1. leht 2-st

madal õlirõhk, mis kulunud?

Postitatud: 04 Jaan 2007 01:13
Postitas -karla-
vanadest teemadest ei leidnud eriti täpseid vastuseid.

kui madalatel pööretel õlirõhu tuli kergelt vilgub, milles võib olla viga?
Pidevalt arvatakse et saaled, kuid midagi on mainitud ka õlipumbast.

kuidas vahet teha kas on kulunud saaled või pump?

Postitatud: 04 Jaan 2007 01:25
Postitas omega
Kõigepealt vaheta õli ja õlirõhuandur ära ja vaata mis siis teeb.

Postitatud: 04 Jaan 2007 11:25
Postitas -karla-
mul mootor maas ja laiali, aga enne maha võtmist vahetasin õli ära küll,
hakkas nagu vähem märku andma. poes öeldi kah et see natuke paksem õli, pidavat siis saalesi "tihendama" rohkem

Postitatud: 04 Jaan 2007 11:27
Postitas -karla-
lisan veel:
saaled näevad küllaltki viisakad välja(tugevaid sooni pole, kerged kriimud)

Postitatud: 04 Jaan 2007 11:29
Postitas olaaf
no raamsaaled ja jaoturvõlli saaled (nii esimene kui tagumine) vaata üle. ja muidugi õlipump - kas õlivõttur pole muda täis?

Postitatud: 04 Jaan 2007 18:54
Postitas virus
mul hakkas ka niimoodi jamama kunagi 01 hel aga vahetud sai õlipump kuna sai karter koos sellega katki sõidetud ja peale vahetust hakkas jamama madalatel pööretel ise arvasin et äkki plokki ja pumba vahel se tihend oli halb kuna jättsin vana kas on võimalik ?

Postitatud: 04 Jaan 2007 19:05
Postitas olaaf
on võimalik

Postitatud: 04 Jaan 2007 19:06
Postitas omega
Algselt postitas: omega
Kõigepealt vaheta õli ja õlirõhuandur ära ja vaata mis siis teeb.
Mul oli algul 01-el samamoodi, et soojalt tühikäigul õlituli vilkus. Ostsin siis poest uue õlirõhuanduri ja peale selle vahetust õlituli enam ei vilkunud. Niiet need vanad andurid võivad ka jamada.

Postitatud: 04 Jaan 2007 20:42
Postitas olaaf
üldiselt on manuaalis kirjas, et on lubatud õlitule vilkumine tühikäigul töösoojal mootoril - so 800...900 rpm vähemalt 0,45At
andur rakendus 0,5 pealt kui ei eksi..

samas peab 5600 pöörde juures olema õlirõhk vähemalt 3,5...4,5

[Muudetud: 4-1-2007 olaaf]

Postitatud: 06 Jaan 2007 19:02
Postitas -grazy-
Mul põleb ka õlirõhu tuli madalatel pööretel,aga vahe on selles et minu siki madalad pöörded on vahemikus 900 kuni 1000.Kui külmalt starterit anda ehk siis käivitada kustub õlirõhu tuli ära,on see normaalne

Postitatud: 06 Jaan 2007 19:11
Postitas logman
Selliste juhuste tekkimisel on alati mõistlik mõõta õli rõhku mehaanilise kellaga. Kohe pilt selge, kas kontrollambi andur valetab või on oodata muid üllatusi.
Kulunud teema: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 7#pid93478

Postitatud: 06 Jaan 2007 19:18
Postitas VAZ
Algselt postitas: -grazy-
Mul põleb ka õlirõhu tuli madalatel pööretel,aga vahe on selles et minu siki madalad pöörded on vahemikus 900 kuni 1000.Kui külmalt starterit anda ehk siis käivitada kustub õlirõhu tuli ära,on see normaalne

Nagu ma aru saan, siis mida kõrgemad pöörded, seda suurem õlirõhk peaks olema.
Näiteks minu 063-el tühikäigul pöördeid ca. 1000, aga õlitulukest ei põle. Kas see, et sul õlituli põleb tühikäigul ei või tähendada seda, et õlitus puudulik ?

Postitatud: 06 Jaan 2007 23:35
Postitas Hulkur
Kui õli on kuum siis võibki hakkata õlituli tühikäigul vilkuma, kuna õli on väga vedel.

Nii rääkis vähemalt auto oobits.

Postitatud: 07 Jaan 2007 15:19
Postitas -grazy-
Kõrgematel pööretel(1500+) kustub ära,tühikäigul aga põleb.Peale karpa vahetust hakkas nii tegema,vanal karpal oli tühikäik 1500 pöörde peal uuel aga 1000 ja alla selle.

Postitatud: 14 Jaan 2007 11:50
Postitas uaz
mul oli sama jama et madalatel pööretel õlirõhk madal, aga peale õli vahetust kadus see jama ära

Postitatud: 30 Sept 2010 21:44
Postitas -bandiit
mul ka põleb tühikäigul . aga pole veel kunagi õlivahetust teinud mingi 2 aasta peale mingi 5 l õli juurde valanud :D äkki peaks ka korraliku õlivahetuse tegema :D kas saaled ei või õhtal olla või õlipump mul 05 pole näidikut peab ise mõõtma

[Muudetud: 30-9-2010 -bandiit]

Postitatud: 30 Sept 2010 22:16
Postitas maalo
no selle pealevalamisega on tõesti vb juba varsti keps majas. Ei usu, et keegi on viitsinud vahetada seal midagi väga usinalt. Isegi korralikult hoitud masina sisemus on päris kole vaadata, kui vaadata seda moosi ja soga, mis õlivõtturisse ikka tekib...
korralik kodanik võtaks praegu vähemalt karterigi maha ja uuriks, mis seal keldris kopitab... :P

Postitatud: 30 Sept 2010 22:37
Postitas -bandiit
pole aigu ma ise soomes siks seisab tln ja kui tln tulen sis kohe valka ja nii iga 2 nädala tagant :DDD aga eks ma vahetan ikka õli ära korralikult koos filtriga

Postitatud: 01 Okt 2010 03:54
Postitas Arvos
Huvitav, et see mõtlemine veel kadunud pole: Mootor võtab õli, valan värsket peale, milleks seda õli siis vaja vahetada. Uus õli ju sees kohe pooleldi. Nii need mootorid õhtale lastekse.

Postitatud: 01 Nov 2010 21:39
Postitas apsu
sama probleem on tekkinud viimasel ajal. Pikemalt maantee sõidult tulles (15+km) hakkab linnas või tühikäigul vilgutama ja tahab väga ära kustuda. Mitu korda tahho nulli vajunud ja mootor seiskunud. Kui hooga uuesti käima lüüa, toimib ilusti. Kas võib olla, et saale jääb kuivale ja poob kinni?