1. leht 2-st
kaua seisnud mootor
Postitatud: 27 Mär 2007 17:34
Postitas mcsainc
lugu selline, et mul seisab 6 aastat vanaisa garaazis üks 21013. see on mu isa vana auto. aastaid tagasi sai vahetatud mootor (vist läks 03 mootor peale) ja mingi 1,5 aastat enne seisma jäämist tehti kere kap remont. nüüdseks on ta seisnud omal kohal juba mingi 4 aastat liigutamata/käivitamata. kere iseenesest paistab kõva olema.
nüüd mootorist... kas on lootust et saab mootori ilma suuremat remonti tegemata käima, või peab pulkadeks kiskuma? mida targemad pead sellest asjast arvavad? viimane mootori käivitus oli peaaegu poolteist aastat peale seisma jäämist. siis oli vaja aint laetud akut ja nac karbussi uputamist ja läks väga kergelt käima. aga neli aastat seismist...?
Postitatud: 27 Mär 2007 18:59
Postitas Suska
Algselt postitas: mcsaincaga neli aastat seismist...?
...mis ta siis nüüd teeb?
Postitatud: 28 Mär 2007 00:46
Postitas znif
Omal kogemused kaua seisnud (ca 6-7 a) muhu mootoriga. Õli oli kogu aeg korralikult sees. Igatahes läks starterist käima. Õli sai enne vahetatud ja osa juhtmeid ka.
Postitatud: 28 Mär 2007 09:31
Postitas Villem666
Sain ka auto mis oli üle kümne aasta seisnud hoidlas kus oli niiske. Sain geneka ära vahetada ja karpa ära puhastada ning läks käima. Alguses küll ei tahtnud pöörded üle 5000 minna aga siis valasin vett sisse ning asi paranes. Lõpuks oli asi täitsa korras.
Ma arvan et proovi käima, kui ei lähe siis vaatame edasi.
Tervitustega Villu
Postitatud: 28 Mär 2007 09:44
Postitas wilson
ma ostsin 1.6 mootori mis seisis poolenisti liiva all ühes vanemas kuuris.sealt ära viidud puhastatud,karpa teine peale ja läks käima kui tavaline mootor!
Postitatud: 28 Mär 2007 10:10
Postitas Jonx
Sama kogemus ka endal. Panin autole peale mootori mis üle 10 aasta seisunud lauda lakas heinte sees. Õli sisse ja läks korralikult käima. Nii et ära muretse, küll ta sul käima läheb
Postitatud: 28 Mär 2007 10:28
Postitas Mel
Mul kogemus 11 aastat seisnud autoga. Uued vedelikud sisse ja käima ta läks. Nüüd on 4 aastaga läbisõitnud umbes 45 000 km ja häda pole midagi.
Samas oli veepump kuivaks jäänud ja tõmbas laagri kohe läbi. Seega enda hooletuse tõttu pidin seda vahetama hakkama.
Postitatud: 28 Mär 2007 10:28
Postitas krister
Algselt postitas: mcsainc
lugu selline, et mul seisab 6 aastat vanaisa garaazis üks 21013.
Ma teeks nii. Enne käivitamist valaks küünla avadest sutsu õli sisse ootaks veidi ja ajaks siis vändast mootorit vaikselt ringi. Seda selleks, et silindri seinu õlitada. Kui silindri seintel esineb roostet, siis vaikselt koos õliga ringi ajades lükatakse seda väiksemate kahjustustega ära, kui kohe käima pannes.
Kui mootor läheb käima, siis ei tasu kohe suuri pöördeid anda. Hiljem kui mootor soe, siis võib teha igasuguseid "veetrikke", tuuritada jne. Seejärel vahetaksin õli, kontrolliks klapid üle, mõõdaks kompressiooni...
Muidugi tuleb enne käivitamist vaadata, kas õli ja vesi sees. Kui õli väga must, siis tasuks see vahetada juba enne käivitamist.
Postitatud: 28 Mär 2007 22:23
Postitas vardo13
endal oli oma 01 sama asi oli peale kap. remonti seisma jäänud ja nii 10 aastaks. aga kui hakkasin tööle proovima siis algul kül ei tahtnud minna aga siis vahetasin küünlad ära ja hea aku peale. võtsin veel õhupuhasti kaane maha ja sealt sa mõlemal klapil kätt peal hoitud sis nagu rikkalikum ja natuke käivitamis ca.30sek. ja töötas aga jama oli ka veel selles et genekas ei töödanud harjad olid kinni jäänud aga need tulid lahti kui tuuritada natuke. niiet edu siis sullegi.
Postitatud: 29 Mär 2007 00:48
Postitas mcsainc
hästi lõppenud seismised tegid mul ka tuju paremaks. ma juba pabistasin, et mootor kinni ja tihendid kõdunenud. eks ma üritan asjale lähiajal siis hinge sisse puhuda.
Postitatud: 03 Apr 2007 10:17
Postitas juss
Endal kokkupuuteid 18a. seisnub 06-e mootoriga ,esimese 1000km käis sitalt aga nüüd kui läbisõiti juba 5000km käib täitsa normaalselt. Pole küll sellist minekut nagu peaks aga noh... Ennem käivitust panin peale uued küünlad ja pumpasin bena üles ,kramm ketramist starteriga ja käis.
Ilmselt klapid on ära pussatanud!!
Postitatud: 03 Apr 2007 12:18
Postitas logman
Loen ja tunnen kadedust.
Mul pole siiani ühegi ostetud autoga vedanud. Iga mootoriga on mingi kala kaasas käinud ja põhiline, mis leidnud olen - mustus. No kuradima rokased on nad ikka seest! Varem oli rohkem aega toimetada ja alati said nad enne käikuvõtmist laiali kistud, korralikult puhtaks pestud ja uued jubinad sisse, mis kulunud olid.
Viimased kaks olen ajapuudusel üle lasknud, siiani. Eile avanes võimalus sekkuda naise escordi (ostetud eelmisel suvel) klapitõukurite töösse ja kaane alla oli ikka paras kiht saapaviksi kogunenud. Samaari oma ei julge vaadatagi. Jumal teab, mis õli talle ennem sisse kallati ja kui hoolikalt seda vahetati.
Kui ikka aega ja vähegi viitsimist on, siis soovitan küll iga uus ja tundmatu minevikuga jõuallikas enne kasutusse võtmist põhjalikult seestpoolt üle vaadata.
Jääb üle kaks võimalust:
1. Eelpool kirjutanute mootorid ei ole tegelikult päris need mis nad olema peaksid, st. töötavad kuidagimoodi, aga mitte päriselt hästi.
2. Otsaette on "loll" kirjutatud, et vaid mulle igasugused räpaka südamega autod näppu jäävad....
[Muudetud: 3-4-2007 logman]
Postitatud: 03 Apr 2007 13:26
Postitas GTA
to Logman: sa pole üksi:P Niva mootor, mille sain, oli üsna viletsas korras, rõngad lausa pooleks (sinise suitsu ajasin südamerahuga klapisääretihendite kaela...). Hiljuti omandatud 05-e mootoril olid väidetavalt hiljuti soveldatud klapid ebatihedad:D Ja karteripõhjast leidsin pleksiklaasi tükke, et ka suhteliselt kahtlase ajalooga teine... Vähemalt olid nad seest siiski suhteliselt puhtad...
[Muudetud: 3.4.07 GTA]
Postitatud: 08 Apr 2007 15:58
Postitas mcsainc
nüüd olid pikad pühad ja mul aega tallinnast rakverre sõita autot proovima. ja need pühad lõppesid hästi

. sigull oli hoolimata 4-aastasest seisust peaaegu matsupill. laetud aku ja natuke karbussi ujutamist ja võttiski elu sisse. isegi küünlaid ei pidanud puhastama. hea oli ka see, et töötamise ajal aku laadimise tuli ei põlenud. lootus on, et ka genekas ei ole kinni roostetanud. halb üllatus oli küll süüteluku peeti minek, aga katkisest lukust sai traadijupi ja kruvikaga mööda hiilitud ja erilisi probleeme ei tekkinud. nüüd jääb masin ootama kooli lõppu ja suvel mu esimest palgapäeva

algus on igatahes positiivne. tilk tõrva meepotis oli muidugi ühe esitule tagant leitud10 cm2 suurune läbiv roosteauk

. loodan, et selliseid üllatusi palju ei tule. igatahes jõudu kõigile siksiehitajatele.
Uus tehase mootor.
Postitatud: 05 Nov 2007 10:49
Postitas SexSix
Kõigil on tegu olnud kasutatud mootoritega,mis kaua seisnud.Küsimus;kas keegi on uut mootorit peale pannud ja käima ajanud?Mootor mille tahaks paigaldada on valatud (mootoriplokk)31.01.1991.
Postitatud: 18 Dets 2007 23:47
Postitas marqs
mina puhastaks k6ige pealt karbussi ära siis vaataks vedelikud yle ja ka kas 6li liiga vedel ei ole sest mul juhtus nii ei kontrollinud õli ja tuli välja et vesi on karteris...ja siis annaks vänta et vaikselt kolvid lahti raiuks siis alles käivitaks!
Postitatud: 19 Dets 2007 02:04
Postitas Indy
Algselt postitas: SexSix
Kas keegi on uut mootorit peale pannud ja käima ajanud?Mootor, mille tahaks paigaldada on valatud (mootoriplokk)31.01.1991.
Ei soovitaks uut mootorit algosadeks võtma hakata.
Eelkõige õlivahetus,uus õlifilter ja ilma sädemeta anda mootorile staterit, kuni õlisurve üleval.
Siis saad juba teada,mis toimuma hakkab...
Selgeltnägija pole meist keegi...

P.S Kõik oleneb mootori hoiutingimustest (ptüi, et kass ei oleks karburaatorisse oma häda käind tegemas)
[Muudetud: 19-12-2007 Indy]
Postitatud: 19 Dets 2007 02:18
Postitas dasf
oleme pannud peale uue mootori ja samuti nagu indy ütles tomisime ja kõik toimis
Postitatud: 05 Jaan 2008 17:53
Postitas carl93
mul kogemusi 18 aastat seisnud mootoriga.panin uue õli sisse bensiin vana välja vana bensiini valad mootorisse ja alt lased välja joosta.panin bensulisandit karpa puhastus ainet uus õlifilter ja käima ta läks enne seda lasin küünla auku silikonõli.
Postitatud: 14 Jaan 2008 16:00
Postitas R_A_I_T
Eile leidsin 4 aastat kuuris kopitanud mootori ja plaan selle kõik tihendid ära vahetada...Ja kas plokikaane tihendi vahetamiseks peab ka mootori surnud seisu panema?
[Muudetud: 14-1-2008 R_A_I_T]