1. leht 1-st

Tooreklappi ei saa kasutada

Postitatud: 26 Okt 2006 08:41
Postitas Mel
Nimelt on tooreklapi kasutamine autol keelatud.
Nali naljaks, aga nagu käivitamisel toorest peale tõmmata on käivitamisega raskusi ja mootor hakkab tõsiselt vahele jätma. Korralikust tühikäigust ei maksa rääkidagi. Sama juhtub koheselt ka siis kui töösooja mootoriga tooreklappi tõmmata.
Kuna ilmad lähevad järjest külmemaks, siis ilma tooreta käivitamine on varsti juba võimatu.

Ujukitase on normis, kõik düüsid vastavalt karpa tüübile raamatu järgi pandud. Kõik on kordi kontrollitud. Vaakumvoolikutest lisa ei saa.

Äkki oskab keegi aidata, minu mõistus seda asja enam ei võta:P

Postitatud: 26 Okt 2006 11:25
Postitas Raxo
Algselt postitas: Laurimetall
Võib-olla on viga käivitusüsteemi membraanis ,mis liigrikastab segu ,kui tooreklapp on peal. Põhimõtteliselt on nii ,et kui toores on põhjas ,siis peale mootori käivitumist peab tooreklapp ise natuke lahti tulema. Kui ei tule ,siis segu liigrikastub ja mootor seiskub. Sina aga lükkad samal ajal toorest tagasi ,et segu lahjem oleks ,kuid samaaegselt lükkad mehaaniliselt ka seguklappi kinni ja mootori pöörded langevad.
Minul aitas natukeseks selle membraani vahetamine. Kuid nüüdseks on taastunud sama olukord, mis sinulgi praegu.

Postitatud: 26 Okt 2006 16:32
Postitas -grazy-
Küttesegu valesti regullitud.Normaalne on siis, kui keerad selle kruvi täiesti kinni,ning seejärel 3 pool pööret lahti.

Postitatud: 26 Okt 2006 18:07
Postitas motamees
Algselt postitas: -grazy-
Küttesegu valesti regullitud.Normaalne on siis, kui keerad selle kruvi täiesti kinni,ning seejärel 3 pool pööret lahti.
No sellist soovitust küll anda ei saa. Milline on "see" kruvi ja mis mõõt on kolm pööret.
See ikka igal karbal individuaalne. Kolme pöörde soovitus võib olla ainult reguleeringu alustuseks. Pole ilmselt mõtet seletama hakata, kuidas vanasti regulliti. Selleks tänapäeval olemas neljagaasitestrid. Need ütlevad kohe ära, mis on valesti seal.
Oletan, et segu on algselt liiga rikas, toorest andes hakkab lämbuma.

Postitatud: 26 Okt 2006 22:18
Postitas -grazy-
Ok ok,läks nats sassi,,selle kruvi" all mõtlesin kütteseguregullimis kruvi vms,ning kolm pool pööret oli mõeldud neile,kellel pole neljagaasitestreid,vaid regullivad tunde ja hääle järgi.

Postitatud: 27 Okt 2006 08:17
Postitas Mel
Eile saigi regullida gaasitestriga. Segu oligi veidi rikas. Tulemuseks oli, et töötava ja töösooja mootoriga kannatab tooreklappi liigutada - ei hakkagi puterdama. Kuid täna hommikul külma mootoriga jamas ikka samamoodi nagu varem ja kui mootor soojaks sai, siis oli kõik korras:puzzled

Postitatud: 09 Nov 2006 22:23
Postitas Raxo
Ei olegi siis kellelgi rohkem häid mõtteid?

Nadi on talvel niimoodi. Tahaks auto käima panna ja soojenema jätta, aga peab gaasipedaali all hoidma, et mootor natuke soojemaks läheks ja alles siis jääb tooreklapi jõul tööle. Kui üritada kohe nii, et tooreklapp kinni ja gaasipedaali ei puutu, siis on peaaegu olematu tühikäik.

Postitatud: 09 Nov 2006 22:55
Postitas logman
Kopikaomanikuna viskasin karpa küljest minema selle ekstsentriku ,mis koos tooreklapi kinnitõmbamisega avab segusiibrit. Ei mäleta täpselt ,aga mingi jama temaga igatahes oli ,et sellest loobusin. Nüüd külmalt käivitades ei saanudki autost lahkuda enne kui mootor parajalt soe oli ,et sai ta jätta vaikselt tühikäigul omapead tiksuma.
Lahendus lihtne. Käima ja mõnekümne sekundi pärast sõitma. Polnud probleemi.
Samaral tõmban klapi lõpuni kinni. Kohe kui käivitub ,lükkan u.1/4 trossi käigu pikkusest nuppu sissepoole tagasi. Kui seda ei tee ,siis hakkab samuti puterdama nagu eespool kirjeldatud. Ja otse loomulikult valvan algul vähe aega auto juures ,sest u. pool minutit peale käivitust saab õhuklappi veelgi avada (u.1/2 trossi ülejäänud käigust) ja siis jääb ta ~1300rpm juures kenasti edasi soojenema kui tarvis.

Postitatud: 09 Nov 2006 23:55
Postitas motamees
Algselt postitas: Raxo
Kui üritada kohe nii, et tooreklapp kinni ja gaasipedaali ei puutu, siis on peaaegu olematu tühikäik.
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.

Postitatud: 10 Nov 2006 07:57
Postitas Mel
Mina ei saanudki selle karpaga autot tööle. Igatahes terve karpa läikis juba tema kallal nikerdamisest:P
Viskasin teise karpa peale ja auto sõidab normaalselt.

Postitatud: 22 Jaan 2007 15:13
Postitas grimes
Nii äratan teema ellu. Et siis selline jama oli eile oma 01-hega. ET sõitsin. Nautsisin talvemõnusi. Ja siis järsku enam ei tahtnud töödata. Jõudu ei olnud jne. Mootor oli töösoe. Ja siis toorest peale tõmmates saab sõita. Aga jõudu ei ole. Toore maha lükkan tühikäigul töötab. Aga nii kui sõita üritad tahab välja surra. SÕidu peal toorest maha lükates sama lugu. Ei tööta enam. Ei tea mis tal nüüd hakkas. Kunagi vahepeal kui rohkem piitsa andsid. Siis oli sama moodi korra. Et järsku toorega ei töödanud. TOores peale sai koju sõidetud ja siis jälle korras. Siis ei hakanud veel uurima seda.
Täna on vaja üks tähtis sõit ära teha aga võta näpust nüüd ei jõua vist kuhugile. ET mis võiks viga olla. Kuna lageda taeva all külmaga halb seal viga otsida. Teaks mida teha. Teeks kiirelt ära.

Postitatud: 22 Jaan 2007 15:46
Postitas siim789
mul oli sama jama ükskord... mingi tüüs oli umbe läinud arvatavasti... võtsin karpa maha ja puhusin pumbaga kõikvõimalikud augud läbi ja hakkas tööle... peale seda panin ka bensu filtri vahele ja enam pole sellist asja olnud.

Postitatud: 22 Jaan 2007 16:06
Postitas Raxo
Algselt postitas: motamees
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.
Tänud, see vist aitaski!

Postitatud: 23 Jaan 2007 11:17
Postitas tiit
Algselt postitas: Raxo
Algselt postitas: motamees
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.
Tänud, see vist aitaski!
Ei usu. See sind sooja mootoriga küll ei aita. Äkki külmus sul karba ära? Kas õhufiltrisse ikka läheb soe õhk?

Postitatud: 23 Jaan 2007 16:27
Postitas Raxo
Ei, ma lihtsalt tänasin Motameest, mis tookord tegemata jäi ;)

Postitatud: 24 Jaan 2007 13:13
Postitas pavlik
Algselt postitas: grimes
Ja siis toorest peale tõmmates saab sõita. Aga jõudu ei ole. Toore maha lükkan tühikäigul töötab. Aga nii kui sõita üritad tahab välja surra. SÕidu peal toorest maha lükates sama lugu.
Alustuseks tee nii nagu siim789: puhu kõik karpa kanalid ja kütusetorustik suruõhuga läbi, siis eemalda ujukiruumist sete ja vaheta bensufiltrid (kui neid pole, siis pane). edasi kontrolli, kas bensupump ikka annab piisavalt peale (kas membraanid on terved etc.)
P.S. Kas kõik silindrid ikka töötavad? Mul on kogemusi, et piisava hulga küttesegu olemasolul suudab mootor isegi kahe silindriga edasi longata, jõudu pole siis masinal mõistagi ollagi.