1. leht 2-st
Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)
Postitatud: 11 Dets 2006 18:24
Postitas w2rk
Mootor: 1.5 ketiga, pärast kap. remonti sõitnud ca 2500 km.
Sümptomid:
1) Õli korgi all hall möga
2) Õli kuidagi kahtlaselt vedel, surve kadunud ei ole
3) Kui õli kork eemaldada, siis tuleb sealt õhku (nagu sumbutaja:puzzled)
Oma lolli aruga arvan, et plokikaanetihend õhtal.
Küsimus selles, et kas väga hull viga ja kas sõitmine võib mootorile väga kahjustav olla? Ja kui vahetamiseks läheb, siis mida veel tasuks vaadata/vahetada ?
[Muudetud: 9-1-2007 w2rk]
Postitatud: 11 Dets 2006 18:44
Postitas Einman1
see ““möga““ on lihtsalt õlist tekkinud ““vaht““ see pole midagi hullu aga see et õli vedel viitab sellele et tihend läbi ... ning õhu põhjustajaks on surve karteris...

Postitatud: 11 Dets 2006 22:01
Postitas w2rk
Algselt postitas: Einman1
... ning õhu põhjustajaks on surve karteris...
Ning surve karteris on põhjustatud katkisest tihendist?
Postitatud: 11 Dets 2006 22:11
Postitas vardo13
mul oli endal sama viga et surve karteris aga ära kadus ei tea kuidas... kas seda survet võib ka äkki katkine kolvirõngas põhjustada???
Postitatud: 12 Dets 2006 10:22
Postitas Indy
Surve karteris viitab kas kulunud , katkistele või kinnipõlenud kolvirõngastele...
Mõõda kompressioon kõigis silindrites ära, saad teada, millises silindris viga võib olla...
Plokikaanetihendiga seost otsida pole mõtet.
Õli võib vedelaks muutuda sel juhul kui bensiinipumba membraan katki on ja bensiin karterisse satub...
Postitatud: 12 Dets 2006 17:49
Postitas w2rk
Siis ta peaks ju õli ka võtma aga õli on normis kogu aeg.
Isa tegi nalja, et lõika kapoti sisse auk ja toru otsa, siis saab nagu sumpa juba:lol
Postitatud: 12 Dets 2006 18:03
Postitas Indy
Algselt postitas: w2rk
Siis ta peaks ju õli ka võtma aga õli on normis kogu aeg.
Isa tegi nalja, et lõika kapoti sisse auk ja toru otsa, siis saab nagu sumpa juba:lol
Mõõda surved silindrites ära siis räägime edasi...
Postitatud: 12 Dets 2006 19:09
Postitas olaaf
õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta

Postitatud: 12 Dets 2006 21:37
Postitas CozmonauT
ma siia küsiks kohe, et kuidas mul talvel saaled said järsku läbi minna, ehk siis kuidas sai järsku ära kaduda õlirõhk ? õlitase oli normis, sõitsin ja järsku - pahh õlirõhk lännu.

Postitatud: 12 Dets 2006 21:42
Postitas Tegija
Õlipumba võllil võis nuudi maha kerida! Külmaga ju õli paks ja raske pumbata vanal mootoril vägagi võimalik.
Postitatud: 12 Dets 2006 22:26
Postitas w2rk
Algselt postitas: olaaf
õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta
Mõistlik jutt ! Ilmselt nii ongi, sest tõesti auto sõidab iga päev lühikesi otsi, hommikul 4km ja õhtul 4km (tööle ja tagasi). Kuid öelge, mis riistapuuga seda survet mõõdetakse. Eks ta mingi manomeeter ole aga kust saada ja kuidas kasutada?:rolleyes
Postitatud: 12 Dets 2006 22:37
Postitas PuZuP
Aparaadi nimi on kompressioonmeeter...
Müüakse igas hästivarustatud ja enesest lugupidavas autovaruosakaupluses...
K-meetreid on kahte tüüpi otsikuga...
Üks on küünlaauku keeratav otsikuga ja teine kummist stutsiga mis surutakse küünlaaugu peale...
Mõõtmine käib nii, et küünlad maha, paber pliiats kõrvale ning üks mees annab starterit kuni teine mees, siis vastavalt k-meetri variandile, võtab näidu...mõõtmistulemuseks on maksimaalne näit skaalal...
Pluss igal k-meetril(vähemalt uuematel) on kaasas ka kasutamisõpetus...
P.S. Keermisotsikuga k-meetril mitte segi ajada erinevaid otsikuid...muidu on küünlaaugu keere rikutud ning pahandust kui palju...
Edit: Ahjaa...üks tõsiasi veel, mida ei tohi ära unustada...
Alati peale iga silindri mõõtmist kontrollida, et kompressioonmeeter oleks komplektne...ehk siis poleks küljest tulnud mingeid stutse või osasid...juhul kui peaks midagi küljest tulema, siis saab veel magneti või millegagi olukorda päästa...
Näide kodanik Walteri autost kus tegemist oli küll õnneks plastmassist jublakaga, aga suutis mootori ikkagi Ü.S.S.-i kinni jätta...
http://www.hot.ee/tiitreinaas/pilt/jubla.jpg
Postitatud: 12 Dets 2006 23:05
Postitas gigull
Kui mõõdad siis las mootor olla töösoe kõik küünlad maha, õhuklapp(toores)avatud ja seguklapp(id)ka avatud asendis ehk gaas põhjas.Need nõuded kompressiooni mõõtmisel.Ja võib ka kütuse juurdepääsu ajutiselt lõpetada aga see vähem oluline.
Postitatud: 13 Dets 2006 14:28
Postitas CozmonauT
Algselt postitas: Tegija
Õlipumba võllil võis nuudi maha kerida! Külmaga ju õli paks ja raske pumbata vanal mootoril vägagi võimalik.
mootor oli soe ja olin ligi 2 tundi sõitud ja ka üsna kõrgetel pööretel, seega õli ei saanud nagu väga paks enam olla? mootor oli nagu kell, ei suitsenud, õli ei söönud, läks ilusti käima ja siis ...
Ps, kuidas määrata mis mõõtu väntvõlli saaled hetkel sees on ja kas on väntvõlli eelnevalt lihvitud ? kuidas mida mõõtma peab
Postitatud: 13 Dets 2006 14:45
Postitas Indy
To CosmonauT ...Saale peal peab olema kirje,vaata tähelepanelikult!
Postitatud: 13 Dets 2006 17:53
Postitas w2rk
Tavai, hangin kompressioonimeetri ja mõõdan ära. Ise kahtulstan, et viga võib olla esimeses silindris, sest seal tahmab küünalt aegajalt.
Postitatud: 28 Dets 2006 16:54
Postitas w2rk
Nii sai ära mõõdetud.
Tulemused:
1. 6,9
2. 11,5
3. 11,5
4. 10,5
Esimeses silindris on ikka väga madal surve, see seletab ka küünla tahmumise.
Lisaks veel eelnevale, et hall möga kadus ära, peale paari päevast jääraja rallit, niiet sellega enam muret pole. Kuid mis teha selle esimese silindriga? Rõngad vahetusse?
Postitatud: 28 Dets 2006 17:23
Postitas PuZuP
Kõik oleneb "kapremondist" mida tehti...
Kui vana kolb, keps, vänt jne tagasi sisse pandi ja peale 2500 km juba 1. silindri surve kadunud, siis tõenäoliselt uus kapitaalremont silmapiiril...ja seekord ikka korralik, mis ka kestaks...
vot tak...
Hall möga kadus seepärast, et kondents aurus õlist ja karterist välja...lase üks paar nädalat lühikesi otsi sõita ja on ta tagasi

Postitatud: 28 Dets 2006 22:43
Postitas w2rk
Kap. remondi ajal vahetati ikka terve sisu uue vastu, tean seda, sest olin ise juures. Viga võib peituda selles, et mootor jäi peale sissesõitu seisma ca neljaks aastaks ja nüüd olen temaga juba umbes 3000 maha sõitnud.
Kuid oletades, et õlirõngad võivad kinni olla, kas võiks proovida "vesi karbussi" varjanti ??
Samas remont tuleb mul nagunii ette võtta, kuna paistab, et väntvõlli otsatihend hakkab otsa saama:rolleyes
Postitatud: 28 Dets 2006 23:44
Postitas Walter
kompressiooni mõõtes peale kuivalt mõõtmist pane ka nt. 2 ml mootori õli küünlaaugust silindrisse ja mõõda uuesti. Sellega saad teada kas rõngad läbi või klapid läbi. Tee omad järeldused mida see õli seal muudab

:D