1. leht 2-st

Pükste vajalikkus?

Postitatud: 15 Mär 2007 20:53
Postitas CPX
Kas oleks mõtet teha pükste asemele üks toru alates väljalaskekollest? Kas sellega tuleks alumisse otsa jõudu juurde?
Tegemist on 06-e mootoriga ja auto ei ole mõeldud piima järel käimiseks;)

Postitatud: 15 Mär 2007 22:27
Postitas Valdz
Nagu ma aru sain tahaksid panna kaks toru põhja alt? Sellel pole tegelikult ei ole mõtet. Tõenäoliselt kaotad hoopis jõus. Isegi toru kollektoritel 4-2-1 ja 4-1 on suhteliselt väike vahe, 4-1 annab natuke parema ülemise otsa.

Kui toru kollektori mõte peas siis on väga tähtis välja arvutada esimeste torude pikkus/läbimõõt ja samuti ka teise toru oma.

Natuke annaks kindlasti juurde otseläbi püti panemine lõppu, samuti paremini "hingava" reso.

Postitatud: 15 Mär 2007 22:32
Postitas CPX
Mitte kaks toru põhja alla vaid püksid asendada ÜHE toruga.

Postitatud: 15 Mär 2007 22:40
Postitas Valdz
OK :) Õhtu juba - mõte ei liigu nii kuis peaks.

Sellel pole küll mõtet. Kõigil 4-2-1 kolledel ikka 2 toru suht pikad. Ja 4-1 kolledel on esimesed torud päris pikad. Kui originaal v.l. kolle otsa 1 toru panna ei tule sealt midagi head. Kunagi kuulsin et Ligur oli katsetanud erinevate pükste kokkumineku pikkusega - igatahes originaal oli olnud suht hea kohapeal.

Muidugi kunagi atzkariku ostetud uute kolle pükste läbilõiget vaadates ei olnud voolavusese peale seal küll mõeldud.:o Seletada on seda suht raske, äkki atzkarikul on pilt sellest.

[Muudetud: 15/3/2007 Valdz]

Postitatud: 16 Mär 2007 10:31
Postitas kenu
Vastupidi, jõudu jääb vähemaks, sest silindrid hakkavad "üksteist" segama. Selle tõttu kasutatakse torukollektorit, e nn ämblikku.

Postitatud: 16 Mär 2007 11:14
Postitas olaaf
tee hoopis nii:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

sellega tuli alla ikka megalt jõudu juurde.
mootor oli standard 1600; ülekanne 3,9 ; 2105 käigukast


pmst uuri dasfi käest, ehk saad temaga kaubale - see auto tema oma juba ammu...

Postitatud: 16 Mär 2007 11:43
Postitas etz27
palju sellise süsteemi eest välja peaks käima ka

Postitatud: 16 Mär 2007 15:12
Postitas Kutsa
Vabandan,et risustan aga mul selline küsimus et kui panna kaks toru alla palju ta jõudu kaotab umbkaudu.

Postitatud: 16 Mär 2007 17:22
Postitas RG
kutsa kui sa mõtled pütti siis kasu pole mida otsem ja sirgem välja juhtimine on kollest seda rohkem kasu .olen mina aru saanud vb eksin las natuke tarkemad vastavad täpsemalt.

Postitatud: 17 Mär 2007 08:00
Postitas põletaja
ega ta ikka nii ei ole päris mingi vastusurve peab ikka kah tekkima :ylbe

Postitatud: 17 Mär 2007 09:24
Postitas Tegija
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!

Postitatud: 18 Mär 2007 21:58
Postitas hautz
Algselt postitas: Kutsa
Vabandan,et risustan aga mul selline küsimus et kui panna kaks toru alla palju ta jõudu kaotab umbkaudu.
Seda asja ei soovita ,sellega jääb sapika efekt.
Mul on nüüd sumpatoru nüüd nii:algul pükstele keevitasin otsa 50mm toru siis tegin toru kaheks 45 mm toruks ja lõpus jälle üheks 55 mm toruks ja siis 55 mm otseläbi sumpa. Aga seda varjanti ka ei soovita.

[Muudetud: 18-3-2007 hautz]

Postitatud: 18 Mär 2007 22:16
Postitas PuZuP
Mis asi on "sapika efekt" ?

Postitatud: 18 Mär 2007 22:23
Postitas masuurik
vb plärin?:puzzled

Postitatud: 18 Mär 2007 22:29
Postitas hautz
Algselt postitas: PuZuP
Mis asi on "sapika efekt" ?
see on topelt plärin või nagu "kaja"

Postitatud: 18 Mär 2007 22:32
Postitas PuZuP
Ee... ja mille alusel Sa tõmbad paralleele V4 ja R4 vahel ?

Postitatud: 18 Mär 2007 22:55
Postitas hautz
Algselt postitas: PuZuP
Ee... ja mille alusel Sa tõmbad paralleele V4 ja R4 vahel ?
Põhimõte on ju sama:2 pütti+2 pütti eraldi:P

Vabandust siin on valesti aru saadud ,sapika effekt jääb siis kui on sumpa tehtud "2 +2 pütti"ehk kohe pükstest taha veetud torud ja siis sumpad otsas.

[Muudetud: 18-3-2007 hautz]

Postitatud: 18 Mär 2007 23:05
Postitas Moss
Mina jällegi omistan sellist iseloomulikku plärinat õhkjahutusega mootoritele nagu ZAZ, VW ja ilmselt ka vanemad Porsched... aga võimalik et eksin kah ja miski muu tingib seda sarnast iseloomulikku heli.

Teemasse ka: mina ei soovitaks väljalaske torusid väga varakult kokku ajada sel põhjusel, et on hetki kus 2 väljalaske klappi korraga lahti ehk siis avanenud VL klapi tagant paneb rõhulaine kiiresti selle klapi juurde, mis hakkab just sulguma. Tulemuseks on kõigepealt see, et ei klappide ülekattest loodetav efekt ei ole märkimisväärne, teiseks jääb rohkem väljalaske gaase silindrisse mis võtavad ära uue küttesegu jaoks mõeldud väärtuslikku ruumi ja kolmandaks kuumutavad seda.

Postitatud: 25 Mär 2007 22:42
Postitas hautz
Ma leidsin ühe huvitava pükste kokkumineku püti ,mille teine sisseminev toru oli pikem .Ei vaadanud enne ,kas oli 2-3 või 1-4 nda toruks aga arvatavasti oli ikka 2-3 .See peaks olema torukollektori põhimõte:puzzled. Ja voolavust ei oldud arvestatud.
Pilt ka püti otstest:Pilt

Postitatud: 25 Mär 2007 22:44
Postitas hautz
Ja aja sisustamiseks tegin ühed püksid ümber,mida arvate sellest lahendusest.
tegin ta ka voolujooneliseks seest.Pilt