1. leht 1-st
Mootori müra
Postitatud: 20 Mai 2003 17:06
Postitas Nimetu
Olen tähele pannud et minu 013 mootor teeb palju valjumat häält kui mõni 03 või 06.
Mis selle põhjus võib olla?
Kas võib mingi mootori osa kulunud olla või ongi 013 mootor selline?
Postitatud: 20 Mai 2003 19:41
Postitas pazz
mul samamoodi. enda 21063 on 21011 mootor peal ja mootor lärmab jubedalt. Andke hüva nõu millest see tulla võb

Postitatud: 21 Mai 2003 21:13
Postitas sigle
Kuda sul ventikas on , kas elektriline või veepumbalt, seal on üks suur vahe
Postitatud: 22 Mai 2003 09:18
Postitas olaaf
kui mootor ketiga siis see teeb mürinat, eriti kui kett koos pingutite-leevenditega kulunud-veninud..
müra võib teha ka kulunud nukkvõll ja/või nookurid ja/või siis suurenenud klapivahed. neid kohti on veel muidugi aga need peaks olema peamised
Postitatud: 22 Mai 2003 15:22
Postitas Kristo
Esialgne postitaja sigle
Kuda sul ventikas on , kas elektriline või veepumbalt, seal on üks suur vahe
Aga mis vahe sel muidu on? Mul on 05 ja algul oli elektriline, nyyd aga ennem kui ma selle auto endale sain ajas üks botaanik käpad külge ja tegi mehhaaniliseks ümber. Aga kuidas seda siis nyyd tagasi elektriliseks ümber saab teha?
Postitatud: 23 Mai 2003 13:22
Postitas olaaf
võta vent küljest ära ja siis mõne auto (ei pea tingimata olema vaz) elektriline vent radika külge+ andur radikasse või selle ülemisse lõdvikusse.. ja voila“
Mürin
Postitatud: 05 Veebr 2005 17:37
Postitas IceStorm
Milles asi, kui kiirendades 3. või 4. käiguga, eriti neljandaga teeb mootor tavapärasest palju tugevamat müra? Sumpsi veaga tegu igatahes pole, see uus ja terve.
Loodan, et sellest infost piisas:puzzled
Postitatud: 05 Veebr 2005 21:33
Postitas robikbobic
Mul endal 013, mootorimürin oli ka vägagi tugev. Põhjuseks olid vigased õhuklapid. Soovitan lasta/ise reguleerida seda kruvi, mis on karpa paremal küljel (vabandan, ma nime tõesti ei tea).
Postitatud: 05 Veebr 2005 23:57
Postitas logman
Algselt postitas: IceStorm
Milles asi, kui kiirendades 3. või 4. käiguga, eriti neljandaga teeb mootor tavapärasest palju tugevamat müra? Sumpsi veaga tegu igatahes pole, see uus ja terve.
Loodan, et sellest infost piisas:puzzled
Eks siin mängivad rolli juba paljud füüsikanähtused nagu kiirus ,resonants ,helilainete leviku kiirused erinevates keskkondades ,relatiivsusteooria jne...
Ega 3.ga paigalt kiirendades algul ju eriti ei pane tähelegi suuremat jora ,kostab see ju ikka hoo suurenedes järjest valjemini. Isegi kui kohalt kaapides minema tuiskaks ,hakkab suurem lärm alles suurema liikumiskiiruse saavutamisel järjest rohkem kõrvu riivama.
Tundub jabur ,aga maakeeles seletatuna hakkad lihtsalt oma mootori häälele "järele jõudma". Logish?
Muidugi lisanduvad ülekannete tekitatud helid + rehvimüra + tuulesahin jpm. ,mis resoneerudes moodustavad kohutava kompoti ja mida ekslikult peetakse vaid mootorimüraks.
Kas tead ,et enamus sellest kompotist jõuab j u h i n i tuuleklaasi ja torpeedopleki vahendusel?
Isoleeri kapotialune polstriga ,nagu originaalis ette nähtud ja klaas "jääb vaiksemaks". Sama tee torpeedopleki
m o o t o r ipoolse küljega. Siis hakkad õigesti kuulma ,kas mootorimüra oli ikka see ,mis kõrvu kostis.
Head pusimist!
Postitatud: 06 Veebr 2005 00:23
Postitas IceStorm
Ei, tegu pole "tunnetamise" asjaga. Auto hakkas valjult mürisema üle öö. Asi peab olema milleski muus. Kostuv heli on midagi sarnast gaasi andmisega, nii et käik pole sees. Kindel on see, et käik sees oli. Vaikselt gaasi vajutades kirjeldatud müra ei teki.
Postitatud: 06 Veebr 2005 01:22
Postitas motamees
Äkki tegu siduri libisemisega?
Vaata tahhoka järgi, mis pöörded müraga seostuvad? Kas kiiruse tõus ja pöörete tõus on proportsioonis?
Postitatud: 06 Veebr 2005 01:50
Postitas pingvin
JUhtub et leevendi läheb katki, tühikäigul lärmab aga kui gaasi annad vaikselt siis kaob ära, asi nimelt selles et tühikäigul nukkvõll jõuab pöörlemisele järele aga kui natuke gaasi annad siis on vedu peal ja on vaiksem. Minul oli selline juhus. leevendi tükid kukuvad keti ja korpuse vahele ja siis teeb ka lärmi parasjagu.Kui klapikambri kaas maha võtta siis saad näha milles asi need tükid saab tavaliselt välja ka koukida ja kui mutrid väljavõtmise käigus peaks alla kukkuma siis ei juhtu hullu midagi nad jäävad karteri põhjaja võivad seal olla rahumeeli. Leevendi läheb katki tavaliselt siis kui kett on lõdvaks jäänd siis ta peksab leevendi katki.
Postitatud: 06 Veebr 2005 18:54
Postitas IceStorm
Motamehe versioonis võib iva sees olla. Samal ajal valju mürinaga hüppab ka seier tahhomeetril kõrgemale. Kui vali mürin kaob liigub seier allapoole tagasi ja edasine liikumine normaalne.
Ja sama lugu on iga kord 3. ja 4. (täna ka 2.) käiguga kiirendades.
Tegu siis sidurilibisemisega?
Postitatud: 06 Veebr 2005 19:27
Postitas motamees
Nüüd juba (viimase postituse info) võib kindlalt väita - sidur libiseb.
Sidur hakkabki tunda andma kõigepealt 4 käiguga. Siis ju vedu raskem. Kui juba kolmas ja teine käik sümptomit näitavad, on tegu juba päris kaugelearenenud veaga.
Pead kiiresti midagi ette võtma. Muidu võid hooratta ka tuksi keerata.
Kontrolli üle siduri vabakäik. Ehk piisab ainult selle reguleerimisest.
Postitatud: 06 Veebr 2005 19:32
Postitas IceStorm
Tänud motamehele!
Uue nädala alguses asun asja kallale, siis ka lähem info vea kohta.
---
Lubatud info siis;
autol sai vahetatud siduriketas, milles juba needid kulunud olid ja kaks laagrit. Tulemuseks vaiksem ja parema kiirendusega auto:spin
Teema asukohaga sai küll puusse pandud, sest mootoriga selle probleemi puhul pistmist polnud

. Aga eks vigadest õpitaksegi.