1. leht 1-st
Korgi täis õli silindrisse
Postitatud: 16 Okt 2006 18:19
Postitas Suska
Selline lugu, kuna ma kahtlustan, et õlirõngad on seismisega kinni jäänud siis nende lahti saamisega (ilma mootori arutamiseta) on mulle pakutud kaks variant.
1) Panna vett tasapisi karbussi ja samal ajal mootorile pöördeid anda. Aga üks ütles et see pidi olema mõtetu, pidi ajama vaid mootori roostetama.
2) Võtta ära küünlad ära, peita küünlajuhtmed ja panna silindritesse kusagil kaks limpsi korgitäit õli. Lasta seista 15min-30min ja ajada mootorit ringi (ilma küünaldetta).
Tegu on 1.3 mootoriga.
Ültse miks ma arvan et rõngad kinni on see, et ennem ei läinud küünla ots koguaeg õliseks (just rohke gaasiga sõitmisel)

Alguses läks vaid esimene, aga nüüd peale 2-3a seismist ei lähe esimese silindri küünal õliseks vaid 4. oma.
Ootaks mingit vastukaja.

Postitatud: 16 Okt 2006 18:38
Postitas Kiwa
Mina olen kuulnud, et pannakse petrooleumi 6li asemel silindrisse.. kah korgit2is umbes ja kyynlaaugust sisse..
Postitatud: 16 Okt 2006 22:52
Postitas Suska
Ok, arvan, et proovin siis seda 2. varianti.
Keegi oskab veel midagi tarka ütelda?

Postitatud: 17 Okt 2006 03:36
Postitas PuZuP
Mismõttes "pidi ajama mootori roostetama"?
Esiteks on mootori sisene osa kaetud õliga niikuinii pluss veel poorne materjal, seega vesi (siinkohal mõeldud kondentsvett mis aurupesuga tahes tahtmata tekib) nii naljalt metallini ei jõua...
Enesest mõistetav on muidugi see, et peale eelnimetatud toimingut vahetatakse ka loomulikult õli...
Mis on eesmärk vee kallamisel karburaatorisse - teadupärast tekib vee kuumutamisel aur, ning kuna põlemiskambris töötemperatuur on tunduvalt üle saja kraadi Celsiuse skaala järgi, siis tegelikult see, mis teeb ära töö, on aur...
Kuuma auruga "pestakse" lahti nõgi ja muu sodi, mis on sinna tekkinud...kaasa arvatud see sodi mis on kolvi/õli rõngaste vahel...seda muidugi kui õnnestub...
Aur(ehk siis vesi) ja jäägid lähevad väljalasketrakti kaudu õue ning põlemiskambrisse jääb ikkagi see, mis seal tegelikult olema peab - õiges vahekorras küttesegu...järelikult roostet tekitavad faktorid on välistatud...
Kiwa pakutud variant on samuti õige, aga 100% garanteeritud tulemuse annab ikkagi mootori lahtivõtmine ja korralikult tehtud remont...
Postitatud: 17 Okt 2006 07:06
Postitas Suska
Jälle targem.

Eks ma siis proovi seda vee asja. Siinsed vennad ongi nagu sellega saanud. Seda õli ma kuulsin esimest korda.
Kui palju vett panema peaks ja kui paljuga ma surtsutan?
Postitatud: 17 Okt 2006 08:45
Postitas olaaf
vett paned ikka parasjagu napilt - väikse joana ja vaata et mootor välja ei sure..
ütleme sellise viinapitsi kaupa valad vett.. samas annad käega gaasi kõrvalt..
puzupi sõnad on kuldsed - 100% kindel saab olla vaid siis kui mootori lahti sabiraitad...

Postitatud: 17 Okt 2006 09:00
Postitas oxecot
Ei näe et peale vee pritsimist põlemiskambrisse tingimata õli peaks vahetama kuna surverõngastest kaugemale reeglina vesi ega vee mõjul lahti tulnud saast ei lähe. Aga õlirõngaste lahtisaamiseks vaevalt see aitab.
Kui korra vett põlemiskabrisse lased siis roosteprobleemi pole aga pidev vee juhtimine sinna tekitab tõesti mõnigasi korrosioonikahjustusi. Üle 20 aasta tagasi mingi Venemaa ülikooli autotudengid seda uurisid, kuulsin ettekannet seminaril. Õigemini uuriti küll kuidas mõjutab vee lisamine küttesegusse. Kütusekulu vähenemine oli muidugi teada, mõningane korrosioon oli asja negatiivne külg. Testid tehti mälu järgi Zil-i V8 mootoriga. Pildid korrosioonist olid ajastu kohaselt mustvalged ja sellepärast polnud seal täpselt korrosiooni ulatust näha. Mu vene keel oli ka vilets see aeg.
Lisaks: vaadates probleemi kirjeldust (... et ennem ei läinud küünla ots koguaeg õliseks...) võib viga olla ka rikkas küttesegus, klapisääretihendites vms... Ja võib-olla polegi midagi viga.
Postitatud: 17 Okt 2006 09:34
Postitas Indy
Ka atsetooniga on püütud kolvirõngaid lahti saada...
Äi tegi seda Sapika mootorile aga kas soovitud efekti ka sai pole enam meeles.
Vee lisamist töötavale mootorile olen ise proovinud Mosse mootoriga, vähemalt põlemiskambrid lõi küll saastast puhtaks.
Parim lahendus on ülalpool juba mainitud - mootor lahti...
Postitatud: 17 Okt 2006 17:07
Postitas Suska
tänud.
Samas ma tahakski vist mootorit lahti teha, aga ennem tahaks natukene teisi asju näppida, ehk saab ka muidu.
Aga eks ma võtan nõuandeid jne kuulda.
Vett tuleb panna normaalselt temperatuuril? 90C või pole vahet?
Postitatud: 17 Okt 2006 18:48
Postitas oxecot
Vee temperatuuril vahet pole, lihtsaim panna seda plastpudeliga mille korki on tehtud auk. Nagu õpetatud annad käega natsa gaasi et mootor välja ei sureks.
Postitatud: 17 Okt 2006 19:20
Postitas Suska
Uurin, vaatan

Ma annan tulemustest teada kui olen autole ligi saanud ja ära proovinud.
Postitatud: 17 Okt 2006 23:17
Postitas PuZuP
Vett lisada ainult töösoojale mootorile...ehk siis 90 kraadi senjoor Celsiuse skaala järgi

Lisatava vee temperatuuril pole vahet...
Postitatud: 08 Nov 2006 18:45
Postitas Suska
Selline küsimus nüüd, palju maksab 1.3 mootorile ring uusi kolvirõngaid. Ei sooviks kõige kallimat hinnet mida näinud olete

Ise tean et ring maksab 500.-
Tänades.
Postitatud: 08 Nov 2006 19:02
Postitas PuZuP
Volga poes oli kolvirõngaste komplekt 350 krooni...mingid India päritolu rõngad ning kroomkattega...
Ja nüüd keelelist norimist: mootor on umbes või kubatuur on umbes 1300 kuubsentimeetri kanti ???

Postitatud: 08 Nov 2006 19:22
Postitas Suska
Algselt postitas: PuZuP
Volga poes oli kolvirõngaste komplekt 350 krooni...mingid India päritolu rõngad ning kroomkattega...
Ja nüüd keelelist norimist: mootor on umbes või kubatuur on umbes 1300 kuubsentimeetri kanti ???
täname..
ma panen alati 'Postituse eelvaade' kuid läks jah nihu veidi sõnastus.

Postitatud: 04 Veebr 2007 16:30
Postitas martvl
eem mis jama siis on kui karteri tuulutus avast purskab õli

Postitatud: 04 Veebr 2007 16:45
Postitas wilson
rõhk karteris?