1. leht 1-st

vana ja väsind mootori remont

Postitatud: 21 Apr 2003 18:28
Postitas Marcuz
Ilm soe ja plaan mootorit remontida. 1.3 mootor, 22 aastat sõitnud, läbisõit on 75100km, 5 kohaline näidik niiet ei tea kas on ringi ära teinud, vist mitte. Kap remonti pole vist saanud.

Mootor lekib õli, kulutab seda väga palju, vaja klapisääretihendid ära vahetada tõenäoliselt. Sumps teeb ebaühtlast häält, jätax nagu vahele. Üldse sees istudes tunneb kuidas mootor imelikult hüppab vahetevahel. Tahhoka seier vabakäigul hüppab, raadiol lööb häire antenni. Mootor töötas kohapeal 30min. ja temp. osuti oli pärast poolt tundi keskelt veic alla poole, teatavasti on normaalne töötemperatuur 80-90 kraadi. Mootor oli küll tuline, panin käe vastu - ouch! Muidugi võib näidik ka valetada. Kõik pütid nagu töötaxid aga mõni nagu jätaks vahele või ei tea mis kala sees on, kõigi püttide juurest on yhtemoodi soe ja sai kontrollitud ka nii et ykshaaval küünlajuhtmeid lahti võetud ja igal lahti võtmisel läx mootori hääl tunduvalt alla.

Mingi jama ikka on, et mida kontrollida ja remontida, võimalikult odavalt, peale puhastamise ja klapisääretihendite vahetamise? Süütepool, kondekas, küünlajuhtmed on hiljuti vahetatud aga mõtlen rohkem mootori seest remontimist?

Et korralikult töötax ja head häält teex...kõik nõuanded ja soovitused on teretulnud.

Postitatud: 22 Apr 2003 14:35
Postitas tamps19
pane süüde õigeks ja vaata kuidas on lood kontaktidega. klapid võivad ka läbi lasta mõõda surve ära:rolleyes

Postitatud: 24 Apr 2003 15:25
Postitas Marcuz
mehed, mehed kas rohkem nõuandeid ei tulegi??:o

Postitatud: 24 Apr 2003 16:01
Postitas viaccess
Proovi karburaatorit timmida. minu omal 05 karpa peal ja on kuradi väga kapriisne:P kütuse polti keerad pool pööret sisse või välja poole mootor hakkab plärisema. Nägin palju vaeva et ta korda seada. Küünlaid võid vaadata ka, kapriisne asi kui sul veel klapitihendid ka läbi, siis nad saavad õliga kokku ja hakkavad streikima:( Aga seest ma arvan remontida natuke vara kui sul läbisõit 75000 km. Minu omal 169000 ja sisu on veel tehase oma, kuid töötab päris hästi.

Postitatud: 24 Apr 2003 21:43
Postitas jeejee
Kas ta kulutab õli, või lausa tilgub:puzzled Klapisääretihendid vaheta kindlasti ära ja need küünlad on kindlasti ära põlenud. Siis loomulikult karburaator timmida (endal oli kah nii, et pöörded käisid vahest lakke, vahetasin karpa ja nüüd kõik OK) ja süütemäng kah üle vaadata. jah ja see surve mõõtmine ka halba ei tee.
Hehhheeee,:D ega ma vist teiste nõuannetele midagi juurde ei pakkunudki aga need on ka põhilised asjad. Kui nendest ei aita siis tuleb suurem remonditöö ette võtta :(

Postitatud: 24 Apr 2003 22:12
Postitas Ardi Soovik
Kõigepealt mõõda silindrisurved ära(sooja mootoriga) kui need erinevad üle 1 atm,siis reguleeri klapivahed,kui need paigas ja erinevad ikka üle 1 atm.siis võta plokikaas maha.Kui eelnevalt kõrgeim surve oli alla 9 ja mootoril suurt kulumisranti pole võiksid rõngad ära vahetada.Kui kulumisrant vähe suurem võiks hooneriga randi maha võtta ja panna sisse järgmise remondi kolvirõngad(eelnevalt vahet parajaks tehes).Päris suure randiga plokk tuleb viia remontmõõtu puurimiseks.
Kui silindrisurvete vahe oli üle 1atm siis tuleb klapid ära sohveldada.Soovitav on seda teha iga mahavõetud plokikaane korral.

Postitatud: 24 Apr 2003 22:38
Postitas jeejee
Hmm mul endal oli vanal mootoril silindrisurve 8.5 ja nagu käivitus iga ilmaga. Käis ka korralikult ja pöördesse läks megahästi. Õlikulu oli veits aga veel kannatas sõita. Ja tegemist oli ka 1.3 mootoriga.
Nüüd ülikõva 1.5, mis teise käiguga ikka 195 kummi vilisema paneb :spin

Postitatud: 25 Apr 2003 18:56
Postitas Marcuz
küünlad vahetasin talvel ära, kuigi pole tsekkinud millised need praegu on.
Esialgne postitaja jeejee
Kas ta kulutab õli, või lausa tilgub:puzzled
Nagu kulutaks, otsest tilkumist pole märganud, aga mootor on küljepealt ikka päris õline, lekib.

Pilt

Postitatud: 25 Apr 2003 21:47
Postitas 2107
Kas keegi teab, miks ploki peale 03 on kirjutatud, pidi ju 1300- ne olema?
Õli paistab plokikaane tihendi vahelt tulema.

Postitatud: 25 Apr 2003 22:37
Postitas Ardi Soovik
Mootor tõesti 1500.Õli tuleb raudselt klapikambrikaane tihendi vahelt.
Mina hindan mootorit veel heaks kui sil.surve soojal mootoril on üle 10.Neid mootoreid mille sil.surve on alla 10 müün odavamalt vastavalt tema kulumisastmele.

Postitatud: 25 Apr 2003 23:03
Postitas Kristo
Minumeelest on see ikka 05-e plokk, hammasrihmaga ju. Ja sinna on ju 05 kirjutatud mitte 03 :puzzled

Postitatud: 25 Apr 2003 23:53
Postitas viaccess
Mõõtsin enda omal surve ära! Vai vana kurad:wow 1 ja 2 - 8,5 3 - 8 ja 4 - 7,5 Kuidas sa kallis veel sõidad? Aga kummi ikkagi paneb vilisema:lol Mootor on 1,2, eriti ei saagi aru, sõidab väga hästi, jookseb 130 välja. Ei tea, kui kaua ta veel kestab:puzzled

Postitatud: 26 Apr 2003 00:23
Postitas Marcuz
panin pildile väheke zoomi ja paistab ikka 05

Postitatud: 26 Apr 2003 09:26
Postitas Kristo
Esialgne postitaja viaccess
Mõõtsin enda omal surve ära! Vai vana kurad:wow 1 ja 2 - 8,5 3 - 8 ja 4 - 7,5 Kuidas sa kallis veel sõidad? Aga kummi ikkagi paneb vilisema:lol Mootor on 1,2, eriti ei saagi aru, sõidab väga hästi, jookseb 130 välja. Ei tea, kui kaua ta veel kestab:puzzled
Aga surve peab Ladadel ju olema 12, surveaste peab olema kuskil 8.5

Postitatud: 26 Apr 2003 10:50
Postitas VFTS.
Aga surve peab Ladadel ju olema 12, surveaste peab olema kuskil 8.5
minu arust ka????:puzzled

Postitatud: 27 Apr 2003 09:42
Postitas Marcuz
varem bensu seier hüppas siis jäi nagu järgi ja eile panin tähele et nyyd hüppab jälle - nulli ja selle vahet palju bensu on.

kui süüte sisse keeran aga veel ei käivita, hakkab pihta mingi plõgin, viimasel ajal on se ka sõidu ajal plõgisend. Kas starteri mähis möllab?

Postitatud: 01 Mai 2003 23:00
Postitas Marcuz
klapisääre tihendid ja klapikambrikaane tihend vahetatud ja mootor ei jäta enam vahele. mootori sees oli paksu musta kõntsa ja vanadest klapisääretihenditest polnud peaaegu midagi järel, nüüd saan aru miks ma pidin õli peaaegu sama tihti juurde valama kui bensu. Varsti panen pildid kaa üles.

Küsisin järgi ja nagu arvasin mootor ongi ainult 75 000km läbi sõitnud, aga ühe korra üle kuumenenud.

Postitatud: 04 Mai 2003 00:01
Postitas Marcuz
veic läheb teemast mööda, aga käisin Vasalemmas tehnoülevaatusel kuid kahjux ei saand uste rooste pärast läbi, muu oli ok.

Postitatud: 12 Mai 2003 23:03
Postitas Mike
Mul analoogne jama. Kas ja mis hinna eest
keegi plokikaane ära teeks. Nimelt vaja juhtpuksid vahetada ja klapid sooveldada.
Kunagi tuhajuhan rääkis et tegeleb sellise värgiga. Mind huvitab palju see nali maksab. Samas tahax ka kaant vähe maha lihvida. Kui tuhajuhan viitsib võib helistada 050-80055.

Postitatud: 13 Mai 2003 23:32
Postitas tuhajuhe
Ex tegelen ikka tasapisi.
Üldiselt kui kaane tood(komplektse klappide ja vedrudega)maha freesimine kanalite tegemine ja reg hammasratas koos peale panekuga 2000eek.
Kui uusi klappe osta pole vaja!