1. leht 3-st
K: remont väsinud mootorile
Postitatud: 05 Aug 2006 22:36
Postitas corrado
tuleb siis ära teha need asjad:
1.Mootori vedelikud
2.süüde
3.karburaator ära timmida
4.Tihendid
5.Kolvirõngad, saaled
6.elektron süüde
,ja nende kohta siis küsimused mul:
nii karburaator ära timmida,mis seal siis teha tuleb et timmitud saaks,ühesõnaga mida seal timmida tuleb.
tihendid,millised,ja iga viimane kui üks või mõned teatud?
kolvirõngad,saaled,öelge mulle palun kus kohas asuvad ja mida teevad saaled?
ja elektronsüüde,mismoodi seda teha annab?
neile küsimustele sooviks siis vastuseid,olen tänulik kõigile kes vastavad
Postitatud: 06 Aug 2006 00:03
Postitas GhostRider
karpast võta siibrid välja.
tihendid tee kilekotist, kõik.
saaled asuvad pingi all vedrude vahel.
elektron süüde on säde ilma küünaldeta.
okok
karpa tee puhtaks, kõik kanalid puhu läbi näiteks, keera logisema hakanud osad kinni jms.
plokikaane tihend , karteri tihend, semmerlingid, klapisääre jne.
elektron süüde
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1380
ps. seda ei saa nö. forsseeringuks nimetada:puzzled
Postitatud: 06 Aug 2006 21:26
Postitas corrado
no siit samast foorumist lugesin et keegi oli öelnud nii,ega ma ka kuidagi paremini seda kutsuda ei oska,aitähh selle eesyt mis vastasid;) aga need saaled jäid mulle veel küsimuseks:D
Postitatud: 06 Aug 2006 21:29
Postitas veiko
Saaled e. liugelaagrid. Väntvõll (ka nukkvõll) pöörleb selliste "laagrite" peal ja samuti on kepsud väntvõlli küljes saalede peal.
Pole küll Lada omad, aga muidu põhimõtteliselt midagi sellist:

Siin ka üks mitte kõige paremas seisukorras olev laager:

Postitatud: 06 Aug 2006 21:35
Postitas corrado
ah sellised asjad,seda isegi näind vist,aga mis moodi nad nagu kuluvad?kuidas seda tunda annab?kuidas parandada saab,kas ainult väljavahetades?kui välja vahetamine siis palju maksavad ja kas on raske vahetada?ja kõige peamine kas on mõtet vahetada?
Postitatud: 06 Aug 2006 21:37
Postitas veiko
Nende sees ju väntvõll pöörleb, seega ka kuluvad. Madal õlirõhk tihti viitab saalede kulumisele ja ka mõningad kloppimised mootoris.
Edit: vahetamine on suhteliselt suur töö, kui enne t einud pole ja näinud pole kuidas tehakse, siis ei soovitaks vist proovima hakata (ise ma pole ka teinud ega näinud, aga teoreetiliset natuke tean:P), pärast tuleb nad ka õige pingsusega pingutada. Arvan, et
Postitatud: 06 Aug 2006 21:39
Postitas corrado
aga kas nad nagu mootori kiirust ka muudavad,ja muidugi kuidas on nende hind ja vahetamine,ei mäleta kui sügavale mootorisse tuli minna
Postitatud: 06 Aug 2006 21:47
Postitas veiko
No mootorit tuleb ikka natuke altpoolt lahti võtta vahetamiseks ja kui korra juba lahti võtta, siis tasuks võimalikult palju asju üle vaadata ja kontrollida, mida kontrollida annab (väntvõll, kolvid, rõngad, silindrid...).
Kas otseselt kiirust mõjutab, ei tea, veidi võibolla võimsust mõjutab ka, aga teine asi on see, et kui nende tõttu õlirõhk madal on, see on juba halb. Ja eks väntvõlli kalelad hakkavad ka kiiremini kuluma kui lõtkud vahel on, varsti võibolla enam lihtsalt saalede vahetusega ei pääsegi...

Postitatud: 06 Aug 2006 21:52
Postitas corrado
krt siis tuleb vist ikka vahetada,aga jäi arusaamatuks siis et kas ikka ülevalt poolt saab ikka vahetada w,ei ole ju vaja mootor maha võtta vast,nii et jupi kaupa võtad muudku pealt poolt
Postitatud: 06 Aug 2006 22:50
Postitas marks
Ülevalt sa ei näe ka neid. Saab ka mootorit maha võtmata vahetada, õlivanni kätte saamiseks tuleb ainult mootorit näiteks tungrauga väheke kergitada. Mahavõetud mootoril oleks muidugi lihtsam seda teha. Võid ju plokikaane ja muud asjad maha kruvida, siis juba suht kerge mootori alumine pool välja tõsta.
Postitatud: 07 Aug 2006 18:44
Postitas corrado
aga kust kohast seda mootorit kergitada tuleb,kas seda saab siis maa peal teha w,ma kaldun arvama et sinna ei taha ju hästi juurde pääseda või mis
Postitatud: 07 Aug 2006 18:47
Postitas marks
Kui mootor autol peal on, siis sidurikojast saab piisavalt tõsta. Kui mootor maas on, siis keerad külili lihtsalt. Kõik vedelikud võiks muidugi enne välja lasta.
Postitatud: 07 Aug 2006 18:48
Postitas corrado
noh aga kas seal all mahub siis vahetama w
Postitatud: 07 Aug 2006 18:58
Postitas Raxo
Julge poiss muidugi, aga ehk lased kellelgi kogenumal saalesid vahetada. Ise vahid kõrval ning saadki selgeks

Postitatud: 07 Aug 2006 20:17
Postitas corrado
ma tegelt mõtlen et kas on mõtet vahetada kui see suurt midagi ei muuda,sest kuna auto pole päris minu oma siis pole suurt vahet
Postitatud: 08 Aug 2006 11:24
Postitas vazist
Saalesid ON võimalik vahetada mootorit maha võtmata.
Aga lugedes sinu eelnevaid postitusi, ei soovita. Soovitn kõigepealt tutvuda mootori ehitusega lagedal kohal (näteks laua peal), teha endale selgeks mis on milleks ja kus midagi asub, ning siis juba edasi.Lada mootor on selleks väga hea material.
Postitatud: 08 Aug 2006 11:35
Postitas doris
Mootori ÕIGEST forsseeringust on siin foorumis jutte oi kui palju, see saalede vahetus nüüd küll mingi forss pole.
Seega ennem kui hakkad uut teemat tegema ole hea tutvu foorumiga mõned nädalad, tutvu auto mootoriga samuti ja siis võiks edasi asja arutada

Postitatud: 08 Aug 2006 17:30
Postitas corrado
ma ei räägigi tegelt forssimisest,siin samas foorumis ma lugesin mingi pool aastat tagasi vms,et selle nimeks oli pandud midagi et kasutatud mootori forssimise algatuseks tuleks teha mootor korda,ja kui keegi lugeda oskab siis ona pealkirjas alguses nö. - ehk niiöelda,järelikult on seee pealkiri niiöelda forsseering kasutatud mootorile? ja see siois ei tähenda ju päris forsseerimist,targemad mehed ehk saavad aru millest ma räägin,ma ei tahagi forssida,ma tahan mootorit korda teha,pealkiri lihtsalt ühe lause järgi siit foorumist:bouncing
Postitatud: 08 Aug 2006 23:03
Postitas olaaf
mis viitab mootori remondivajadusele?
Postitatud: 10 Aug 2006 19:59
Postitas corrado
esiteks oleks kiirendust juurde vaja,ja kiirust juurde vaja,no nimelt esitati mulle välja kutse,ja ma tahan võimalikult korda saada mootorit,et ikka võita:D