1. leht 1-st
K: Suzuki Alto
Postitatud: 15 Aug 2006 00:39
Postitas larei
Tuttaval plaan osta mootori pärast. Aga jäime arutama, mis moodi töötab 3 silindriline. Kas keegi teab rääkida et mis kraadid jne.
Parem isegi kui pilti oleks:)
Postitatud: 15 Aug 2006 09:42
Postitas olaaf
120 kraadi vändalt muud erinevust pole,
tavaline 4 takti
Postitatud: 15 Aug 2006 10:52
Postitas logman
Mõningaid eriteadmisi nõuab see "paarituarvpütaline" süüte sättimisel ja klappide reguleerimisel.
Endal kogemused 3sil. diisliga. Väntvõllil võid ÜSS-märgi rihmaratta välise vaatlusega paika ajada ,aga nukkvõll ei pruugi kohe õiges asendis olla.
Diisel tahab näiteks teatud arv ringe krudimist enne ,kui kõik kolm (vänt ,nukk ja k.survepump) õiges kohas kokku saavad.
Kui plaan ise remondi ning häälestamisega tegelema hakata ,siis remonti abistava dokumentatsiooni olemasolu on suureks abiks segaduste ärahoidmiseks.
Postitatud: 15 Aug 2006 16:14
Postitas romka
Oli mul kunagi tööl üks vanem ehitusmees ja tema ütles mu 3sil. Daihatsu kohta, et tema mõistus küll ei võta, et kuidas töötab 3 silindriline mootor:puzzled.
Postitatud: 15 Aug 2006 16:18
Postitas grimes
On kellegil muidu soovi osta siukest masinat. Kaks tükki on kodu kandis mul siin sõpradel müügis. ISe mõtlesin kah osta

Aga ei ole raha selle peale kulutada.
Kui kellegil huvi küsigu.
Mõlemad töötavad ja sõidavad. Üks tahabs ee nädal mingi aeg lahti saada sest tal raha vaja.
Postitatud: 15 Aug 2006 18:08
Postitas olaaf
hind?
seisukord?
Postitatud: 15 Aug 2006 19:36
Postitas larei
Algselt postitas: olaaf
120 kraadi muud erinevust pole,
tavaline 4 takti
Meie jõudsime eile aruteluga sinna maani et 240 kraadi. Kuna 4 taktiline peab tegema 2 ringi. Seega 720/3=240
Ma ei ütle et see õige peaks olema aga meile tundus, et 120 teeb ta seda kuidagi imelikumalt? Äkki!?:)
Postitatud: 15 Aug 2006 22:10
Postitas grimes
Algselt postitas: olaaf
hind?
seisukord?
Ülevaatus ja kindlustus on tehtud. Teen pilte kui huvitab. Sõber on präägust mu maja ees kah.
Postitatud: 17 Aug 2006 09:55
Postitas Mahno
Nojaa...aga mis seal vahet kas 2 või 3 või 4 või 5 või 6 silindrit
Ikkagi tehakse kahe pöörde kohta igas silindris üks töötakt. Et mootor ühtlaselt töötaks, siis on arvatavasti töötaktid ühtlaselt ära jaotatud. Samas vene t16 või t25 peal leiduv diisel on tööjärjekorraga 1-2-0-0 mis annab sellele mootorile ka väga iseloomuliku hääle
Mis selle mootori juures siis niisugust on, mida tavaloogika seletada ei suuda?
Muide, kas keegi on kuulnud 7silindrilisest ja 9silindrilisest mootorist? Kõik muud numbrid 1 ja 10 vahel on teadaolevalt kaetud

Postitatud: 17 Aug 2006 11:40
Postitas logman
Väntvõll teeb kõikide silindrite "läbikäimiseks" kaks ringi ,s.o. 720* (2x360*)
R3-l on süütemoment iga 240* järel. (720*/3)
Siit segadused algavadki ,kui ollakse harjunud paarisarvsilindritega mootoreid näppima. 240* silma järgi paika ei aja. Ja kujutage nüüd ette ,kui seda väntvõlli ringi ajada ,siis kuidas peaks olema tähistatud õige süütemomendi märk ,et saada normaalselt ,kiiresti klappe reguleerida nagu tavaliselt R4 valemi puhul see käib.
Mitu märki peab rihmaseibil olema ,et hoobilt asjast aru saaks ja kas need ka kohe üles leitakse. Mitu märki peab nukkvõlliseibil olema ja millal on õige märk õiges kohas. Kus on see õige koht ja kuidas peab see kõik tähistatud olema ,et mees kes igapäevaselt asjaga ei tegele ,sellest keemiast aru saaks.
Selleks ongi hea ,kui on võtta vastav dokumentatsioon ,et endal pea paksuks ei läheks
A kui tiba leiutada ja mõelda ,siis saab ka jagaja rootori järgi midagi vaadata ,eeldusel ,et jagaja on õigesti paigas.
Ja kui oled sellise käru ostnud ,siis on vahel tõepoolest targem teenida rohkem ,et jõuaks servises käia ,aga kui jõuad rohkem teenida ,siis võiks juba mõni "targem" masin tagumiku all vurada....

Tegin pildi ,millel üritasin seda kompotti kujutada.

Postitatud: 17 Aug 2006 15:10
Postitas Laada
Oodoot, mis seal nüüd ikka nii keerulist on? Nukkvõll pöörleb ju ikka vändast poole aeglasemalt, samamoodi ka jagaja, mis vahet seal on mitu silindrit mootoril on?

Keegi ju väntvõlli või nukkvõlli ometi lappima või tükkidest kokku keevitama ei hakka, muudes asjades pole tavakasutaja või hooldaja jaoks midagi teistmoodi. Suuremad probleemid on mootrit konstrueerinud inseneridel juba lahendatud, peamist probleemi näen ma just tasakaalustamises.
Teoreetikud oskavad muidugi kõike ülimalt keeruliseks mõtelda.

Postitatud: 18 Aug 2006 14:12
Postitas Mahno
Unustage normaalsetel autodel see klappide reguleerimine ükskord ära...selleks on hüdrotõukurid juba ammusest ajast. Reguleeritavad tõukurid on ajalooline rudiment

Ja kui klapikambri kaas maha võtta, on tegelikult võimalik mõistusega aru saada, millal on millises silindris töötakt...kui küünal maha keerata ja pulk sisse pista, pole ka ÜSS detekteerimine raske. No ja sel hetkel kui kolb on ÜSS-s ja silindris on töötakti lõpp, siis ongi hea aeg klapivahesid reguleerida.
Loomulikult on õigus nendel, kes ütlevad et otsi manuaal
Süütemomendi seadmine käib nagunii ühe silindri mingite märkide järgi, pole oluline, mitu neid seal järgi tuleb. Kui esimeses käib pauk õigel ajal, käib teistes ka.
Paarisarvu silindritega mootoriga saab ka sädeme pöördega mööda panna, kui lähtuda ainult väntvõlli märgistusest ja nukkvõlli peale vilistada.
Postitatud: 18 Aug 2006 22:04
Postitas grimes
Kussjuures te ei kujuta hästi kui hea metsamüttaja alto on

Tagurdasime täna lihtsalt mingile tünnile otsa.(autoga nagu tünni peal. Ja siis aitasime veits kaasa sest esi rattad ei puudutanud maad

ja siis panime alto tünnipeal tasakaalu) Mingi maast mingi meeter kõrge.

Ja mingi 3 fiati mootorit seisid sõbral hoovis. Ja lihtsalt läks üle

Ja metsas

Kusagil veel kinni pole jäänud

Ja kummi põletas kah tublisti

Seda proovisime ühe korra. Ajaa veel koristati üht garaasi kus pärast pandi vanad akna raamis ja uksed. See oli mingi üle 2M pikk virn. Sinna otsa tahtis kah ronida

Aga omanik ei tahtnud päris hunniku otsa minna

Aga sellest poole peale jõudis

Ja lahe on kummi vahetada. Üks vahetab teine tõstab külje üles

Mingi 600kilo kaalub

Väike smailikogu
Postitatud: 18 Aug 2006 23:25
Postitas Raxo
Grimesi käest tasub autosid osta, ta on vähemalt aus
Järgnevalt teeks pakkumise sellele Altole: 10.-
Postitatud: 18 Aug 2006 23:53
Postitas logman
Selline katse jäi ikka tegemata:
http://www.koti.mbnet.fi/samsum/lada_clip.wmv
Head Klihvid

Sarjast "Lolle leidub".
Postitatud: 19 Aug 2006 01:29
Postitas grimes
Algselt postitas: Raxo
Grimesi käest tasub autosid osta, ta on vähemalt aus
Järgnevalt teeks pakkumise sellele Altole: 10.-
Neid 2tk ja üks osteti juba ära. Seda nagu siis rohkem retsitigi. Aga kusjuures autol mitte midagi ei juhtunud. Taga alt plekk oli vahepeal seespool natuke ja siis jälle ok jne

Auto sõidab ikka veel ja liikluses kah

Aa ja need masinad ostetigi JOKE mõttes

Pildid sel lehel --->
http://images.koffer.ee/gallery.php?u=g ... 00-quattro
Audi on teine auto siis nagu

Panin lihtsalt samma kausta. Aga see audi on muidu müüa.
