1. leht 2-st
K: Mootor diisliga töötab ?
Postitatud: 29 Nov 2006 23:39
Postitas grimes
Nii on siis üks selline huvitav ja rumal küsimus.

Et sõber siis rääkis et olevat kunagi proovinud. Nii ,et pani sigulli tööle. Bensiini peal. Ja siis valas diisli sisse. Ja jäi diisliga tööle ja sai sõita.
Kui mõelda siis võib täitsa loogiline olla. Välja aga suretada süütest ei saa. Kah loogiline. Et välja sureb siis kui kütus otsas

Et on keegi kunagi katsetanud vms. Kuidas jõudu on sel hetkel kui diisliga töötab vms. Jõudu kindlasti on vähem kui bensiiniga jne.
Peaks kunagi mingi romuralli vms masinaga proovima

Ei julge ise enda sixi peal proovida seda igaks juhuks

Postitatud: 30 Nov 2006 00:25
Postitas motamees
Kui mootor kuum, siis diisliga töötab küll. Välja saab suretada süütega, nagu tavaliselt. Korjab hullusti jääkaineid alla karterisse. Kui bensiiniga segamini, siis saab isegi mootori starterist käima.
Kunagi juhtus autobaasis küttepütid segi minema. Väänati autotäis diislit bena sisse. Õhtuks oli kõigil tööautodel (kindlasti ka mõnel isiklikul autol - kes seda aga julges rääkida) õlitase üle normi. Ega diisel ise mootorit ei riku. Ohtlik võib olla mittemääriv õli, mis on diislijääkidaga rikutud.
Teine halvem juhus: Kallurid sõitsid oma marsruuti. Teepeal hääletas abikamees. MAZimees pidas siis kinni ja küsis, mis mehel viga. Too tahtis bensiini. Juhi vastuse peale, et tal bena ei ole, kukkus vend hirmsasti sõimama. "Kurat, on sul kahju siis anda paar liitrit. Vaat kui palju sul seda on". MAZi juhil sai hing täis ja andiski. Ta jõudis mitu reisu teha, enne, kui mees teepealt ära kadus. Oli teine ikka vändanud abikat koha peal ja siis jälle putitanud.
Postitatud: 30 Nov 2006 01:16
Postitas grimes
Ot aga kuidas süütest saab siis välja suretada ? Mida süüde katkestab siis. Sädet ainult ju vms. Sädet ju diisel ei vaja vms
Ok ei tea midagi selle kohta aga lihtsalt huvitab

Aga sel juhul kui panna diislit siis paaki. Ja välja suretan. Kas siis dopkat pannes jääb tööle.

OK igaks juhuks ei proovi ikkagi enda 01-he peal seda

Ei viitsi õlisid jne vahetama hakata. Parem karta kui kahetseda
Aga kas diisel mingeid tihendeid ei hakka lõhkuma ?
Tuli nüüd meelde enda üks tegu kunagine. VOT see sama mis sa rääkisid. Valasin sapakasse kunagi 10L Bensiini ja siis sekka 10L diislit kogematta. Ja asi töötas. Aga Diisel ju bensiiniga ei segune vms. Bensiin kergem või vastupidi. Aga mul oli sama situatsjoon. Et sapparil oli jõud ära kadunud. Ja üle 30km/h välja ei läinud. Siis oli sama viga et õli oli nii palju et varras peaaegu et täis. Ja arvastasin et õlikorki ei olnudgi. Ja järsku lõi sealt hunniku õli ülesse

Ja pärast seda hakkasid tihendid lagunema karpal. Igalt poolt tuli bensiini välja

Õli sai muidu ära vahetatud. Sai natuke jälle sõita ja jälle norm üle täiega
Aga kas auto häälest on aru saada et diisli peal töötab vms. Romurallil hea

Ei sure nii kergelt ära

Jagaja jne võivad ju sel juhul katki minna vms. Või ei ?:P
Postitatud: 30 Nov 2006 07:28
Postitas Suska
Siin poisid leitsid suvel, et panevad võrri bensiin/õliga tööle ja diisel peale. Oi kuidas suitseb ja edasi ka ei liikunud eriti.

Postitatud: 30 Nov 2006 08:26
Postitas olaaf
grimes peaks ikka natuke diiselmootori ja bensiinimootori põhitõdesid studeerima.. diisli süttimiseks
bensiinimootoris vajab ta ikkagi SÄDET..
miks see nii on uuri raamatutest...
ega see kui bensiinimootorisse diislit valada teda kohe diiselmootoriks ei tee

:wow
Postitatud: 30 Nov 2006 09:55
Postitas Ardi Soovik
Diisli süttimiseks pole vaja sädet vaid kõrget survet.Diiselmootorite töösurve on 2,5x kõrgem kui bensukatel.Ja suurema survega kokkupressitud õhu sisse pritsitakse veel kõvema surve all diiselkütust.Eelsüüteküünlad on tavaliseks uuematele diislitele,nii aastatest 70 alates.Vanematel masinatel eelsoojendusküünlad silindrites puuduvad,on sisselaskekollektoris eelsoojendusspiraalid,et soojendada sissetulevat õhku.Ja käivitusmootoritega traktoritel puuduvad eelsoojendusspiraalid sootuks.
Näiteks mul töömees tegi kunagi võrri sõitma puhta diiselkütte peale,keeras soojendusküünla küünlaauku ja võrri genekas ajas küünla punaseks.Sõitis nii mitukümmend kilomeetrit,tossupilv taga.
Postitatud: 30 Nov 2006 11:51
Postitas arvi100
?iguli mootor suudab töötada ka petrooliga...
Palju aastaid tagasi läksin suvel metsa saunavihtasid tegema,enne minekut
vaatan et küttenäidiku tuli põleb.Ega`s midagi,tõin garaa?ist kanistri,
kallasin sisu paaki tühjaks ja sõit metsa võis alata.Alguses ei saanud aru
midagi,aga siis kui ühel ristmikul seisu tuli jääda vat enam kohapealt ära
minna ei jõua.Tõmmasin tooreklapi kinni ja tuli ikka isuga gaasi vajutada
et liikuma saada.Ja ühkskord juhuslik pilk tahavaate peeglisse,siis taha-
poole ei olnud näha midagi,suitsupilv oli ikka korralik.Kuna mets juba paistis
ei hakanud tagasi kah minema,samas ise mõtlen mis nüüd juhtus.Jõuan kohale,ronin autost välja et vaadata
ringipööramiskohta ja nii kui auto taguotsa juurde jõudsin,sain aru et
bensiini asemel olin tankinud puhast petrooleumi.Jumala õnn et mootor
töötas,oleks välja suretanud,siis oleks ma sinna metsa jäänudki.Töötas
ainult suletud tooreklapiga ja neljanda käiguga üle 60-ne ei läinud.
Postitatud: 30 Nov 2006 15:54
Postitas grimes
Algselt postitas: olaaf
grimes peaks ikka natuke diiselmootori ja bensiinimootori põhitõdesid studeerima.. diisli süttimiseks
bensiinimootoris vajab ta ikkagi SÄDET..
miks see nii on uuri raamatutest...
ega see kui bensiinimootorisse diislit valada teda kohe diiselmootoriks ei tee

:wow
Ei ma ei olegi mõelnud et niimodi diiselmootori saaks

Ei seda tean väga hästi et bensiini moootor tahab bensu plahvatamiseks sädet jne.Aga diisel ju ei vaja vms ? OK ärge hakake jälle sõimama kohe. Siin ongi teema et mulle kui lollile selle koha pealt veits seletada. Ei mõelndu mingit autot nüüd sellepärast diisli peale sõitma panna. VAid lihtsalt huvi pärast siuke küsimus ja teema. Iseenesest ju huvitav teema vms.
Bensumootorist tean midagi ikka. Ja tööpõhimõtet jne. Aga diislitest ausalt ei tea mõhkugi. Ei ole uurinud ega midagi. Põle ühtegi diislit omanud. Ega kapolti alt näppinud ega uurinud! ?nam vähem saan aru ka diisli töö põhimõttest (kuidas plahvatab jne).
Postitatud: 30 Nov 2006 17:09
Postitas Kult
Üks tuttav lasi kogematta kümmekond liitrit diislit paaki. Ei saanud aru mis värk on, paarisaja meetri pärast kadus ühel ristmikul masinal jõud, õnneks oli vanem auto (opel), millel ka tooreklapp veel küljes oli. Kodus paarkend kilti hiljem hakkas autot üle vaatama, et midagi umbes või lahti. Sai lõhnajärgi siis aru millega hakkama oli saanud. Õlitaseme tõusu kohta ei oska midagi öelda. Sai paak tühjaks lastud ja uus bensiin sisse toodud teise masinaga, kuna masin enam käima ei läinud.
Postitatud: 30 Nov 2006 18:06
Postitas reiner
Heh, isal oli siin paar aastat tagasi Saaremaa Rallil selline asi, et mehaanik valas rallikasse(Gaz-51) 20L service auto jaoks mõeldud diislit sisse:kuri Üks hetk ei käinud auto enam peast ega p*rsest, suitses nagu vanakurat. Kui diisel oli sisse valatud siis peale seda järgneva kiiruskatse AKP's ei näinud kohtunikud ka üksteist, lihtsalt üks meeletu suitsupilv oli:puzzled
Aga auto kestis ralli lõpuni ära(vahepeal valasime bensu juurde).
Postitatud: 30 Nov 2006 19:54
Postitas marks
Vastupidine teema küll, aga oskab keegi kommenteerida, mis juhtub diiselmootoriga, kui see bensiini saab?
Postitatud: 30 Nov 2006 20:34
Postitas punk
mis ikka juhtub:)seisma jääb.
Postitatud: 30 Nov 2006 21:39
Postitas marks
Kuna ma aastaid bensiiniga sõitnud olen ja nüüd on plaan diiselautole üle minna, siis kardan, et tanklas võin vabalt paagi bensiini täis lasta. Diisel siis lihtsalt ei tööta? Bensiin ära ei riku seal midagi?
Postitatud: 30 Nov 2006 23:21
Postitas motamees
Diiselmootor pidi bensiiniga töötama küll aga pumba rikub ära. Benal pole ju määrimisvõimet.
Nii oli jah, et talvel pandi bena diisli sisse. Siis pole ju talvist kütet eraldi olnud. Minuteada pandi isegi kõva külmaga bena/diisel 1/1.
Postitatud: 01 Dets 2006 14:17
Postitas oxecot
Ikarus busside kasutamisjuhendis oli tabel kust oli näha kui suure külmaga kui palju bensiini diiselkütusesse lisada. Mälu järgi bensiini segus üle 15% ei olnud.
Diiselkütusesse muudab külmaga paksuks seal olevad parafiinsed (vms) ühendid. Bensiini ongi nii plaju vaja et need ühendid saaks lahustatud.
Postitatud: 01 Dets 2006 18:51
Postitas Roughneck
Aga selline küsimus, Et kui diislile bena hulka segada siis masin paremini edasi ei liigu ?
Postitatud: 01 Dets 2006 22:09
Postitas olaaf
KS pumba tööea arvelt ehk liigubki..
käima läheb ilmselt suts paremini

Postitatud: 01 Dets 2006 23:24
Postitas logman
Paneks siis kah kirja mõned tähelepanekud.
Siin on nüüd juttu olnud nii- ja naapidi kütuste segamisest. Diisel bentsu asemel sai lahti seletatud. Paistab ,et bents diisli asemel paneb veel mõned mehed mõtlema suunal ,et "äkki saab ägedam?". Ja saabki ,täpselt niisamuti kui lasta diiselmootorisse käivituseetrit. Varsti on pulgad peos ja küsimus ,et "miks ta küll laiali lendas?". Ärge parem proovige!
Natuke segamisest kah minu mõistuse nurgast. Vene ajal ,kui diisel tuli Venemaalt ,oli ta igatpidi paks ja siirupine ning on seda praegugi. Vene diisliküttest on jutt. Selle moosi sisse bentsu segamise vastu pole mulgi ühtki sõna öelda. Loomulikult peaks doseerimine olema mõistusepärane.
Iseasi on aga d-küttega ,mida meil siin tanklates müüakse. Vaat selle sola määrdeomadusi ei tahaks küll mitte kuidagi bensiiniga kahandama hakata. Talvise hangumise vastu võitlemiseks on teisigi mooduseid.
Postitatud: 02 Dets 2006 16:53
Postitas grimes
Tuttav pane UAZ , või villis vms ta nimig ongi. Pani diisli käivitamiseks iga hommik eetrit et käima läheks.
Postitatud: 02 Dets 2006 17:18
Postitas CozmonauT
diislid, ja eriti vanemad diislid ei taha üldse jahedas, eriti talvel ilma eetrita käima minna. been there done that