1. leht 2-st
mis mootriga on tegu 1.3 või 1.5
Postitatud: 24 Sept 2006 13:59
Postitas onkel85
Küsin siis targematelt selgitust, et asjas lõplikult selgust saada nagu mina olen aru saanud on lada 1.5 mootorid tehtud 1.3-baasil, erineb siis ainult kolvikäik ja 1.5-l käib nukkvõll rihma abil ringi, 1.3-l ketiga, kuid mõned mu tuttavad väidavad just vastupidist, et 1.3 on rihmaga ja 1.5 on ketiga???
Küsimus tekkis siis sellest, et müüsin ühe oma siksidest maha ja enda teada oli sellel peal ikka 1.3 ketiga mootor, kuid see kes ostis arvas, et tegu ikkagi 1.5-ga kuna temal teisel autol samasugune mootor ka ketiga ja 1.5.
Nii et mis on lõpuks õige?
Postitatud: 24 Sept 2006 14:26
Postitas Walter
Vaata mootori peal tähistust. Õli varda juures on tavaliselt ploki peale valatud mis marki mootoriga tegu on selle numbri järgi saad vaadata kui muidu ei tia raamatust järgi mis isend peal on:) Kui seal ei ole siis jagaja juures on otsakaane lähedal plokil niiöelda sile pind kuhu on löödud samad numbrid sisse. Vaata ja avasta koos raamatuga mis mootor peal on.
Postitatud: 24 Sept 2006 15:52
Postitas viaccess
01 mootor - Ketiga 1200, kolvid 76, kolvikäik 66
011 - ketiga 1300, kolvid 79, kolvikäik 66
05 - rihmaga 1300, syvenditega kolvid 79, kolvikäik 66
03 - ketiga 1500, kolvid 76, kolvikäik 80
06 - ketiga 1600, kolvid 79, kolvikäik 80
uuem niva - ketiga 1700, kolvid 82, kolvikäik 80
Postitatud: 26 Sept 2006 09:19
Postitas arvi100
Algselt postitas: viaccess
01 mootor - Ketiga 1200, kolvid 76, kolvikäik 66
011 - ketiga 1300, kolvid 79, kolvikäik 66
05 - rihmaga 1300, syvenditega kolvid 79, kolvikäik 66...
Viale täienduseks,hoian praegu käes "Katalog detalei avto-
mobilja Vaz 2101,2102,21011,2103"1977 a.väljaanne.
Seal annab ka 21011-le süvendiga kolbi,detailinumber
21011-1004014-14(originaalmõõt).
Postitatud: 27 Nov 2006 12:00
Postitas vazist
Ei tasu paanikat tekitada, kui endal veel asi segane.
1,3 on ainuke lada rihmaga mootor, mis orig. paigaldati 2105-le. On olemas ka 1,3 ketiga moto, ehk 21011.
Postitatud: 27 Nov 2006 16:36
Postitas Suska
Aga iga ploki peal on ju 21011? Keegi võiks sellest markeeringust pilti teha kus on mudel. Siis on minul ja teistel kellel asi segane selge..

Postitatud: 27 Nov 2006 17:12
Postitas motamees
Algselt postitas: Suska
Aga iga ploki peal on ju 21011?
Tuleb endale selgeks teha, kuskohast lõpeb plokk ja algab plokikaan. Plokikaaned kõigil ühed (v.a. 05) ja seal peal on 21011 ja palju muid numbreid. Mootori markeering on õlifiltri kohal, siledaks lihvitud plokiosal, numbriraudadega sisse löödud. Esimestel 2101 mootoritel oli number esiseinal. Seda pidi peegliga jahutusradika poolt vaatama.
Lisan: Pean tunnistama, et unustasin plokikaantest mõned erandid, kuna neid on nii vähe liikumas. Algusaastate mootoritel oli suurem surveaste. Nendel ka erinev märgistus kaanel.
Postitatud: 27 Nov 2006 18:01
Postitas Suska
ai vabandan, tõesti. Ise ei tulnud hetkel selle peale, et plokikaaned on ju kõigil ühed ja markeering on selle oma. Eks ma uurin kui töökotta ehitama pääsen.
Postitatud: 27 Nov 2006 19:08
Postitas kapa
Ei julge siin tarkadele vastu vaielda aga...
http://www.nagi.ee/photos/kapa/138348/in-set/3284/
Mootor on null-kolm. Plokikaas 01. Arvan, et keegi lisas valesse kohta sõna "iga"

. Mis vahe on 01 ja 011 kaanel?
Muide tuttaval on 061, millel ka 03 mootor, tal on 011 plokikaas. Et ikkagi, mis värk on?
Postitatud: 27 Nov 2006 19:48
Postitas oxecot
Enne 1974 aastat oli 03 mootoril 01 plokikaas, seejärel unifitseeriti ja kõigil mootoritel jäi 011 kaas. Täpselt kirjas artiklis "Ziguli mootoritest":
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1650 .
05-e kolvi süvendid millest viaccess räägib on klapisüvendid, selliseid kolbe 1977 aasta raamat veel ei tunne.
Postitatud: 27 Nov 2006 19:58
Postitas Ardi Soovik
Plokikaante kohta veel niipalju.Et kaaned millel puudub markeering 2101 või 21011 on suure tõenäosusega ribidega kaaned,mida otsivad tikutulega taga rallimehed,kuna kaaned ja kaanetihendid kestavad kauem,ekstreemtingimustes.
Markeeringuks on kas zdelano v CCCP või zdelano v ROSSIA või puudub markeering sootuks.
Postitatud: 27 Nov 2006 21:34
Postitas kapa
Andke andeks, et arendan teemat valele poole, aga kisub põnevaks

. Nii, kui nüüd kuulata oxecot'i (õnnestunud nimi, kisub kohe naerma:D) juttu, siis tuleb välja et minu 053 plokikaas ära vahetatud, sest masina väljalase on passis 91. Aiai...

. Jällegi kivi sinna eelmise omaniku kapsaaeda... nähhh!
Postitatud: 27 Nov 2006 21:52
Postitas Raxo
Algselt postitas: kapa
Andke andeks, et arendan teemat valele poole, aga kisub põnevaks

. Nii, kui nüüd kuulata oxecot'i (õnnestunud nimi, kisub kohe naerma:D) juttu, siis tuleb välja et minu 053 plokikaas ära vahetatud, sest masina väljalase on passis 91. Aiai...

. Jällegi kivi sinna eelmise omaniku kapsaaeda... nähhh!
Mis pagana kivi? Lilli pead talle viima hoopis

Postitatud: 27 Nov 2006 22:06
Postitas tuhajuhe
Siin tekib workshcop vajadus ploki kõrguste ja muu sellega seonduv teema.Millega paljud liikmed klubist vaevlevad.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1650
ja seal ka kaante kohta!
edit Priidic: nüüd link korras
Postitatud: 28 Nov 2006 18:24
Postitas kapa
Tänud! Lugesin siis veel kord, aga plokikaas on ikka vana:lol. Nojah, pole midagi parata...kunagi, kui klapisääre tihendite/kovirõngaste vahetamiseks läheb süvenen asjasse tõsisemalt...
Postitatud: 28 Nov 2006 20:33
Postitas -grazy-
Algselt postitas: kapa
Mis vahe on 01 ja 011 kaanel?
01 kaanel on suurem surveaste kui 011 omal
Postitatud: 28 Nov 2006 21:04
Postitas raitsraisk
Algselt postitas: -grazy-
Algselt postitas: kapa
Mis vahe on 01 ja 011 kaanel?
01 kaanel on suurem surveaste kui 011 omal
pole ennem kuulnud et surveaste kuuluks plokikaant iseloomustavate parameetrite hulka:o, arvan et sa mõtlesid põlemiskambri mahtu , või mis ?
Postitatud: 28 Nov 2006 23:32
Postitas tuhajuhe
Mis asi siis surveastet iseloomustab.01 kaanel on põlemiskamber väiksem,seega surveaste suurem.
Postitatud: 28 Nov 2006 23:48
Postitas raitsraisk
Ütleme siis niipidi , et ma ei väida et ta mõte vale on vaid norin sõnastuse kallal.
Postitatud: 29 Nov 2006 09:27
Postitas olaaf
kontrollisin huvipärast - mul on 73 aasta 03 plokk millel 2103 kiri on ainult termostaadi taga.
jagaja poolel pole plokil kirja 03 või 2103
Nagu Ardi õpetas on pikavändalistel plokkidel ribid silindriseina tugevdamiseks..