1. leht 1-st

mis kasu on niva nukkvõllist

Postitatud: 07 Sept 2006 17:46
Postitas -grazy-
oleks siis selline küssa nagu pealkirjas,samuti tahaks teada kuidas ladal kubatuuri suurendada

Postitatud: 08 Sept 2006 03:12
Postitas PuZuP
Hmm...niikaua kuni Sa oma küsimusi õigesti formuleerinud pole, ei viitsi keegi Sulle vastata...

Annan Sulle väikesed vihjed:
1) inimmõistus on piiritu, ning täpselt niipalju kui loovat mõtlemist leidub, nii erinevalt saabki niva nukkvõllist kasu olla...(näide: vanarahvas ütleb - näe hernes tahas keppi...võtad sületäie niva nukkvõlle, torkad otsapidi maasse, seod võrestikuks kokku nööriga, ning hernepoiss elu lõpuni tänulik Sulle...temal pind kuhu toetuda kasvamise ajal, Sinul sügisel põsed herneid täis...kasu missugune ju...)
2) Lada kubatuuri saad suurendada, kui kere ümber ehitad...põhimõtteliselt pikendad, laiendad, ning ka natuke kõrgendamist ei tee paha...kubatuur kohe kasvab...siililegi selge ju...

Postitatud: 08 Sept 2006 07:52
Postitas -grazy-
Ok teen siis teemat selgemaks,kas niva nukkvõll annab midagi juurde(teeb paremaks) kui panna ta lada 1,3 mootorile,ja kubatuuri tõstmise all mõtlen ma näiteks seda,et kuidas teha 1,3-ene 1,8-seks,nüüd peaks ju küsimus selge olema

Postitatud: 08 Sept 2006 09:12
Postitas vazist
1,3 teha 1,8 - võimatu.
Niva nukki kasutan praegu ise.Mootor on 1,6 (min. surveaste tõstetud). Pöörete alumises otsas tõmme väga hea, ülemises (üle 5000) kipub kasinaks jääma.

Postitatud: 08 Sept 2006 09:16
Postitas Rocky
No Niva nukist rääkides.. Peale seda kui ta masinal korralikult jooksma sai olen täheldanud järgmist... Maksimaalne pöödemoment oleks justkui natuke madalamale tulnud, seega kiirendus keskmistel pööretel oleks nagu parem (kõrgematel samasugune ja ka madalamatel samasugune st madalamatel pööretel kiirendust ei ole:D) Olaaf rääkis et see nukk tahaks varasem olla ja oleks vaja reguleeritavat ratast... seega ei oska öelda mis tulemus koos sellega oleks-võimalik et nukk hakkab alles siis korralikult tööle. PS ratast saab Tuha käest, midagi poole tuhande kanti oli hinnaklass. Kui siin suuremad mootori modifitseerimised ja puurimised käsil siis ei tohiks see hind sulle ülejõu käia. Kuskil lubati ka kütuse kokkuhoidu. No võibolla, sest kulu on jäänud umbes samaks, aga seoses väikese mineku paranemisega olen hakanud seda tänaval kurjasti ära kasutama;).

Üldiselt on nii, et kui tahad juba sellist minekut, et mootorit pool liitrit juurde puurid:D siis vist mõtekam miski asjalikum nukk vaadata. Kuid sellisel juhul juba reguleeritav ketiratas kohustuslik!:cool:

Postitatud: 08 Sept 2006 11:08
Postitas Mel
Eile sain teada, et niva nukaga on juba tehasest komplektis natukene erinev ketiratas.

Ketirataste erinevus seisneb selles, et ühel juhul on reguleerimise jaoks ketirattal olev märk otse ketiratta hamba kohal, teisel juhul aga kahe hamba vahel.

Postitatud: 08 Sept 2006 11:46
Postitas olaaf
mel on õigel teel :)

niva nukil on nii tõus kui sisselaske/väljalaske nuki avanemise nurk veidi erinev..

mingit meeletut võimuse kasvu sealt muidugi ei saa - seega illusioone luua ei maksa. vastavalt investeeringule ka võimsuse kasv..

Postitatud: 08 Sept 2006 12:35
Postitas Mel
Investeeringu vahe on 250 - 300 krooni. See siis Niva nukk vs tavaline nukk.

Postitatud: 08 Sept 2006 12:57
Postitas -grazy-
Aga üks küssa veel,nimelt kas peab midagi muutma mootoris,kui panen kergema hooratta,mõned räägivad et peab,mõned aga ütlevad et ei pea,kumb õige on

Postitatud: 08 Sept 2006 13:15
Postitas doris
mida sa muutimise all mõtled? Hooratta vahetus on hooratta vahetus ja kõik. Olenemata kas on see kergemaks tehtud või ei

Postitatud: 08 Sept 2006 13:37
Postitas -grazy-
A,noh järelikult siis midagi muud ei pea veel tegema,kui aint kergema hooratta tahan panna

to vazist:looges et 1,3-esest 1,8-st ei tee,see oli lihtsalt näide

Postitatud: 08 Sept 2006 14:01
Postitas olaaf
1,3 ->1,7 on tehtud 80 vänt ja 82 kolb.
ümber peab parasjagu tegema..
ungaris on spetsiaalkolvid ja kepsud selleks puhuks isegi olemas..
seega nendega suheldes on võimalik need asjad välja ajada.
hinnast pole siinkohal mõtet rääkida - saab olema erakordselt kulukas.
venest ka selliseid toredusi pmst saada :)

mõned pildid ka:
Pilt
Pilt

Postitatud: 08 Sept 2006 14:56
Postitas Tegija
Need kepsud seal pildil on VÄGA sarnased minu suzuki 1.3 mootori omadega:)

Postitatud: 08 Sept 2006 16:15
Postitas Rocky
No uurisin ja puurisin seda nukka-tõus küll, aga nurgad täpselt samad mis originaalil. Ja kõrgemad olid ainult sisselaske nukid. :yllatunud. Nukkvõll 21214 (vist oli see number igaljuhul 4-ga lõpus. On ka 3-ga aga pidid olema samuti oma vahel vahetatavad. Poes ei osatud nende erinevusest rääkida ja oli ainult see ja tavaline võrdlemiseks).

Postitatud: 08 Sept 2006 19:48
Postitas olaaf
nuka puhul jääb palja silmaga palju nägemata..
küsimus just selles kui järsku ja millal klapotskad lahti teha ja kinni panna :)

mingeid röögatuid erinevusi otse loomulikult pole :)

Postitatud: 08 Sept 2006 22:00
Postitas Rocky
Seda vahet mis silmaga näha pole, pole ka p...ga tunda! Jään endiselt oma arvamuse juurde, et vähemalt selle markeeringuga nukal oli ainult kõrguse vahe. Muidugi oleks hea kui saaks spets stendis mõõta, aga kuidas ma ka ei vaadanud (kuigi tahtsin erinevust märgata, ikkagi foorumis ju võimsuse kasvu lubatud...:D) nurga vahet ei olnud (sport nukal ikka erinevus öö ja päev). Tegin seda diskussiooni ette aimates hunniku piltegi ja vaatasin just kindluse mõttes üle-no krt selle markeeringuga nukal ainult kõrguse vahe sisselaske klappi liigutaval nukil!:cool:

Postitatud: 09 Sept 2006 20:42
Postitas vazist
OLen viimase väitega päri, et mingit mega vahet poele. Vanal mootoril sai proovida ühel päeval mõlemat nukka. Justkui oleks Niva omaga madalatel sitkust juurde tulnud. Praegusel uuel mootoril nagu ma enne ütlesin on madaletel hea vedamine.