1. leht 2-st

Nahkrihmast saaled,kanalisatsioonitorust rõngad jne.

Postitatud: 12 Mai 2003 00:04
Postitas Ardi Soovik
Tõestisündinud lood.
Tuttav ostis auto,Suzuki minikaubiku.Sõitis ca 12000km,vedas tonniseid koormaid (lubatud kauba kaal 600kg).Ja mootorisse tuli kolin sisse.Viis kaubiku remonti.Ja mis välja tuli,ühe kepsusaale asemele oli pandud nahkrihm.Väntvõll läks lihvi ja keps tuli otsida uus.
Teine tuttav rääkis,et tema treial oli krooniaja algul ühele diiselkaubikule(ei mäleta mudelit,aga mälu järgi midagi suuremat 5-6 tonnise täismassiga auto) kanalisatsioonitorust rõngad.Loo rääkimise momendiks oli auto sõitnud 5000km.Edasine info puudub.
Ise olen sõitnud Jõgevalt Tallinna purunenud generaatori rihmaratta tõttu kapronööri abil(mis ajas veepumpa ringi).
Eks lugusid on palju,kõik kohe ei meenugi

Postitatud: 12 Mai 2003 10:07
Postitas jeejee
mis moodi see nahkrihm sinna küll pandud oli ja kuidas see vastu pidas????
mul oli üxkord selline lugu, et geneka kinnituse polt kadus ära ja siis ei jäänud muud üle kui sinna pastakas (mingi hullult suur ja kõvast metallist tehtud) asemele panna:D pidas vastu hästi:D:D

Postitatud: 12 Mai 2003 11:05
Postitas olaaf
jutu jätkuks..
tuttav ostis veel vanal heal nõuk. ajal vaz tüüpi sõiduauto millel oli tammepuust (või mingist muust puidust) kolb sisse treitud..
autoga sai sõita veidi üle 3000km.
Pange tähele kel aega palju ja tahavad uute kolbide pealt raha kokku hoida.

samas olen ise siduri vedeliku asemel diiselkütust kasutanud, kuna muud polnud saada, ja koju oli vaja sõita.
seda kulus peaaegu liiter..

Postitatud: 12 Mai 2003 11:19
Postitas viaccess
Olen ise teinud puust Delta mopeedile rattalaagrit. Koju sõitsin 45 km, ja sai pärast nädal aega linna vahel tiirutatud. Kui lahti võtsin siis 'laager' oli nagu uus:lol:lol:lol, polnud eriti ära kulunud.

Postitatud: 12 Mai 2003 11:40
Postitas tamps19
nahkrihmast saaled tegi minu sõbergi sõitis tallinnast tartusse polnud mingit probleemi kui siis peale seda sõitis veel ja 100km h lõi kepsu küljepealt välja:lol

Postitatud: 21 Mai 2003 03:22
Postitas hellzix
Kuna töötan ise veits samal alal...öäk. Üks vanapapi kurdab,autol 2 pada ei löö.Väntvõll on pooleks.Mehaanik küsib siis et kuidas sa sellega siia siis said? Papi kohe vastamas et tagumise osa panin starterist ja esimese osa lõin vändast käima!

Postitatud: 22 Mai 2003 10:39
Postitas olaaf
Esialgne postitaja tamps19
see on nüüd küll loll jutt. kui vänt on pooleks ja mõlemad pooled käima paned siis ju käivad nad ebaühtlaselt klapid lööb kohe pähe ja süüde ei ole siis vända suhtes õige. selline asi on võimatu:lol
usun, et see oli nali.. irw

Postitatud: 23 Mai 2003 10:27
Postitas mikeest
Njah seda Mäkaiveri usku asju ise kah elus tehtud. Kunagi Ford Transit bussil esi laager kokku jooksis. Sai m6eldud nii ja naa kuni sähvatas, et terastraat siin abiks on. Sai mähitud mis kole, see eest tulemus normaalne. S6it läks lahti ja ennäe imet, kodu juba paistab. Pidas vastu see ime, ligi 180 Km. Aga velg ka kole pruun, kuum vist liiga tegi. :lol
Järgi proovitud ka vedru asemele tungi, topka andmiseks atsetooni, 6hufiltri pesuks vett, bensupumba asemel 2l pudelit jne. :D

Postitatud: 23 Mai 2003 10:59
Postitas Rahu
Esialgne postitaja olaaf
jutu jätkuks..
tuttav ostis veel vanal heal nõuk. ajal vaz tüüpi sõiduauto millel oli tammepuust (või mingist muust puidust) kolb sisse treitud..
autoga sai sõita veidi üle 3000km.
Kas sa näe mina nägin ka sellist asja oma silmaga, ei tia kas oli sama masin???

Nägin seda Põlvas. Kus sina nägid seda või kes see sinu tuttav on olaaf??;)

Postitatud: 23 Mai 2003 13:19
Postitas olaaf
autoks vaz 2101 ja asus tallinnas.
usun, et neid autosid on eestis päris mitmeid..

Postitatud: 24 Mai 2003 03:37
Postitas Ardi Soovik
Kord lakkas Tallinna vahel õhtusel ajal bensupump töötamast.Paagis oli bensu 5l ja oli vaja Kallaveresse saada.Võtsin pagasiruumist pumba pumpasin paaki õhutustoru kaudu rõhu sisse ning keerasin 5-se poldi otsa.Õismäelt Kallaveresse sain 2 pumpamisega.
Kord vedasin pikemat aega seisnud Fiat 131-te koju.Kuna dok.e polnud kasutasin metsateed(20km).Sellel Fiatil olid pidurid nii kinni,et pidirikettad läksid tulipunaseks.
Pidasin kinni seetõttu kuna peeglist nägin,et tuld lõi küljepealt välja.Vedukiks oli Ford Transit.

Postitatud: 24 Mai 2003 18:06
Postitas Mel
Kui sai minu 011 koju tuua peale 11 aastat seismist, mina olin 03-ga ja 011 slepis, siis peale esimest pidurdamist jäid pidurid peale. ( Kuigi oli enne jamatud niigi,et autot liikuma saada kuna kettad ja trummlid olid seistes kinni roostetanud. ) 03 jõudis vaevalt kohalt liikuda. Hakates järgmine kord kohalt minema jõudis minu ninna kärsa hais ja ma kujutasin ette , mida on teinud liigne siduri libistamine. Koju jõudes selgus aga, et hais jõudis minuni hoopsiki 011-ne piduritest. Igatahes kolmekesi ei jõudnud autot mitte senti meetritki garaa¾i uksest sisse nihutada. Vähemalt rooste oli ketastelt maha kulunud:lol

Postitatud: 25 Mai 2003 18:12
Postitas olaaf
bukseerimisest on mul mitmed head kogemused..
esimene kord siis sõitsime lada 111-ga tallinnast kolu-sse. teel hakkas pidurivedeliku tuli põlema mõtlesime et poh, sõidame kohale ära ja siis vaatab mis saab. Jõudsime kohale ja vaadates pidurivedeliku paak ääreni täis??? Tunni aja pärast hakkasime tagasi sõitma ja oh imet. EI võta starterit taha. Muudkui vilgutab pidurivedeliku tuld ja kõik. Proovisime tõmmata aga ei midagi. kuna väljas oli -10 siis oli päris lahe tagasi sõita. Seda enam, et oli libe ja pidurivõim ei töödanud..põhjuseks oli siis see, et tehases unustati mingi relee panna ja midagi oli kuskilt otse, ja see midagi otsustas teel ära kärssada ja oligi jokk. :D

Teine lugu juhtus enda autoga. paar astat tagasi varakevadel oli vaja auto remonti viia, kuna auto otsustas mitte käivituda, ja kadusid pidurid. Sõber tõmbas ja oleks tal vist 10 korda tagant sisse pannud alati jäi kahe auto vahele mingi paar senti.. põhjuseks miks auto ei käivitunud oli vigane süütepool mis oli äsja ostetud, selle vanaga sõidan siiamaani.

Postitatud: 28 Jaan 2005 23:30
Postitas motamees
Algselt postitas: hellzix
Kuna töötan ise veits samal alal...öäk. Üks vanapapi kurdab,autol 2 pada ei löö.Väntvõll on pooleks.Mehaanik küsib siis et kuidas sa sellega siia siis said? Papi kohe vastamas et tagumise osa panin starterist ja esimese osa lõin vändast käima!
Minu kirjutatud lugu ei ole nali!
Venna tööautoks olnud vene Maz-il tuli mootorisse kolin sisse. Sõitis garaazi. Mootorimehed uurisid asja, aga viga ei leidnud. Võeti siis mootor lahti ja ennäe imet - väntvõll keskelt pooleks.
Kasutada sai pooleks vändaga autot ainult sellepärast, et murdekoht oli diagonaalis (umbes nii, nagu tehnilistel joonistel võlli lõigatakse).

Olen näinud tänaval koormaga kolmesillalist Tatra veoautot vastu tulemas, vasak esimene ratas alt ära. Rumm vastu maad ei puutunud.
Selgituseks. Tatral on toruraam ja väändumisele ei allu.

Kui nüüd pealkirja juurde tulla, siis vanasti kasutati nahka ja puitu väga edukalt laagriteks. Seal olid küll aeglased pöörded.
Malmist veetorud on väga kvaliteetse valuga. Nendest ennegi rõngaid tehtud. Mul sõber hülssis Dnepri silindri veetorust treitud hülsiga. Pidas väga hästi (kuni müümiseni sõitis 15000km). Probleem ainult selles, et igat mõõtu toru pole saada.

Postitatud: 29 Jaan 2005 03:44
Postitas Laada
Millegipärast arvan, et nende teemade avalikustamisega tuleks olla omajagu ettevaatlik, kuna selliste asjade eest võib ka takkajärgi üsna karmilt karistatud saada. Kui keegi on ikka autosse omajagu raha investeerinud ja takkajärgi kuuleb, et saale asemel püksirihm oli, siis... mina otsiks selle inimese küll üles ja...
Muidugi on huvitav kuulda mis põnevaid asju on masinate ajutise elluäratamise nimel tehtud.

Postitatud: 29 Jaan 2005 20:50
Postitas pingvin
Mul töökaaslane kunagi kaugel vene ajal, kui siksi osad olid defitsiidid ja polnud saada, treis kardaaniristile tekstoliidist laagrid,pani sinise määrdega sisse ja need kestsid tal kaua.

Postitatud: 30 Jaan 2005 22:28
Postitas grimes
Olen kh kuulnud.
Et üks auto läx maha müümisele. Ja siis enne seda oli klapid pähe lastud... ja tehti kh tammepuust golvid..
Järgmine päev sai rõõmsalt maha müüdud. Ja edasi ei tea mis sai.
Ja kaua see asi võis vastu pidada :P

[Muudetud: 21-11-2007 grimes]

Postitatud: 31 Jaan 2005 19:20
Postitas arvi100
Ammu aega tagasi ostis meil väravamehaanik 70-nedate aasta Mercedes
sedaani.Vaja siis vaadata mis seisukorras siis piduriklotsid-trummlid on aga
veljesid kätte alt ei saa.Keeranud teine siis mitu padrunit ümmarguseks ja
lõhki.Jookseb siis minu st. treiali juurde,et mis nüüd saab?Keevitaja olla
tahtnud poldipead gaasiga maha lõigata.Ma andsin talle siis vanu Zilli tagumisi kammitsamutreid (pooleks lõigatuid,muidu pikad) 20 tk.5 tk 1-le rattale siis.Tagusime siis need poldipeadele otsa ja keevitaja lasi need kinni.32 võti ja lahti me need saime.Jutu mõte siis selles,et kui küsisin millal
uusi rattapolte tegema hakkame,kiitis tema sellepeale et milleks uusi
vanad jäid ju terveks!:lol

Postitatud: 21 Nov 2007 16:44
Postitas arvi100
Kui esiklaasi ava on ära roostetanud,kuidas parandad käepäraste vahenditega?Vaja läheb makrofleksi,5 mm polte/mutreid ja 2 mm paksust
plekki.
Makrofleksiga täidad klaasi ja aknaraami vahe,siis puurid 5 auku(3 läbi katuse ja 2 läbi esimesest uksepiidast.Teed 10 plekist klambrit ja
paigaldad poltidega.
Täpselt sellisel viisil oli lapitud ühe Moskvit? 407-me esiklaas,mis seisis
teiste autodega kõrvuti Jõgeva kesklinna parklas.:lol

Postitatud: 21 Nov 2007 17:00
Postitas siim789
Ise tõin omale taunust niimoodi peale ostmist koju, et üks pidur oli pikast kuuri all seismisest kinni jäänud. Koju jõudes oli ketas tulipunane ja õhetas nii et vähe pole. Ja niikui koduõues seisma jäin lõi leegi välja rattast. Suporti küljes olevad kummist detailid põlesid kõik ära aga õnneks midagi hullu ei juhtunud, isa oli kõrval õnneks ja jõudis kähku vett peale visata.