1. leht 1-st

Karpa regullimine

Postitatud: 20 Veebr 2007 22:53
Postitas MuKi14
Tahaks teada et kuidas karpa saaks korralikult ära regullida et vähem kütet võtaks. tahaks siis teada kus asub 2105 1,3 rihm karpal segu kruvi ja mitu tiiru peaks keerama ja kui palju neid tühikäigu kruve ?? aidake:sein:sein

pilt ka siis 59 ,58 ja 62 on tühikäik aga kus on segu ??

[Muudetud: 20-2-2007 MuKi14]Pilt

Postitatud: 20 Veebr 2007 23:57
Postitas motamees
59 ongi segu. Muudmoodi kruvidest timmida ei saagi.
Kruve tuleb keerata üsna mitu tiiru.:D

Postitatud: 21 Veebr 2007 00:32
Postitas GTA
58 on hoopiski tühikäigudüüs, mitte reguleerimiseks...

1)Soojendad mootori töötemperatuurile.
2)Keerad tühikäigukruvi 62 selliselt, et mootor töötab kõige väiksemate pööretega ilma vahelejättudeta.
3)Segukruvist 59 krutid sedasi, et pöörded on jälle kõige suuremad. Otsid täpselt seda asendit, kus pöörded enam ei tõuse.
4)Nüüd keerad tühikäigukruvist jälle pöördeid madalamale.
5)Siis keerad segukruvi sissepoole ja otsid selliseid pöördeid, kus mootor käib ilusti ja vahele ei jäta.
6)Sellest asendist keerad 30-60 kraadi kruvi väljapoole, jälgides jälle, et mootor ilusti käima jääks. Pead vaatama, et pöörded oleks normis, 2105 karpaga siis ~900 p/min.

Tegutse kruvikeerajaga vaikselt ja pööra vähehaaval, oodates-kuulates natuke, kas midagi muutub. Mitte a'la 3 pööret korraga, siis ei saa enam midagi aru.

Korralikuks reguleerimiseks soovitan võtta karburaator osadeks, ja panna ta 24-ks tunniks atsetoonivanni. Peale seda düüsid ja kanalid läbi puhuda, kokku panna ja alles siis tegutsema hakata. Igakord mustust täis karbuss reguleerimisele ei allugi, keerad kruvisid palju tahad aga ei midagi tarka.

Ujuki ja kaane vaheline kaugus peab olema 6,5 +/- 0,25mm, see mõjutab ökonoomsust päris kõvasti, kui vale on. Ujukitaseme reguleerimisest kindlasti foorumis räägitud (tegelikult ka kõigest muust mille kirja panin). Õiged düüsid sisse, karpa tehaseseadesse ja üle ~9,5 liitri maanteel küll võtta ei tohiks.

Postitatud: 21 Veebr 2007 09:29
Postitas olaaf
küttekuluga pole asi nii lihtne, et keeran karpas paar kruvi ja valmis.
kuidas on olukord jagajaga, süüteküünalde ja süütejuhtmetega, kas autol veereb vabakäiguga normaalselt, esisild paigas, milline on rehvirõhk ja kui laiad on rehvid, kas õhukopsik on talveasendis, kas mootor võtab õli/ on kulunud.
mõned pisiasjad kokku põhjustavadki suure küttekulu.. üldiselt peaks korras 1300 rihmaga mootor õige reguleeringu puhul liigeldes maanteel ühtlaselt 100 km/h võtma mitte rohkem kui 8l eeldades et tagasillas on 10/41 ülekanne

Postitatud: 21 Veebr 2007 14:37
Postitas stayed
tegelt vist kergem oleks ülevaatuse punktis lasta seda teha, ehk CO konntroll, kord reguleeriti nii, et minek puudus ja nuusutas ka suht vähe bensiini
võimalik, et panen puusse kui CO reguleerimine mõjutab kulu :puzzled
ahjaa tegemist oli 09-ga elektron süütega



[Muudetud: 21-2-2007 stayed]

Postitatud: 25 Veebr 2007 09:07
Postitas MuKi14
eile nokitsesin natsa ja sain korda ,aga ma pidin kruvi 59 täiesti kinni keerama(on see hea ültse) muidu auto turtsus ja tahdis välja surra 62 kruttisin nii et pöörded olid kõige madalamad ilma vahele jättudeta siis tühikäiku kõrgemaks jõudu tuli küll juurde kui jagajast vaakumvooliku välja võtan hakkab ka turtsuma. Vahest gaasi andes tõmbab hingest kinni. Little help here pliz :puzzled

[Muudetud: 25-2-2007 MuKi14]

Postitatud: 25 Veebr 2007 11:03
Postitas pedrox
No see vaakumvoolik peab ikka küljes olema, siis vast ei turtsu ka enam.;)

Postitatud: 26 Veebr 2007 12:19
Postitas MuKi14
praegu on see ikka küljes ;)

Postitatud: 26 Veebr 2007 16:36
Postitas hautz
no keera seda kruvi siis natuke tagasi(mingi pool pööret alguseks) ja vaata kas asi paranes .

Postitatud: 28 Veebr 2007 22:21
Postitas MuKi14
kuulmise järgi panin asjad paika las ta olla nii. :D:P muidu mul 2107 karpa

[Muudetud: 28-2-2007 MuKi14]

Postitatud: 09 Mär 2007 12:26
Postitas hautz
Ma siis postitan ka siia foorumisse kuna on karpa kohta küsimus:kummale poole poorates tühikäigukruvi pöörded suurenevad ,mul on autol tühikäik nii madal et ei saa õieti regullima hakatagi.Mingi pool pööret keerasin ühele poole ja siis teisele poole aga midagi ei muutund.m
Mul siis nimelt 05 mitteelektrooniline karpa 01-l

Postitatud: 09 Mär 2007 12:56
Postitas reiner
Keera siis rohkem kui pool pööret:sein
Kui sureb välja siis keera tagasi, pane uuesti auto käima ja hakka teisele poole pöörama.

Järgmine kord loe teema läbi! Mota kirjutas, et tuleb keerata päris mitu tiiru!

[Muudetud: 9-3-2007 reiner]

Postitatud: 09 Mär 2007 21:36
Postitas tuhajuhe
Mootoril tühikäiku timmida ,siis peab enne sõtma mootori töösoojaks.Siis keerata neid kruvisi nii,et segu kruvi sisse keerates hakkab mootor lonkama.Ja sellest tagasi mingi pool pööret.Ja ärge püüdke mootori tühikäiku alla 750rpm saada,see mõtetu.

Postitatud: 09 Mär 2007 21:52
Postitas hautz
Algselt postitas: tuhajuhe.Ja ärge püüdke mootori tühikäiku alla 750rpm saada,see mõtetu.
mul oli mingi 500prm peal vist aga asi on lahendatud nüüd ja mootor töötab ilusti

Postitatud: 10 Mär 2007 10:04
Postitas GTA
Algselt postitas: hautz
mul oli mingi 500prm peal vist aga asi on lahendatud nüüd ja mootor töötab ilusti
Kui tühikäik liiga madalaks keeratud, võib mootori, eriti nukkvõlli õlitus puudulikuks jääda ja seal tulenevad igasugused muud hädad... On su mootoril õlirõhu märgulamp töökorras ja äkki on isegi usaldusväärne õlimanomeeter? Mehhaaniline oleks parim, kasvõi ajutiselt paigaldada, saad mingigi ettekujutuse õlituse seisukorrast. Pead ei anna aga õlirõhu hoiatuslamp peaks süttima 0,5 kg/cm3 rõhu korral ja 4000 p/min juures peaks rõhk olema 3,5 kg/cm3. Kui keegi saab need andmed üle kontrollida, oleksin tänulik.

edit: lisasin tabeli, mis foorumist ka läbi juba käinud, aga topelt ju ei kärisevat...

[Muudetud: 10.3.07 GTA]Pilt

Postitatud: 10 Mär 2007 14:03
Postitas arvi100
Algselt postitas: GTA
Pead ei anna aga õlirõhu hoiatuslamp peaks süttima 0,5 kg/cm3 rõhu korral ja 4000 p/min juures peaks rõhk olema 3,5 kg/cm3. Kui keegi saab need andmed üle kontrollida, oleksin tänulik.
Elektriline õlirõhu andur on tareeritud nii et kontrolllamp
kustub ära kui õlisurve on tõusnud 0,4-0,8 atm.Töösurve
peab olema 3,5-4,5 atm.
Tühikäigu pöörded peaksid olema 900-1000 p/min. siis on ka
tagatud korralik õlitus.Sellise pööretevahemiku juures näitab
minu auto meh.manomeeter töösoojal 2-2,5 at.