset ja mis aitaks mul meele heaks teha ja see asi läbi viia proovida...sellise jutu peale tekib küll mõte juba (krt ma selle mootori üldse ostsin endale häda kaela tõmbamiseks ainult)

Tänud kes mõistavad ja saavad natuke aru.

Postitatud: 20 Juun 2007 17:42
Postitas Sigmar
Põhimõtteliselt sa ju ise alustasid sellega. Mis teha kui kriitikat ei kannata.

Ainuke võimatu asi on vist vihmavarju pe**es avada..

[Muudetud: 20-6-2007 Sigmar]