1. leht 2-st

Küsimusi vazi mootorite kohta...

Postitatud: 13 Veebr 2007 19:23
Postitas ladalammutaja
Tervist!
Räägitakse,et 03 1.5 mootorist on kõige targem rallimootorit aretama hakata.Küsin:Mis teeb selle mootori paremaks,kui kolvikäik on 06 1.6 ja 03 1.5 (80mm) sama.
Kuid kui 1.5 võimsamaks hakata ehitama tuleb tõenäoliselt ka silindri läbimõõtu suuremaks puurida:Tulemus on,et kolvikäik ja silindri läbimõõt on mõlemad võrdsed 06 1.6 omadega(ma ei pea silmas 03muldvalu plokki).
Ma mõtlen,et äkki on siis targem kohe 1.6est ehitama hakata.
Otsingust ma oma küsimustele ühest vastust ei leidnud,jään ootama asjatundjate nõuandeid.

Tervitades,
Ladalammutaja

Postitatud: 13 Veebr 2007 19:43
Postitas omega
Loomulikult hakka 1.6 -te ehitama. Ma ei saa aru, kes need koguaeg räägivad, et 1.5 on kõige parem? Millest selline arvamus tekkinud on?
Sellest ma ei saa ka aru, et miks 90% üheksakümnendate Ladadest on 1.5 mootoriga, miks ei ole enamus 1.6 ja 1.7 mootoriga, kütusekulu on nagunii sama. Või arvavad venelased, et 1.6 ja 1.7 on Lada jaoks liiga võimsad, et 1.5 käib kah :rolleyes .

edit:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12033

[Muudetud: 13-2-2007 omega]

Postitatud: 13 Veebr 2007 21:18
Postitas priit
03 1,5 mootorid pidid olema rohkem vastupidavamad kui 06 1,6;)

Postitatud: 14 Veebr 2007 18:56
Postitas ladalammutaja
Milles nende vastupidavus siis seisneb?

Postitatud: 14 Veebr 2007 19:48
Postitas priit
ehituses

Postitatud: 14 Veebr 2007 19:54
Postitas omega
Algselt postitas: priit
ehituses
Mis ehituses :puzzled ? 1.6 vahe on ainult selles, et kolvid ja silindrid on natuke suurema läbimõõduga. Ülejäänud kõik on 1.5 mootoriga täpselt sama. Ma pakun, et mõlemad mootorid on oma vastupidavuselt väga sarnased, ehk siis vahet pole.

[Muudetud: 14-2-2007 omega]

Postitatud: 14 Veebr 2007 20:55
Postitas Marek
Kunagi üks elukutseline mehaanik ütles mulle kui siguli mootorit teemaks tulid, et See 1,5 mootor on nö. tume jõud. Ehk mis ta sellega öelda tahtis oli vist see et ta on uimane. Ja et 1.2-3 pidid oluliselt särtsakamad olema. Ja rallis eelistatumad.

Aga eks ta ole maitseasi ja kes proovinud see teab.

Postitatud: 15 Veebr 2007 09:43
Postitas olaaf
mina usun, et ühtemoodi piinates ei selgu klassika mootoritest paremat ja vasakut - selgub ainult millisel olid varuosad sitemad..

1,2 1,3 kanatab pööretel kräunutamist võibolla rohkem..
1500 mootor kõlbaks vaikselt tänaval kulgemiseks mingit eelist rallis tal 1600 mootori ees pole.
kui on käes korralik 1500 siis kasuta seda.
kuna 1500 mootoril on 76 kolb siis on raskendatud suurte klappide ja kõrgete nukkade kasutamine koos.. klapid hakkavad plokki sisse käima!

pmst saab igast mootorist asja. tänavasõiduks valiks võibolla 1300 rihmaga tema vaikse käigu pärast. kütuseökonoomia pole ka liiast.
rallisse kindlasti 1600 ning puurida see 80mm mõõtu et siis 2wdA -s võistelda..

Postitatud: 15 Veebr 2007 12:54
Postitas ladalammutaja
Minuteada on võimalik ka 82 mõõtu puurida

Postitatud: 15 Veebr 2007 13:02
Postitas olaaf
no siis läheb üle 1640cc mootor ja oled teises klassis..

Postitatud: 15 Veebr 2007 13:34
Postitas ladalammutaja
Minu jaoks pole klassid olulised,ma tahaks lihtsalt enda jaoks võimalikult käreda mootoriga aparaati ehitada.
Aga üle 82mm vist 1,6te puurida ei saa? või saab 82,2 peale ka puurida?

Postitatud: 15 Veebr 2007 21:42
Postitas Ardi Soovik
Aga siis võta juba toorikuks 1,7 mootor,puuri 84mm mõõtu,muretse lühikesed kepsud ja pikem vänt.Saad nii 1,9 mootori

Postitatud: 16 Veebr 2007 08:22
Postitas ladalammutaja
Mul ei ole 1.7 võtta kuskilt.Mul on 1,5 ja 1,6,et tahtsin teada kummast oleks asjalikum ehitama hakata.Ühed räägivad et1,5 on parem teised aga et 1,6-arvamused on üsna vastandlikud...

Postitatud: 16 Veebr 2007 10:24
Postitas logman
Aga mida sa ise arvad? Niimoodi jääbki asi soiku otsustusvõimetuse ja oma arvamuse puudumise tõttu.
Ardi pakkus sulle juba 1,7 plokki kui ridadevahelt hästi lugeda. A mis siis juhtub, kui nüüd keegi siia killu viskab, et lada mootor on täielik rämps võrreldes fiati 2.0 kahevõllisega? :D

Postitatud: 16 Veebr 2007 19:57
Postitas ladalammutaja
Ära ärritu...ma ise mõtlen et 1,6est on ikka targem ehitama hakata,sest loogiliselt võttes peaks tulemus parem olema.

Postitatud: 16 Veebr 2007 20:01
Postitas ladalammutaja
Ma eelistan siiski sigulli mootoreid,kuna pole nii suuri ressursse et mingit fiati mootorit peale panema hakata...rohkem kahju ka kui matsu juhtub minema...

Postitatud: 16 Veebr 2007 20:02
Postitas vazist
Algselt postitas: ladalammutaja
Ära ärritu...ma ise mõtlen et 1,6est on ikka targem ehitama hakata,sest loogiliselt võttes peaks tulemus parem olema.
Ja nii see tõesti on

Postitatud: 22 Veebr 2007 22:52
Postitas miil
Aga siis võta juba toorikuks 1,7 mootor,puuri 84mm mõõtu,
Millisel mootoril on sobivad 84mm kolvid? Kas lähevad täpselt lada kepsu otsa või tuleb midagi veel ümber teha?

Postitatud: 19 Mär 2007 22:54
Postitas VäikeMägilane
sobivad kõik 84mm kolvid, kui plokk on 84.007'le puuritud/hoonitud - probleem ja point on alumises detailis, sinna sobivaid annab juba otsida

Postitatud: 19 Mär 2007 22:59
Postitas Moss
Mahle kataloog ette ja kolbide mõõte võrdlema.

PS. Sil. 84.07