1. leht 1-st

K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?

Postitatud: 02 Veebr 2007 23:32
Postitas nawu
Suht palju olen igasuguseid otsinguid kasutanud aga pole midagi leidnud.
Äkkitsi keegi oskab seletada või vähemasti mõne hea lingi anda.

Postitatud: 02 Veebr 2007 23:37
Postitas logman

Postitatud: 04 Veebr 2007 11:39
Postitas GTA
Neljataktiline: 1. sisselasketakt, 2. survetakt, 3. töötakt, 4. väljalasketakt
Mootori töötsükkel tehakse kahe vända pöörde ajal.

Kahetaktiline: 1. sisselaske- ja survetakt kattuvad, 2. töö- ja väljalasketakt kattuvad, st. ei toimu nii eristatavate protsessidena kui neljataktilises mootoris.
Mootori töötsükkel tehakse ära ühe vända pöörde ajal.

Sisepõlemismootori tööpõhimõtted on samad juba kõvasti üle sajandi. Palju neid klappe seal on ei mõjuta seda, mitmetaktiline mootor ise on. Kui kahetaktilisel on sisselaske- või väljalasketakti hõlbustamiseks mõni klapp pandud ei tee teda veel neljataktiliseks... Neljataktilist mootorit siiski ilma klappideta teha ei saa.

Postitatud: 04 Veebr 2007 21:47
Postitas tuhajuhe
Kunagi tegi KRAZ tehas 2taktilisi diiselmootoreid,sel olid pumppihustid ja sundkompressor

Postitatud: 05 Veebr 2007 18:35
Postitas fanatt
2 taktiline diiselmootor on võimsam ka kui 4 taktiline

Postitatud: 05 Veebr 2007 20:26
Postitas karla99
2 taktilise sisepõlemismootori kasutegur on ka suurem kui 4 taktilisel

Postitatud: 05 Veebr 2007 21:36
Postitas Hulkur
Algselt postitas: karla99
2 taktilise sisepõlemismootori kasutegur on ka suurem kui 4 taktilisel
Oled ikka kindel??

4 jataktilisel on ju palju parem hingamine. Kolb surub suitusu klappi kaudu minema ja tõmbab vaakumiga uue küttesegu teisest klappist sisse.

2 taktilisel on väljalase ja sisselase ühel ajal. Nii ei ventileeri silindrit korralikult ära.

Postitatud: 05 Veebr 2007 21:43
Postitas -karla-
2 taktilisel ei tõmmata segu sisse vaid surutakse.
segu tõmmatakse vaakumiga "karterisse" kui kolb ülesse liigub ja kui kolb jälle alla tuleb ei saa segu tagasi karpasse minna ning läheb läbi kanalite kolvi peale.
suhteliselt keeruline teema peab käte ja peaga juures olema et aru saada

Postitatud: 05 Veebr 2007 21:50
Postitas posta84
Ja kui me veel laeva suurtest 2-taktilistest ristpeaga diiseljõuseadmetest hakkame rääkima siis see teema läheks pikaks...:spin

Postitatud: 05 Veebr 2007 21:55
Postitas Hulkur
Algselt postitas: -karla-
2 taktilisel ei tõmmata segu sisse vaid surutakse.
segu tõmmatakse vaakumiga "karterisse" kui kolb ülesse liigub ja kui kolb jälle alla tuleb ei saa segu tagasi karpasse minna ning läheb läbi kanalite kolvi peale.
suhteliselt keeruline teema peab käte ja peaga juures olema et aru saada
Surutakse, imetakse, puhutakse Vahet sel on. Esimesed sisepõlemismootorid olidki 2 taktilised. Miks siis leiutati 4 ja taktiline? Selleks ikka, et saada kütusest rohkem kätte saada. Korralikult silinder venileerida, et tossu sisse ei jääks uue survetaktiga.

[Muudetud: 5-2-2007 Hulkur]

Postitatud: 05 Veebr 2007 22:06
Postitas tuhajuhe
2taktise kulumine on suurem kui 4taktisel.4taktise väändemoment on suurem madalatel kui kahesel.Ja milleks siis tehakse viimasel ajal ka sportrattad 4 taktised.